Väittäisin että et pysty.
Ihminen pystyy tekemään mitä haluaa, mutta ei pysty valitsemaan mitä haluaa.
Valitseeko esim. joku tv-mainos sen mitä haluat vai joku muu asia?
Valitsetko itse ne henkilöt joihin rakastut, oikein tarkkaan harkitenkin?
Pystytkö päättämään itse mitä haluat?
42
451
Vastaukset
No jos ajattelen vain puhtaasti itsestäni, niin ei se kyllä niin mene, että voin tehdä mitä haluan. Olen yrittänyt ratkaista taloudellista palapeliä nyt jo kohta 8 kk toisten tarjoamien lisätyöpaikkojen turvin enkä ole päässyt edes haastatteluun.
Niinpä päätin kääriä hihat ja hypätä uudestaan tuntemattomaan, eli perustan uuden yrityksen.
Mietin että omalla kohdallani palkkaamiseen vaikuttaa lienee ikä, koska olen kalliimpi työntekijä, mutta myös yrittäjyystausta voi vaikuttaa kielteisesti. Sitä kun sanotaan, että yrittäjä ei koppeennu enää palkkatöihin. Noh, olen koppeentunut, koska on ollut pakko..
Asenne on muutenkin enemmän se, ettå töitä pitää tehdä, että leivässä pysyy ja jalustoimatta sen enempää yrittäjiä, niin kyllä pienyrittäjällä vain monesti on työmoraali ihan toista luokkaa vs. työntekijä. Töistä ei jäädä pois kuin pää kainalossa, että mikään pikkusormen kynsikipu ei estä työn tekemistå.- Anonyymi
Ei tietenkään pysty, ei tekemään eikä valitsemaan.
En voi tehdä ulkomaille omatoimimatkoja, kun on huono suuntavaisto. On liian riskaapelia luottaa vai karttaan. Julkisissa kulkeminenkin ulkomailla tuntuu arveluttavalta, omasta ajosta ei tulisi yhtään mitään.
En pysty valitsemaan miestä jonka tahdon jos hän ei tahdo minua.
Ostot valitsen itse, ei mainosten perusteella. Sen sijaan kuuntelen vertaistukea eli tuttavaa jolla on kokemusta asiasta. Yleensä onnistun hankinnoissa, viimeksi ostin loistavan golfmailan, lyönnit ovat nyt huomattavasti pidempiä kuin vanhalla.
En voi valita henkilöä johon rakastun. Rakkaus syttyy jossain minussa, sanotaan että sydämessä mutta kai se järjellä ajatellen on aivoissa. Se syttyy myös sellaiseeen jota ei voi saada edes lähelleen saati sitten omakseen. On tietenkin syttynyt onnistuneesti sellaiseenkin että tunne on ollut molemminpuolista.
Nyt olen perustamssa järkisuhdetta. Arvelemme että sopisimme toisillemme. Ei vielä tiedä miten käy. Saatan häneen tykästyäkin ja hän minuun. Jos ei niin sitten keksin jotain muuta. Mutta parisuhteen tahdon.Ei se mitään jos huono suuntavaisto. Mut vietiin pienenä Pariisiin ja mä aina kävelin yhteen suuntaan ja kattelin vaan paikkoja. Ja sitten kun en enää jaksanu, niin katoin kartasta missä olin ja menin lähimpään metroon. Enkä mä ees osannu Pariisin kieltä, eikä pariisilaiset tietenkään puhunu sanaakaan englanttia. Metro ja ratikka on siitä turvallinen, että aina tietää minne on menossa. Bussi kun voi mennä minne vaan, mutta raiteet menee aina johonkin tiettyyn paikkaan. Tuolloin oli tietenkin turvallista kulkee, kun ei ollu mitään roadmaneja, paitsi mafia, mutta ne nyt tuskin matkailijaa ryöstää.
Toi teidän järkisuhde kuulostaa kyllä hyvältä. Voitte vaikka minkälaisen yrityksen perustaa. Sellasia tonttejakin on, mihin voi rakentaa sekä talon, että hallin. Ois lyhyt työmatka.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Ei se mitään jos huono suuntavaisto. Mut vietiin pienenä Pariisiin ja mä aina kävelin yhteen suuntaan ja kattelin vaan paikkoja. Ja sitten kun en enää jaksanu, niin katoin kartasta missä olin ja menin lähimpään metroon. Enkä mä ees osannu Pariisin kieltä, eikä pariisilaiset tietenkään puhunu sanaakaan englanttia. Metro ja ratikka on siitä turvallinen, että aina tietää minne on menossa. Bussi kun voi mennä minne vaan, mutta raiteet menee aina johonkin tiettyyn paikkaan. Tuolloin oli tietenkin turvallista kulkee, kun ei ollu mitään roadmaneja, paitsi mafia, mutta ne nyt tuskin matkailijaa ryöstää.
