"Ravinderpreet Kaur on pettynyt ja vihainen. Hän luuli saavansa Suomessa hyvän elämän ja tukea perheelleen.
– Meille luvattiin, että saamme Suomen valtiolta rahaa, jos meille ei löydy töitä, kun muutamme sinne, hän sanoo."
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9f87087f-3067-4528-a086-23acf9f574d2
No voi perkele, sanoko joku jotain?
Jasu
Tulkaa suomeen saatte rahaa
183
880
Vastaukset
- Anonyymi
Näin ne mainosti afrikassa ja ympäri itää. Mm lle ihan sairasta. Vaalea iso nainen lupaa rahaa sanonta tuli siitä kun ia *rel issa oleva suomen lähettiläs lupasi kaikille siellä että suomi auttaa. Asei den hankkimisessakin. Kaikki me maksettiin. Siitä on oikein taulu afrikassa että suomalaiaen vaalean naisen voi vain ottaa ja dii da daa tehdä sille. Ilman seurauksia. Rahaa ja ruokaa vaan saa. Älkää yhtään ihmetelkö miksi näitä tulee. Sdeparit ja vassarit ja vihreet hakee ne tänne. Kirkot rakentaa isoja plantaaseja maailmalle että saavat huvitella. Kellään ei edes suomalaisella ole mitään asiaa muurien sisälle. Ottakaa selville ja opiskelkaa mistä maksatte ja mistä johtuu ettei rahat meillä riitä. Älkää ostako mitään turhaa isoilta ketjuilta. Hakekaa kirpparilta ja köyhiltä.
- Anonyymi
Se lähettiläs taitaa olla nyt eläkkeellä. Sevaalea iso nainen
- Anonyymi
Sipin hallitus antoi maahanmuuttajia. Mukana persut ja kokoomus 2015.
- Anonyymi
Niin. Tuon artikkelin ihmiset nyt kuitenkin olivat tulossa Suomeen ensisijaisesti töihin. Se on tietenkin ihan jumalattoman törkeää, että siellä päässä jotkut "konsulttitoimistot" mainostavat ilmasta rahaa tyhjästä, mutta silti minun mielesyäni olennaisinta on, että he olivat tulossa opiskelemaan ja töihin. En muista mainittiinko tuossa minkä alan töitä puolisi haki, mutta yleisellä tasolla se, ettei meiltä (muka) löydy töitä tekevälle, on surullista. Tässäkin nyt kuitenkin olivat kyseessä erästä persua mukaillakseni vähän parempitasoiset maahanmuuttajat, joiden etninen taustakaan ei ole automaattisesti ongelmalliseksi katsottu. Tämän tyyppisiä ihmisiä meidän pitäisi saada houkuteltua enemmän - ihmisiä, jotka haluavat tulla töihin. Intialaiset noin keskimäärin ovat hyvinkin ahkeria ja osaavia työihmisiä, joilla on hyvä työmoraali. Jopa siinä määrin hyvä, että he ovat haluttua työvoimaa moneen paikkaan.
- Anonyymi
Mutta kiva kun tuollasta mainostetaan ja miten moni vielä uskoo ja tulee tänne ja jää hengaamaan, vaikkei töitä ole. Ei hyvä.
Jasu - Anonyymi
Eniten mua itseäni tässä koko maahanmuuttokeskustelussa veetuttaa se, että meillä niputetaan samaan kasaan yksinäiset Suomen valtion kustannuksella lonnimaan tulevat nuoret miehet ja perheensä kanssa opiskelemaan ja töihin tulevat. Mun mielestäni noista ryhmistä ei pitäisi ollenkaan puhua yhden ja saman maahanmuuttaja nimikkeen alla. Toki on muitakin ryhmiä, mutta näiden kahden yhteen niputtaminen ärsyttää itseäni eniten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kiva kun tuollasta mainostetaan ja miten moni vielä uskoo ja tulee tänne ja jää hengaamaan, vaikkei töitä ole. Ei hyvä.
JasuOngelma on se, että Suomen valtio nyt ei hirveästi pysty noita "konsultteja" Intiassa kuriin pistämään. Viisumeita myöntävien pitäisi olla paremmin hereillä, kysyä oikeita kysymyksiä, ohjeistaa, neuvoa ja valistaa. Sekään ei kuitenkaan oikeasti auta, jos se on tuollainen kolmas taho, joka sitä viisumiasiaa hoitaa. Vähintään jotakin kampanjaa sinne pitäisi saada pystyyn, mutta Intia on iso maa ja siellä on helvetisti ihmisiä, eikä sikäläisiä viranomaisia tällaiset asiat kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma on se, että Suomen valtio nyt ei hirveästi pysty noita "konsultteja" Intiassa kuriin pistämään. Viisumeita myöntävien pitäisi olla paremmin hereillä, kysyä oikeita kysymyksiä, ohjeistaa, neuvoa ja valistaa. Sekään ei kuitenkaan oikeasti auta, jos se on tuollainen kolmas taho, joka sitä viisumiasiaa hoitaa. Vähintään jotakin kampanjaa sinne pitäisi saada pystyyn, mutta Intia on iso maa ja siellä on helvetisti ihmisiä, eikä sikäläisiä viranomaisia tällaiset asiat kiinnosta.
Se täytyy kuitenkin ynmärtää, että se pääsääntöisesti ei ole niiden ihmisten oma vika, jotka sieltä tulevat. Heillä ei ole mitään mahdollisuutta ynmärtää Suomea maana ja meidän systeemeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eniten mua itseäni tässä koko maahanmuuttokeskustelussa veetuttaa se, että meillä niputetaan samaan kasaan yksinäiset Suomen valtion kustannuksella lonnimaan tulevat nuoret miehet ja perheensä kanssa opiskelemaan ja töihin tulevat. Mun mielestäni noista ryhmistä ei pitäisi ollenkaan puhua yhden ja saman maahanmuuttaja nimikkeen alla. Toki on muitakin ryhmiä, mutta näiden kahden yhteen niputtaminen ärsyttää itseäni eniten.
Sekin mua veetuttaa Suomen maahanmuuttokeskustelussa, että heti kun edes mainitaan sana maahanmuutto, niin ensimmäisenä joku jauhaa Afrikasta ja/tai muslimeista. Nuo eivät ole läheskään suurimmat ryhmät edes nyt, eikä niiden mielestäni kuulukaan olla ja vain noista jauhaminen vie keskustelun ihan vääriin aiheisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin mua veetuttaa Suomen maahanmuuttokeskustelussa, että heti kun edes mainitaan sana maahanmuutto, niin ensimmäisenä joku jauhaa Afrikasta ja/tai muslimeista. Nuo eivät ole läheskään suurimmat ryhmät edes nyt, eikä niiden mielestäni kuulukaan olla ja vain noista jauhaminen vie keskustelun ihan vääriin aiheisiin.
Ne lonnijat tuppaa tulemaan juuri Afrikasta ja muslimimaista kuten Irak. Siksi ne mainitaan.
Ärsyttää saa, aivan varmasti minua ja montaa muutakin ärsyttää ettei homma vaan voi jatkua ilmausta rahaa menttaliteetilla, tulee mistä vaan. Ehtoja on pakko kiristää. Pakko.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne lonnijat tuppaa tulemaan juuri Afrikasta ja muslimimaista kuten Irak. Siksi ne mainitaan.
Ärsyttää saa, aivan varmasti minua ja montaa muutakin ärsyttää ettei homma vaan voi jatkua ilmausta rahaa menttaliteetilla, tulee mistä vaan. Ehtoja on pakko kiristää. Pakko.
JasuSiksipä kannattaisikin suosia niitä, jotka tulisivat TÖIHIN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma on se, että Suomen valtio nyt ei hirveästi pysty noita "konsultteja" Intiassa kuriin pistämään. Viisumeita myöntävien pitäisi olla paremmin hereillä, kysyä oikeita kysymyksiä, ohjeistaa, neuvoa ja valistaa. Sekään ei kuitenkaan oikeasti auta, jos se on tuollainen kolmas taho, joka sitä viisumiasiaa hoitaa. Vähintään jotakin kampanjaa sinne pitäisi saada pystyyn, mutta Intia on iso maa ja siellä on helvetisti ihmisiä, eikä sikäläisiä viranomaisia tällaiset asiat kiinnosta.
Pystyy, kun ei myönnä viisumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksipä kannattaisikin suosia niitä, jotka tulisivat TÖIHIN.
Mutta meillä tehdään työnteosta vaikeampaa kuin lonnimisesta mm. tekemällä työperäisen oleskeluluvan saaminen vaikeammaksi kuin "turvapaikan" hakeminen ja vaatimalla liki täydellistä kielitaitoa paikoissa, joissa sitä ei varsinaisesti tarvita. Jos halutaan ihmisiä, jotja tekevät töitä, niin silloin pitää suosia ihmisiä, jotka tekevät töitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksipä kannattaisikin suosia niitä, jotka tulisivat TÖIHIN.
Niin kyllä, mutta mitä luulet tuleeko ne jos käy kuten jutussa kävi. Menee rahat ja pettymys huijarien takia?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pystyy, kun ei myönnä viisumia.
Siihenkin pitää olla perusteet, kun kuitenkin itseämme oikeusvaltiona pidämme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kyllä, mutta mitä luulet tuleeko ne jos käy kuten jutussa kävi. Menee rahat ja pettymys huijarien takia?
JasuSitähän juuri tässä peräänkuulutin, että Suomessa pitäisi vihdoin ja viimein ottaa itse aktiivisesti koppi siitä ketä me tänne haluamme. Nykyisellään näyttää siltä, että me haluamme tänne vain "turvapaikanhakijoita", niin vaikeaksi työperäinen muuttaminen on tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän juuri tässä peräänkuulutin, että Suomessa pitäisi vihdoin ja viimein ottaa itse aktiivisesti koppi siitä ketä me tänne haluamme. Nykyisellään näyttää siltä, että me haluamme tänne vain "turvapaikanhakijoita", niin vaikeaksi työperäinen muuttaminen on tehty.
Tällä hetkellä meillä on nyt tuo maine-etu onnellisena yms. maana. Jatkossa kun aina vaan useammassa maassa tulee polttava työvoimapula, niin Suomi ei siinä kilpailussa enää pärjää. Se hetki, kun pitäisi itse toimia on nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän juuri tässä peräänkuulutin, että Suomessa pitäisi vihdoin ja viimein ottaa itse aktiivisesti koppi siitä ketä me tänne haluamme. Nykyisellään näyttää siltä, että me haluamme tänne vain "turvapaikanhakijoita", niin vaikeaksi työperäinen muuttaminen on tehty.
Niin, eli asettaa niitä ehtoja joista oli kyse jo edellisessä avauksessa. Ei näitä lonnijoita voi tänne haalia yhtään enää. Niitä on liikaa omasta takaa ja vieraat päälle.
Toivotaan, että eduskunnassa viimein herätään todellisuuteen. Hyysääminen ei vaan ole kannattavaa touhua. Ei pienen suomen varoilla ja veloilla. Rasismista ei ole kyse, vaikka rikolliset jengipöljät saa kielen kannat auki kuten päänkatkojatkin.
Hiukan sitä kulttuuriakin voisi miettiä, mitä mätää sieltä voi mukana valua kun ihmisiä maahan valitaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin tiedän useamman ihmisen, jotka tulisivat oikein mielellään juurikin töihin Suomeen. Lonnia he voivat halutessaan sielläkin missä nyt ovat. Työksi kelpaisi lähes mikä tahansa paitsi perceen myyminen. Sitäkin he voisivat halutessaan harjoittaa siellä missä nyt ovat. He siis tekisivät mielellään niitä töitä, jotka eivät kelpaa suomalaisille mielummin kortistossa roikkuville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, eli asettaa niitä ehtoja joista oli kyse jo edellisessä avauksessa. Ei näitä lonnijoita voi tänne haalia yhtään enää. Niitä on liikaa omasta takaa ja vieraat päälle.
Toivotaan, että eduskunnassa viimein herätään todellisuuteen. Hyysääminen ei vaan ole kannattavaa touhua. Ei pienen suomen varoilla ja veloilla. Rasismista ei ole kyse, vaikka rikolliset jengipöljät saa kielen kannat auki kuten päänkatkojatkin.
Hiukan sitä kulttuuriakin voisi miettiä, mitä mätää sieltä voi mukana valua kun ihmisiä maahan valitaan.
JasuMun mielestäni turvapaikanhakijoita ei ylipäänsä pitäisi ottaa vastaan tänne odottelemaan. Tätä olen sanonut jo parikymmentä vuotta. Turvapaikkahakemukset pitäisi käsitellä lähellä lähtömaata ja tänne vasta jos edellytykset täyttyy ja silloinkin suosien erityisen suojelun tarpeessa olevia, eli yleensä lapsia ja naisia. Mutta kun eivät nämä meidän päättäjät näytä haluavan ratkaista itse ongelmaa. He haluavat vain ratsastaa sillä vaaleista toiseen ja mikään ei muutu. Pahimmassa tilanteessahan tässä ollaan kohta itse hakemassa turvapaikkaa, viimeistään kun tuo golfvirta pysähtyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin tiedän useamman ihmisen, jotka tulisivat oikein mielellään juurikin töihin Suomeen. Lonnia he voivat halutessaan sielläkin missä nyt ovat. Työksi kelpaisi lähes mikä tahansa paitsi perceen myyminen. Sitäkin he voisivat halutessaan harjoittaa siellä missä nyt ovat. He siis tekisivät mielellään niitä töitä, jotka eivät kelpaa suomalaisille mielummin kortistossa roikkuville.
