8 leukaa vaikka punttien nostelustakin on jo todella kauan aikaa 💪. Ne ei oo leukoja vaan pelkkiä puolikkaita jos ei laskeudu toistojen välissä roikkumaan suorille käsille edes mikrosekunniksi. Minuutin jaksan roikkua suorilla käsillä, mikäli ote vain pitää. Täsmennyksenä se, että mul on ihan "tarpeeksi" painoa kontollani mikä vaikeuttaa punnertamissettejä. Ennen kuin mua aletaan syyttelemään läskiksi niin kykenen kumminkin siihen 10 km juoksuun tunnin aikana, kunhan vain mitoitan sen järkevällä tavalla. Jokin älykello mistä näkisi reaaliaikaisen etenemisvauhtini olisi kyllä hyödyllinen. -💊-.
No, meni kumminkin
34
332
Vastaukset
- Anonyymi
Hienoja saavutuksia, jos saa kehua.
- Anonyymi
Kiitos 😊. Olen iältäni yhä nuorehko, mutta kyllä tähän ikään mennessä monet ovat jo läskistyneet. Sain toki olennaisesti parempia tuloksia ollessani teini. 16-vuotiaana olin kyllä tikissä. Hiusrajakin oli silloin vielä ehjä. Niinhän se on kaikilla siinä iässä. -💊-.
- Anonyymi
Ihan hyviä tuloksia. Kuntosi on parempi kuin monilla. Jatka tekemistä ja muista kohtuus, lepo välissä on tärkeää jotta harjoittelusta saa parhaan hyödyn.
- Anonyymi
Käänsin käteni toisinpäin. Sain neljä kun rystyseni olivat itseeni päin. Mielenkiintoista, sillä mielestäni tällä tekniikalla on helpompaa roikkua käsiensä varassa ja silti leukojenveto on hankalampaa niin päin. Selittyy mekaanisilla ominaisuuksilla. Ote lipeää helpommin kun roikkuu käsiensä varassa silloin kun kämmenpuoli on itseeni päin. Välillä ulkoillessa on hengitettävä kuten terminaattori jottei ötököitä menisi suuhun. Tykkään silti hengitellä rasittuessani syvään sisään ja ulos nenän ja suun kautta samanaikaisesti. Oon miettinyt kasvaako keuhkojen tilavuus olennaisesti hengästymisharrastuksen myötä. Tuntuu että ainakin hartiat ja rintakehä on uhkea. Ei siis mitään tekotissejä taikka family guyn Peterin tissejä. -💊-.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käänsin käteni toisinpäin. Sain neljä kun rystyseni olivat itseeni päin. Mielenkiintoista, sillä mielestäni tällä tekniikalla on helpompaa roikkua käsiensä varassa ja silti leukojenveto on hankalampaa niin päin. Selittyy mekaanisilla ominaisuuksilla. Ote lipeää helpommin kun roikkuu käsiensä varassa silloin kun kämmenpuoli on itseeni päin. Välillä ulkoillessa on hengitettävä kuten terminaattori jottei ötököitä menisi suuhun. Tykkään silti hengitellä rasittuessani syvään sisään ja ulos nenän ja suun kautta samanaikaisesti. Oon miettinyt kasvaako keuhkojen tilavuus olennaisesti hengästymisharrastuksen myötä. Tuntuu että ainakin hartiat ja rintakehä on uhkea. Ei siis mitään tekotissejä taikka family guyn Peterin tissejä. -💊-.
Myötäote käy moniin lihaksiin verrattuna vastaotteeseen; siksi kai se on myös rankempi. Itse vedän myötäotteella varmaan max. 10 leukaa, mutta olenkin vanha ukko, joka ei harjoittele kovin aktiivisesti.
- Anonyymi
Mut estettiin! EI! Sehän on vaan piirretty. Salkkaritkin on esim. paljon tuhoisampi realminsa kuin Family Guy. Vai pitäisikö se t*sa-arvon nimissä vääntää muotoon Family G4y? 4 = a. Yhessä jaksossa siitä itse asiassa kuoriutui sellainen 😅. Kerran mun yks viesti deletoitiin kun linkkasin siihen klipin mikä parodioi j*tskuja 😁. Jos se on piirretty niin kaikki on "vapaata riistaa". -💊-.
