Juuri sinun aloituksiin ja kommentointiin palstalla?
"Suomessa ei ole erillistä "sananvapauslakia", vaan sananvapaus perustuu perustuslain toisen luvun 12. pykälään, joka turvaa jokaiselle oikeuden ilmaista, julkaista ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä ilman ennakollista estettä.
Lailla voidaan antaa tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä ja asettaa välttämättömiä rajoituksia esimerkiksi lasten suojelemiseksi. "
Kannatan potkuja sille ylläpidon tyypille, joka kyseenomaista lakia rikkoo. ☝️
Miten hyvin sananvapaus toteutuu?
54
433
Vastaukset
Ilmeisen hyvin toteutuu, koska kukaan ei ole siyä mieltä, että ei toteudu. Hyvä niin. 👍
No palstan poistot ovat joskus kiusantekoa toisilta palstalaisilta. En ota niitä niin vakavasti.
Kuka vain voi tehdä ilmoituksen ja sit botti poistaa sen. Ja ei minulla koskaan ole niin tärkeää sanottavaakaan, etteikö sitä voisi poistaakkin.Pikku-pirpana kirjoitti:
No palstan poistot ovat joskus kiusantekoa toisilta palstalaisilta. En ota niitä niin vakavasti.
Kuka vain voi tehdä ilmoituksen ja sit botti poistaa sen. Ja ei minulla koskaan ole niin tärkeää sanottavaakaan, etteikö sitä voisi poistaakkin.Aivan, kiitos uudesta näkökulmasta. Joskus kun olen tehnyt vaikka gallupin, niin siihen tulleet kommentit poistuvat ja sitä kautta keskustelu ei ole edennyt.
Ehkä kiusapoistoa toisilta palstalaisilta ilmoitusten tai botin kautta tai muuten. Eikö täällä siis enää ole ihmisiä ylläpitämässä palstaa? Ikävässähän tätä poistamista tapahtui paljonkin.
Enkä tässä nyt alleviivaa omia juttuja, vaan olen ollut huomaavinani, että asia on tapetilla useinkin, jos jonkun mielipiteet tai "naama" ei miellytä, mikä sinänsä sotii oikeudenmukaisuutta vastaan.Mu5tasydän kirjoitti:
Aivan, kiitos uudesta näkökulmasta. Joskus kun olen tehnyt vaikka gallupin, niin siihen tulleet kommentit poistuvat ja sitä kautta keskustelu ei ole edennyt.
Ehkä kiusapoistoa toisilta palstalaisilta ilmoitusten tai botin kautta tai muuten. Eikö täällä siis enää ole ihmisiä ylläpitämässä palstaa? Ikävässähän tätä poistamista tapahtui paljonkin.
Enkä tässä nyt alleviivaa omia juttuja, vaan olen ollut huomaavinani, että asia on tapetilla useinkin, jos jonkun mielipiteet tai "naama" ei miellytä, mikä sinänsä sotii oikeudenmukaisuutta vastaan.En usko todellakaan siihen, että ylläpito katsoisi naamäkerrointa. Ennemminkin joku yli-innokas finninaama-asteelle jäänyt imbessilli, joka kuvittelee olevansa hauska tehtailee poistoja.
Aikanaan täällä sinkkuloissa oli joku hyvin taitava poistaja. Osasi manipuloida keskustelua poistattamalla omia kommenttejaan. Ja tarvittaessa myös muidenkin viestejä.
Sinällään harmillinen, kun vaikka puhuttiin aidasta, sai poistoillaan vaikuttamaan keskustelun siltä, kuin olisi puhuttu aidanseipäistä.
Voip olla että jätti minut rauhaan, kun en jaksanut ottaa asiasta palkokasvia sieraimeeni. Hän selvästi oli taitava manipulaattori.
Onhan se toki harmi, jos keskustelu tyrehtyy poistojen takia, mutta ei kannata stressata siitä. Ei muuta kuin seuraavaa kehiin vaan.
Ja muutes, en suosittele kelleenkään tuota ikävää, siellä meno on välillä aikasta mielenvikaista..Pikku-pirpana kirjoitti:
En usko todellakaan siihen, että ylläpito katsoisi naamäkerrointa. Ennemminkin joku yli-innokas finninaama-asteelle jäänyt imbessilli, joka kuvittelee olevansa hauska tehtailee poistoja.