Olisi myös hyvä jonkun joskus keksiä joku muu toimiva systeemi työkuntoisille kortistossa olijoille ja työkunnottomille ja osatyökykyiselle. Nyt kaikki on kortistossa, koska ei ole jätkevämpää järjestelmää, kuin sauraseläke jota kaikki ei saa edes silloin, kun olisi edellytykset olemassa. He vaan roikutetaan kortistossa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestäni turvapaikanhakijoita ei ylipäänsä pitäisi ottaa vastaan tänne odottelemaan. Tätä olen sanonut jo parikymmentä vuotta. Turvapaikkahakemukset pitäisi käsitellä lähellä lähtömaata ja tänne vasta jos edellytykset täyttyy ja silloinkin suosien erityisen suojelun tarpeessa olevia, eli yleensä lapsia ja naisia. Mutta kun eivät nämä meidän päättäjät näytä haluavan ratkaista itse ongelmaa. He haluavat vain ratsastaa sillä vaaleista toiseen ja mikään ei muutu. Pahimmassa tilanteessahan tässä ollaan kohta itse hakemassa turvapaikkaa, viimeistään kun tuo golfvirta pysähtyy.
Samaa mieltä. Nykyinen systeemi, jossa hakihat tulevat tänne pohjan perukoille on hyvä ja kannattava vain turvapaikkaturisteille, heille jotka kokeilevat kävisikö tuuri. Oikeasti suojelua tarvitseva hakisi sen paikkansa mielummin siellä lähempänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi myös hyvä jonkun joskus keksiä joku muu toimiva systeemi työkuntoisille kortistossa olijoille ja työkunnottomille ja osatyökykyiselle. Nyt kaikki on kortistossa, koska ei ole jätkevämpää järjestelmää, kuin sauraseläke jota kaikki ei saa edes silloin, kun olisi edellytykset olemassa. He vaan roikutetaan kortistossa.
JasuTai sitten ottaa vastaan niitä työhaluisia. Ei kukaan työnantajakaan halua ristikseen vastentahtoista jatkuvasti eteenpäin potkittavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuJa jos et hae kokopäivätyötä ja useampaa työpaikkaa sairaana, saat rangaistuksen. Etkä saa päivärahaa. Toimeentulotuelle, jos sen saa.
Yhtään ei jaeta työkyvyn mukaan ja sehän silloin toimi realistisesti ikinä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos et hae kokopäivätyötä ja useampaa työpaikkaa sairaana, saat rangaistuksen. Etkä saa päivärahaa. Toimeentulotuelle, jos sen saa.
Yhtään ei jaeta työkyvyn mukaan ja sehän silloin toimi realistisesti ikinä.
JasuTyönhakuvelvoitehan on jo nyt valtaosalla. Työnantajat sanovat hukkuvansa hakemuksiin ja siksi moni ei enää nykyään ilmotakaan julkisesti. Sitten hukkuvat avoimiin hakemuksiin. Tässäkään systeemissä ei oikein ole järkeä.
- Anonyymi
Kuka sen opiskelun maksaa? Ja elämisen asunnon? Kuka? Aikuinen mies meidän lasten kanssa? Hä? En ymmärrä. Eikä edes aio mennä töihin kun heidän kulttuuriin se ei sovi. Minulle ovat puhtain silmin sanoneet että suomen kansa maksaa. Siksi tulevat. Kuka on sillon tyhmä? 1600e kk rahaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnhakuvelvoitehan on jo nyt valtaosalla. Työnantajat sanovat hukkuvansa hakemuksiin ja siksi moni ei enää nykyään ilmotakaan julkisesti. Sitten hukkuvat avoimiin hakemuksiin. Tässäkään systeemissä ei oikein ole järkeä.
Nykyistä hakemustulvaa käsitellään aina vain suuremmassa määrin tekoälyllä. Pahimmillaan työshaastattelunkin hoitaa tekoäly.
Anonyymi kirjoitti:
Tällä hetkellä meillä on nyt tuo maine-etu onnellisena yms. maana. Jatkossa kun aina vaan useammassa maassa tulee polttava työvoimapula, niin Suomi ei siinä kilpailussa enää pärjää. Se hetki, kun pitäisi itse toimia on nyt.
Ainakin se onnellisten maa on parempi markkinointiviesti kuin kertoa että 5 kk vuodessa on niin pimeää, että kannattaakin tehdä pitkää päivää koska ulkona et näe mitään. Ja vastapainoksi kesällä on sitten valoisaa läpi yön, että pitää sulkeutua verhojen taakse. Ei tämä nyt vaan ole kovin luonnollinen elinympäristö ihmisen kaltaiselle päiväeläimelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten ottaa vastaan niitä työhaluisia. Ei kukaan työnantajakaan halua ristikseen vastentahtoista jatkuvasti eteenpäin potkittavaa.
Mielummin realiteettien mukaan jo se työnhaun ja työn tekemisen mahdollisuus.
Menee nyt liian tasapäistetysti ja aiheuttaa ihan turhaa kulua ja päänvaivaa.
Vajaakuntoiset jonkun muun korvauksen piiriin, jos ei töitä pysty tekemään. Karenssit myös sen mukaan, ettei kohtuuttomia karensseja tule.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sen opiskelun maksaa? Ja elämisen asunnon? Kuka? Aikuinen mies meidän lasten kanssa? Hä? En ymmärrä. Eikä edes aio mennä töihin kun heidän kulttuuriin se ei sovi. Minulle ovat puhtain silmin sanoneet että suomen kansa maksaa. Siksi tulevat. Kuka on sillon tyhmä? 1600e kk rahaa!
Itsehän he nuo opinnot maksoivat säästöistään. Ei tuolta tulla Suomeen ilmaiseksi opiskelemaan. Usko pois tuollakin päin maailmaa on ihmisiä, jotka osaavat säästää ja joilla on säästöjä. Eikä sitä viisuamiakaan saa, jos ei pysty osoittamaan miten aikoo tulla toimeen.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Ainakin se onnellisten maa on parempi markkinointiviesti kuin kertoa että 5 kk vuodessa on niin pimeää, että kannattaakin tehdä pitkää päivää koska ulkona et näe mitään. Ja vastapainoksi kesällä on sitten valoisaa läpi yön, että pitää sulkeutua verhojen taakse. Ei tämä nyt vaan ole kovin luonnollinen elinympäristö ihmisen kaltaiselle päiväeläimelle.
Aivan varmasti on ja mainitsemasi asiat ovatkin monille shokki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielummin realiteettien mukaan jo se työnhaun ja työn tekemisen mahdollisuus.
Menee nyt liian tasapäistetysti ja aiheuttaa ihan turhaa kulua ja päänvaivaa.
Vajaakuntoiset jonkun muun korvauksen piiriin, jos ei töitä pysty tekemään. Karenssit myös sen mukaan, ettei kohtuuttomia karensseja tule.
JasuJonkinasteinen vamma se asennevammakin on. Itse olen sitä mieltä, että mielummin niitä työhaluisia sitten vaikka muualta töihin, kuin että kulutetaan helvetisti rahaa siihen, että yritetään pakottaa työhaluttomia töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten ottaa vastaan niitä työhaluisia. Ei kukaan työnantajakaan halua ristikseen vastentahtoista jatkuvasti eteenpäin potkittavaa.
Samaa mieltä. Nuokin neljä, jotka aiemmin tuossa mainitsin, ovat kaikki kantaeurooppalaisia, iältään 25-35 ja *tattadaa* naisia. Ei nyt millään pahalla miehet, mutta voiko tuosta nyt enää statistiikka paremmaksi muuttua? No lopputulema on luultavasti se, että he kaikki muuttavat Saksaan tai ehkä joku voi päätyä Ruotsiin. Suomesta tuskin yksikään löytää töitä, kun eivät osaa suomea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Miksei julkisuudessa puhuta kymmenistä tuhansista venäläisistä, jotka asuvat Suomessa? Kuinkahan moni heistä on ns. nukkuva agentti...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Nuokin neljä, jotka aiemmin tuossa mainitsin, ovat kaikki kantaeurooppalaisia, iältään 25-35 ja *tattadaa* naisia. Ei nyt millään pahalla miehet, mutta voiko tuosta nyt enää statistiikka paremmaksi muuttua? No lopputulema on luultavasti se, että he kaikki muuttavat Saksaan tai ehkä joku voi päätyä Ruotsiin. Suomesta tuskin yksikään löytää töitä, kun eivät osaa suomea.
Maahanmuuttajien pisteytysjärjestelmä pitäisi saada nopeasti aikaiseksi ja persujen pitäisi pikaisesti lopettaa tuo maahanmuuttoa yleisesti vastustava linjansa, joka pitkässä juoksussa tuhoaa tämän maan. Samaten pitäisi pikaisesti saada aikaiseksi systeemi, jossa turvapaikkoja Suomeen haettaisiin ihan muualta kuin Suomen rajoilta ja päätöksiä odoteltaisiinkin muualla. Esimerkiksi pakolaisleirit olisivat oikein hyviä paikkoja hakea ja odottaa päätöstä. Siellä oleskelemalla kyllä osoittaa jo hyvin myös sen, että suojelulle on aitoa tarvetta. Ei niissä nimittäin kukaan elintasopakolainen huvikseen lonni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jasu"kun ihmisiä maahan valitaan"
Sehän se ongelma on, kun niitä ei valita. Niiden vain annetaan valua tuonne rajoille. Kun valittaisiinkin, niin se olis askel parempaan suuntaan. Vaan kuka äänestäisi "maahanmuuttokriittisiä" (jotka todellisuudessa päästävät tänne kaikki), kun maahanmuutto olisikin ongelmattomampaa. Anonyymi kirjoitti:
Maahanmuuttajien pisteytysjärjestelmä pitäisi saada nopeasti aikaiseksi ja persujen pitäisi pikaisesti lopettaa tuo maahanmuuttoa yleisesti vastustava linjansa, joka pitkässä juoksussa tuhoaa tämän maan. Samaten pitäisi pikaisesti saada aikaiseksi systeemi, jossa turvapaikkoja Suomeen haettaisiin ihan muualta kuin Suomen rajoilta ja päätöksiä odoteltaisiinkin muualla. Esimerkiksi pakolaisleirit olisivat oikein hyviä paikkoja hakea ja odottaa päätöstä. Siellä oleskelemalla kyllä osoittaa jo hyvin myös sen, että suojelulle on aitoa tarvetta. Ei niissä nimittäin kukaan elintasopakolainen huvikseen lonni.
Mä haluaisin lihaa luiden ympärille sille väitteelle että maa tuhoutuu, jos sen väkimäärä ei pysy eksponentiaalisessa kasvussa. Millä tavalla tuhoutuu? Jos joltain seudulta viimeisen pitää sammuttaa valot, niin mitä sitten? Onpahan sitten ainakin joillekuille joskus paikka johon voi muuttaa ja aloittaa nollasta.
Maailma on täynnä maita, jossa asiat ovat suurimman osan aikaa vähintään jonkun mielestä ihan persiillään, mutta niin vain useimmat niistäkin jollain tavalla jatkavat olemistaan. Välillä mennään ylöspäin ja välillä alaspäin.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Mä haluaisin lihaa luiden ympärille sille väitteelle että maa tuhoutuu, jos sen väkimäärä ei pysy eksponentiaalisessa kasvussa. Millä tavalla tuhoutuu? Jos joltain seudulta viimeisen pitää sammuttaa valot, niin mitä sitten? Onpahan sitten ainakin joillekuille joskus paikka johon voi muuttaa ja aloittaa nollasta.
Maailma on täynnä maita, jossa asiat ovat suurimman osan aikaa vähintään jonkun mielestä ihan persiillään, mutta niin vain useimmat niistäkin jollain tavalla jatkavat olemistaan. Välillä mennään ylöspäin ja välillä alaspäin.Et sinäkään oikeasti niin tyhmä ole, ettetkö tajua tuota itsekin.
Anonyymi kirjoitti:
Aivan varmasti on ja mainitsemasi asiat ovatkin monille shokki.
En tiedä pääkaupunkiseudusta, mutta meillä periferiassa ainakin tulee yllätyksenä että tekevällekään ei niin vain ole töitä tarjolla. Monissa ns. sinikaulushommissa pitäisi osata Suomea. Joissakin kv-markkinoilla toimivissa firmoissa sitten pärjää englannilla, mutta sitten taas pitää olla jo valmiiksi asiantuntija tai pätevä ammattilainen. Samoin joidenkin asioiden kustannustaso voi tulla yllätyksenä. Esim. nyt bussimatkat.
Pimeyteen ja pakkaseen voi olla teoriassa valmistautunut mutta sitten se kuitenkin käytännössä voi koetella. Pimeys enemmän kuin kylmyys. Olen syyskuussa tulijoille neuvonut hankkimaan kunnon kengät. Eli sellaiset jotka pitää vettä, joissa kunnon pohjat ja jotka joko eristävät tai että niihin mahtuu sukat.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se täytyy kuitenkin ynmärtää, että se pääsääntöisesti ei ole niiden ihmisten oma vika, jotka sieltä tulevat. Heillä ei ole mitään mahdollisuutta ynmärtää Suomea maana ja meidän systeemeitä.
