Mukava. Siis mukava?!?

Ja mitä hittoa se oikeastaan tarkoittaa. Siis oikeasti ..? Oltiin työporukalla liikenteessä ja sain kuulla olevani mukava. Ja alkoholilla oli osuutta asiaan. A lot.
Moneksi on minustakin, mutta mukava en ole.
Ainakaan töissä. Haluan syödä yksin, enkä seurassa. Kahvitauoilla olen mieluummin hiljaa. Mielipiteeni lauon suoraan ja kaunistelematta. En toki tarkoituksella loukkaa ketään, mutta en kaihda puuttua ikäviin asioihin.
En jaksa kuunnella paskanjauhantaa, laitan kuulokkeet korviin ja keskityn omiin hommiini piittaamatta juorukellojen sosiaalisesta normistosta. Nakkaan paskat heidän mielipiteistään. Mä olen töissä ja teen sitä mistä mulle maksetaan. Töitä.
Puutun jos jotakuta kiusataan ja puolustan heikompia. Kannustan.

Mut vittulainen.. mukava?!?
Ei, en suostu.

Mitä se edes tarkoittaa?

Siis mähän tietysti ymmärsin, että sanoja oli humalassa ja halusi sanoa jotakin "kivaa"...
Sälittävää jopa, että keksimällä keksitään valheita jotta pääsee sanomaan jotakin "kivaa". Ja mähän en oikeasti ole mukava.

En tosiaan ole mukava. Kieltäydyn siitä.

Koetko, sä, että mukava on hyvä asia työyhteisössä?
Siis koti voi olla mukava tai yövaatteet, sänky tai sohva. Kun ollaan mukavasti, ollaan mukavasti. Mut hei.. mä painan duunia ihan vitusti kun noi lärpättää siinä puolipäivää vieressä mukavasti, nii jonkun ne vitun duunitkin pitää tehdä. Saat arvata kuka?
Niin, mä.

Ja mua vituttaa että toi saatanan törppö sanoo mua mukavaksi. Nii onhan se hitsin kätevää, kun voi mukavasti lärpättää puoli päivää ja työt hoituu tekemattä. Koska mä mahdollistan sen omalla työpanoksellani.

Juu. Olen mukava...

90

671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hehehe!

• Just ni. Perkeles!

• Anonyymi

Millaisia tunteita tämä palstaäijän hahmo sinussa herätti, toveri? T naiselta ”bliss you”

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Just ni. Perkeles!

Ehkä toinen kokee sinut mukavaksi siksi, kun jeesaat muita, ehkä "häntäkin" tarvittaessa? Kaikki, mikä tuottaa toiselle hyvää mieltä, synnyttää mielikuvia "mukavasta"? Kehuminen (mukava ihminen) vapauttaa, ehkä jopa keskustelemaan hyvässä tai paremmassa hengessä?

Jos on jotain jännitteitä ollut ilmassa? Ota kehu vaan vastaan, vaikka et sitä kokisi ansainneesi? Ei siinä minusta mitään pahaa ole. Tai ehkä jos olit vähän alakuloinen siinä tilanteessa ja toinen halusi pienellä kehulla vähän nostaa sun olotilaasi paremmaksi?

• Anonyymi

Sen kolhoosin äänestysprosentti on 40 alapuolella.

• Sen sijaan että keskityt siihen miten muut lätisevät puolipäivää, keskity pitämään huolta itsestäsi. Sillä mitä muut tekevät ei ole mitään väliä. Mieti miksi koet olevasi niin tärkeä, ettei työpaikka pysy pystyssä ilman sinua? Kuka sinua kiittää siitä, että poltat itsesi loppuun?

Et ole maailman napa, et ole tärkeä yhteiskunnan silmissä. Sitten kun palat loppuun, sinut laitetaan pois töistä ja otetaan liukuhihnalta uusi tilalle loppuun poltettavaksi.

Ota siis töissä enemmän aikaa itsellesi. Opettele hölläämään ja ota löysin rantein. Jos joku palautuu niin, että lätisee turhaa muiden kanssa, ota sinä aikaa itsellesi ja palaudu omassa rauhassasi. Ja jos paska ei pysysy kasassa ilman sinun loputonta panostustasi, antaa laivan upota. Ja jos eivät halua pitää sinua töissä kun otat löysää siinä missä työtoverisikin, etsi uudi työpaikka. Mitä väliä?

Ja minä se vasta paras olenkin neuvomaan. Olen tällä hetkellä sairauslomalla työväsymyksen vuoksi. Ehkä kirjoitin nämä sanat yhtälailla sinulle kuin itsellenikin.

• Minä oikeasti tykkään tehdä töitä. Se kuuluu perusluonteeseeni. Sen tiedän, ettei firma yhtä ratasta kaipaa. En ole tärkeä. En pidä itseäni tärkeänä.

Olen ylitunnollinen ja ompa eräs esihenkilö minulle sanonutkin että tee vähemmän töitä.. aika paha..

Se että koen olevani palkkani arvoinen .. sen määritän minä itse. Ja toisekseen nautin työn tekemisestä, enkä kaihda paskanakkejakaan.
        Työmoraalini itselleni on tiukka, olenkin vuosia naureskellut, että olen työmasokisti. En todellakaan ole työnarkkis, en oikeasti. Mutta tykkään kun on paljon töitä.

Toi mun ms ilmoittelee heti kun väsyn liikaa. Se alkaa ilmoittelemaan itsestään. Ja se estää suuremman uupumuksen tulemisen. Tulee fyysisiä oireita kun olen väsynyt.

Ja tuosta chillaamisesta.. en osaa sitä töissä. Ehkä puoli tuntia saattaa mennä sluibailuun, mut sen enempi alkaa jo ahdistaa. Kotona voin kyllä chillata vaikka loputtomiin, mutta töissä olen palkan alaisella ajalla, ja haluan antaa vastinetta.
        Ja edelleenkin teen mieluummin töitä kuin lärpytän naamaani.