Aikanaan täällä sinkkuloissa oli joku hyvin taitava poistaja. Osasi manipuloida keskustelua poistattamalla omia kommenttejaan. Ja tarvittaessa myös muidenkin viestejä.
Sinällään harmillinen, kun vaikka puhuttiin aidasta, sai poistoillaan vaikuttamaan keskustelun siltä, kuin olisi puhuttu aidanseipäistä.
Voip olla että jätti minut rauhaan, kun en jaksanut ottaa asiasta palkokasvia sieraimeeni. Hän selvästi oli taitava manipulaattori.
Onhan se toki harmi, jos keskustelu tyrehtyy poistojen takia, mutta ei kannata stressata siitä. Ei muuta kuin seuraavaa kehiin vaan.
Ja muutes, en suosittele kelleenkään tuota ikävää, siellä meno on välillä aikasta mielenvikaista..Itsekin olen kehottanut ihmisiä JUOKSEMAAN sieltä pois. Herkemmän mielelle se tekee todella pahaa, ikävässä kirjoittaminen siis.
Ei haluaisi, että toiset tekee samat virheet, joihin on itse sortunut, eli kirjoittanut siellä niin kauan kuin aikanaan kirjoitin.
Toki jokaisen pitää itse tehdä virheensä, aika harva uskoo ja kuuntelee muita, jos on vähääkään itsepäistä tyyppiä.Mu5tasydän kirjoitti:
Itsekin olen kehottanut ihmisiä JUOKSEMAAN sieltä pois. Herkemmän mielelle se tekee todella pahaa, ikävässä kirjoittaminen siis.
Ei haluaisi, että toiset tekee samat virheet, joihin on itse sortunut, eli kirjoittanut siellä niin kauan kuin aikanaan kirjoitin.
Toki jokaisen pitää itse tehdä virheensä, aika harva uskoo ja kuuntelee muita, jos on vähääkään itsepäistä tyyppiä.Siellä oikeasti on pahoja ihmisiä jotkut. Ilkeitä ja pahantahtoisia. Ei tietty kaikki. Ei todellakaan, mutta pikkuinen mätä riittää jo liiankin pitkälle.
Joku pitänee toisten tuskaa hauskana.
On tutkittu tosiasia, että ihmisten sanonta siitä, että vahingonilo on paras ilo, pitänee paikkaansa. Ei kaikilla tietty, mutta suurimmalle osalle.Pikku-pirpana kirjoitti:
Siellä oikeasti on pahoja ihmisiä jotkut. Ilkeitä ja pahantahtoisia. Ei tietty kaikki. Ei todellakaan, mutta pikkuinen mätä riittää jo liiankin pitkälle.
Joku pitänee toisten tuskaa hauskana.
On tutkittu tosiasia, että ihmisten sanonta siitä, että vahingonilo on paras ilo, pitänee paikkaansa. Ei kaikilla tietty, mutta suurimmalle osalle.Juuri näin. En itsekään olisi siellä niin kauan ollut, mutta jokin piti siellä, se hyvä mitä siellä oli.. Siksi siitä jäikin osin ristiriitaiset fiilikset ja ehkä siellä oli joku kiinnostava tyyppi, joka ei mulle sitten koskaan selvinnyt, että kuka. Eikä hän ole ottanut yhteyttä vielä tänäkään päivänä, joten yks plus yks. Varmaan sitten se ns. palstaharha, josta siellä niin suu vaahdossa puhutaan.
Mu5tasydän kirjoitti:
Juuri näin. En itsekään olisi siellä niin kauan ollut, mutta jokin piti siellä, se hyvä mitä siellä oli.. Siksi siitä jäikin osin ristiriitaiset fiilikset ja ehkä siellä oli joku kiinnostava tyyppi, joka ei mulle sitten koskaan selvinnyt, että kuka. Eikä hän ole ottanut yhteyttä vielä tänäkään päivänä, joten yks plus yks. Varmaan sitten se ns. palstaharha, josta siellä niin suu vaahdossa puhutaan.