Miten niin ymmärtää,ei siinä mitään epäselvää ole jos ilmaisen täyshuollon perässä Suomeen tulee. Täällä on haittamaahamuutto täydessä kukassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonkinasteinen vamma se asennevammakin on. Itse olen sitä mieltä, että mielummin niitä työhaluisia sitten vaikka muualta töihin, kuin että kulutetaan helvetisti rahaa siihen, että yritetään pakottaa työhaluttomia töihin.
No sairaudet ei ole asennevamma. Tarkoitan ettei kuulu työkkärin listoille he. Asennevammat on niitä ideologisia syitä. Puhut eri asiasta kun minä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sairaudet ei ole asennevamma. Tarkoitan ettei kuulu työkkärin listoille he. Asennevammat on niitä ideologisia syitä. Puhut eri asiasta kun minä.
JasuMinusta yksikään sairas vajaakuntoinen ei kuulu samalle listalle terveiden työnhakijouden kanssa edes minä.
Meille puolikuntoisille voisi olla joku muu kuin työkkärin kokopäivätyön haku parempi. Eri ehdot ja eri rahatkin vaikka. Eihän me kyetä samaan kun terveet työntekijät, miksi me ollaa silti samoilla listoilla vääristämässä tilastoja?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta yksikään sairas vajaakuntoinen ei kuulu samalle listalle terveiden työnhakijouden kanssa edes minä.
Meille puolikuntoisille voisi olla joku muu kuin työkkärin kokopäivätyön haku parempi. Eri ehdot ja eri rahatkin vaikka. Eihän me kyetä samaan kun terveet työntekijät, miksi me ollaa silti samoilla listoilla vääristämässä tilastoja?
JasuSiellä on täysin työkyvyttömiäkin listoilla "työnhakijoina", koska ei ole muuta järjestelmää kuin eläke tai tuo.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä on täysin työkyvyttömiäkin listoilla "työnhakijoina", koska ei ole muuta järjestelmää kuin eläke tai tuo.
JasuNe osapäivä työt voisi ohjata esim. meille joilla ei enää ole kapasiteettia, vaikka tahtoa oliskin tehdä kokopäivätyötä. Muttei työnhaku tunne osapäivätyötä työksi. Eikä saa päivörahaa jollei hae kokopäivötyötä, vaikkei pystyisi sitä edes tekemään. Uudistusta kaipaa sekin.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Et sinäkään oikeasti niin tyhmä ole, ettetkö tajua tuota itsekin.
No en todellakaan tajua. Mitä te oikein pelkäätte? Että hyvinvointivaltio lakkaa olemasta? Niin tulee todennäköisesti tapahtumaan joka tapauksessa. Vanha viisaus on että osaa tunnistaa ne asiat joille jotakin voi ja sitten vaikuttaa niihin ja hyväksyy muun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa. Jos persut laitettaisi mihin vain, olisivat ihan uunoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta meillä tehdään työnteosta vaikeampaa kuin lonnimisesta mm. tekemällä työperäisen oleskeluluvan saaminen vaikeammaksi kuin "turvapaikan" hakeminen ja vaatimalla liki täydellistä kielitaitoa paikoissa, joissa sitä ei varsinaisesti tarvita. Jos halutaan ihmisiä, jotja tekevät töitä, niin silloin pitää suosia ihmisiä, jotka tekevät töitä.
Näin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai luulet että muissa maissa ei tehdä töitä ? Persutko siellä raataa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Nykyinen systeemi, jossa hakihat tulevat tänne pohjan perukoille on hyvä ja kannattava vain turvapaikkaturisteille, heille jotka kokeilevat kävisikö tuuri. Oikeasti suojelua tarvitseva hakisi sen paikkansa mielummin siellä lähempänä.
Kannattavinta se on pakolaisbusineksen harjoittajille. Ne tienaa siitä parhaiten. Ja ovat hyvin verkostoituneita valtaapitääviin. Sen takia tätä maahanmuuttopolitiikkaa on harjoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuEn kai mä sairauksista puhunutkaan, vaan lorvikatarrista? Ei meillä nyt niin helvetillistä määrää sairaita kortistossa ole, että kaikki työttömät olis työkyvyttömiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ymmärtää,ei siinä mitään epäselvää ole jos ilmaisen täyshuollon perässä Suomeen tulee. Täällä on haittamaahamuutto täydessä kukassa.
Aloitukseen likitetyn artikkelin ihmiset tulivat Suomeen opiskelemaan ja töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Juuri tänään katselin yhden noista tutuistani pyynnöstä työpaikkoja. Joka paikkaan vaaditaan suomen kielen taitoa, vaikka siinä työssä ei puhua tarvitse. Samat paikat roikkuvat jatkuvasti tyrkyllä, tunkua ei selvästikään ole ja silti vaaditaan suomen kielen taitoa. Eikö meillä osata edes sitä alkuohjeistusta antaa englanniksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tänään katselin yhden noista tutuistani pyynnöstä työpaikkoja. Joka paikkaan vaaditaan suomen kielen taitoa, vaikka siinä työssä ei puhua tarvitse. Samat paikat roikkuvat jatkuvasti tyrkyllä, tunkua ei selvästikään ole ja silti vaaditaan suomen kielen taitoa. Eikö meillä osata edes sitä alkuohjeistusta antaa englanniksi?
Täytyis varmaan tutustua noihin ukrainalaisiin. Jos heistä joku osais vinkata, että mistä tästä maasta saa töitä vajaavaisella kielitaidolla.
- Anonyymi
Mulle ainakin kävisi se että nämä kylmät alueet vallattaisiin jolloin tasa-arvon nimissä me saataisiin mennä tulijoiden kotimaihin. Siellä olisi ihanan lämmintä. So, let's make a deal, shall we? Sehän olisi mielenkiintoinen eksperimentti siinä suhteessa että voitaisiin käytännön tasolla testata mistä nykyisten kehitysmaiden infran vähäisyys johtuu. Muuttuisiko se jos esim. hollantilaiset korvaisivat lopullisesti etelä-afrikkalaiset E-Afrikassa?
- Anonyymi
Saataisko mekin sitten ylläpito, vaikkei töitä löytyisi vai käykö kuten Aurinkorannikolla, joutuu kadulle?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saataisko mekin sitten ylläpito, vaikkei töitä löytyisi vai käykö kuten Aurinkorannikolla, joutuu kadulle?
JasuMe luotaisiin oma yhteiskuntamme, ikään kuin tyhjästä. Viljelykausi on siellä etelän lämmössä mukavan pitkä. Ruokaa omasta maasta. Kansainvälisiin kauppasaartoihin ja velvoitteisiin sekä oman maansa myyviin johtajiin pitäisi olla nollatoleranssi. Oma raha pitäisi olla. Laittomasti saapuville kuten lautoilla purjehtivia kohtaan ensin varoituslaukaus ilmaan ja sen jälkeen kohti. Sarjatulella.
- Anonyymi
Aloituksessa mainitun henkilön nimi haiskahtaa vahvasti intialaiselta. Selvitin juuri wikipediasta suomalaisten vs. intialaisten lukumäärän ja laskutoimituksieni mukaan yhden suomalaisen ihmisen henki vastaa pyöristettynä 254 intialaisen henkeä. Piste. Itse asiassa todellinen suhdanneluku on vielä tuotakin korkeampi, sillä esim. Britanniassa niitä on pilvin pimein. Todisteena kun katselee katutason elämää eli videoita youtubesta. Parveileehan niitä Emmerdalen saippuasarjassakin. Sitten on vielä m*stalaiset, jotka nekin ovat alkujaan Intiasta.
Tämä olkoon oodi tuolle maailman mahtavimmalle kulttuurikeskukselle. Panjabi MC - Mundian To Bach Ke (Beware Of The Boys). https://www.youtube.com/watch?v=x9WO2ieJMYk . "Varokaa poikia". Niin... Mitäs se Intian presidentti taannoin tokaisikaan siitä kun paikalliset kylän miehet "hieroivat" kirjaimellisesti hieman tuttavuutta länsimaisen turistinaisen kanssa? Ei siinä paljoa naiselta kysytty mitä hän oli mieltä edellämainitusta sessiosta.- Anonyymi
Mulle on ihan sama mistä maasta tulee, jos kykenee käyttäytymään maamme säännöillä ja ihmisiksi eläen. Mitään ghettomaata en maastamme halua muualta tulleiden tuomana. Menköön pois, jotka ghettoja haluaa rakentaa ja ylläpitää.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle on ihan sama mistä maasta tulee, jos kykenee käyttäytymään maamme säännöillä ja ihmisiksi eläen. Mitään ghettomaata en maastamme halua muualta tulleiden tuomana. Menköön pois, jotka ghettoja haluaa rakentaa ja ylläpitää.
JasuHommat ovat karanneet käsistä (mikä lienee kuitenkin tahallista ja tarkoituksellista globaalia politiikkaa) kun tulijoita on aivan liikaa että on suorastaan mahdotonta seuloa minkä karvaista väkeä sieltä tuppaa tulemaan. Nehän on lähinnä miehiä ja lähtökohtaisesti miehet ovat pahempia rikollisia kuin naiset. Muistetaan tässä vielä se, että ihmisten käyttäytyminen selittyy eniten genetiikalla ja vasta sen jälkeen kulttuuri-/ympäristötekijöillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hommat ovat karanneet käsistä (mikä lienee kuitenkin tahallista ja tarkoituksellista globaalia politiikkaa) kun tulijoita on aivan liikaa että on suorastaan mahdotonta seuloa minkä karvaista väkeä sieltä tuppaa tulemaan. Nehän on lähinnä miehiä ja lähtökohtaisesti miehet ovat pahempia rikollisia kuin naiset. Muistetaan tässä vielä se, että ihmisten käyttäytyminen selittyy eniten genetiikalla ja vasta sen jälkeen kulttuuri-/ympäristötekijöillä.
Juu, toisissa kulttuureissa mies on se tärkeämpi. Miehiä tulee sieltä. Ja sitten myös radikalisoituneet naiset saisi pysyä siellä radikalisoituneitten ukkojensa luona.
He tiesi kyllä lähtevänsä terroristin matkaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, toisissa kulttuureissa mies on se tärkeämpi. Miehiä tulee sieltä. Ja sitten myös radikalisoituneet naiset saisi pysyä siellä radikalisoituneitten ukkojensa luona.
He tiesi kyllä lähtevänsä terroristin matkaan.
JasuEn ymmärrä sitäkään, että tehdään hirveät operaatiot saadakseen terroristin perään lähteneitten naisten takaisin saamiseksi. Miksi? He on halunneet lähteä hyvinvoinnin ääreltä riehumaan ukkojensa kanssa pysyköön siellä. Ja ei ne lapsetkaan ole muitten vika, vaan oma aikaansaannos terroristinsa kanssa. Kai ne omistaan voi huolen pitää kun ovat ne lahkoonsa tehneetkin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuPakolaiset napapiirin pohjoispuolelle kotoutumaan, työpaikan takia tuleville vapaa sijoittuminen.
- Anonyymi
Preetin perhe on jo palannut takaisin Intiaan. Jospa mahdollisimman moni saisi kuulla miten kävi.
Ei tullut ilmaista rahaa, ei.- Anonyymi
Hehän eivät olleet tulossa hakenaan ensisijaisesti ilmaista rahaa, vaan työtä. Pikemmin pitää toivoa, että tuo kokemus ei leviä kovin laajalle.
- Anonyymi
Minun työpaikallani on ollut jo vuosia srilankalainen mies siivoamassa. Kova työmoraali, vaikka kotimaassaan tekikin sänköinsinöörin töitä. Itse asiassa suorittaa parhaillaan ammattikorkeakoulussa saman alan opintoja, jotta saisi pätevyyden täälläkin. Vaimonsa opiskelee myös amk:ssa, sairaanhoitajaksi. Varmasti tulee työllistymään, koska kotimaassaan oli lääkäri.
- Anonyymi
Juu, minä annoin nyt kesällä yhdelle miehelle Srilankasta polkupyöräni, kun en enää itse pysty siinä ajoasennossa ajamaan. Hän oli hirmu iloinen ja lähti heti ajelemaan takas kotiin. Toivotin tervetulleeksi hänet. Ja turvallisia kilsoja fillarilla.
Jasu
- Anonyymi
Pakolaisten lähtömaissa toi on tuttua bisnestä. Onhan tuo tiedetty jo pitkään. Vasemmisto vaan on aina halunnut sympatiapisteet, jopa huijattujen pakolaisten kustannuksella. Saa haukkua sitten rasisteiksi kaikkia tuota touhua kritisoivia ja saa poliittisia pisteitä ja äänestäjiä.