Toi teidän järkisuhde kuulostaa kyllä hyvältä. Voitte vaikka minkälaisen yrityksen perustaa. Sellasia tonttejakin on, mihin voi rakentaa sekä talon, että hallin. Ois lyhyt työmatka.Olin just tulossa tuohon. Ei ole suuntavaistoa, mutta on kyky selviytyä. Olen ollut omatoimimatkoilla, eksynyt ja kysynyt tietä. Kun kysyy, on kerran tyhmä. Kun ei kysy, on koko ajan tyhmä. Aion lähteä pian omatoimimatkalle pitkästä aikaa. Aina asiat jotenkin järjestyy ja enkelit ovat mukana polunvarrella.
- Anonyymi
Pystyn ja en pysty, riippuu ihan asiasta.
Jasu- Anonyymi
Nytkin valitsin, että pesenkö ensin eläinpyykit vai ihmiseläinpyykit. Päätin pestä eläinpyykit ensin, koska vaihtoon menossa likaisia eikä puhtaita ole tarpeeksi hyllyssä. Kun taas ihmisillä on monta puhdasta vaatekertaa puhtaana kaapissa, ei tuu pulaa vaikken pesisi viikkoon mitään ihmispyykkiä.
Valitsin myös syödä nuudeleita ja maustamatonta joghurttia. Mitä en voi valita, että alkaa olla kusihätä ja aamukahvi pyrkii kiertoon.
Jasu
- Anonyymi
Voin päättää kenet haluan mutta en kenet saan. Voin päättää mitä haluan hänen kanssa tehdä mutta en hänen puolestaan. Voin löytää yhdessä hänen kanssa ne asiat mitkä molemmille sopii mutta en voi päättää niitä ilman hänen päätöstään. Päätökseni haluta hänet voi muuttua hyväksymisen kautta jos hän ei minua haluakaan. Haluan löytää yhdessä ne asiat mitä molemmat yhdessä haluaa.
- Anonyymi
Omia valintoja ne ovat. Itse en esim. katso mainoksia. Mainostelevisiot ovat mm suurimpia Suomen kansan lihottajia. Mainostetaan iltaisin ruokaa/juomia ja ihmiset kävelevät kuin tsombit jääkaapille. Tietynlaista aivopesua.
- Anonyymi
Pystyy ryöstämään pankinkin jos haluaa, tappamaan ihmisiä jos haluaa... melkein mitä tahansa pystyy tekemään jos haluaa.... ensin kannattaa ryöstää pankki niin saa rahaa yritykseenkin...
- Anonyymi
Tämä juttu että: Ihminen pystyy tekemään mitä haluaa, mutta ei voi valita mitä haluaa.
Tuli eräästä sarjasta jonka katsoin: DARK... aikamatkailua ja paljon sellaiseen liittyvää juttua: https://www.imdb.com/title/tt5753856/ - Anonyymi
Kyllä. Mitä siitä tulisi, jos naapureita haastattelisi. Ei niin mitiään.
Katumusnappipois ja nopeita aatoksia käytäntöön.
Vilma - Anonyymi
Sinä teet näitä mielenkiintoisia aloituksia, mutta jätät aina signeeramatta?
- Anonyymi
Köyhän on oltava nöyrä ja muut päättää sen elämästä. Vain taloudellisesti työstä riippumaton on vapaa päättämään elämästään.
- Anonyymi
Oletko katkera? Etkö itse haluaisi vaihtaa sieltä tunkkaisesta neukkuvirastosta hieman nykyaikaisempaan työpaikkaan, mutta et uskalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko katkera? Etkö itse haluaisi vaihtaa sieltä tunkkaisesta neukkuvirastosta hieman nykyaikaisempaan työpaikkaan, mutta et uskalla?
Nyt köyhä tunnisti itsensä ja otti osumaa, sattuuko ;D
Miksi olisin katkera, olen vapaa päättämään mitä päivisin teen, missä asun, mitä syön, millaisella autolla ajan jne.
Toista se on sinulla, kelan tantta käski sinun muuttamaan halvempaan luukkuun, tai asumistukea ei tule, työkkäri pakottaa sinut hakemaan työtä jota et haluasi tehdä....