Kun liikutaan puhtaasti anonyymeinä täällä, ei todellakaan voi tietää loppupeleissä kuka tai ketkä keskusteluun osallistuu. En tosiaan halua kritisoida anoja, se on jokaisen oma valinta, mut en valitettavasti saa aikaiseksi yhtä keskustelua enempää heidän kanssaan.
Satunnaisia tuttavuuksia jonka varaan ei voi rakentaa. Jos osoitti kiinnostusta mutta ei ottanut oikeasti yhteyttä, vaikka oli mahdollisuus, niin valitettavasti täytyy sanoa, että varattu tai feikki. Niin luulen.
- Anonyymi
Tulin juuri touhujen ääreltä hetkeksi huilimaan palstan pariin. Muuten tulee heiluttua jatkuvasti, kun ikiliikkuja.
No kovastihan sitä sananvapautta jotkut yrittää kieltää ja käännellä, kun eivät tykkää mielipiteestä. Joku kortti pitää vetää heti millä läimiä, jos ei muu auta.
JasuMinusta se on typerää, koska jokaisella pitää saada olla oikeus kirjoittaa asiallisia mielipiteitä. Tietysti, jos aletaan haukkumaan, niin se ei ole enää asiallista.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Minusta se on typerää, koska jokaisella pitää saada olla oikeus kirjoittaa asiallisia mielipiteitä. Tietysti, jos aletaan haukkumaan, niin se ei ole enää asiallista.
Joo, joskus tulee sanottua nimitellen takaisin. Se on itselläni sitä ettei huvittaisi tuhlata tyyppiin enää sekuntiakaan aikaa. Etten pidä hänen juttujaan muuna kuin kiusantekona. Tai pätemisenä.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Joo, joskus tulee sanottua nimitellen takaisin. Se on itselläni sitä ettei huvittaisi tuhlata tyyppiin enää sekuntiakaan aikaa. Etten pidä hänen juttujaan muuna kuin kiusantekona. Tai pätemisenä.
JasuJuu, kaikille sattuu varmaan joskus ylilyöntejä. Eei asia, jos koko ajan tullaan sellaisella riitaa haastavalla asenteella tänne. Pilaa helposti monen tyypin fiilikset kirjoitella tai ainakin itse koen sen näin.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Juu, kaikille sattuu varmaan joskus ylilyöntejä. Eei asia, jos koko ajan tullaan sellaisella riitaa haastavalla asenteella tänne. Pilaa helposti monen tyypin fiilikset kirjoitella tai ainakin itse koen sen näin.
Niin, olisihan se tylsää jos kaikki vain nyökyttelisi eikä kukaan uskaltaisi kertoa mielipiteitään kuin korville hunajoiden. Tuskin tulisi keskustelua yhtään niin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, olisihan se tylsää jos kaikki vain nyökyttelisi eikä kukaan uskaltaisi kertoa mielipiteitään kuin korville hunajoiden. Tuskin tulisi keskustelua yhtään niin.
Jasu"Niin, olisihan se tylsää jos kaikki vain nyökyttelisi eikä kukaan uskaltaisi kertoa mielipiteitään kuin korville hunajoiden. Tuskin tulisi keskustelua yhtään niin.
Jasu"
Voi sitä keskustelua syntyä, vaikka oltaisiin melko samaa mieltä. Silloin toinen voi vahvistaa toisen näkemyksen vastaavalla omallaan. Jos kaksi on samaa mieltä niin siinä saattaa olla jotain totuuden siementä? Muuten on kivaa kirjoitella tekstiä 10-sormijärjestelmällä katsomatta tietokoneen näppäimistöä.
Täällä Joensuussa oli tänään vajaat 17 astetta ja satoi vettä moneen otteeseen. Tuntui, että kesä jatkuu vielä, kun puissa ei ole vielä syksynmerkkejä. Joku tykkää syksystä, mutta itse olen kesäihmisiä. Jos täällä nyökyttelisi kesän hyvyyttä - niin olisin itse vain tyytyväinen, jos hän olisi samaa mieltä kuin minä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Niin, olisihan se tylsää jos kaikki vain nyökyttelisi eikä kukaan uskaltaisi kertoa mielipiteitään kuin korville hunajoiden. Tuskin tulisi keskustelua yhtään niin.