Ja kun media on myös kallellaan vasempaan, niin sieltäkin on tullut tukea.- Anonyymi
Nojuu, se minua ärsyttääkin kun heti haukutaan rasistiksi jos kehtaa yhtään kritisoida maahanmuuttajia mistään asiasta tai edes heihin liittyvää politiikkaa kritisoi. Heti on muka rasisti. Silloinkin kun Jaffinlauset kuspiät ällöttää. Jaffit on itse rasisteja meitä kohtaan kun ei edes meidän arvot ja lait käy kunnioitettavan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nojuu, se minua ärsyttääkin kun heti haukutaan rasistiksi jos kehtaa yhtään kritisoida maahanmuuttajia mistään asiasta tai edes heihin liittyvää politiikkaa kritisoi. Heti on muka rasisti. Silloinkin kun Jaffinlauset kuspiät ällöttää. Jaffit on itse rasisteja meitä kohtaan kun ei edes meidän arvot ja lait käy kunnioitettavan.
JasuKritisoin yhtälailla meitä valkonaamojakin, aiheesta ja silloin ei kukaan huuda rasustiksi. Kumma juttu. Vain tummia suojellaan muttei valkoisia muka tarvi. Kyllä se white live matters myös.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kritisoin yhtälailla meitä valkonaamojakin, aiheesta ja silloin ei kukaan huuda rasustiksi. Kumma juttu. Vain tummia suojellaan muttei valkoisia muka tarvi. Kyllä se white live matters myös.
JasuJa life myös. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja life myös. 😅
JasuJa mä en todellakaan halua mitään ghettomaata suomesta missä lusmut rulettaa ja rikokset kukkii. Ei täällä ollu ennenkään niitä eikä niitä rauhan säilymiseksi tänne haluta nytkään. Menköö ghettohaluiset muualle tuhomaan kulttuuria joka on vaivalla saatu turvalliseksi asujilleen.
Jasu
- Anonyymi
Onkohan tätä pointtia nostettu vielä julkisessa keskustelussa esille? Eli nyt kun stereotyyppinen kuva suomalaisesta ei enää näytäkään suomalaiselta ja agendat etenee niin eihän se oo mikään ihme jos ja kun m-muuttokriittisyys on nostamassa päätään. Tottakai se yleistyy mitä tummemmaksi suomalaiset muuttuvat. Tämähän on yksinkertaista päättelykykyä mihin kuka tahansa kykenee.
Tämä on ihan satavarmana ollut koko ajan päättäjilläkin tiedossa aivan alusta alkaen joten presidentin on turha yrittää hyssytellä kansaa tämän aiheen tiimoilta. Kyllä sä oot tekopyhä. Enkä mä luota weffiläisiin muutenkaan. Kirjaimellisesti maansa myyneitä nykypoliitikot. Ne on itse tehneet itsestään kansojen vihollisia. Ei auta syyttää kansalaisia ja ketään muuta kuin itseään kaikista yhteiskunnallisista sotkuista. Päättäjät, totelkaa vain niitä ulkomaiden okkultistisia puppet mastereitanne, niin saatte rahaa 🤭.- Anonyymi
Kriittisyys lisääntyy siksikin, kun rikokset lisääntyy ja muuttuu muualta tulijoiden mukana. Eri kulttuurista tulleet ei välttömättä ymmärrä tai edes aina halua ymmärtää miksi meillä naista vaikkapa arvostetaan. Eikä naista ja lapsia raiskaa kuin hullut ja häiriintyneet. Ei avioidu lasten kanssa, eikä tapa naista kun se haluaa erota paitsi ne hullut.
Kunniamurhat ei myöskään kuulu kulttuurimme perinteenä eikä vitussa tule ikinä kuulumaankaan. Ei myöskään allahin mieliksi tapeta muita ihmisiä, jis se ei mene jakeluun niin vittuun täältä äkkiä. Vaikka Atlantille merikontilla.
Nuo on kitkettävä tääktä pois kaikki kahjous ja kahjot.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kriittisyys lisääntyy siksikin, kun rikokset lisääntyy ja muuttuu muualta tulijoiden mukana. Eri kulttuurista tulleet ei välttömättä ymmärrä tai edes aina halua ymmärtää miksi meillä naista vaikkapa arvostetaan. Eikä naista ja lapsia raiskaa kuin hullut ja häiriintyneet. Ei avioidu lasten kanssa, eikä tapa naista kun se haluaa erota paitsi ne hullut.
Kunniamurhat ei myöskään kuulu kulttuurimme perinteenä eikä vitussa tule ikinä kuulumaankaan. Ei myöskään allahin mieliksi tapeta muita ihmisiä, jis se ei mene jakeluun niin vittuun täältä äkkiä. Vaikka Atlantille merikontilla.
Nuo on kitkettävä tääktä pois kaikki kahjous ja kahjot.
JasuPlus pitää muistaa olosuhteet mistä he tulevat traumoineen. Siinä on riskinsä, se aina toitotettu lapsuus kun muokkaa heitä ihan kun meitäkin myös arvoja. Ja jos arvot ei kohtaa on vaikeeta integroitua eikä ole ehkä järkevää jäädä yrittämäänkään. Koska edellytys on kyetä elämään ihmisiksi traumoistaan huolimatta. Ei tuhota maita ja kulttuureja tuomalla sekasortoa mukanaan.
Jasu
- Anonyymi
Juu ei suomessa työttömyys korvaustakaan saa jos ei täytä siinä vaadittuja ehtoja omavalintaista sekin uksi etu toki näin pitkästä taantumasta on työnantajat on tavalla tai toisella päässedt eroon niistä työntekijöistä suurelta osin ainakinnjotka työnsä puhumalla hoitaa mutga ei silti itse tee
- Anonyymi
Niinpä. Tämä tämä. 👍
Irtisanomisia helpotetaan. Ollaa tekevinään töitä ei ole kannattavaa kellekkään.
Jasu
- Anonyymi
Lannisterin huoneen motto oli, että Lannister maksaa aina velkansa. Täällä Hölmölässä motto voisi olla, että Hölmölä maksaa aina muidenkin puolesta. Puna-Tyttikin varmaan on sitä mieltä, että nuokin tulisi Suomen elättää. Onhan se kamalaa rasistifasismia kun ei elätetty.
- Anonyymi
Suomessa on okei elättää tilapäisesti työkykyisiä muttei niitä, jotka käyttää harkitusti ja laskelmoidusti sosiaalietuuksia ikään kuin palkkanaan tai kuukausirahanaan, ikään kuin ei tarttisi pyrkiä elämään palkalla, työllään.
Sairaat ja vajaakuntoiset voisi laittaa järjestään jollekin erilailla räätälöidylle vajaakuntoisten etuuksille ja tsekata miten se tilanne elää. Jos kuntoutuu niin paluu arkeen kuten muillakin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on okei elättää tilapäisesti työkykyisiä muttei niitä, jotka käyttää harkitusti ja laskelmoidusti sosiaalietuuksia ikään kuin palkkanaan tai kuukausirahanaan, ikään kuin ei tarttisi pyrkiä elämään palkalla, työllään.
Sairaat ja vajaakuntoiset voisi laittaa järjestään jollekin erilailla räätälöidylle vajaakuntoisten etuuksille ja tsekata miten se tilanne elää. Jos kuntoutuu niin paluu arkeen kuten muillakin.
JasuJa maahanmuuttajille oma etuus jota myöskin kotrolloidaan ja valvotaan vastikkeellisesti, jotta kotoutumista tapahtuu ja pitää tapahtua. Ei jätetä heitteille vieraassa maassa vaan ohjataan ja laitetaan työkokeiluihin jne.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja maahanmuuttajille oma etuus jota myöskin kotrolloidaan ja valvotaan vastikkeellisesti, jotta kotoutumista tapahtuu ja pitää tapahtua. Ei jätetä heitteille vieraassa maassa vaan ohjataan ja laitetaan työkokeiluihin jne.
JasuMyös ne jotka vaan hengailisi jengeissä ja kadulla tai jäisi mielummin kotiin, kun pelottaa puhua suomea.
Jasu
- Anonyymi
Sepä se. Noinhan Suomea mainostetaan.
Ja entäs tämä sitten:
https://yle.fi/a/74-20183218
Joo, mitään ei voi yleensäkään tehdä ulkomaalaisten tukien suhteen *koska perustuslaki*. Aika kalliiksi se tulee... tai ainakin tuommoiset tulkinnat.
- Sheena- Anonyymi
Tietysti junnaa joo. Jos nyt oikein olen ymmärtänyt riittää, kun isi tulee vaikka virosta tänne töihin, niin perhe saa viroon perhe etuuksia? Miksi!?
Esimerkkinä.
Jasu
- Anonyymi
Lisää lukuja julki vahvemmanlaatuisista maahanmuuttajista.
"Kolme ryhmää korostuu, arabia, somalia ja ukraina. Tilastokeskuksen mukaan Suomessa asui noin 43 534 arabiaa äidinkielenään puhuvaa viime vuoden lopulla. Heistä niukasti yli puolet sai perustoimeentulotukea Kelasta vuoden aikana.
Prosentuaalisesti myös liki puolet somalia äidinkielenään puhuvista sai perustoimeentulotukea, ukrainaa äidinkielenään puhuvista yli 47 prosenttia.
Suomea tai ruotsia äidinkielenään puhuvista vain reilu 4,5 prosenttia sai toimeentulotukea. Viime vuonna noin 356 000 toimeentulotuen saajasta 226 000 oli suomen- tai ruotsinkielisiä, noin 130 000 vieraskielisiä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/eb2d350c-b7c5-4d3f-b3e3-63f282bff99b- Anonyymi
Juu, se on paljon. Ei ole ihan kotoutuminen onnistunut. Eikä poliitikot pysyneet kärryillä miten sujuu.
Tulee kiire korjailla virheitä. 😅
Jasu
- Anonyymi
Yllättävä tieto miten 50 % soskun sosiaalikuluista menee ulkomaalaisille?
- Anonyymi
Miten se lasketaan?
Jasu
- Anonyymi
Tarkoittaako tämä sitä etteivät ulkomaalaiset saa sen paremmin töitä Suomesta mitä suomalaiset, vaan päinvastoin.
Missä on se työvoimapula jos 250 000 ulkomaalaista istuu kotona toimettomana peukku pershiissha?- Anonyymi
Ei tunnu saavan tai eivät edes hae töitä. Kuten ei kaikki suomalaisetkaan, jotka viihtyy työttömänä. Mutta onhan se aika kallista väenlisäämistä maahan eikö?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tunnu saavan tai eivät edes hae töitä. Kuten ei kaikki suomalaisetkaan, jotka viihtyy työttömänä. Mutta onhan se aika kallista väenlisäämistä maahan eikö?
JasuViihdytkö sinä nyt työttömänä, jos et ole työssä?
- Anonyymi
Ukrainalaiset eivät arvatenkaan ole vuodesta 2022 muuttaneet työn perässä Suomeen, sitä ennen kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viihdytkö sinä nyt työttömänä, jos et ole työssä?
En viihdy, koska minua kalvaa se etten tienaa itse.
Ei kalvaisi jos saisin lottovoiton.
Jasu
Aina sama tarina. Paikallinen huijari lupaa ilmaista elämää Suomessa. Sitten syytetään Suomen valtiota, etteivät huijarin puheet pitäneetkään paikkaansa.
- Anonyymi
Huijarilla poliittinen yhteys Suomen päättäjiin ja yrityksiin, sekä valmiiksi hyväksytty rahoituspaketti, josta riittää jaettavaa. Muutenhan tämä ei olisi edes mahdollista.
AV - Anonyymi
Niin, siinä on vaan se huono puoli, että tuommoset ihmiset joilla oli varaa tulla tänne työllistymään ja opiskelemaan, saivat kylmän suihkun ja se kun toistuu tarpeeksi usein. Loppuu juuri niitten maahanmuuttajien tänne hakeutuminen, joista meille tulisi uusia veronmaksajia ja taakan jakajia. Eli ne "kunnolliset" työtä tekevät maahanmuuttajat.
Tilalla on niitä jotka tottuu olemiseen vuosien aikana ha enää ei saa töihin millään eikä oppimaan edes kieltä. Omat pikku piirit ja oma kupla....
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, siinä on vaan se huono puoli, että tuommoset ihmiset joilla oli varaa tulla tänne työllistymään ja opiskelemaan, saivat kylmän suihkun ja se kun toistuu tarpeeksi usein. Loppuu juuri niitten maahanmuuttajien tänne hakeutuminen, joista meille tulisi uusia veronmaksajia ja taakan jakajia. Eli ne "kunnolliset" työtä tekevät maahanmuuttajat.
Tilalla on niitä jotka tottuu olemiseen vuosien aikana ha enää ei saa töihin millään eikä oppimaan edes kieltä. Omat pikku piirit ja oma kupla....
JasuMun puolesta työtä tekevät ja tänne veronmaksajina jäävät maahanmuuttajat on tervetulleita. Kun hekään ei tuo tänne mitään kunniamurhia mukanaan, vaan suomettuu ja noudattaa maassa maan tapoja.
Mutta kaikki terroristin tyngät ja muut ketkuttelijat on minusta ihan ylimääräistä väkeä täällä. Turhia kulueriä.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mun puolesta työtä tekevät ja tänne veronmaksajina jäävät maahanmuuttajat on tervetulleita. Kun hekään ei tuo tänne mitään kunniamurhia mukanaan, vaan suomettuu ja noudattaa maassa maan tapoja.