- Anonyymi
Veikkaan ettei edes 30% suomen kansasta pysty vetämään yhtään leukaa.
13 - 75 vuotiaan pitäisi jokaisen kyetä muutama leuka vetämään, jos ei nyt sairaus ole rampauttanut pahoin.- Anonyymi
BMI korreloinee hyvin sen kanssa. On joka tapauksessa eri asia vetää leukoja yhtäkkiä verrattuna siihen että on 2-3 vk takana jonkin asteista harjoittelua. Jokaisessa liikuntamuodossa on erikseen spesifit liikkeet mitkä vahvistavat juuri tiettyjä kehon osia. Voimanostajilla on voimaa mutta leukojenveto on niille hankalaa. Niillä on korkea BMI vaikkei rasvaa välttämättä liikoja olisikaan. Muistan kuinka armeijassa lähes kaikissa komppanioissa leukojenveto ei sisältynyt kuntotesteihin. Minulla se sisältyi. En ymmärrä miksei se voisi sisältyä kaikilla.
Päätin että ne toistot on tehtävä alusta loppuun pelkkien käsien varassa. Jaloilla voi potkia ilmaa jolloin voi pinnistää leukansa tangon yläpuolelle mutta niin on tehtävä vain jos ei oikeasti jaksa muuten vetää leukoja. Leukojenveto muuttuu äkisti hyvin vaikeaksi kun oma yläraja lähestyy. Mun mielestä pelkän kehon painon kannatteleminen käsien varassa auttaa vetämään leukoja, sillä suorituksen aikana kehon on oltava koko ajan irti maasta. -💊-. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMI korreloinee hyvin sen kanssa. On joka tapauksessa eri asia vetää leukoja yhtäkkiä verrattuna siihen että on 2-3 vk takana jonkin asteista harjoittelua. Jokaisessa liikuntamuodossa on erikseen spesifit liikkeet mitkä vahvistavat juuri tiettyjä kehon osia. Voimanostajilla on voimaa mutta leukojenveto on niille hankalaa. Niillä on korkea BMI vaikkei rasvaa välttämättä liikoja olisikaan. Muistan kuinka armeijassa lähes kaikissa komppanioissa leukojenveto ei sisältynyt kuntotesteihin. Minulla se sisältyi. En ymmärrä miksei se voisi sisältyä kaikilla.
Päätin että ne toistot on tehtävä alusta loppuun pelkkien käsien varassa. Jaloilla voi potkia ilmaa jolloin voi pinnistää leukansa tangon yläpuolelle mutta niin on tehtävä vain jos ei oikeasti jaksa muuten vetää leukoja. Leukojenveto muuttuu äkisti hyvin vaikeaksi kun oma yläraja lähestyy. Mun mielestä pelkän kehon painon kannatteleminen käsien varassa auttaa vetämään leukoja, sillä suorituksen aikana kehon on oltava koko ajan irti maasta. -💊-.Negatiiviset leuat(mikäli on edes oikea termi) on myös tehokkaita, eli laskeudut hyvin hitaasti alas joka vedon jälkeen.
- Anonyymi
aloit urheilemaan mulla olisi lyijyisisä käsipainoja 25kg kädelle piwentä kun lyöyjiä
- Anonyymi
haluatko ostaa niin käsipainot, lyjyiset voit säätää 25kg kumpaankin käteen lyijylevyillä mitä laitat niihin?
- Anonyymi
Painot löytyvät ja jopa painoliivi. Liivi painaa jopa 20 kg. Puntit hommasin XXL:stä, samoin painokiekot niihin. Myöhemmin tarkistin että niitä kiekkoja ei ollut enää saatavilla. Samanpainoisia kiekkoja siis. Voimaa on mielestäni helpointa kasvattaa jos pitää jotain painavaa tavaraa suorilla käsillä. Selänkin on silloin syytä olla suorassa. -💊-.
- Anonyymi
Kova suoritus.
Suorilla käsillä tangossa roikkumisesta tuli mieleen yksi video, jossa luvattiin 1000 dollaria sille joka roikkuu pisimmän ajan. Kaksi sarjaa, kuninkaat ja kuningattaret.
Voittaja roikkui yli 13 minuuttia, oli melkoinen "oranki".