Jasu"
Voi sitä keskustelua syntyä, vaikka oltaisiin melko samaa mieltä. Silloin toinen voi vahvistaa toisen näkemyksen vastaavalla omallaan. Jos kaksi on samaa mieltä niin siinä saattaa olla jotain totuuden siementä? Muuten on kivaa kirjoitella tekstiä 10-sormijärjestelmällä katsomatta tietokoneen näppäimistöä.
Täällä Joensuussa oli tänään vajaat 17 astetta ja satoi vettä moneen otteeseen. Tuntui, että kesä jatkuu vielä, kun puissa ei ole vielä syksynmerkkejä. Joku tykkää syksystä, mutta itse olen kesäihmisiä. Jos täällä nyökyttelisi kesän hyvyyttä - niin olisin itse vain tyytyväinen, jos hän olisi samaa mieltä kuin minä.Edellisen kirjoitti FHL eli UTR. Anteeksi tottui kirjoittelemaan rekattuna, jolloin ei tarvinnut nimetä itseään aikaisemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Niin, olisihan se tylsää jos kaikki vain nyökyttelisi eikä kukaan uskaltaisi kertoa mielipiteitään kuin korville hunajoiden. Tuskin tulisi keskustelua yhtään niin.
Jasu"
Täällä Joensuussa oli tänään vajaat 17 astetta ja satoi vettä moneen otteeseen. Tuntui, että kesä jatkuu vielä, kun puissa ei ole vielä syksynmerkkejä. Joku tykkää syksystä, mutta itse olen kesäihmisiä. Jos täällä nyökyttelisi kesän hyvyyttä - niin olisin itse vain tyytyväinen, jos hän olisi samaa mieltä kuin minä.Voi toki, mutta ennenpitkää itsestäänselvyydet käy tylsiksi puheenaiheiksi. 😅
Täällä sataa. Muttei ole kuuma. 😊👍
Kesä on parasta aikaa, kunhan ei ole yli 25 astetta lämmintä. 😊
Minä hikoilen nykyään kun possu muutenkin. En tiedä dä miksi. Vaikuttaako hermosto, läökkeet, vaihdevuodet vai ne kaikki. Ärsyttävää kun en ole ollut hikoilevaa sorttia.
Nyt on jatkuvasti hiki kuin löylyissä olisi.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi toki, mutta ennenpitkää itsestäänselvyydet käy tylsiksi puheenaiheiksi. 😅
Minä hikoilen nykyään kun possu muutenkin. En tiedä dä miksi. Vaikuttaako hermosto, läökkeet, vaihdevuodet vai ne kaikki. Ärsyttävää kun en ole ollut hikoilevaa sorttia.
Jasu"Voi toki, mutta ennenpitkää itsestäänselvyydet käy tylsiksi puheenaiheiksi. 😅
Jasu"
Ei ehkä ihan itsestään selvyyksiä kannata tietysti toistaa. Minustakin kesä on parasta aikaa ja ei haittaa yli 25 asteen lämpö, kunhan ei ole yli 30 astetta pitkään aikaa.
Tänne Joensuuhun on luvattu myös täksi päiväksi sateita. Toivottavasti hikoilusi vähentyy, kun säät kylmenevöt.
Hyvät viikonloput!
FHL
- Anonyymi
Hyvin se näyttää toteutuvan. Kaikki idiootit saa laukoa mielipiteitään ja järkeviltä se yritetään kieltää.
Viimeisin surullinen esimerkki on Charlie Kirk Yhdysvalloista. Hänellä oli omat mielipiteensä ja vakaumuksensa. Kävi avoimesti debattia niistä ja antoi jokaiselle mahdollisuuden väittää vastaan ja perustella väitteensä. Yleensä vei aina Yhdysvaltojen yliopistojen woke-porukkaa 6-0 loogisella argumentoinnilla. Siitä hyvästä tuli ammutuksi. Ikinä ei kehottanut hakkaamaan ketään, tappamaan ketään tai minkäänlaiseen väkivaltaan. Kertoi vaan mielipiteitään ja perustelikin aika hyvin ne. Ja antoi samalla vastapuolille mahdollisuuden kertoa omansa ja perustella niitä. Ei mitään muuta. Ja se oli jo(i)llekin liikaa.