Mutta kaikki terroristin tyngät ja muut ketkuttelijat on minusta ihan ylimääräistä väkeä täällä. Turhia kulueriä.
JasuMinulla on naapuri, joka ei voi tehdä töitä, koska tämä ei puhu suomea. Hän on toisen polven maahanmuuttaja. Ainut pikkiriikkinen asia on, että hänen äitinsä on suomalainen. Miten toisen polven maahanmuuttaja, jonka äiti on suomalainen, ei osaa puhua suomea?
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Minulla on naapuri, joka ei voi tehdä töitä, koska tämä ei puhu suomea. Hän on toisen polven maahanmuuttaja. Ainut pikkiriikkinen asia on, että hänen äitinsä on suomalainen. Miten toisen polven maahanmuuttaja, jonka äiti on suomalainen, ei osaa puhua suomea?
Outoa kieltämättä, mutta vielä oudompaa on se, ettei meiltä muka löydy tästä maasta mitään työtä, jossa ei tarvitse osata suomea. Kyllä Ruotsista löytyy työtä, jossa ei tarvitse valmiiksi osata ruotsia.
- Anonyymi
Kiitos KePu, ja kaikki siitä vasemmalle.
Kun pilasitte Suomen.- Anonyymi
Hah, Kokoomus ja persut tehneet maahanmuutossa kahteen vuoteen Suomen ennätyken.
Miten oikeiston aikana homma on vain kiihtynyt kaksinkertaiseksi?
- Anonyymi
Miten Kokoomuksella ja persuilla on nyt aihe mennyt?
"Hallitusneuvotteluissa päätettiin myös laskea kiintiöpakolaisten määrä 500:aan. Vuonna 2023 kiintiöpakolaisia otettiin Suomeen 1 050, vuonna 2022 jopa 1 500."
Miten edes voidaan puhua kiintiöpakolaisista jos otettiin ukrainalaisikin jo vuonna 2023-2024 yli 50 000?
Nyt ei oikeistohallituksella numeraalinen älykyvykkyys taida olla oikealla tasolla?
piti ottaa neuvottelujen tuloksena 500, mutta otettiinkin 50 000.
AV - Anonyymi
Yksinkertainen kysymys. Onko hallitus toiminnut teidän mielestä hallitusneuvottelujen mukaisesti?
AV- Anonyymi
Toimiiko ne ikinä kuten lupaa?
Ukrainalaisista olen vähiten huolissani mitä tulee pakolaisiin. Heillä on monella kova halu pärjätä itsenäisesti ja hakeutua töihin tai tehdä jotain vastikkeellista. Moni on ostanut kodinkin suomesta jäädäkseen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimiiko ne ikinä kuten lupaa?
Ukrainalaisista olen vähiten huolissani mitä tulee pakolaisiin. Heillä on monella kova halu pärjätä itsenäisesti ja hakeutua töihin tai tehdä jotain vastikkeellista. Moni on ostanut kodinkin suomesta jäädäkseen.
JasuEi ole tainnut paljon muita pakolaisia tulla kuin ukrainalaisia.
Tyhjästä ei siis kannata siten olla huolissaan, jos ukrainalaisista välittää...vaikka työttöminä nuo näyttävät täällä heiluvan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tainnut paljon muita pakolaisia tulla kuin ukrainalaisia.
Tyhjästä ei siis kannata siten olla huolissaan, jos ukrainalaisista välittää...vaikka työttöminä nuo näyttävät täällä heiluvan.Ei nyt pariin vuoteen. Mikä on lyhyt aika verraten kymmenen tai yli työttöminä oleviin mamuhin.
https://kotoutuminen.fi/-/ukraina-viro-ja-venaja-yleisimmat-kansalaisuudet-tyottomien-ulkomaalaisten-keskuudessa
Myös virolaiset ja venäläiset notkuu kortustossa. Jotenkin silti uskon, että lukutaito, laskutaito edesauttaa työllistymistä.
Ei tarvi aikuisia opettaa kuin esikoululaista.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nyt pariin vuoteen. Mikä on lyhyt aika verraten kymmenen tai yli työttöminä oleviin mamuhin.
https://kotoutuminen.fi/-/ukraina-viro-ja-venaja-yleisimmat-kansalaisuudet-tyottomien-ulkomaalaisten-keskuudessa
Myös virolaiset ja venäläiset notkuu kortustossa. Jotenkin silti uskon, että lukutaito, laskutaito edesauttaa työllistymistä.
Ei tarvi aikuisia opettaa kuin esikoululaista.
JasuUkrainalaiset naiset tuntuu olevan ahkeria mitä olen seuraillut. Moni leipoo myyntiin, ompelee, neuloo, tekee käsitöitä myyntiin. Eikä kaivele vain korviaan.
https://yle.fi/a/74-20078797
Kyllä niistä jäävistä vielä moni työllistyy.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tainnut paljon muita pakolaisia tulla kuin ukrainalaisia.
Tyhjästä ei siis kannata siten olla huolissaan, jos ukrainalaisista välittää...vaikka työttöminä nuo näyttävät täällä heiluvan.Ukrainalaiset ovat kyllä sotaa paossa, mutta Suomessa kuten kaikissa muissa EU maissa ovat tilapäisen suojelun luvalla, joka puolestaan ei ole verrattavissa turvapaikkaan.
Tilastoa:
Tammi-toukokuussa 2025: Suomessa jätettiin 771 ensimmäistä turvapaikkahakemusta.
Vuoden 2024 arvio: Maahanmuuttovirasto arvioi, että tänä vuonna jätetään 2 000–3 000 ensimmäistä turvapaikkahakemusta.
Vuonna 2023: Hakemuksia jätettiin yhteensä 5 372.
Vuoden 2015 piikki: Suomessa saapui yli 32 000 turvapaikanhakijaa, mikä oli ennätys.
Suomi alkoi sulkea itärajan rajanylityspaikkoja marraskuussa 2023, kun Venäjän arvioitiin kohdistavan järjestelmällistä painetta Suomen rajalle lähettämällä ihmisiä.
Joulukuun puolivälissä 2023 koko Suomen ja Venäjän välinen maaraja suljettiin, ja kansainvälisen suojelun hakeminen keskitettiin vain satamiin ja lentoasemille.
Rajan sulkemista edelsi 1500 hakijaa viikossa (Venäjältä tuupattu Suomeen).
Toisin sanoa tänä vuonna on ollut hiljaista, kun itäraja on kiinni.
Aika iso osa ukrainalaisista on töissä. Se ei silti estä heitä saamasta tukija, koska juuri maahanmuuttaneet eivät taatusti saa töitä, jonka palkalla eläisi.
On myös aika eri asia saako toimeentulonsa pelkistä tuista vuosikausia vai muutaman kympin silloin tällöin. Näitä ei näy tilastossa.
- Anonyymi
On tämä jasu melkoisen ristiriitainen persoona, kun kuuluu itse julkisesti sukupuolivähemmistöön, mut kuitenkin levittää persupropagandaa... Tulee jotenkin Quiterie mieleen... vihreiden aktiivi ja kuuluu sukupuolivähemmistöön, mut tykittää persupropagandaa...
No, lokeroihin kuulumattomat mielipiteet on sallittuja... Harmi vain, että kaikki poliittiset jutut on nykyään pelkkää lokeroa...
Jzz on muuten itse puolustanu täällä maahanmuuttajataustaista sarjarikollista... Miten se sopii persuiluun? Tai pete_zxr nikkisi?
harmaasusi- Anonyymi
Mene Dazu nukkumaan salaliittoinesi taas.
Jasu
- Anonyymi
Jos tämä tilastointi on totta, niin ihmetyttää Jos tiedot hämmästyttävät. Seuranta.
Onko jäänyt tekemättä tarkastukset?
Miksi nyt kohu? Vihan nostattamiseen?
Vilma- Anonyymi
Kela oli väittämän mukaan yrittänyt salata näitä lukuja julkisuudelta. Vihasta en tiedä, koska mä en ole yllättynyt tuloksesta. Siihen tahtiin tänne lappasi Sipilän kaudella maahan väkeä, että sanoin jo silloin ettei tämä tule kestämään, meidän talous menee konkkaan.
Ei niin paljon elätettäviä tiiä hyvää. Kotoutus on kallista ja ihmisten ylläpito vuosikausia.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela oli väittämän mukaan yrittänyt salata näitä lukuja julkisuudelta. Vihasta en tiedä, koska mä en ole yllättynyt tuloksesta. Siihen tahtiin tänne lappasi Sipilän kaudella maahan väkeä, että sanoin jo silloin ettei tämä tule kestämään, meidän talous menee konkkaan.
Ei niin paljon elätettäviä tiiä hyvää. Kotoutus on kallista ja ihmisten ylläpito vuosikausia.
JasuJa mulla tää perustuu ihan maalausjärkeen. En tiedä lukuja sen enempää, mutta näköjään sillä maalaisjärjellä ja loogisella syyseuraus ajattelulla vielä pärjää. Ymmärtää ongelmat.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuKela potkii suomalaisia päähän ja jakaa rahaa haittamaahan muuttajille, vaikka asia pitäis olla toisinpäin.
Suomalaiset maksaa ja on maksaneet paljon veroja ja silti kela potkii päähän ja näille maahanmuuttajille, jotka ei ole edes veroja maksaneet suomeen, niin jaetaan suurempia tukia, kuin veroja maksaneille suomalaisille tukien hakijoille, joille enemmän annetaan karenssia eli tuet pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela potkii suomalaisia päähän ja jakaa rahaa haittamaahan muuttajille, vaikka asia pitäis olla toisinpäin.
Suomalaiset maksaa ja on maksaneet paljon veroja ja silti kela potkii päähän ja näille maahanmuuttajille, jotka ei ole edes veroja maksaneet suomeen, niin jaetaan suurempia tukia, kuin veroja maksaneille suomalaisille tukien hakijoille, joille enemmän annetaan karenssia eli tuet pois.Eikös tätä ennen Kelan johtaja ollut kepulainen? Sipilänkin aikana?
Mä aina ihmettelin, että miksi kepulainen johtaa, koska Kelan varat tulivat aikoinaan palkkatyöläisiltä.
Kekkonen sosialisoi noista rahoista emännille minimieläkkeen, vaikka kaikki kiertyi isäntään; kaikki vähennykset hälle, puolisovähennyskin verotuksessa (silloin) ja kaikki tulot isännän piikkiin. Oliko jokin maitotili sitten emännän.
Eli jo tuolloin kartuttaminen ja jakelu ei kulkenut käsi kädessä.
En ymmärrä, kun ei koskaan ei kukaan toimittaja tongi Melan toimintaa. Onko se jokin pyhä instituutio?
Vilma - Anonyymi
Persut on puhunut tästä ongelmasta jo ties kuin kauan. Mutta kun kaikki mitä persut sanoo ja tekee on valhetta ja vihanlietsontaa. Persuja kuuluu vihata eikä kuunnella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut on puhunut tästä ongelmasta jo ties kuin kauan. Mutta kun kaikki mitä persut sanoo ja tekee on valhetta ja vihanlietsontaa. Persuja kuuluu vihata eikä kuunnella.
Ei se noin mene.
Vaan niin, että persut osoittavat sormella että vihatkaa nyt noita. Sellaiseen he yllyttävät pikkasen yksinkertaista väkeä. Kerta toisensa jälkeen.
Ehkä juuri puoluekannatuksen kynnyksellä.
Joku voisi plokara uutisista. Vähän niinkuin mensut, kerran kk:ssa.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se noin mene.
Vaan niin, että persut osoittavat sormella että vihatkaa nyt noita. Sellaiseen he yllyttävät pikkasen yksinkertaista väkeä. Kerta toisensa jälkeen.
Ehkä juuri puoluekannatuksen kynnyksellä.
Joku voisi plokara uutisista. Vähän niinkuin mensut, kerran kk:ssa.
VilmaEi, vaan sinä ja muut punavihreät lasit päässä olevat tulkitsevat sen niin. Tämä maa on ollut maahanmuuttopolitiikallaan ja sen rahoituksella ollut menossa päin helvettiä vaikka kuin kauan ja lukuja on salattu. Niistä ei ole haluttu puhua. On jopa kiellettykin ilmiön olemassaolo. Mutta nyt on paska kunnolla tuulettimessa ja enää ei voi loputtomiin salata tosiasioita. Ei rikostilastoja, ei rahan menoa, ei mitään muutakaan mitä tämä politiikka on aiheuttanut.
"SDP on ylivoimaisesti suosituin puolue vieraskielisten keskuudessa, ilmenee Taloustutkimuksen kyselystä, jonka perussuomalaisia lähellä oleva ajatuspaja Suomen Perusta osti Taloustutkimukselta jälkikäteen.
Kantansa ilmaisseista vieraskielisistä 49,2 prosenttia äänestäisi puoluetta, jos eduskuntavaalit pidettäisiin nyt."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/acd5eef9-ac9f-4300-b5ae-cbd1ac9cd1d4
Demareiden aikana Suomi oli maailman paras maa. Kela toimi ja kaikki oli hienosti. Sitten tuli porvarihallitus ja Suomi ei ollutkaan enää paras maa, vaan rasistinen koska Kela ei enää toimikaan demareiden aikakauden tavoin. Nämäkin sanat on ihan maahanmuuttajien suusta ja valtavirtamediassa julkaistuja.