Se, että töitä tehdään 1.5 tuntia päivästä ja loput lärpytellään tai taukoillaan, ei ole palautumista. Se on puhdasta työn välttelyä. Alisuoriutumista. En katso sellaista hyvällä. En tosin puutukaan siihen, sillä se on työnjohdon asia. Mutta jonkun ne työtkin on tehtävä. Se, että osa tiimistä "palautuu" suurimman osan päivästä ei vähennä työn määrää.

En todellakaan vaadi työtiimiltäni samankaltaista työmoraalia ja tunnollisuutta mitä itse omaan, sillä minulla se menee jo työmasokismin puolelle.
        Mut hei jos nyt hoitaisivat osansa.
        Meillä on hyvä tiimi, jossa on vapaamatkustajia. Hyvä tiimi kuitenkin. Kokonaisuutena.

Kiitos että muistutit että se tasapainottaminen on itsestäni kiinni. Etten väsytä itseäni.
        Kuis sä noin nyt jakselet? Toi työuupumus osaa olla aika raskasta.
        Muista että sinä olet itse vastuussa itsesi hyvinvoinnista. Ihan kuten minäkin olen vastuussa omastani.

Kamuseni. Pidä huoli itsestäsi.

• Anonyymi

Ei hitto, sinähän olet töissä niin kuin minä! 😂

xLiner

• Anonyymi

Oletko koskaan ajatellut että sulla voisi olla autistisia piirteitä? (Mulla on.)

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko koskaan ajatellut että sulla voisi olla autistisia piirteitä? (Mulla on.)

xLiner

En tiedä, poikani on kylläkin autismin kirjossa.
        Ennemminkin sanoisin, että työminä kouliintunut jo pienestä pitäen. Olin töissä jo 12-vuotiaana ja päivätyöt aloitin pikkasen alta kuusitoista vuotiaana. Olen oppinut ettei rahaa saa muuta kuin töitä tekemällä ja kasvattanut minulle julmetun työmoraalin.

Osaan kyllä olla sosiaalinen, työajan ulkopuolella. Työajalla teen töitä, siitä mulle maksetaan, tietääkseni.

Tosiasiassa voihan minulla tietty olla pikkuisen kirjoakin.. mistäpä tuota tietää.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

En tiedä, poikani on kylläkin autismin kirjossa.
        Ennemminkin sanoisin, että työminä kouliintunut jo pienestä pitäen. Olin töissä jo 12-vuotiaana ja päivätyöt aloitin pikkasen alta kuusitoista vuotiaana. Olen oppinut ettei rahaa saa muuta kuin töitä tekemällä ja kasvattanut minulle julmetun työmoraalin.

Osaan kyllä olla sosiaalinen, työajan ulkopuolella. Työajalla teen töitä, siitä mulle maksetaan, tietääkseni.

Tosiasiassa voihan minulla tietty olla pikkuisen kirjoakin.. mistäpä tuota tietää.

Onhan tuollainen työnteko ihan burgerointia 😁

"Mukava" taas, sillä lokeroidaan. Aika ahdas lokero... Ainakin vaatisi tarkemman selityksen missä tilanteessa toiminta on ollut arvostelijan mielestä "mukavaa" tai mikä piirre antaa sellaisen vaikutelman. Mun vastaukseni tuollaiseen arviointiin tai manipulointiyritykseen olisi tasoa "ja v*tut.."

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Että voisi toistaa sanoja tai toimintoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että voisi toistaa sanoja tai toimintoja?

Kynnyksellä steppaaminen yks, mutta pätee vain kehitysvammadiagnoosin yhteydessä. Awareness

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kynnyksellä steppaaminen yks, mutta pätee vain kehitysvammadiagnoosin yhteydessä. Awareness

They tryna hit even ADD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

They tryna hit even ADD

Chris Webb, you fool

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan tuollainen työnteko ihan burgerointia 😁

"Mukava" taas, sillä lokeroidaan. Aika ahdas lokero... Ainakin vaatisi tarkemman selityksen missä tilanteessa toiminta on ollut arvostelijan mielestä "mukavaa" tai mikä piirre antaa sellaisen vaikutelman. Mun vastaukseni tuollaiseen arviointiin tai manipulointiyritykseen olisi tasoa "ja v*tut.."

xLiner

No sanoin heti kättelyssä, etten minä ole mukava.. ensin ystäväni hörähti sille tyyliin, että itteäni dissaisin. Het hänkin tajusi, etten minä tosiaankaan ole mukava ihminen..
        Minulla on monia puolia, kuten kaikilla meistä, mutta mukava ei kuulu niihin.
        Se että joku pitää minua mukavana on pakosta oltava jonkinlaista sosiaalisnormiston shaissea.
        Hevonsontaa.

Itse en jaksa suoltaa sonninlantaa saadakseni hyväksyntää. En siis oikeasti tarvitse sosiaalista statusta. Pärjään vallan mainiosti ilmankin. Olen aikasta itseriittoinen. Sosiaalinen normisto ei juurikaan liikauta mun eväänikään. Ei vaan kiinnosta.

Ambiverttinä pärjään kyllä sosiaalisessa ympäristössä halutessani. Harvemmin huvittaa.. tai siis viitityttää. Mutta se on minun valintani.

• Entäpä jos sulla onkin tuon törpön sanomisista karvat pystyssä enemmänkin siksi, että se törppö ei tee töitään kunnolla, vaan keskittyy höpöttelyyn palkallisella ajalla? Siinä moraalikatsannot kolahtelee toisiinsa ja voivat vaikuttaa aika syvällisesti asioihin joilla ei niiden kanssa varsinaisesti ole mitään tekemistä.

Toisekseen miettisin, oisiko tuo törppö voinut hutikassa sanoa vahingossa "sä olet mukava", kun tarkoittikin sanoa, että "sähän oletkin ihan mukava", pohjautuen tuohon omaan kuvaukseesi siitä millainen olet töissä eli pääasiassa suorittava. Pääsit siis yllättämään, että katos, Pirppiksestä löytyy se toinenkin puoli, ei vain se työpaikan kone.