Seurasin häntä somessa jonkun verran. En ollut samaa mieltä hänen kanssa kaikesta, en esimerkiksi jakanut hänen uskoa Jeesukseen ja kristillisyyteen. Mutta en myöskään vastustanut sitä. Se oli hänen uskonsa. Hänen ajatuksensa abortista taas oli jotain sinne päin ja kuitenkin olen abortin täyskieltoa vastaan. Olen sitä mieltä, että abortti ei ole ehkäisykeino, mutta en vastusta sitä. Eli siinä kohtaa aikuisen ihmisen pitäisi toimia vastuullisemmin eikä unohtaa sitä kiimassaan ja luottaa siihen, että kyllä aina voi keskeyttää ei toivotun raskauden koska oli kiimassaan liian tyhmä hoitaakseen ehkäisyn tavalla tai toisella. Ja siinä on myös miehillä vastuu. Yksi sana: kondomi.
Toivottavasti nyt alkaa ihmisillä vähitellen silmät avautumaan mitä nykyvasemmisto wokeineen yms. edustaa ja muistaa sen myös ääniuurnilla.
Ps. Vasemmiston tuomitsemisia Charlie Kirkin murhasta odotellen. Vielä on kovin hiljaista...Politiikka on niin tulinen puheenaihe täällä palstalla(kin) että pitäydyn linjassani olla ottamatta siihen kantaa, koska en ole perehtynyt aiheeseen tarpeeksi perustellakseni kantani.
Jos kuitenkin irroitan tuon poliittisuuden tuosta, niin toisen ihmisen fyysisyyteen tai psyykkeeseen kajoamisen mielipiteen tai mielipiteiden vuoksi tuomitsen välittömästi ja tässä, kun on tapahtunut kaikista pahin, niin onhan se järkyttävä asia. Miten joku voi kuvitella omistavansa yksilön ajatukset ja mielipiteet asioista?
- Anonyymi
Viestejäni tuhotaan mielivaltaisesti nyt päivittäin, viime vuoden lopulla selvästi harvemmin. Kilpailevalla foorumilla aivan sairaan usein.
🦵Oletko kirjoittanut kenties tässäkin ketjussa mainitussa paikassa? Suosittelen lämpimästi nostamaan kytkintä ja painamaan kaasun pohjaan, niin että hevosia alkaa janottamaan.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Oletko kirjoittanut kenties tässäkin ketjussa mainitussa paikassa? Suosittelen lämpimästi nostamaan kytkintä ja painamaan kaasun pohjaan, niin että hevosia alkaa janottamaan.
En tiedä/löydä mitä paikka tarkoitat, mutta viittasin peuhaamisen haittavaikutukseen. Siellä on paljon mielivaltaista poistelua, mutta myös jotakin järjissään olevia kirjoittaja, itseni lisäksi.
🦵 Anonyymi kirjoitti:
En tiedä/löydä mitä paikka tarkoitat, mutta viittasin peuhaamisen haittavaikutukseen. Siellä on paljon mielivaltaista poistelua, mutta myös jotakin järjissään olevia kirjoittaja, itseni lisäksi.
🦵Niin, kyllähän joka paikkaan mahtuu erilaisia kirjoittajia, niitä järkeviäkin.
Kysymyksen asettelun osalta, spesifisti, sananvapaus kohdallani toteutuu erittäin hyvin. Muilta osin tai muiden kohdalla ei välttämättä niinkään, mutta toisaalta se ei ole minun murheeni, suoranaisesti.
Olet useimmiten terävä ja ärsyttävän fiksu perusteluissasi ja niitä kirjoittajia, joita varmasti moni jäisi kaipaamaan täällä, jos pois lähtisit. Et haasta riitaa, vaan vastaat aina asiallisesti kaikkiin kysymyksiin.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Olet useimmiten terävä ja ärsyttävän fiksu perusteluissasi ja niitä kirjoittajia, joita varmasti moni jäisi kaipaamaan täällä, jos pois lähtisit. Et haasta riitaa, vaan vastaat aina asiallisesti kaikkiin kysymyksiin.
Olen eri mieltä. Ärsyttävä ja itsekeskeinen kuva on tästä nimimerkistä tullut. Minä, minä, minä. Ei ole minun ongelma jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen eri mieltä. Ärsyttävä ja itsekeskeinen kuva on tästä nimimerkistä tullut. Minä, minä, minä. Ei ole minun ongelma jne.