Vaivoilla on älyttömän vahva grippi kokoisikseen. Johtuukohan tuo siitä, ettei vastasyntynyt tiedä pitäisikö vielä roikkua puissa, vai olisiko se evoluutio pudottanut ihmiset jo puusta ales?
AV- Anonyymi
Hauskasti muotoiltu kirjoitus.
"Vastasyntyneen puristusote on niin vahva, että hän pystyisi roikkumaan narussa. Valitettavan usein kyseinen naru on kuitenkin äidin hiukset. Isompi vauva roikkuukin niissä yhä mieluummin, vaikka puristusvoima suhteessa omaan kokoon väheneekin. Tiukkaa otetta hiuksista on joskus todella vaikea irrottaa, jos kiskot vain tukan väkisin pois, jää siitä puolet sinne nyrkkiin. Sormi kerrallaan auki kampeaminenkaan ei ole kovin hedelmällinen lähestymistapa, ne ensimmäiset kun tuppaavat puristumaan uudelleen kiinni, ennen kuin ehtii loppuun asti.
Onneksi vauvan kädestä löytyy kohta, jota painamalla/hieromalla ote heltiää: aivan kämmenen tyvessä, rannekanavan kohdalla. Sieltä kulkevat sormien koukistajalihasten jänteet, joten ote heltiää ilman että äiti menettää jo muutenkin harvenevaa tukkaansa." - Anonyymi
Yritin joskus roikkua tangostani yhdellä kädellä 🦧. Se on supervaikeaa koska vaatii jo jumalaisia voimia. Mahdollista, mutta hyvin vaikeaa ja edellyttää harjoittelua. -💊-.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritin joskus roikkua tangostani yhdellä kädellä 🦧. Se on supervaikeaa koska vaatii jo jumalaisia voimia. Mahdollista, mutta hyvin vaikeaa ja edellyttää harjoittelua. -💊-.
Tuo on todella vaikeaa, salilla tyttäreni sitä joskus harrastaa, ja on päässyt aikaan 5 sekuntia.
Itse en tässä iässä ja painoluokassa halua edes tuollaista testata:)
AV
Minulla on aina ollut heikot kädet ja vahvat jalat. Parhaimmillaankin sain vedettyä vain 3 leukaa puhtaasti. Sitten taas kehonrakentaja kaverini ihmetteli, kun jaloilla meni samat painot kuin hänellä, vaikken salia harrastakaan.
- Anonyymi
Parempi vahvat jalat mitä vahvat kädet, ihmisiltä kun menee se kävelykyky ensin.
Kädet kyllä liikkuu, sen mitä tarvitsee:)
AV Anonyymi kirjoitti:
Parempi vahvat jalat mitä vahvat kädet, ihmisiltä kun menee se kävelykyky ensin.
Kädet kyllä liikkuu, sen mitä tarvitsee:)
AVKiitos. Olen aina vähän häpeillyt heikkoja käsiäni. Pitäisi varmaan hommata jotain puntteja, että saisi edes vähän voimaa.
- Anonyymi
Olin kerran uimahallin salilla. Siellä oli jokin nivuslaite minkä maksimiraja oli 80 kg. Päätin sitten kylmiltäni kokeilla sitä ja kyllä sen kanssa pystyi kuntoilemaan. Nyrkkeily olisi hyvä luiden kannalta koska se täräyttää käsiä mukavasti. Säkin mätkimistä pelkästään, muuten se olisi liian vaarallista touhua. Siinä hengästyy nopeasti. Käsinauhat on ehdoton edellytys jotteivät rystyset aukea. Sitäkin tärkeämpää ovat ranteiden "nauhoittaminen", sillä muuten ranne voi jopa murtua. -💊-.
- Anonyymi
jos joutuu käyttämään kyynärsauvoja niin kädet voimistuvat paljon.
kerran jouduin olemaan pyörätuolissa, ajoin rallia kovaa kaupan käytävillä sillä tuolilla, pääsee kovaakin. - Anonyymi
Vedän helposti ulkoisilla lisäpainoilla (en kerro kilomääriä enkä maksimitoistoja) tuon verran niin että kädet suoristuvat alhaalla ja yläasennossa napsahtaa rinta tankoon 💪😅
Satavuotiaat akat ovat rautaa!
xLiner- Anonyymi
Olihan tuo multa nyt vähän hanurista tulla reteilemään. Miehillä nousee aina viha ja vähättelytarve sen jälkeen kun niille selviää että naisetkin ovat vahvoja.