Ja kolmanneksi muistuttaisin, että siskoseni me kaikki ollaan enemmän tai vähemmän erilaisia työaikana kuin mitä ollaan vapaa-ajalla, myös silloin kun ollaan työkavereitten kanssa vapaa-ajalla. Ehkä sä olitkin oma leppoisa ja mukava vapaa-ajan itsesi, epähuomiossa?

• Juu. Voi se mennä noinkin. Mähän tosiaan olen kuin kaksi eri persoonaa jos vertaa työminää vapaa-ajan minään.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu. Voi se mennä noinkin. Mähän tosiaan olen kuin kaksi eri persoonaa jos vertaa työminää vapaa-ajan minään.

Niin, en ole vielä käynyt työpaikallasi kattomassa millanen olet, mutta kaiken höpistyn jälkeen uskon näkemättäkin. Ja mä olen aika samanlainen, tosin sillä erolla, että mun työhöni jonkun verran kuuluu sitä pakollista lätinää asiakkaiden kanssa.

Kieltämättä omalla kustannuspaikalla on tahoja, joilla on varaa lätistä ällistyttävät määrät ja se kieltämättä ottaa pannuun aika huolella. Tosin kun ensi kerran katsellaan tuottavuuslukuja, niin saattaa olla että mainitsen ne tunnin mittaiset kahvitauot, jos numerot eivät näytä miellyttäviltä.

• randombypasser kirjoitti:

Niin, en ole vielä käynyt työpaikallasi kattomassa millanen olet, mutta kaiken höpistyn jälkeen uskon näkemättäkin. Ja mä olen aika samanlainen, tosin sillä erolla, että mun työhöni jonkun verran kuuluu sitä pakollista lätinää asiakkaiden kanssa.

Kieltämättä omalla kustannuspaikalla on tahoja, joilla on varaa lätistä ällistyttävät määrät ja se kieltämättä ottaa pannuun aika huolella. Tosin kun ensi kerran katsellaan tuottavuuslukuja, niin saattaa olla että mainitsen ne tunnin mittaiset kahvitauot, jos numerot eivät näytä miellyttäviltä.

Juu.. toki normaali kanssakäyminen on ihan ok.. pienet lätinätkin, mut jurppii kun esihenkilö ei mitenkään saa otetta tästä touhusta. Mulla ei ole valtaa tehdä asialle mitään. Huolehdin itse taukoajoistani ja olen välittämättä muista.

Mä hoidan tonttini ja sillä hyvä. Se riittää mulle.
        En ole vastuussa. Välillä ottaa päähän, mutta yleensä se menee nopeasti ohi.

Sulla sentään on asemaa ja vaikutusvaltaa. Mulla ei. Mä olen pelkkä orja.

Juu.. toki normaali kanssakäyminen on ihan ok.. pienet lätinätkin, mut jurppii kun esihenkilö ei mitenkään saa otetta tästä touhusta. Mulla ei ole valtaa tehdä asialle mitään. Huolehdin itse taukoajoistani ja olen välittämättä muista.

Mä hoidan tonttini ja sillä hyvä. Se riittää mulle.
        En ole vastuussa. Välillä ottaa päähän, mutta yleensä se menee nopeasti ohi.

Sulla sentään on asemaa ja vaikutusvaltaa. Mulla ei. Mä olen pelkkä orja.

Ei mulla niin paljoa ole vaikutusvaltaa, ei tässä nimenomaisessa asiassa, tietyistä syistä, syistä jotka voidaan luokitella kategoriaan pienen firman heikkoudet.

Niinpä mäkin pääosin keskityn huolehtimaan omista duuneistani ja joistain isommista linjoista sekä pitkälti pysymään poissa toimistolta, niin säilyy yhteiskuntarauha. Ja oma järki.

Ei mulla niin paljoa ole vaikutusvaltaa, ei tässä nimenomaisessa asiassa, tietyistä syistä, syistä jotka voidaan luokitella kategoriaan pienen firman heikkoudet.

Niinpä mäkin pääosin keskityn huolehtimaan omista duuneistani ja joistain isommista linjoista sekä pitkälti pysymään poissa toimistolta, niin säilyy yhteiskuntarauha. Ja oma järki.

Auts! Pikkufirmat on pyllystä, varsinkin jos omistajalla on keltaista korvien välissä..
        Koettu.

Auts! Pikkufirmat on pyllystä, varsinkin jos omistajalla on keltaista korvien välissä..
        Koettu.

Kaikessa on puolensa ja sitten on ne toiset puolet. Ja omistajakin on ihan ok, mutta se on malliesimerkki ylikiltistä ihmisestä, niin sitten asiat menee vähän niin ja näin.

Kaikessa on puolensa ja sitten on ne toiset puolet. Ja omistajakin on ihan ok, mutta se on malliesimerkki ylikiltistä ihmisestä, niin sitten asiat menee vähän niin ja näin.

Mulla on esimies samaa kaliiberia.. liian kiltti. Sen pitäisi kasvattaa selkärankaa. Tosi kiva tyyppi muuten. Mutta ei osaa käsitellä ikäviä juttuja. Se on harmi. Jämäkkyys esihenkilössä on yleensä positiivinen asia.

Mielestäni esihenkilöksi tulemiseen tarvitaan vastoinkäymisiä. Pitäisi osata puuttua myös epäkohtiin. Rakentavasti.

Mulla on esimies samaa kaliiberia.. liian kiltti. Sen pitäisi kasvattaa selkärankaa. Tosi kiva tyyppi muuten. Mutta ei osaa käsitellä ikäviä juttuja. Se on harmi. Jämäkkyys esihenkilössä on yleensä positiivinen asia.

Mielestäni esihenkilöksi tulemiseen tarvitaan vastoinkäymisiä. Pitäisi osata puuttua myös epäkohtiin. Rakentavasti.

Juuri noin kun kuvailit, toimisi täälläkin, jämäkkyyttä ja johdonmukaisuutta, kiitos.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Juuri noin kun kuvailit, toimisi täälläkin, jämäkkyyttä ja johdonmukaisuutta, kiitos.

Ei kannata huutaa ekana ku armeijassa varmaan

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Koettu.