Sitä vaan, että kuin paljon selkeitä lukuja ja faktoja täytyy punavihreillä laseilla varustettujen ihmisten eteen vielä heittää, ennen kun uskoo kaiken sen minkä näkevätkin? Uskooko silloinkin kun esimerkiksi islamilainen sharia-laki tulee todellisuudessakin syrjäyttämään muut lait? Onko aiheesta puhuminen silloinkin persujen vihanlietsontaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan sinä ja muut punavihreät lasit päässä olevat tulkitsevat sen niin. Tämä maa on ollut maahanmuuttopolitiikallaan ja sen rahoituksella ollut menossa päin helvettiä vaikka kuin kauan ja lukuja on salattu. Niistä ei ole haluttu puhua. On jopa kiellettykin ilmiön olemassaolo. Mutta nyt on paska kunnolla tuulettimessa ja enää ei voi loputtomiin salata tosiasioita. Ei rikostilastoja, ei rahan menoa, ei mitään muutakaan mitä tämä politiikka on aiheuttanut.
"SDP on ylivoimaisesti suosituin puolue vieraskielisten keskuudessa, ilmenee Taloustutkimuksen kyselystä, jonka perussuomalaisia lähellä oleva ajatuspaja Suomen Perusta osti Taloustutkimukselta jälkikäteen.
Kantansa ilmaisseista vieraskielisistä 49,2 prosenttia äänestäisi puoluetta, jos eduskuntavaalit pidettäisiin nyt."
Demareiden aikana Suomi oli maailman paras maa. Kela toimi ja kaikki oli hienosti. Sitten tuli porvarihallitus ja Suomi ei ollutkaan enää paras maa, vaan rasistinen koska Kela ei enää toimikaan demareiden aikakauden tavoin. Nämäkin sanat on ihan maahanmuuttajien suusta ja valtavirtamediassa julkaistuja.
Sitä vaan, että kuin paljon selkeitä lukuja ja faktoja täytyy punavihreillä laseilla varustettujen ihmisten eteen vielä heittää, ennen kun uskoo kaiken sen minkä näkevätkin? Uskooko silloinkin kun esimerkiksi islamilainen sharia-laki tulee todellisuudessakin syrjäyttämään muut lait? Onko aiheesta puhuminen silloinkin persujen vihanlietsontaa?Säkään et keksi mitään realistisempaa ja ajakohtaisempaa sanomista kuin sharialaki? Ei oikeasti mikään ihme, ettei tässä maassa saada tälle asialle mitään aikaiseksi, kun ongelma on muka joku helkkarin sharialaki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuSipilä ei järjestänyt Suomeen 35000 turvapaikanhakijaa kaudellaan, vaan aivan muut, ei suomalaiset tahot/rikolliset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säkään et keksi mitään realistisempaa ja ajakohtaisempaa sanomista kuin sharialaki? Ei oikeasti mikään ihme, ettei tässä maassa saada tälle asialle mitään aikaiseksi, kun ongelma on muka joku helkkarin sharialaki.
Kannattaisi seurata vaikka mitä Briteissä tapahtuu. Muualtakin kuin Ylen tai Hesarin sivuilta.
Ja ongelmaksi tulee sharia-laki silloin kun se syrjäyttää nykyiset. Mutta silloin se on jo myöhäistä. Niin kuin ongelmaksi tulee myös se maahanmuuttopolitiikka ja sen kustannukset. Se oikeastaan on jo, mutta nyt on vielä mahdollista tehdä sille jotain. Saman menon jatkuessa ei enää ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisi seurata vaikka mitä Briteissä tapahtuu. Muualtakin kuin Ylen tai Hesarin sivuilta.
Ja ongelmaksi tulee sharia-laki silloin kun se syrjäyttää nykyiset. Mutta silloin se on jo myöhäistä. Niin kuin ongelmaksi tulee myös se maahanmuuttopolitiikka ja sen kustannukset. Se oikeastaan on jo, mutta nyt on vielä mahdollista tehdä sille jotain. Saman menon jatkuessa ei enää ole.Edelleen, meillä olis tällä hetkellä hieman ajankohtaisempaakin korjattavaa, kuin brittien tuijottaminen. Voisiko mitenkään keskittyä oleelliseen, eikä johonkin hiton sharialakiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sipilä ei järjestänyt Suomeen 35000 turvapaikanhakijaa kaudellaan, vaan aivan muut, ei suomalaiset tahot/rikolliset.
Kirjoitin Sipilän kaudella. En Sipilä. Töttöröö. 😄
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin Sipilän kaudella. En Sipilä. Töttöröö. 😄
JasuSipilä kyllä puolsi kaikkia maahanmuuttoja. Tarjosi talonsakin käyttöön.
Kaikki Irakilaiset saivat turvapaikan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sipilä kyllä puolsi kaikkia maahanmuuttoja. Tarjosi talonsakin käyttöön.
JasuTarkennetaan, syyrialainen. 😅
"Sipilä puolusti hallituksen maahanmuuttopolitiikkaa: ”Jokainen syyrialainen on saanut Suomesta turvapaikan.”
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sipilä kyllä puolsi kaikkia maahanmuuttoja. Tarjosi talonsakin käyttöön.
JasuJa mitäs vielä.
https://yle.fi/a/3-8282743
Ei varsinaisesti voi Sipilän touhuja kehuakkaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen, meillä olis tällä hetkellä hieman ajankohtaisempaakin korjattavaa, kuin brittien tuijottaminen. Voisiko mitenkään keskittyä oleelliseen, eikä johonkin hiton sharialakiin?
Toin vain esimerkin.
Korjattavaa olisi ihmisten ajattelukyvyssä. Aika paljonkin. Ja myös taloudessa. Ja myös johtamisessa kokonaisuudessa, ei pelkästään hallituksessa. Ja erityisesti maahanmuuttopolitiikassa.
Mutta demarit edelleen suosituin puolue. Mä en sano tähän muuta kuin että viimeinen sammuttaa valot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toin vain esimerkin.
Korjattavaa olisi ihmisten ajattelukyvyssä. Aika paljonkin. Ja myös taloudessa. Ja myös johtamisessa kokonaisuudessa, ei pelkästään hallituksessa. Ja erityisesti maahanmuuttopolitiikassa.
Mutta demarit edelleen suosituin puolue. Mä en sano tähän muuta kuin että viimeinen sammuttaa valot.Tässä on nyt ihan konkreettisiakin asioita korjattavana. Joka sharialaista jauhaminen on typerintä mahdollista silmänkääntöä, ettei oikeille asioille vain vahingossakaan tehtäisi mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on nyt ihan konkreettisiakin asioita korjattavana. Joka sharialaista jauhaminen on typerintä mahdollista silmänkääntöä, ettei oikeille asioille vain vahingossakaan tehtäisi mitään.
Vaan kun persut on hallituksessa, niin eihän silloin asioille mitään tehdä. Puhutaan vain niin maan hiivatisti ja sotketaan pakkaa, ettei vain oma hillotolppa, eli maahanmuuto-ongelma katoaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on nyt ihan konkreettisiakin asioita korjattavana. Joka sharialaista jauhaminen on typerintä mahdollista silmänkääntöä, ettei oikeille asioille vain vahingossakaan tehtäisi mitään.
Muistutan vielä kerran Briteistä. Ja jos kiinnostaa, Australiassakin tapahtuu mielenkiintoisia asioita, joista täällä ei puhuta. Tanska on tehnyt jotain maahamuuttopolitiikalle ja jopa Tanskan demareiden johdolla. Mitä saksassa tapahtuu. Irlanti.
Ja sinä jankkaat nyt siitä sharia-laista enemmän kuin minä. Takerrut siihen enemmän kuin minä. Minä toin sillä vaan yhden esimerkin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä mieltä olet yleisesti islamista? Sharia-laista? Naisten hunnuttamisesta ja oikeuksista islamissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistutan vielä kerran Briteistä. Ja jos kiinnostaa, Australiassakin tapahtuu mielenkiintoisia asioita, joista täällä ei puhuta. Tanska on tehnyt jotain maahamuuttopolitiikalle ja jopa Tanskan demareiden johdolla. Mitä saksassa tapahtuu. Irlanti.
Ja sinä jankkaat nyt siitä sharia-laista enemmän kuin minä. Takerrut siihen enemmän kuin minä. Minä toin sillä vaan yhden esimerkin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä mieltä olet yleisesti islamista? Sharia-laista? Naisten hunnuttamisesta ja oikeuksista islamissa?Edelleen tämä on Suomi ja meillä on paljon oleellisempiakin ongelmia kuin sharialaki. Voisiko siitä jauhamisen vaikka edes keskeyttää hetkeksi, ratkoa oikeita olemassaolevia ongelmia ja palata vaikka sitten jauhamaan siitä sharialaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen tämä on Suomi ja meillä on paljon oleellisempiakin ongelmia kuin sharialaki. Voisiko siitä jauhamisen vaikka edes keskeyttää hetkeksi, ratkoa oikeita olemassaolevia ongelmia ja palata vaikka sitten jauhamaan siitä sharialaista.
Ja viisiko mitenkään puhua Suomesta, ei Britanniasta, eikä Australiasta, vaan Suuomesta. Me olemme Suomessa. Meille on olennaisinta mitä tapahtuu Suomessa. Voisimmeko siis edes joskus keskittyä Suomeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen tämä on Suomi ja meillä on paljon oleellisempiakin ongelmia kuin sharialaki. Voisiko siitä jauhamisen vaikka edes keskeyttää hetkeksi, ratkoa oikeita olemassaolevia ongelmia ja palata vaikka sitten jauhamaan siitä sharialaista.
Ja voisiko hunnuista jauhamisen mitenkään keskeyttää edes hetkeksi ja keskittyä ratkomaan oleellisia asioita, kuten nyt vaikka tätä Kelan rahanjakoa tai vaikka Suomen työllisyyttä? Mä ymmärrön kyllä, että teille ne hunnut niin maan jumalattoman tärkeitä ja isoin ongelma maailmassa, mutta jos edes välillä jotain muutaki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen kyllä jo suhteellisen tympääntynyt persujen jatkuvaan kaasuvalotukseen. Millekään ei tehdä mitään, yhtään oikeaa ratkaisuehdotusta ei löydy mihinkään, mutta jatkuvasti kehitetään jotain julkista draamaa täysin triviaaleista aiheista, jotta kukaan ei huomaisi, ettei mitään tehdä millekään ja että kaikki menee koko ajan enemmän päin percettä. Ja mediaan menee koko ajan täydestä ja uppoaa kuin häkä ja sitten taas koohkataan jotain Keskisarjan aivopieruista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen kyllä jo suhteellisen tympääntynyt persujen jatkuvaan kaasuvalotukseen. Millekään ei tehdä mitään, yhtään oikeaa ratkaisuehdotusta ei löydy mihinkään, mutta jatkuvasti kehitetään jotain julkista draamaa täysin triviaaleista aiheista, jotta kukaan ei huomaisi, ettei mitään tehdä millekään ja että kaikki menee koko ajan enemmän päin percettä. Ja mediaan menee koko ajan täydestä ja uppoaa kuin häkä ja sitten taas koohkataan jotain Keskisarjan aivopieruista.
Kieltämättä tuolta on tuntunut jo jonkin aikaa. Vähän jo epätoivoista, että että ei nyt taas tätä samaa jo tuhanteen kertaan nähtyä. Ja jauhetaan muutama viikko jonkun persun aivopierusta. On kyllä sellasta nilkuttamista tänän vaalikauden loppuun, ettei tosikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan sinä ja muut punavihreät lasit päässä olevat tulkitsevat sen niin. Tämä maa on ollut maahanmuuttopolitiikallaan ja sen rahoituksella ollut menossa päin helvettiä vaikka kuin kauan ja lukuja on salattu. Niistä ei ole haluttu puhua. On jopa kiellettykin ilmiön olemassaolo. Mutta nyt on paska kunnolla tuulettimessa ja enää ei voi loputtomiin salata tosiasioita. Ei rikostilastoja, ei rahan menoa, ei mitään muutakaan mitä tämä politiikka on aiheuttanut.
Sitä vaan, että kuin paljon selkeitä lukuja ja faktoja täytyy punavihreillä laseilla varustettujen ihmisten eteen vielä heittää, ennen kun uskoo kaiken sen minkä näkevätkin? Uskooko silloinkin kun esimerkiksi islamilainen sharia-laki tulee todellisuudessakin syrjäyttämään muut lait? Onko aiheesta puhuminen silloinkin persujen vihanlietsontaa?Tässä vaiheessa ei vielä kannata puhua Suomen lainsäädännön syrjäyttämistä sharialailla. Ruotsissa on ihan kivasti enemmän muslimeja eikä sielläkään ole vielä keskusteltu lainmuuttamista islamilaiseksi valtioksi.
