Kuka on Oikea Saamelainen?
Saamelainen (Homo sapiens var. tundralis epämiellyttävän sitkeä) on pohjoisen arktinen erikoislaji, jonka tunnistaa seuraavista tieteellisesti epävarmoista tunnusmerkeistä:
Kieron säären geneettinen anomalia – jalka taipuu kahteen suuntaan yhtä aikaa, mahdollistaen hiihtämisen, kävelemisen ja poron selässä tasapainoilemisen yhtä aikaa.
Alkoholinkestävyys – saamelaisen solutason aineenvaihdunta perustuu kahteen elementtiin: kahviin ja kirkkaaseen viinaan. Laboratoriokokeissa on todettu, että promillelukema voi olla sama kuin ruumiinlämpö.
Rehuporo – oikealla saamelaisella on aina poro. Mutta ei mikään tavallinen, vaan rehuporo, joka elää näkkileivällä, röökin tumpilla ja välillä jollain käsittämättömällä diesel-seoksella.
Genetiikka – DNA:ssa havaitaan outo merkki: joka kolmannella emäsparilla on pieni tupakka-aski.
Kulttuuriset tuntomerkit – oikea saamelainen laulaa joikuja, jotka kuulostavat ulkopuolisen korvaan siltä kuin traktori olisi jäänyt jumiin suohon ja pyörittäisi konetta tyhjäkäynnillä.
Ekologia – saamelainen voi selvitä viikkoja pelkästään pakastepitsoilla, mutta tarvitsee jatkuvaa kosketusta pakkaseen; jos lämpötila nousee yli +15°C, hän alkaa sulaa ja menettää värinsä kuin pyykkinaru.
📜 Lopullinen virallinen johtopäätös:
Oikea saamelainen on yhtä aikaa myytti ja todellisuus, kävelevä ristiriita, joka voidaan varmuudella todeta vasta siinä vaiheessa, kun hän istuu pulipenkillä, joikaa traktorille ja syöttää rehuporolle ruisleipää Pirkka-olutpullon pohjalla.
Nyt lyötiin lukkoon saamelaisen määritelmä
Anonyymi-ap
2
152
Vastaukset
- Anonyymi
Ottipa tuota porukkaan selvää mokomasta asiasta.
- Anonyymi
Juu. Oliko persut asialla vaiko tunturii irrotusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372340
- 551337
- 841313
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...361276- 631191
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39914Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122798- 31751
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23606Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan57582