Pitää puol Suomee pystyssä jotku omasta mielestään

• No selvä valehan tuo oli 😁, mutta opettele uskomaan hyvin perusteltuihin valeisiin kuten minä niin kuulemisen tuska helpottuu 😄, siedätyshoitoa

• Samaa mieltä. Enhän minä nyt oikeasti ole edes mukava. Osaan olla kiva, kun sille päälle satun, mutta en ole mukava.

Samaa mieltä. Enhän minä nyt oikeasti ole edes mukava. Osaan olla kiva, kun sille päälle satun, mutta en ole mukava.

Niin ja sehän on tunnettu asia ettei epämukavat joka paikkaan sovi, hiertävät tai ovat muuten hankalia 🙃

• Ex-Lukka kirjoitti:

Niin ja sehän on tunnettu asia ettei epämukavat joka paikkaan sovi, hiertävät tai ovat muuten hankalia 🙃

Hankala on toinen nimeni.. 😉

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hankala on toinen nimeni.. 😉

Niinpä kai täällä päin myös. Soft kitty warm kitty little ball of fur, happy kitty sleepy kitty, pur pur pur shut mouth

• Anonyymi

No mutta. Kuvailit kyllä mukavan työkaverin. Arvostan.

• Jaa .. vittuilekko sää?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Jaa .. vittuilekko sää?

En läheskää aina, hidden gem o usein. Sivusta

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Jaa .. vittuilekko sää?

No en. Olis tosi mukavaa, jos kaikki olis tuollaiaia töissä. Mut ei ne ola, tietenkään.

Millainen sunmielestä olisi mukava työkaveri?

• Anonyymi

Ota neutraalisti jos sua mukavaksi kutsutaan. Jos et pidä, nii pysy neutraalina. Ei kaikki tajuu loukkaavansa tolla kommentilla😁

• Minähän pysyin aika keskellä ph taulukkoa. Piti vaan kuitenkin omaan typerään tyyliini vastata suoraan mielipiteeni. " En mä ole mukava".
        Siis kun en ole. En osaa olla yhtään jotakin mitä en oikeasti ole. Ei vaan taivu.

Ja humalalla oli osuutta asiaan. Jokainen meistä törppöilee ja varsinkin humalassa, mutta kun musta ei saa mukavaa tekemälläkään niin ei pysty, ei kykene. Olen itse sen laatuinen törppö.
        En todellakaan aio taipua tämän asian edessä. Olen vain rehellinen. Itselleni ja muille.

En voi pitää valheellisuutta arvossaan. Periaatekysymys. En itse kykene mairistelemaan tai kehumaan, jos ei ole oikeaa aihetta ja syytä. Ilmeisesti se on sosiaalisesti hyväksyttävää, siis valehtelu päin naamaa jos sanotaan jotakin kilttiä.
        Itse en siihen kykene.

Ehkä tosiaan minulla on pikkuisen kirjoa, kuten Linukka tuossa ylempänä ehdotti.

• Taidan olla kaikkien humalaisten kaveri ja hyvä jätkä.

• Veikkaan että olet jopa kaikkien janoisten sankari. Maailman paras jätkä. :)
        Sinusta voi jo rehellisesti sanoa, että olet mukava.
        Kotoisa, miellyttävä. Sellainen lämmin viltti koleana iltana, johon on mukavaa kääriytyä.

Omanlaisella hienoisella huumorintajullasi twistattuna..

• Anonyymi

Too smokin hot for that

• Anonyymi

Kuulostaa ylireagoinnilta. Mukava on neutraali sana, joka kuvastaa ko henkilön yleispositiivista asennetta sinuun. Koska olette työkavereita, vahvemmat ilmaukset eivät sopisikaan.

• Anonyymi

Kyllä minä taas mieleni pahoitin.

Kai vastasit hänelle: Kiitos tanan törppö?

• Anonyymi

Varasuunnitelmana on1

• Anonyymi

I'm not bad, I'm damn good.....musiikki olisi... Twisted Sister - One bad habit.

Ylinopeus-musiikki joku Sammy Hagar - Cant drive 55

Nyt olen kai kuunnellut Samin kaikki otin projektiksi kuunnella kaikki Sammy Hagarin, oli paljon

• Anonyymi

sanonta... olen helvetin hyvä ja satanan hybä olen

• Anonyymi

kummituspeli juttu kun niin varmaan nuorisonkin mielessä jännä, joytain vaanii lurkkii kuin joku ppoppe kaupuntin talojen nurkissa..

boisin ehkä kysyä puolustusvoimilta paikkoja mistä jänniä kubia jotain kummitusmaisia...

• Anonyymi

Vähän samantapainen sana kuin "harmiton höpöttäjä". Sitä sanaa käyttää tuttavani usein kahvilassa tapaamastamme paikallisesta tyypistä. Hän juttelee vähän navanalusjuttua, heittelee olemattomia vitsejä, puhuu vähän politiikkaa tietämättä siitä kovin paljon perusteita, mikä tarkoittaa ettei perehdy oikein mihinkään ja naurahtelee iloisesti juttujensa lomasa. No vapaa-aikaan se sopii ja lauantaitorin kahvilaan. Häntä voisi sanoa myös mukavaksi.
      Ei se työpaikalle sovi. Olen samantapainen tosissani työt ottava, en tykkäisi jos minua sanottaisiin siellä mukavaksi. Ikäänkuin vähentäisi arvoani - jaa se taas vähän ylevä sana, ehkä asiallisuus on parempi. Huumorintajuni on vain kahvitauolla esillä, se on eri juttu.

• Anonyymi

Aloittajalle
      En lukenut yhtään kommenttia.
      Mukava = kiva.
      Kun pidät itsesi etäällä muiden kähinöistä, olet myös luotettava?
      Kun olet yhtä etäällä muista, kohtelet muita tasavertaisesti?
      Kun olet työorientoitunut, se riittää työssäkäymiseen?
      Toiset ovat seurusteluadjutantteja tai tarvitsevat niitä.
      Pidä tuo linja. Jaksat eläkkeelle paremmin eikä kukaan tule aurinkosi tielle. (Hmmm. Hih.)
      Vilma

• Anonyymi

oikeasti haluaisi mennä untenmaille kun joku pikkutyttö... hassua jos håän nukkuu ja itse hänen yöpuolella....