Minkä maailmankirjallisuuden kriitikon suoli onkaan sinussa menettänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä maailmankirjallisuuden kriitikon suoli onkaan sinussa menettänyt.
🤭👍
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän random on itse sanonut olevansa itsekeskeinen, että ei se mikään salaisuus ole.
Mun mielestä täältä on kuitenkin hävinnyt liikaa vanhoja kirjoittajia noin yleisesti, niin en haluaisi, että kukaan asiallisesti kirjoittava lähtee pois.- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Kyllähän random on itse sanonut olevansa itsekeskeinen, että ei se mikään salaisuus ole.
Mun mielestä täältä on kuitenkin hävinnyt liikaa vanhoja kirjoittajia noin yleisesti, niin en haluaisi, että kukaan asiallisesti kirjoittava lähtee pois.Tietysti. Ei siinä mitään.
Mua voitais ehkä syyttää lähinnä liiallisesta vähäsanaisuudesta🤔
No sullahan ei ole huonokaan tilanne sitten. Kieltämättä harvemmin näen sinua kirjoittamassa, käyhän vähän useammin.
- Anonyymi
Mikä ihmeen wursti, metwursti 😀
Anonyymi kirjoitti:
Oliko välttämätöntä tarttua nimimerkkiin? Aika moni meistä on saanut kuulla omastaan aivan turhaan, mutta helppohan se on anona arvostella.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Oliko välttämätöntä tarttua nimimerkkiin? Aika moni meistä on saanut kuulla omastaan aivan turhaan, mutta helppohan se on anona arvostella.
Nyt on herne tosi syvällä nenässä…
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on herne tosi syvällä nenässä…
Täh? Eikö saa kysyä, että miksi tartuit nimimerkkiin? Ei ole kyllä herneitä nokassa näkynyt.
Mu5tasydän kirjoitti:
No sullahan ei ole huonokaan tilanne sitten. Kieltämättä harvemmin näen sinua kirjoittamassa, käyhän vähän useammin.
Mää oon vähän semmonen satunnainen vieraileva tähde nykyisin
Niin ja mulla on välillä ollu tyyli laittaa jotain yhden-kahden sanan vastauksia ketjuihin, mitkä sit aika usein on poistettu,
Ei ole vähäsanaisuusvapautta mulla😤😃Anonyymi kirjoitti:
Nimeni on Wurst.
Metusalami Wurst☝️
(Tai no, alunperin tuo m viittaa mun aiempaan nimimerkkiin, mut Metusalami kuulostaa hienommalta)- AnonyymiUUSI
m.wurst kirjoitti:
Mää oon vähän semmonen satunnainen vieraileva tähde nykyisin
Niin ja mulla on välillä ollu tyyli laittaa jotain yhden-kahden sanan vastauksia ketjuihin, mitkä sit aika usein on poistettu,
Ei ole vähäsanaisuusvapautta mulla😤😃Aha, minä taas olen myöntänyt määräajattoman keskustelemattomuusvapauden itselleni...se toimii aika hyvin muumina erityisesti .
Mölytulvahäiriöistä kärsivänä kontrolli aina joskus pettää, pahoittelen olematta suurestikaan pahoillani...kuuluu taudinkuvaan 😁 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aha, minä taas olen myöntänyt määräajattoman keskustelemattomuusvapauden itselleni...se toimii aika hyvin muumina erityisesti .
Mölytulvahäiriöistä kärsivänä kontrolli aina joskus pettää, pahoittelen olematta suurestikaan pahoillani...kuuluu taudinkuvaan 😁...Ai juu -sivustamöläytys
- Anonyymi
Heh... täällä on omat lait. 😁
- Anonyymi
Poistot ovat mielivaltaisia. Niillä haetaan lähinnä draamaa.
Vaikka tekis kymmenen hyvin perusteltua poistopyyntöä täysin asiattomasta ja lakia rikkovasta viestistä, ne pysyvät silti.
Botin poistot on helppo kiertää kirjaimia muuttamalla tai sanoja pätkimällä tai yhdistämällä.
xLiner- Anonyymi
Olen samaa mieltä.
