https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a246c370-480b-4704-878c-1649f8bef59d
sitähän voisi
protestiäänestää välillä
Saako Aku Ankka ehdokkaita rovaniemelle?
5
165
Vastaukset
- Anonyymi
moktar gubta myös ehdolle
seuraa maahanmuutto suomi24 - Anonyymi
Mä en sano, ketä kannattaa äänestää, että mene mainostamiseksi ja haukkumiseksi, mikä on kateellisten ihmisten tapa purkaa kateuttaan myös Rovaniemellä! Hyvällä mielellä eteenpäin, koiranrakit räkyttää, karavaani kulkee!
P.S. Mie en oo ******... - Anonyymi
Jutussa lukee: "Aku Ankka painottaa, että valtion pitäisi tehdä bisnestä. Jos se tuottaisi hyvin, emme enää maksaisi korkeita veroja."
Periaatetasolla ymmärrän tuon pointin. Valtion ydintehtävä ei kutienkaan ole bisnes tai voitot. Valtion tehtävä on mahdollistaa sellainen toiminta, sekä huolehtia maan ja kansan hyvinvoinnista ja turvallisuudesta.- Anonyymi
Hyvä idea! Rovaniemi vois myös tehdä bisnestä. Ankaraa bisnestä!
Kaupunki voisi rakentaa kerrostaloja ja laittaa asunnot lyhytvuokraukseen. Nyt on nimittäin niin kiihkeä turistibuumi, että Rovaniemestä tulee rikas kaupunki, kun älytään hyödyntää se eikä valiteta ja levitetä lehtiin turismivastaista roskaa! Otetaan "MANIT POIS!"
Rovaniemi = liikemiesten ja liikenaisten luvattu maa.
Jokainen voi tulla miljonääriksi. Kesäksi vois mennä vaikka telttaan asumaan ja laittaa kämpän vuokralle. On myös yrityksiä, jotka auttavat lyhytvuokrauksessa. Rovaniemen ja koko Lapin talouden pelastaa AirBnB ja lyhytvuokraus. Se on tulevaisuutta. Nuoret sen käsittävät, eivät marssi kaiken vastustajien mielenosoituksissa.
Kuitenkin, on totta, että ihmisiä voi pelottaa ja ahdistaa, jos asuintalossa on koko ajan turisteja, jotka vaihtuvat. Luultavasti suurin osa käyttäytyy hyvin ja asunnot ovat siistimpiä kuin tavallisen asukkaan jäljiltä, mutta voi olla ongelmiakin. Mikä on ratkais u tähän, että ne vanhukset eivät pelkää asunnoissaan tai että ei tule kateus ja katkeruus, kun naapuri tienaa ja itse ei.
Ratkaisu on: Lyhytvuokrauksen kuuma linja. Perustetaan auttava puhelin, jonne saa ilmoittaa, jos on ongelmia, ja sieltä tulee kaupungin edustaja heti katsomaan. Kotirauhan rikkominen on rikos ja edustaja vie asian heti poliisille, jos tulee ongelmia. Rovaniemen kaupungin auttava puhelin on turva myös vanhuksille, jotka ahdistuvat turismista tai voivat ilmoittaa sinne väärinkäytöksistä. Puhelimen toiminta rahoitetaan turistiverolla, jota Rovaniemen kaupunki alkaa periä matkailijoita.
Tämä ratkaisee riidat lyhytvuokra-yrittäjien ja eräiden asukkaiden välillä. Todennäköisesti suuri osa paikallisista asukkaista tulee muuttamaan pois keskustasta, koska saa enemmän rahaa asunnon vuokraamisesta, näin on käynyt myös Kanarialla monessa kaupungissa. Silti jotkut voivat haluta jatkaa asumista turistikylässä ja heillä on siihen täysi oikeus. Auttava puhelin voisi ratkaista nämä ongelmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä idea! Rovaniemi vois myös tehdä bisnestä. Ankaraa bisnestä!
Kaupunki voisi rakentaa kerrostaloja ja laittaa asunnot lyhytvuokraukseen. Nyt on nimittäin niin kiihkeä turistibuumi, että Rovaniemestä tulee rikas kaupunki, kun älytään hyödyntää se eikä valiteta ja levitetä lehtiin turismivastaista roskaa! Otetaan "MANIT POIS!"
Rovaniemi = liikemiesten ja liikenaisten luvattu maa.
Jokainen voi tulla miljonääriksi. Kesäksi vois mennä vaikka telttaan asumaan ja laittaa kämpän vuokralle. On myös yrityksiä, jotka auttavat lyhytvuokrauksessa. Rovaniemen ja koko Lapin talouden pelastaa AirBnB ja lyhytvuokraus. Se on tulevaisuutta. Nuoret sen käsittävät, eivät marssi kaiken vastustajien mielenosoituksissa.
Kuitenkin, on totta, että ihmisiä voi pelottaa ja ahdistaa, jos asuintalossa on koko ajan turisteja, jotka vaihtuvat. Luultavasti suurin osa käyttäytyy hyvin ja asunnot ovat siistimpiä kuin tavallisen asukkaan jäljiltä, mutta voi olla ongelmiakin. Mikä on ratkais u tähän, että ne vanhukset eivät pelkää asunnoissaan tai että ei tule kateus ja katkeruus, kun naapuri tienaa ja itse ei.
Ratkaisu on: Lyhytvuokrauksen kuuma linja. Perustetaan auttava puhelin, jonne saa ilmoittaa, jos on ongelmia, ja sieltä tulee kaupungin edustaja heti katsomaan. Kotirauhan rikkominen on rikos ja edustaja vie asian heti poliisille, jos tulee ongelmia. Rovaniemen kaupungin auttava puhelin on turva myös vanhuksille, jotka ahdistuvat turismista tai voivat ilmoittaa sinne väärinkäytöksistä. Puhelimen toiminta rahoitetaan turistiverolla, jota Rovaniemen kaupunki alkaa periä matkailijoita.
Tämä ratkaisee riidat lyhytvuokra-yrittäjien ja eräiden asukkaiden välillä. Todennäköisesti suuri osa paikallisista asukkaista tulee muuttamaan pois keskustasta, koska saa enemmän rahaa asunnon vuokraamisesta, näin on käynyt myös Kanarialla monessa kaupungissa. Silti jotkut voivat haluta jatkaa asumista turistikylässä ja heillä on siihen täysi oikeus. Auttava puhelin voisi ratkaista nämä ongelmat.Mitä mieltä uusi kaupunginjohtaja on lyhytvuokrauksesta?
Tuleeko uusi kaupunginjohtaja olemaan AIRBNB-fani vai onko hän Mie oon asukas -kulkueessa mukana?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1575219Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv852763Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?871752Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91216- 49986
- 66912
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122893- 21893
Mitä tarkoitat
”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”23878Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N75873