• Anonyymi

jooh niin joku pelli kummituki yön pimweydwessä jotain tulee jyub Teemu hyökkäilwewe

• Anonyymi

Purr or scracth el o el

• Anonyymi

Mukava on ihan kivasti sanottu toisesta ihmisestä. Sitä, että oletko sitten mukava, kohtelias ja toisista hyvää ajatteleva en menisi kertomasi: ” toi saatanan törppö sanoo mua mukavaksi...” sanomaan.
      Melkoinen sammakoiden suusta päästelijä nyt ainakin. Tosin en ole juuri parempi.

• Viesrini poistui, niimpä laitan uudestaan kauniimmalla kielenkäytöllä.. minäkin olen saamarin törppö, eri tavalla vain. Töksäyttelen vähän mitä sattuu. Enkä tosiaan ole mikään mukava ihminen.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Viesrini poistui, niimpä laitan uudestaan kauniimmalla kielenkäytöllä.. minäkin olen saamarin törppö, eri tavalla vain. Töksäyttelen vähän mitä sattuu. Enkä tosiaan ole mikään mukava ihminen.

No niin, selkeä päivänsäde siis 😅
        Ennen inhosin mukava -sanaa. Nykyisin ajattelen, että mukavuus on aliarvostettua. Yritän olla mukavampi jos suinkin pystyn ja jaksan. Ystävällisyys kertoo minulle itsensä hillitsemisestä ja sielun sivistyksestä, joita pidän hyvinä ominaisuuksina. Sähikäisistä saa sähköiskuja ja jos itsekin on varsinainen ”miinakenttä”, ei vuorovaikutus voi olla muuta kuin kaikkien osalta ratkiriemukasta hyvää oloa, joka välittyy väkisinkin laajemmalle kuin vain kahden välisiin hetkiin. Kyse on siis energiasta, joka voi virtailla ihmisten välillä joko myönteisenä ja turvallisuuden tunnetta vahvistavana tai sitten ärtyisänä, heittelehtivänä ja arvaamattomana virtana.

Ystävällisyys tai mukavuus tuovat siis tiettyä ennakoitavuutta ihmisten kommunikointiin. Haluan itse jalostua näillä alueilla 😀

• Anonyymi kirjoitti:

No niin, selkeä päivänsäde siis 😅
        Ennen inhosin mukava -sanaa. Nykyisin ajattelen, että mukavuus on aliarvostettua. Yritän olla mukavampi jos suinkin pystyn ja jaksan. Ystävällisyys kertoo minulle itsensä hillitsemisestä ja sielun sivistyksestä, joita pidän hyvinä ominaisuuksina. Sähikäisistä saa sähköiskuja ja jos itsekin on varsinainen ”miinakenttä”, ei vuorovaikutus voi olla muuta kuin kaikkien osalta ratkiriemukasta hyvää oloa, joka välittyy väkisinkin laajemmalle kuin vain kahden välisiin hetkiin. Kyse on siis energiasta, joka voi virtailla ihmisten välillä joko myönteisenä ja turvallisuuden tunnetta vahvistavana tai sitten ärtyisänä, heittelehtivänä ja arvaamattomana virtana.

Ystävällisyys tai mukavuus tuovat siis tiettyä ennakoitavuutta ihmisten kommunikointiin. Haluan itse jalostua näillä alueilla 😀

Hienoa,että olet ymmärtänyt itsellesi asian paremmin päin kuin minä.
        Töissä en halua olla mukava, ystävällisyyden kylläkin ymmärrän eri asiaksi kuin mukava. Toki voi olla mukavalla tavalla ystävällinen, itse suosin asiallista ystävällisyyttä. Töissä ollaan kuitenkin töissä.

Ehkäpä saivartelen, ehkä sitten työkaverini pitää minua oikeasti mukavana. Who knows..
        Minua vain sapetti, että valehdellaan päin naamaa mielistely-yrityksenä. Sellaiseksi sen koin. En voi sietää valehtelemista, ja kuten todettuna .. alkomahoolilla oli osuutta astiaan.

Tuo jalostuminen.. sitä minunkin pitäisi kai harrastaa. Monellakin osa-alueella.. taidan vain olla liian laiska. Olen hyväksynyt itseni jo tälläisenään, kaikkine vikoineni ja puutteineni. Niin ei nyt sit jaksa vatvoa niitä heikompia puoliani sen enempiä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hienoa,että olet ymmärtänyt itsellesi asian paremmin päin kuin minä.
        Töissä en halua olla mukava, ystävällisyyden kylläkin ymmärrän eri asiaksi kuin mukava. Toki voi olla mukavalla tavalla ystävällinen, itse suosin asiallista ystävällisyyttä. Töissä ollaan kuitenkin töissä.

Ehkäpä saivartelen, ehkä sitten työkaverini pitää minua oikeasti mukavana. Who knows..
        Minua vain sapetti, että valehdellaan päin naamaa mielistely-yrityksenä. Sellaiseksi sen koin. En voi sietää valehtelemista, ja kuten todettuna .. alkomahoolilla oli osuutta astiaan.

Tuo jalostuminen.. sitä minunkin pitäisi kai harrastaa. Monellakin osa-alueella.. taidan vain olla liian laiska. Olen hyväksynyt itseni jo tälläisenään, kaikkine vikoineni ja puutteineni. Niin ei nyt sit jaksa vatvoa niitä heikompia puoliani sen enempiä.

Joskus ihminen haluaisi olla jotain muuta kuin on. Ehkä joku tahtoo olla muiden silmissä, kriittinen, äreä, tiukkis ja ehkä vähän koviskin 😂 Emme voi vaikuttaa siihen, miten muut meidät näkevät ja kokevat. Jotain voi aina yrittää huiputtaa, mutta usein ihmiset vaistoavat epäaitouden ja muut jännitteet.