Muista, köyhän pitää olla nöyrä, tai sinulta lähtee kämppä alta ja loppuu ruoka ;DDD
- Anonyymi
No herrajuma ei kuulu muille ihmisille päättää heidän ihmissuhteistaan. Se vasta onkin väärin!
- Anonyymi
Sitä se todellakin on!!
- Anonyymi
Jos itse pystyisi päättämään mitä haluaa, niin ensimmäisenä päättäisin että en halua mitään, ja eläiain näin loppuelämäni ikl-onnellisena.
Jos itse pystyisi päättämään- Anonyymi
Haluamisen ketju onkin loputon. Minä haluan, minä haluan, minä haluan. Juuri tuolla haluamisella ihmisen elämä on onnetonta. Materiasta kannattaakin pyrkiä pois ja kohti henkisiä tavoitteita.
- Anonyymi
loppuelämään asti ikiä-onnellinen jeeee
- Anonyymi
RAKKAUS ==== on kuin ripulipaska kummankaan tuloa ei voi estää .
- Anonyymi
Kyllä ja ei. Kyllä omiin haluamisiinsa pystyy vaikuttamaan paljonkin, esimerkiksi tottuttamalla itseään. Ihminen on hyvin paljonkin tapojensa orja ja kun jostain tekee itselleen tavan, niin sitä lopulta myös haluaa. Tietenkään kaikkeen ei voi vaikuttaa, mutta varsin suuressa määrin kyllä.
- Anonyymi
Pystyn. En pysty päättämään sitä mitä tarvitsen.
- Anonyymi
Mitä tarvitset? Luonnollisesti hengitettävää ilmaaja ravintoa, mutta mitä tarvitset elintärkeiden asioiden lisäksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarvitset? Luonnollisesti hengitettävää ilmaaja ravintoa, mutta mitä tarvitset elintärkeiden asioiden lisäksi?
Suomessa tarvitaan katto pään päälle. Jos olet perseaukinen ihmisjätös, joka on sössinyt luottotietonsakin, et saa edes asuntoa, silloin jäät vaille montaa muutakin asiaa. Olet täysin muiden armoilla, vailla mahdollisuutta valita, sylkykuppi ja heittopussi.
- Anonyymi
Niin noh, jos pystyy päättämään mitä tarvitsee, esim. wc-paprua jne...
Mutta eikös hyvä aivojumppa-pohdintakin, minkä aloitin. - Anonyymi
Tjaa, tunnepuolta on huomattavasti vaikeampi hallita kuin sitä toista niinsanotusti järjen ohjaamaa puoliskoa 😁
- Anonyymi
Tunnepuolta ei hallita. Tunnepuoli hyväksytään.
Anonyymi kirjoitti:
Tunnepuolta ei hallita. Tunnepuoli hyväksytään.
No ei se nyt niin täysin hallinnasta pois ole, väittäisin pystyväni määrää ja laatua kontrolloimaan ainakin jossain määrin.
Sanoisinko että tunteen vallassa mutta järjen ohjaamana, pätee omalla kohdalla...muiden kohdalla voi olla eri juttu 🤔
- Anonyymi
....päättämään itse, mitä haluat?
Haluaminen. Jonkin asian tavoittelua. Asian, jonka yksilö kokee tavoittelemisen arvoiseksi.
Henkilö on silloin mielestäni päättänyt tavoitella asiaa haluamalla sitä!
Etupyörän pultti katkesi. Yksi kymmenestä niin ei erityisen merkityksellinen minulle, mutta liikenteenvalvojalle kyllä.
Aamulla mietin vaihtoehtoja. Sitten soitin puhelun korjaamoon, jolla saattaisi olla mahdollisuus toteuttaa ehjääminen maanantaiaamuna. Perjantaina turha kysellä mitään vapaita aikoja/ asentajia sille päivälle.
Työnjohtaja kuunteli ongelman, sinänsä peace of cake, ja ehdotti että et sitten huomenna tulisi puoli kahdeksan? Maanantaiaamun sijaan.
Kaupat tehtiin.
Saan haluamani tavoitteen toteutetuksi. Mutta en en ilman uhrauksia.
Osa vapaapäivästä menee ajeluun. Työ on tunnin homma.
Valitsin mitä halusin. Ehjän pyörännavan. Sen saan.
Hintana menetetty vapaa-aika.
Jos haluan mainoksen stetson rantoul travellerin mainoksen innoittamana, täytyy tehdä päätös haluanko uhrata aikaa sovitukseen kun myyjä on löytynyt. Hattua on vaikea ostaa verkosta.