Sen sijaan kannattaa keskustella edelleen maahanmuuton kustannuksista, eri kulttuurien "integroitumisesta" suomalaiseen kulttuuriin, puoluepolitiikasta ja ihan kommunikointitaidoistakin. Ja kaikki asiallinen kritiikki maahanmuuttoa kohtaan ei ole rasismia. Itse asiassa varsinaista rasismia ei ole ollut koskaan Suomessa ollutkaan. USAssa ja Etelä-Afrikassa on yhä.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja voisiko hunnuista jauhamisen mitenkään keskeyttää edes hetkeksi ja keskittyä ratkomaan oleellisia asioita, kuten nyt vaikka tätä Kelan rahanjakoa tai vaikka Suomen työllisyyttä? Mä ymmärrön kyllä, että teille ne hunnut niin maan jumalattoman tärkeitä ja isoin ongelma maailmassa, mutta jos edes välillä jotain muutaki?
Ei sinun kanssa pysty. Kiellät todellisuuden.
Taloudessakin ja erityisesti duunareiden oloissa ja tuloissa on hyvin olennainen syy maahanmuuttopolitiikassa. Jos pysähdyt miettimään miten se aina vaikuttaa, huomaat sen itsekin. Miten työvoima kilpailutetaan, työvoimaa on enemmän kuin sitä oikeasti tarvitaan. Palkat alas, hinnat ylös. Ongelmaa ratkotaan sillä, että tuodaan lisää työvoimaa ulkomailta(työperäinen maahanmuutto). Tulijat vaan tosiaan on enimmäkseen aika heikkolaatuisia. Parhaiten työllistyvät lähinnä pizza- ja kebabkokkeina, wolttikuskeina ja taksikuskeina. Ja hyvän laatuista jälkeä tekevätkin niillä aloilla, erityisesti taksialalla. Ja siitä saadaan kiittää Sipilän hallitusta ja erityisesti Berneriä.
Ja toinen iso ongelma tässä maassa on koulutksen taso. Enkä puhu ainoastaan peruskoulusta, vaan myös yliopistoista. Ideologian sävyttämä opetus, mikä pyrkii tukahduttamaan vapaan ajattelun, ei ole hyväksi. Siinä on ongelmia kerrakseen tulevaisuudessakin, koska punavihreä ideologia kieltää senkin ongelman olemassa olon ja vaatii lisää rahaa koulutukseen. Sillähän sekin ongelma hoidetaan. Maksetaan nyt ainakin jokaisen ulkomaisen opiskelijan opiskelut ja kustannetaan vielä toimeentulokin samalla. Ja valmistuessaan, jos heidän osaamiselle on jotain käyttöä, vievät sen osaamisen jonnekin muualle kuin Suomeen. Ne, joiden osaamisella ei ole mitään käyttöä, jättävät osaamisensa Suomeen. Täällä on kuitenkin koko maailmalle kuuluva sosiaaliturva.
Sote. Siihenkin pumpataan joka vuosi lisää rahaa, mutta ongelma ei vaan jostain syystä ratkea. Pahenee vaan koko ajan. Mikä ratkaisuksi? Pumpataan siihen lisää rahaa ja paikataan työntekijöiden vaje kolmansista maista tuoduilla hoitajilla joilla on olematon kielitaito ja ammattitaitokaan ei vastaa Suomen vaatimuksia.
Jos vähänkin miettisit, aika moni oikeista ja isoista ongelmista johtuu oikeastikin huonosti toteutetusta maahanmuuttopolitiikasta. Voit toki sanoa minuakin natsiksi, rasistiksi ja faisistiksi, mutta se ei silti muuta näitä tosiasioita.
Ja islam sharia-lakeineen ja huntuineen on ongelma. Ei kai ne pakolaiset muuten maalliseen Suomeen pakenisi, jos islamilaisissa maissa sharia-lakeineen kaikki hyvin olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinun kanssa pysty. Kiellät todellisuuden.
Taloudessakin ja erityisesti duunareiden oloissa ja tuloissa on hyvin olennainen syy maahanmuuttopolitiikassa. Jos pysähdyt miettimään miten se aina vaikuttaa, huomaat sen itsekin. Miten työvoima kilpailutetaan, työvoimaa on enemmän kuin sitä oikeasti tarvitaan. Palkat alas, hinnat ylös. Ongelmaa ratkotaan sillä, että tuodaan lisää työvoimaa ulkomailta(työperäinen maahanmuutto). Tulijat vaan tosiaan on enimmäkseen aika heikkolaatuisia. Parhaiten työllistyvät lähinnä pizza- ja kebabkokkeina, wolttikuskeina ja taksikuskeina. Ja hyvän laatuista jälkeä tekevätkin niillä aloilla, erityisesti taksialalla. Ja siitä saadaan kiittää Sipilän hallitusta ja erityisesti Berneriä.
Ja toinen iso ongelma tässä maassa on koulutksen taso. Enkä puhu ainoastaan peruskoulusta, vaan myös yliopistoista. Ideologian sävyttämä opetus, mikä pyrkii tukahduttamaan vapaan ajattelun, ei ole hyväksi. Siinä on ongelmia kerrakseen tulevaisuudessakin, koska punavihreä ideologia kieltää senkin ongelman olemassa olon ja vaatii lisää rahaa koulutukseen. Sillähän sekin ongelma hoidetaan. Maksetaan nyt ainakin jokaisen ulkomaisen opiskelijan opiskelut ja kustannetaan vielä toimeentulokin samalla. Ja valmistuessaan, jos heidän osaamiselle on jotain käyttöä, vievät sen osaamisen jonnekin muualle kuin Suomeen. Ne, joiden osaamisella ei ole mitään käyttöä, jättävät osaamisensa Suomeen. Täällä on kuitenkin koko maailmalle kuuluva sosiaaliturva.
Sote. Siihenkin pumpataan joka vuosi lisää rahaa, mutta ongelma ei vaan jostain syystä ratkea. Pahenee vaan koko ajan. Mikä ratkaisuksi? Pumpataan siihen lisää rahaa ja paikataan työntekijöiden vaje kolmansista maista tuoduilla hoitajilla joilla on olematon kielitaito ja ammattitaitokaan ei vastaa Suomen vaatimuksia.
Jos vähänkin miettisit, aika moni oikeista ja isoista ongelmista johtuu oikeastikin huonosti toteutetusta maahanmuuttopolitiikasta. Voit toki sanoa minuakin natsiksi, rasistiksi ja faisistiksi, mutta se ei silti muuta näitä tosiasioita.
Ja islam sharia-lakeineen ja huntuineen on ongelma. Ei kai ne pakolaiset muuten maalliseen Suomeen pakenisi, jos islamilaisissa maissa sharia-lakeineen kaikki hyvin olisi.Minkä todellisuuden? Senkö, että hunnut ovat Suomen ainoa oleellinen ongelma nykyhetkessä? In tässä maassa ihan oikeitakin ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan kun persut on hallituksessa, niin eihän silloin asioille mitään tehdä. Puhutaan vain niin maan hiivatisti ja sotketaan pakkaa, ettei vain oma hillotolppa, eli maahanmuuto-ongelma katoaisi.
Maahanmuuttoon on tehty tiukennuksia ☝.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja viisiko mitenkään puhua Suomesta, ei Britanniasta, eikä Australiasta, vaan Suuomesta. Me olemme Suomessa. Meille on olennaisinta mitä tapahtuu Suomessa. Voisimmeko siis edes joskus keskittyä Suomeen?
Olennaisinta on keskittyä Suomeen ja täällä tapahtuu paljon - ulkomaalaistenkin suhteen, mutta myös suomalaisten - mistä ei puhuta.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maahanmuuttoon on tehty tiukennuksia ☝.
- SheenaHyvin vähän, varsinkaan sen oikeasti haitallisen maahanmuuton osalta. Työperäinen maahanmuutto on tehty entistä vaikeammaksi, se on totta. Turvapaikkashoppailu on edelleen yhtä helppoa kuin se on aina ollut ja turvapaikkashoppailijoista on edelleen yhtä hankalaa päästä eroon. Mutta hei, eipähän ainakaan kukaan yritä tulla töihin, nostelevat vaan tukia. Meidän ainoa onni on se, että koko Europan laajuisesti ei tällä hetkellä olen ihan älytöntä tunkua ja me olemme täällä perällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olennaisinta on keskittyä Suomeen ja täällä tapahtuu paljon - ulkomaalaistenkin suhteen, mutta myös suomalaisten - mistä ei puhuta.
- SheenaSe tosiaan olisi Suomessa olennaista, puhua enemmän Suomesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hunnuista jauhaminen loppuu heti, kun niiden käyttö kielletään Suomessa.
Laitetaanpa tähän jatkoksi "Kanada", voitaisiin katsoa mitä Kanadassa tapahtuu. Siellä koulutetaan maahanmuuttajat heti; Kanada on läntinen maa ja kulttuuri; pukeudutaan kuten kanadalaiset, ei huntuja, ei turbaaneita, ei kaapuja jne. Se on helppoa, jos osaa ja uskaltaa.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hunnuista jauhaminen loppuu heti, kun niiden käyttö kielletään Suomessa.
Laitetaanpa tähän jatkoksi "Kanada", voitaisiin katsoa mitä Kanadassa tapahtuu. Siellä koulutetaan maahanmuuttajat heti; Kanada on läntinen maa ja kulttuuri; pukeudutaan kuten kanadalaiset, ei huntuja, ei turbaaneita, ei kaapuja jne. Se on helppoa, jos osaa ja uskaltaa.
- SheenaOlisi syytä loppua hetkeksi ihan helvetin paljon aikaisemmin. Tämän maan ongelmat eivät johdu hunnuista, eivätkä katoa kieltämällä hunnut. Tuo koko huntuaihe on aihe, josta voi jauhaa sitten kuin oikeat ongelmat on ratkottu. Se on hyvin aikojen ongelma, sellaisten aikojen, kun ei ole mitään oikeita ongelmia mietittäväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi syytä loppua hetkeksi ihan helvetin paljon aikaisemmin. Tämän maan ongelmat eivät johdu hunnuista, eivätkä katoa kieltämällä hunnut. Tuo koko huntuaihe on aihe, josta voi jauhaa sitten kuin oikeat ongelmat on ratkottu. Se on hyvin aikojen ongelma, sellaisten aikojen, kun ei ole mitään oikeita ongelmia mietittäväksi.
Todellakin. Voisi jopa kuvitella, että tässä maassa on kaikki todella äärimmäisen hyvin, kun suurin ongelma ovat hunnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin. Voisi jopa kuvitella, että tässä maassa on kaikki todella äärimmäisen hyvin, kun suurin ongelma ovat hunnut.
Niin. Meillä hallitus todellakin pohtii huntuja, tässä taloustilanteessa ... ei helvetti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi syytä loppua hetkeksi ihan helvetin paljon aikaisemmin. Tämän maan ongelmat eivät johdu hunnuista, eivätkä katoa kieltämällä hunnut. Tuo koko huntuaihe on aihe, josta voi jauhaa sitten kuin oikeat ongelmat on ratkottu. Se on hyvin aikojen ongelma, sellaisten aikojen, kun ei ole mitään oikeita ongelmia mietittäväksi.
Miksi meillä maallisessa Suomessa edes käydään keskustelua siitä, että onko kasvot peittävät hunnut ok tai ei? Tästä ei pitäisi käydä minkäänlaista keskustelua. Länsimaisessa kulttuurissa ei kasvot peittävä huntu vaan käy. Kyllä jokaisen pitää olla kasvoiltaan tunnistettava. Yhdenlainen idiotismi sekin, ettei asiaan ole puututtu heti.
Mutta mitkä ne oikeat ongelmat on? En ole vielä lukenut sinulta niistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huntuaihe liittyy olennaisesti esimerkiksi maahanmuuttajien työllisyyteen, koulutuksiin ja tukiin. Kulttuuriin, asenteisiin, viestintään ym ym
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä todellisuuden? Senkö, että hunnut ovat Suomen ainoa oleellinen ongelma nykyhetkessä? In tässä maassa ihan oikeitakin ongelmia.
Tyypillinen vasemmistolainen. Tartuit huntuihin ja ohitit sujuvasti kaiken muun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huntuaihe liittyy olennaisesti esimerkiksi maahanmuuttajien työllisyyteen, koulutuksiin ja tukiin. Kulttuuriin, asenteisiin, viestintään ym ym
- SheenaEli ei kannata kuvitella, että nainen hunnussaan pääsee opiskelemaan edes suomen kieltä, puhumattakaan muusta koulutuksesta, joten ei pääse työelämään, ei pääse kotia pidemmälle, ei vuorovaikutukseen suomalaisten kanssa. Menetetty tapaus heti Suomeen tulleessaan. Niin ikään myös miehensä ja lapsensa, jotka hekään eivät integroidu Suomeen, vaan muodostavat keskenään muiden samanlaisten perheiden kanssa oman rinnakkaistodellisuutensa.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ei kannata kuvitella, että nainen hunnussaan pääsee opiskelemaan edes suomen kieltä, puhumattakaan muusta koulutuksesta, joten ei pääse työelämään, ei pääse kotia pidemmälle, ei vuorovaikutukseen suomalaisten kanssa. Menetetty tapaus heti Suomeen tulleessaan. Niin ikään myös miehensä ja lapsensa, jotka hekään eivät integroidu Suomeen, vaan muodostavat keskenään muiden samanlaisten perheiden kanssa oman rinnakkaistodellisuutensa.