Jospa suurin pelkosi onkin jäädä huomaamattomaksi tai mitäänsanomattomaksi kokemukseksi jollekin ihmiselle eli henkilö ei kokisi sinussa mitään erikoista. Edustaako mukava sinulle samaa kuin mitäänsanomaton. Sitähän se ei silti välttämättä lainkaan tarkoita vaan enemmänkin mahdollisesti sitä, että teit henkilöön ennakko-oletuksista poiketen hyvän vaikutuksen. Tästä jo ketjussa mainittiinkin.

Olisitko tykännyt enemmän kommentista, jossa sinun olisi todettu olevan työpaikan pikku Pir… piru! Ehkäpä.

Luulen, että mukava tarkoittaa ihmisille erilaisia asioita.
        Uskon, että olet reilu, hyväsydäminen, pohdiskeleva, tarkka ja ahkera tyyppi. Moneen teet myös vaikutuksen omalla tavallasi olla olemassa. Mukavakin voit ehkä huomaamatta olla, ainakin välillä.

• Anonyymi

perse kuin p´mersu.... mutta niin mitä jotain nuorison kanssaq kummituspeli

joku Sammy Hagagar vahingosa joku kova joku kova rokkimusiikki

• Anonyymi

Ainakin omasta mielestäsi olet kaikille helvatun oikeamielinen/eli ns . mukava. Ei mulla muuta. ✌🤷‍♀️

• Juu en. Sinä taas vaan kuvittelet niin.
        En old koskaan pitänyt itseäni mukavana. En täällä tai irl. Se ei asetu minun pirtaani.

• Anonyymi

äjattelin että joku jännittävä kummituspelikin nuorison kanssa..

• Anonyymi

Minkäs se pirpana ittelleen mahtaa,mukava mikä mukava.

• Saatan..a! Mä EN ole mukava!
        Kieltäydyn vakaasti olemasta mukava töissä. Asiallinen ja etäinen voin olla, mutta en mukava.
        Olen avulias ja auttavainen.. pitkäpinnainen ja sovitteleva. Mutta en hitossa mukavaksi ala.

• Eufemistinen kuvaus joka tarkoittaa: Rumapainoinen wanhusnainen.

• Jaa. Mukava siis on suoraan verrannollinen painoindeksiin..
        No juu. Mikä ettei.

Jaa. Mukava siis on suoraan verrannollinen painoindeksiin..
        No juu. Mikä ettei.

Se menee että "ihan mukava".

• Anonyymi
        Sinipallo kirjoitti:

Se menee että "ihan mukava".

- sivusta

eh heh, niin varmaan sinäkin 😉

• Anonyymi

niin miten siis ajattlrn ollenkaan joytain pientä tyttöä kun joku kk ihmininen

• Anonyymi

Ajattelet siksi, että ehkä hieman pakkomielteinen. Hän teki syvän vaikutuksen sinuun 🙂

Siirrä katseesi pilviin ja seuraa kuinka ne liikehtii, niin ajatuskin karkaa uuteen rataan

• Anonyymi

Ihmiset nyt sanoo jatkuvasti tarkoittamatta yhtään mitään. Diipa daapaa ja lässyn lässyn. Ei kannata lotkauttaa korvaa, jos yhtään tuntuu että puhuu vaan lämpimikseen.

Useimmat puhuu.

Jasu

• Anonyymi

Se on sitä etiketteilyä, pitää sanoa jotain nättiä tarkoittamatta muuta kuin esiintyäkseen etiketin mukaan.

Jasu

• Sanoissasi on viisautta. Useimmat todellakin puhuu lämpimikseen. Tuuli huulia heiluttaa..

Ymmärrän ja tiedostan sen, että ihmiset ovat erilaisia, mutta mun perustavanlaatuinen olettamus on aina se rehellisyys. Ja aina vaan saan pettyä sen suhteen ihmisiin. Joka kerta se kirpaisee, se toistuu toistumistaan ja siitä huolimatta jaksan uskoa ihmiseen.
        Typerää minulta, mutta jaksan vielä olla sinisilmäinen ja vedätettävissä sen suhteen.

Lässyn lässyn.. ihmiset todella lärpättää kaikkea sontaa ihan turhaan. Minä mielummin pidän turpani tukossa kuin suoltaisin p-jaskaa. Mutta me kaikki ollaan yksilöitä ja ajatellaan asioista eri tavalla. Minun pitäisi se jo tähän ikään mennessä ymmärtää. :)

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Sanoissasi on viisautta. Useimmat todellakin puhuu lämpimikseen. Tuuli huulia heiluttaa..

Ymmärrän ja tiedostan sen, että ihmiset ovat erilaisia, mutta mun perustavanlaatuinen olettamus on aina se rehellisyys. Ja aina vaan saan pettyä sen suhteen ihmisiin. Joka kerta se kirpaisee, se toistuu toistumistaan ja siitä huolimatta jaksan uskoa ihmiseen.
        Typerää minulta, mutta jaksan vielä olla sinisilmäinen ja vedätettävissä sen suhteen.

Lässyn lässyn.. ihmiset todella lärpättää kaikkea sontaa ihan turhaan. Minä mielummin pidän turpani tukossa kuin suoltaisin p-jaskaa. Mutta me kaikki ollaan yksilöitä ja ajatellaan asioista eri tavalla. Minun pitäisi se jo tähän ikään mennessä ymmärtää. :)

Niinhän se on. Mielummin on hiljaa, kun puhuu läpiä päähään ja valehtelee päin näköä. 😄

Mä oon ehkä vähän kyynisempi, ihmislaatua joka vuosien ihmisiin uskomisen myötä on vaan päättäny myöntää, ettei se ihmisiin uskominen automaattisesti kannata. Säästyy murheilta, kun ei usko ennen kun on syytä uskoa toisen olevan rehellinen puheissaan. Ne pilanpäiväiset korulauseet on ihan turhaa lätinää. Ei ne kenenkään päivää pelasta, päinvastoin alleviivaa vaan teennäisyyksiä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se on. Mielummin on hiljaa, kun puhuu läpiä päähään ja valehtelee päin näköä. 😄

Mä oon ehkä vähän kyynisempi, ihmislaatua joka vuosien ihmisiin uskomisen myötä on vaan päättäny myöntää, ettei se ihmisiin uskominen automaattisesti kannata. Säästyy murheilta, kun ei usko ennen kun on syytä uskoa toisen olevan rehellinen puheissaan. Ne pilanpäiväiset korulauseet on ihan turhaa lätinää. Ei ne kenenkään päivää pelasta, päinvastoin alleviivaa vaan teennäisyyksiä.