Itse en myöskään jaksa uskoa sattumaan. Kyllä niissä poistoissa on ollut kiusanteko mielessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Itse en myöskään jaksa uskoa sattumaan. Kyllä niissä poistoissa on ollut kiusanteko mielessä.Komppaan.
Tallennusongelma on toinen kiusa. Pahimmillaan poistot ovat olleet sellaisia, että on saatu näyttämään siltä kuin tyyppi keskustelisi itsensä kanssa missä nyt ei sinänsä ole vikaa, jos se on ihan tarkoituksenmukaista aiheesta riippuen.
Anonyymi kirjoitti:
Komppaan.
Tallennusongelma on toinen kiusa.Tuo tallennusongelma on kans ihan tosi, huomattu on. Ihan kuin joku oottaisi sormi näppäimistöllä, josko joku yrittää kommentoida ja toimii samantien. Ei kai sellainen ole mahdollista...
- Anonyymi
Sanoisin, että heikosti tässä ketjussa toteutuu.
Mitä sananvapaus on? Joidenkin mielestä sen nojalla saa sanoa ihan mitä tahansa. Täällä Suomi 24:ssa olen nähnyt kaikenlaisia kommentteja, joskus jopa suoranaista vihaa ja haukkumista. Itse kannata sitä, että edes vähän mietittäisiin mitä sanotaan ja missä ja kuka/ketkä sanomisen vastaanottajia ovat (no, netissä ei ole ihan aina mahdollista ajatella vastaanottajia, kun ei näe ruudun toisella puolella olijaa, tosin ketjusta ja foorumista voi joskus päätellä kohderyhmän).
Multa on eniten poistettu lyhyitä kommentteja kuten "jep", "näin on". Tämä ei itseäni haittaa, mutta sitten ihmettelen sitä, että samalla saa joskus jäädä haukkumista ja muuta vihamielisyyttä sisältäviä kommentteja.Siis ei mun vihamielisyyttä ja haukkumista sisältäviä kommentteja (tällaisia en harrasta), vaan joidenkin toisten.
- AnonyymiUUSI
Kaikissa paikallislehdissä sensuuri on aika rankkaa, kuin Stalinin ajoilta ei voi edes arvostella poliisia: Karkkilan Konstailevst Komisriot -parodiakaasn kirjoittaa.
Olen sitä mieltä että maata karkoitus olisi jo paikallaan peetteri Urpolle lhrelhrlh Olen varmaan eniten paapattanut oikeudenmukaisuuden puolesta ja kiusaamista vastaan.
Mielestäni eriävä mielipide ei ole kiusaamista, jos se esitetään haukkumatta tai halventamatta toista, eli keskustelu pysyy asiallisena.
Toivoisin aina, jos joku vihjailee tai on sitä mieltä, että mun ketjussa ei muka saisi sanoa mitään, niin perusteluja asialle.
Harvemmin anonyymit palaavat perustelemaan, vaan tykkäävät ilmeisesti vetää omia johtopäätöksiään.
Ei ole halua käydä keskustelua loppuun saakka ja loppu on mielestäni silloin, kun kumpikin tulevat ymmärretyiksi. Äiskä opetti, että asiat selviää puhumalla (tai tässä tapauksessa kirjoittamalla).
Tietysti silloin, jos aletaan samantien haukkumaan tai tyrmäämään, niin ei mullakaan ole intressejä selvittää asioita julkisesti, mutta mulla on just siksi oma säpo, jos jollakin on jotain asiaa.
Asiallisiin yhteydenottoihin vastaan aina, en ehkä heti, mutta aina olen vastannut. Täällä palstalla elää sitkaasti joku mielikuva, että olen vissiin ihmishirviö, jolle ei kannata puhua mitään, mutta olen vain tavallinen pallopää, joka elää normaalia arkea.
Käyn töissä, mulla on melkein aikuisia ja aikuinen lapsi, olen poliittisesti sitoutumaton, keski-iän ylittänyt nainen, jolla on joihinkin asioihin vahvat mielipiteet, mutta useimmiten olen hyvin säyseä ja kannustava.
Valitsin aikanaan nimimerkkini väärin ja olen siitä asti ollut enemmän tai vähemmän tikunnokassa ja minusta se on väärin, koska en ole tehnyt kenellekään mitään pahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1114369
- 793543
Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223401Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843395Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273296- 762964
- 892883
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim662841"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452800Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852589