Mutta ihan vilpittömästi, hyvä kun treenaat ja kehitystä tulee!
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan tuo multa nyt vähän hanurista tulla reteilemään. Miehillä nousee aina viha ja vähättelytarve sen jälkeen kun niille selviää että naisetkin ovat vahvoja.
Mutta ihan vilpittömästi, hyvä kun treenaat ja kehitystä tulee!
xLinerLiian ylimielinen ei voi olla. IKINÄ. Netissä ei voi olla, irl pystyy olemaan. Harjoittelun säännöllisyys on siitä haastavaa kun tuntuu että aikaa menee kaikkeen muuhun. -💊-.
- Anonyymi
Ostin paljon lyijyharkkoja, suuria, kierrätyspaikasta, suuria möhköjä mitä itse sulattaneet 30-40kg, valoin niistä levypainoja ja kaikkea.
Joku sukeltaja osti paljon sellaisia pieniä harkkoja, valoin pienemmiksi paloiksi 1 ja 2 kiloisiksi pienemmiksi harkoiksi niistä.
Sukeltajat tarttevat painoiksi kai.
Lyijy on sinänsä kätevää kun painaa 4x enemmän kuin rauta niin painot pienempiä.- Anonyymi
Omani koostuvat raudasta. Sementtipainojakin olen netissä nähnyt. Olikohan Tokmannissa jotkin sellaiset ja vieläpä maastavetotanko siinä mukana. Naapurisovun ja oman lattian kannalta on parempi että puntit asettaa pehmustetulle alustalle eikä suoraan lattialle. Painot ovat pyöreitä eli ne voivat lähteä vierimään lattialla. Tämänkin vuoksi pehmusteet kuten kuplamuovi on parempi vaihtoehto, sillä tällöin ne eivät lähde vierimään omille teilleen. -💊-.
- Anonyymi
Onko vapaana roikkuvissa renkaissa, vai tangossa helpompi vetää leukoja, kummassa saa paremman tuloksen?
- Anonyymi
Renkaissa roikuin viimeksi lapsena. Roikkuvien renkaiden mukana aiheutuu huojuntaa ja liikettä kun taas tanko on kiinteä laite. Niiden kiinnitykset ovat tärkeitä, samoin painorajat että ne myös oikeasti kestävät harjoittelua. Kerran katosta metallikoukun varassa roikkunut nyrkkeilysäkki tippui samalla kun mätkin sitä. Metallikoukku rikkoutui. Selvisin ilman tapaturmaa. -💊-.
- Anonyymi
Tämä seuraava on jo kova temppu, harva tuohon pystyy.
https://www.youtube.com/shorts/ySIV9xw-9Hw
AV - Anonyymi
vettä tulee ropisee, ei sentään kuin hurrikaani,.
mutta niin jotenkin huvittaa tuo joku tyttö... sarjamuuttaja.
minusta jotkut sanovat kun kkk-taustaa; Klansman;D - Anonyymi
minulla voi olla iso möhkä jotain lyjyä niin jos ilmoittaisit että minkä muotoiseksi ja painoisiksi jos haluaisit voisin valaa painojuttuja :D
- Anonyymi
Itselläni oli myös tapana vetää leukoja ja tehdä dippejä. Mutta se on nyt loppu koska ilmeisesti tämä harrastus aiheutti olkapäävaivan, kestänyt jo puoli vuotta.
- Anonyymi
par<anee vain eläin-proteiinilla.... itse niin jotain kummituspeliä nuorison kanssa, sellaista niin syksyn pimeyteenkin jos joku vaaniii
- Anonyymi
itse kun..joku Carita on erikoinen naisen nimi, pitäisi kirjoittaa hänelle jotain.
kummituspeli-juttu niin oikein jännittävä joku juttu mitä nuorisonkin kanssa, syksyn pimeyteen joku sellainen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla
Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk1549779Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava
Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta1267902Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin347664Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä
HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html2577452Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös
seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.1216142Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?
Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k865931Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j495731Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko1335652Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi25011Stubb jo paljon tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla, kuin Marin koskaan
Stubb tekee sitä työtä mitä pitää, hän ei koreile vaatteilla eikä ole baareissa räkäposkella kuten Marin. Marininhan pit904799