Jasu

Eivät ne ole turhaa. Olisi vain kaksi vaihtoehtoa itselleen vähemmän mieluisille ihmisille, joko sano jotai tylysti tai olla hiljaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät ne ole turhaa. Olisi vain kaksi vaihtoehtoa itselleen vähemmän mieluisille ihmisille, joko sano jotai tylysti tai olla hiljaa.

On minulle turhia. Mä en välitä puheista mitkä on pelkkää sananhelinää ja humpuukia täynnä. Itseäänhän se tyyppi siinä kiillottelee, ei se toiselle mitään välttämättä anna. Vaikka toinen voi luulla niin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On minulle turhia. Mä en välitä puheista mitkä on pelkkää sananhelinää ja humpuukia täynnä. Itseäänhän se tyyppi siinä kiillottelee, ei se toiselle mitään välttämättä anna. Vaikka toinen voi luulla niin.

Jasu

Eikä kaikilla ihmisillä ole mitään tarvettakaan olla kaikkien mieleen, vaan on ihan sama tykkää tai on tykkäämättä. Mistä joku saa päähänsä, että pitää nyt kehua tuota vaikken edes piittaa koko tyypistä? Tai että juuri mun kejuja tässä nyt kaivataan.

Älytöntähän se on.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä kaikilla ihmisillä ole mitään tarvettakaan olla kaikkien mieleen, vaan on ihan sama tykkää tai on tykkäämättä. Mistä joku saa päähänsä, että pitää nyt kehua tuota vaikken edes piittaa koko tyypistä? Tai että juuri mun kejuja tässä nyt kaivataan.

Älytöntähän se on.

Jasu

Sama kun yhdessä sinkkumestassa eräs mies haki seuraa, sattui olemaan muusikko ja komea. Niin jo riensi ihmiset kehumaan ja toiset heti epäilemään miehen kuvaa feikiksi. Miksi?

Mitä ne sillä saavuttaa?

Jasu

• Anonyymi

olisin halunnut jotain niin tyttöä, nun niin jotain opiskerlujuyyujakin kaqi niin j itse joku... niin KKK-ihminen.... auttaa häntä.

• Anonyymi

Voi pirpana.. rauhoitu. Tuossa ja oikeastaan kaikessa ratkaisee se miten itse suhtaudut asiaan... Yritä hyväksyä, ettei työkaverisi oikeasti mahtanut tarkoittaa lausumaansa pahasti, totesi vain mukavaksi. Jos olisi sanonut sinua saatanan törpöksi, siitä jo voisikin syystä keuhkota.

Tunnen itsekin ihmisiä, jotka sanovat suoraan, eivät tarkoituksella loukkaa, tykkäävät olla kahvilla hiljaa ja syödä yksin. Ym ym. Ja ihan oikeasti ovat mukavia ihmisiä. Kuten eräs jo edesmennyt sukulaiseni... oli ihan mahdoton vouhottaja, kovaa äänessä väärään aikaan ja väärissä paikoissa ja hiljaa, kun olisi pitänyt olla äänessä. Muutenkin hankala tietyissä asioissa, varsinkin ruokavalion suhteen, ostokäyttäytymisen suhteen, no yleensä aikamonessa asiassa. Moni ei sietänyt, että tämä sukulainen tuli juhliin tai edes kylään samaan aikaisesti. Mutta he eivät nähneetkään sukulaisen hyviä puolia samoin kuin meidän perhe. Itse kyllä pidin tuosta ei-niin-kovin-tavallisesta sukulaisesta (tosin niitä on suku puollollaan), hänen kanssaan oli mukava olla, hän oli myös hauska.

- Sheena

• Anonyymi

Tulihan se sieltä!
      Mikä rakkaus kestää pusimpään? Itserakkaus!
      Vai mitä?
      Vilma

• Anonyymi

Mukava on "eiepämiellyttävä".

Tulet ihmisten kanssa jotekin toimeen, olet massaa, joka ei haittaa ketään, mutta tarvittaessa oot ok.

Kun sulle sanoo, että oot mukava, voi sua höykyyttää ilman laittamatta itse panostuksia teidän hataralle suhteelle mitään.

Olet harmiton "testi" tai löyhä yritys johonkin...

Eli olet mukava. 😁

• Anonyymi

Sua kiinnostaa ja yhtälailla inhottaa mun suoruus. Voit selitellä mun kirpaisuja sulle mun käytöksellä, kännäilyllä...whatever...

Mä oon usealle mukava... kiva. Fiksukin......

Silti mua jotkut inhoaa....ja kun en fakkia jaksa välittää.,..ehkä kännipäissään provoan.,😄

• - Koetko, sä, että mukava on hyvä asia työyhteisössä? -

Joo, kyllä. Uskon olevani mukava, vaikka en minäkään ole kahvipöydässä suunapäänä, joskaan en aina ole kahvipöydässäkään. En aamulla enkä iltapäivällä. - Lounaalla voin istua porukassa, mutta voin hyvin lounastaa yksinkin, jos siltä tuntuu, tai en vain halua lähteä lounaalle yhtä aikaa muun tiimin kanssa, vaan kenties vasta myöhemmin.

Jostakin syystä minulla vain on sellainen tunne, että monet työkaverit pitävät minua ihan mukavana. En varmaksi tiedä mistä se johtuu. - Samoin pidän itsekin suurinta osaa työkavereista ihan mukavina, joitakin jopa ihan huipputyyppeinä. Kaikkien kanssa ei voi olla kavereita, mutta kaikkien kanssa pitää pystyä tekemään töitä. 🙂

• Noh, meillä on itsellistä suorittamista tiimissä ja sit on niitä jotka tarvitsevat sen kaverin joka tauolle ja työtehtävään ja melkein jopa vessaankin.
        Olemme sosiaalinen työpaikka jossa syrjitään epäsosiaalisia.