Pystyn valitsemaan haluni, mutta päätöksen tekeminen ja toteuttaminen asettavat ajallisia haasteita. Saatan luopua tavoitteesta.
Ihmissuhteissa en harrasta vertailutestejä.
Luotan Johdatukseen.
Mies 65 - Anonyymi
Pustyn. Siksi olen sinkku. Omasta vapaasta tahdostani.✌🤷♀️
- Anonyymi
Tietenkin on olemassa valinnan vapaus. Etenkin sen suhteen mitä haluaa. On asia erikseen saaka haluamansa.
- Anonyymi
Haluamisiani en pysty, mutta muuten voin. Haluamisetkin laantuu omia aikojaan tai kasvaa uusiin mittasuhteisiin.
- Anonyymi
.Ja jotenkin koen olevani Switch On - Switch Off. Henkilökohtainen riskinottokyky on turhan korkealla. Sitä voisi madaltaa, mutta olen kuin uinuva halu maan alla. Olen kai ollut aina sellainen, mutta arviointikykyni ei ole ollut aina niin korkealla, tai sitten en ole ymmärtänyt välittää siitä tai välittänyt yhtä paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.Ja jotenkin koen olevani Switch On - Switch Off. Henkilökohtainen riskinottokyky on turhan korkealla. Sitä voisi madaltaa, mutta olen kuin uinuva halu maan alla. Olen kai ollut aina sellainen, mutta arviointikykyni ei ole ollut aina niin korkealla, tai sitten en ole ymmärtänyt välittää siitä tai välittänyt yhtä paljon.
Ja ehkä halusit aloituksessasi juurikin pureutua siihen, mihin emme voi itse vaikuttaa?
Mutta yhtään mitään en ole valmis antamaan itsestäni tässäkään aloituksessa. Olen jyrkän itsekäs, mutta samalla tunnen, että pidän kaiken itselläni hänestä, enkä välitä ympärillä kälättävistä itseään täynnä olevista tunkeilijoista, jotka kuvittelevat kauttani pääsevänsä osaan hänestä.
- Anonyymi
Minulla ei ole ollut televisiota moneen vuoteen. Jos tarvitsen jotain, etsin kauppojen sivuilta tarvitsemiani tuotteita tietokoneelta. Minulla on ihan oma maku siitä mistä pidän. Niin sanottua krääsää en juurikaan osta. Olen minimalisti.
- Anonyymi
Sanoisin että valitsen itse haluamiseni. Jos tilanteet muuttuvat, muutan haluamistani.
Ihastuksetkin loppuvat lyhyeen, jos tyyppi paljastuu ääliöksi.
xLiner - Anonyymi
Aivot näyttävät käynnistävän toiminnan ennen kuin tietoisuus rekisteröi sen, mutta tietoisuudella on edelleen rooli – se ei ole vain passiivinen katsoja.
- Anonyymi
Eli kysyksesi koskee vapaata tahtoa.
- Anonyymi
En kovin helposti, vaan käyn äänetöntä vuoropuhelua itseni kanssa marketin karkkihyllyllä oreosuklaa vai minttusuklaa kumpi kutsuu enemmän tänään
- Anonyymi
Sitä ei välttämättä voi itse valita kehen rakastuu mu itte mä olen elämässäni valintani tehny päätöksiä en taas sillai tee päätös kun on taas asiasta riippuen lopullista ihminen joka päätöstään muuttaa ei välttämättä ole edes ihminen jonka kanssa on hyvä olla tekemisissä lannistuu jo yhteen vastoinkäymiseen kun ei keksi miten jatkaa eteenpäin mahdollisen pettymyksen jälkeen parisuhteissa taas jos kun on päättänyt jonkun tietyn saada en usko ettäkö on hyväksi kenenkään muun kanssa edes yrittää mitään ei pysty sitoutumaan toiseen eikä välitä edes välttämättä toisesta niin paljoakaan ettäkö edes yrittäisi tosissaan itseä tuskin sattuu mutta melko varmasti satuttaa toista pahasti vähintäänkin ja ihmissuhteissa ihan yleisesti pitäisin tärkeänä sitä että osaa ja valitsee itse millaisten ihmisten seurassa itse haluaa olla parisuhteissa millaisen ihmisen kanssa itse haluaa jakaa elämänsä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,252144Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.921965Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e881931MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131643Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu241527Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4881496Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11494Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?491300Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.751174Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas351169