Sinä varmasti oletkin mukava, ehkä minäkin olen jollakin määritelmällä mukava. En vain halua identifioitua töissä mukavaksi. Olen mieluummin se paska tyyppi joka hoitaa hommansa. Mut juu, samapa tuo. Voin toki alkaa mukavaksi, mutta kuka hitto ne mun työt sitten tekisi? Meillä on deadline joka päivä, päivän työt on saatava tehdyksi. En voi jättää asiakasta odottamaan sillä varjolla, että minun nyt täytyy olla mukava työkaveri.

Tilanne on vähän niinkuin lounaalla ravintolassa, kun menet syömään.. näet, että henkilökuntaa on ja kuitenkaan sua ei palvella. Joudut odottamaan palvelua siksi, kun tarjoilijat lärpättävät mukavia keskenään. Sun aikasi asiakkaana valuu hiekkaan ja pahimmillaan sun oma henkilökohtainen työpanos viivästyy tai siirtyy. Mikä aiheuttaa sinun asiakkaillesi harmia. Siksi kun lounasravintolan tarjoilijoita kiinnosti vain olla mukavia toisilleen.

Suomalaisen työn kalleus on juurikin tuossa mukavuudessa, sitä työtä ei tehdä ja keskitytään siihen mukavuuteen.
        Osittain minuun vaikuttaa tuo minun ravintolataustani. Alalla, jossa mukavuus ei kuulu toimenkuvaan. Ei työaikana. Raakaa duunia pienellä palkalla. Siihen minä olen työntekijänä kasvanut.

Ja se, että minua kutsutaan mukavaksi, niin se on minulle jopa loukkaus. Mutta miten kukakin minkä ottaa.. suhtautumistapoja on niin monia.

Noh, meillä on itsellistä suorittamista tiimissä ja sit on niitä jotka tarvitsevat sen kaverin joka tauolle ja työtehtävään ja melkein jopa vessaankin.
        Olemme sosiaalinen työpaikka jossa syrjitään epäsosiaalisia.

Sinä varmasti oletkin mukava, ehkä minäkin olen jollakin määritelmällä mukava. En vain halua identifioitua töissä mukavaksi. Olen mieluummin se paska tyyppi joka hoitaa hommansa. Mut juu, samapa tuo. Voin toki alkaa mukavaksi, mutta kuka hitto ne mun työt sitten tekisi? Meillä on deadline joka päivä, päivän työt on saatava tehdyksi. En voi jättää asiakasta odottamaan sillä varjolla, että minun nyt täytyy olla mukava työkaveri.

Tilanne on vähän niinkuin lounaalla ravintolassa, kun menet syömään.. näet, että henkilökuntaa on ja kuitenkaan sua ei palvella. Joudut odottamaan palvelua siksi, kun tarjoilijat lärpättävät mukavia keskenään. Sun aikasi asiakkaana valuu hiekkaan ja pahimmillaan sun oma henkilökohtainen työpanos viivästyy tai siirtyy. Mikä aiheuttaa sinun asiakkaillesi harmia. Siksi kun lounasravintolan tarjoilijoita kiinnosti vain olla mukavia toisilleen.

Suomalaisen työn kalleus on juurikin tuossa mukavuudessa, sitä työtä ei tehdä ja keskitytään siihen mukavuuteen.
        Osittain minuun vaikuttaa tuo minun ravintolataustani. Alalla, jossa mukavuus ei kuulu toimenkuvaan. Ei työaikana. Raakaa duunia pienellä palkalla. Siihen minä olen työntekijänä kasvanut.

Ja se, että minua kutsutaan mukavaksi, niin se on minulle jopa loukkaus. Mutta miten kukakin minkä ottaa.. suhtautumistapoja on niin monia.

Niinhän se on, että asioilla on monta puolta. Minullakin on työssä deadlineja, mutta ei ympäri vuoden joka työpäivä, vaan tiettyinä aikoina, riippuen viikosta, kuukaudesta tai projekteista. Silloin pidän myös työhuoneeni lasioven pääsääntöisesti kiinni tai vetäydyn etätöihin. - Joskus on myös aikoja, jolloin olen joutunut olemaan yltiösosiaalinen töissä tai harrastuksissa ja sen vuoksi haluan vain keskittyä rauhassa työhöni, ilman erityistä kiirettä.

Silloin tällöin töissä on kuitenkin rennompaa ja silloin voin vaikka lounasravintolassa jutella jonkun kanssa hetken pidempäänkin ja joskus jopa järjestän työporukan kanssa yhteistä tekemistä vapaa-ajalle. - Kukaan ei ole koskaan kyseenalaistanut sitä, että tarvitsen myös melko paljon omaa aikaa ja tilaa. 🙂

Ymmärrän myös pointtisi. Lähipiirissäni on henkilöitä, joiden työtehtävät vaativat jatkuvaa tarkkuutta ja/tai kiirettä. Ja sitten on myös henkilöitä, joita kuulemma jopa katsotaan vähän kieroon heidän korkean työmoraalinsa ja nopean työtahtinsa johdosta, koska ilmeisesti työkaverit pelkäävät, että heiltä odotetaan yhtä kovia tuloksia. Joskus tällainen henkilö on jopa savustettu ulos työpaikalta liian tehokkuuden johdosta.
        Elämä on täynnä haasteita ja työelämä erityisesti. 🙂

• Anonyymi

Mukava on parempi, kuin ”ihan kiva”.

• Anonyymi

huomasin uutgisdisddskin erttä nuortrn nistern muumeet ja sekaköyttö paljon lisääntynyt

ajatttelin joku pelikin nuorisollekin kummituspeli joku... voisi auttaa jojonkin hauskan pelin tekeminenkin

• Anonyymi

nopeusmusiikki niin joku Sammy Hagar I Vant drive 55

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      111
      4339
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      79
      3533
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      84
      3385
    4. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3361
    5. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      27
      3276
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      74
      2946
    7. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      65
      2827
    8. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2790
    9. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      81
      2620
    10. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2579
    Aihe