- SheenaJA: (iso) osa näistä rinnakkaistodellisuus maahanmuuttajista tekevät bisneksiään lähtömaidensa hallintoon. Josta puolestaan syntyy kansainvälistä rikollisuutta, joka on uhka myös Suomelle.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sipilä ei järjestänyt Suomeen 35000 turvapaikanhakijaa kaudellaan, vaan aivan muut, ei suomalaiset tahot/rikolliset.
Tarjosihan hän kotiaankin tulokkaille, mutta tais perua.
Miks peset toisten pyykkiä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä vaiheessa ei vielä kannata puhua Suomen lainsäädännön syrjäyttämistä sharialailla. Ruotsissa on ihan kivasti enemmän muslimeja eikä sielläkään ole vielä keskusteltu lainmuuttamista islamilaiseksi valtioksi.
Sen sijaan kannattaa keskustella edelleen maahanmuuton kustannuksista, eri kulttuurien "integroitumisesta" suomalaiseen kulttuuriin, puoluepolitiikasta ja ihan kommunikointitaidoistakin. Ja kaikki asiallinen kritiikki maahanmuuttoa kohtaan ei ole rasismia. Itse asiassa varsinaista rasismia ei ole ollut koskaan Suomessa ollutkaan. USAssa ja Etelä-Afrikassa on yhä.
- SheenaHyvä kun mainitsit Etelä-Afrikan. Rasismia tai ei, mutta jokainen voi ottaa selvää miten sielläkin kävi kun valta vaihtui. Talous kukoistaa ja kaikki hyvin? Ja tässä tarkoitan kyvykkyyttä en sitä, että apartheid olisi ollut jotenkin oikein. Tietyissä kansoissa ei vaan ole sitä, mitä vaaditaan toimivan yhteiskunnan rakentamiseen. Toimivan yhteiskunnan paskomiseen taas on. Voi käydä vaikka elämysmatkalla slummiutuvassa Itä-Helsingissä, Hakunilassa, Myyrmäessä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ei kannata kuvitella, että nainen hunnussaan pääsee opiskelemaan edes suomen kieltä, puhumattakaan muusta koulutuksesta, joten ei pääse työelämään, ei pääse kotia pidemmälle, ei vuorovaikutukseen suomalaisten kanssa. Menetetty tapaus heti Suomeen tulleessaan. Niin ikään myös miehensä ja lapsensa, jotka hekään eivät integroidu Suomeen, vaan muodostavat keskenään muiden samanlaisten perheiden kanssa oman rinnakkaistodellisuutensa.
- SheenaMä tunnen ihan henkilökohtaisesti monta huntua käyttävää naista, jotka opiskelevat (muutakin kuin suomea), käyvät töissä, käyvät ostoksilla, kulkevat kaupungilla, urheilevat, käyvät uimassa jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä tunnen ihan henkilökohtaisesti monta huntua käyttävää naista, jotka opiskelevat (muutakin kuin suomea), käyvät töissä, käyvät ostoksilla, kulkevat kaupungilla, urheilevat, käyvät uimassa jne.
Sama täällä. Tunnen useita huivia ja huntuakin käyttäviä, jotka elävät muutoin ihan tavallista länsimaista elämää. Oleellista olisi nyt viimein ja nopeasti sittenkin alkaa itse valita ketä tänne tulee, eikä häärätä jonkun huntujen parissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Sheena"Eli ei kannata kuvitella, että nainen hunnussaan pääsee opiskelemaan edes suomen kieltä"
Tuonkin ongelman ratkomiseen paljon huntukieltoa (joka sitoo tuon naisen 100%:sti kotiin neljän seinän sisälle) toimivampi ratkaisu olisi esimerkiksi sitoa oleskeluluvan jatkuminen suomen kielen opintoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli ei kannata kuvitella, että nainen hunnussaan pääsee opiskelemaan edes suomen kieltä"
Tuonkin ongelman ratkomiseen paljon huntukieltoa (joka sitoo tuon naisen 100%:sti kotiin neljän seinän sisälle) toimivampi ratkaisu olisi esimerkiksi sitoa oleskeluluvan jatkuminen suomen kielen opintoihin."toimivampi ratkaisu olisi esimerkiksi sitoa oleskeluluvan jatkuminen suomen kielen opintoihin."
Miksei sitä sitten ole jo tehty? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin vähän, varsinkaan sen oikeasti haitallisen maahanmuuton osalta. Työperäinen maahanmuutto on tehty entistä vaikeammaksi, se on totta. Turvapaikkashoppailu on edelleen yhtä helppoa kuin se on aina ollut ja turvapaikkashoppailijoista on edelleen yhtä hankalaa päästä eroon. Mutta hei, eipähän ainakaan kukaan yritä tulla töihin, nostelevat vaan tukia. Meidän ainoa onni on se, että koko Europan laajuisesti ei tällä hetkellä olen ihan älytöntä tunkua ja me olemme täällä perällä.
Turvapaikkashoppailu ei enää ole yhtä helppoa. Venäjän raja on kiinni ja pian alkaa Schengen maiden ulkorajavalvonta.
- Anonyymi
Suomalaisille jaetaan karnessia, että saa näille haittamaahanmuuttajille maksettua korvauksia.
- Anonyymi
Niin, se on vähän sellasta lyö omaa lasta ja kehu vieraan lasta. Niitä kieroutuneuta äidinvaistoja voisi toteuttaa jossain muualla, kun politiikassa.
On menty liian pitkälle överit, sen näkee nyt tilastoista ummikotkin. Tämmönen maailmanhalailu ei oikein ole järkevää, kun se tarkoittaa kurjuutta kaikille tässä maassa, jotka ei uiskentele rahassa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, se on vähän sellasta lyö omaa lasta ja kehu vieraan lasta. Niitä kieroutuneuta äidinvaistoja voisi toteuttaa jossain muualla, kun politiikassa.
On menty liian pitkälle överit, sen näkee nyt tilastoista ummikotkin. Tämmönen maailmanhalailu ei oikein ole järkevää, kun se tarkoittaa kurjuutta kaikille tässä maassa, jotka ei uiskentele rahassa.
JasuEhkä siinä on käynyt silleen, että on nähty vaan se toisten kurjuus ja heikko asema eikä ole ymmärretty halossa elävinä, että ei meidänkään hyvinvointi itsestäänselvyytenä toimi ja yllä pysy. Oltu vähän kuin rikkaat antamassa omasta tajuamatta, ettei suomen hyvinvointi ole pohjattoman kassan varassa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siinä on käynyt silleen, että on nähty vaan se toisten kurjuus ja heikko asema eikä ole ymmärretty halossa elävinä, että ei meidänkään hyvinvointi itsestäänselvyytenä toimi ja yllä pysy. Oltu vähän kuin rikkaat antamassa omasta tajuamatta, ettei suomen hyvinvointi ole pohjattoman kassan varassa.
JasuKun itellä pyyhkii hyvin äkkiä tulee se halo, eikä tajua että miten se hyvinvointi oikeesti ylläpysyy, jos kulut kasvaa liikaa suhteessa tuloihin.
Naivisti vaan eletty kun herran kukkarossa.
Jasu
Onhan noita tyhjiä tehtaita, sinne vaan töihin. Esimerkiksi noita sellutehtaita vaan pistetään kiinni miettimättä ollenkaan niitä mahdollisuuksia mitä niissä vielä olisi. Paperia ei nyt tarvita, mutta sellukuidusta voidaan tehdä kangasta. Tiedämmehän puuvillan raskaan ympäristökuormituksen. Säterin labran arkistosta varmasti löytyy valmistuskaavoja. Tiedän kyllä reitin sinne valvontakameroiden ohi. Ihme juttu kyllä, etteivät myy tietoja, vaan ovat niin kateellisia, että pistävät tonni kaupalla varoja tyhjän tehtaan vartointiin ja samalla tutkijoiden vuosikymmenten työ valuu hukkaan. Juhlapuheissa vaan puhuvat tutkimuksen ja kehityksen rahoista. Mutta kun tuloksia on jo! Ne pitää vaan saada käyttöön ja jalostaa investoinneiksi.
- Anonyymi
Kuka niitä täällä uskaltaa enää pyörittää. Konkursseja tulee joka päivä pitkään hyvin pärjänneillekin firmoille. Suomi on uppoava laiva.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka niitä täällä uskaltaa enää pyörittää. Konkursseja tulee joka päivä pitkään hyvin pärjänneillekin firmoille. Suomi on uppoava laiva.
JasuOlipa kerran maa nimeltä Suomi. Sen pituinen se.
Jasu
- Anonyymi
No eläähän nuo maahanmuuttajat luxuselämää tuolla Tampereella ainakin kun on miljoonatalo ja palvelijat oikein heille järjestetty veronmaksajien rahoilla ja köyhät suomalaiset potkitaan ulos kodeistaan ja nälkää näkevät muutenkin.Luuleko joku että jos sota tulee niin lähden puolustamaan tätä maata? No en varmasti lähde
- Anonyymi
Jos maahanmuuttajat tukirahoilla viettävät luksuselämää niin miksei suomalaiset muka siihen pysty? Älä siis selitä.
- Anonyymi
Tämä on kyllä juurikin meidän sinkkujen suuri ongelma.
- Anonyymi
Ihan outo artikkeli taas vaihteeksi. Annetaan ymmärtää ikään kuin he Suomea tai Suomen systeemiä jotenkin syyttäisivät, vaikka syyttävät siellä kotimaassaan heille valehdelleita. Miksi noiden juttujen pitää aina olla harvaanjohtavia? Eikö tästä aiheesta tosiaan voi puhua asiallisesti ja faktapohjalla? Aina tarvitaan jotain lisädraamaa.
- Anonyymi
Aina voi lähteä sinne, mistä tulikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina voi lähteä sinne, mistä tulikin.
Mä olen jo siellä mistä olen tullutkin. Ainoaan europpalaiseen alkuperäiskansaan kuuluvana voin pikemmin todeta sinulle, että mene sinne mistä tulitkin.
- Anonyymi
Jokainen ihminen etsii vain parastaan. Se on luonnollista.
- Anonyymi
Periaatteessa kyllä mutta hyväksikäyttäjät hyödyntävät myös tätä tietä.
Kunnon ihminen tietää, että töitä on tehtävä leipänsä eteen.he myös antavat ja jakavat.
Hyväksikäyttäjät ovat ne ahneet joille mikään ei riitä ja kaikki otetaan muilta.
- Anonyymi
Tämä kaikki on niin tuileen huutelua.
Tulokkaat ovat täällä eri syistä.
Aikaa ei voi kelata takaperin.
Jälkiviisastelua kaikki eli ei minkään arvoista.
Persut yrittävät kohottaa vihaan yllyttämällä nostaa kannatustaan. Näin se on ja nähkää nyt edes tämä.
Vilma- Anonyymi
Tuo on totta, tulokkaat täällä eri syistä, tulevat myös aina olemaan, samoin uudet tulokkaat. Nykyisin on myös "menokkaita", on ryhdistäydytty käännyttämisissä ja karkottamisissa.
- Anonyymi
Arabimaissa on paremmat liksat kuin Euroopassa.
Miksi nämä lääkärit ja raketti-insinöörit eivät mene sinne?
Toisekseen - Suomeen töihin muuttava perheellinen bussikuski tuo mukanaan vaimonsa ja kuusi lastaan, äitinsä, isänsä ja vaimon vanhemmat perheenyhdistämisen perusteella - ja nämä kaikki elävät - bussikuskin palkallako?
Höpö höpö.
Terveysaseman jonossa voitte käydä katsomassa, ketkä sen suomalaisen vanhuksen tien lääkäriin tukkivat.- Anonyymi
En minäkään lähtisi arabimaihin millään ilveellä.
- Anonyymi
Koko Eurooppa alkaa olla korviaan myöten vittuuntunut näihin juhlapaikanhakijoihin.
Yhteiskunnilla ei ole rahaa elättää näitä enää missään läntisessä valtiossa.
Keskiluokka on verotettu yli tarpeen, koulut on täytetty lukutaidottomilla, aikuiset pyörittävät pimeitä partureita, autokorjaamoja ja käyvät huumekauppaa.
Ja suomalaiset "rikkaat" joita vasemmisto on aina verottamassa, ovat pääosin siirtäneet jo kirjansa Luxemburgiin, Panamaan ja Monacoon.
Itse asioin mieluummin kaupoissa, joissa on länsimaisia ihmisiä myyjinä ja asiakkaina, pistän takuuvarmasti lapseni kouluun, jossa maahanmuuttajien lapsia on alle 10% oppilaista.
Itse taatusti valitsen asuinalueeni maahanmuuttajista vapaalta alueelta.
Jokainen "hyväntekijä" suvaitsevainen voi ottaa kotiinsa näitä avuntarvitsijoita elämään niin monta kuin haluaa.
Minä haluan lapsilleni hyvän elämän, en tehdä töitä enemmän ja maksaa veroja enemmän siksi, että joku haluaa elää Kelan tukien varassa Euroopassa - mikä on tietysti valtava elintasoloikka verrattuna lähtömaihin.
Mutta jokaisen tulee työskennellä oman elämänsä eteen, ei maksattaa sitä muilla.
Ja aion perkele äänestää seuraavissakin vaaleissa Persuja.
(P.S. Vuosituloni vuonna 2024 olivat veropäätöksessä 122 431 euroa).- Anonyymi
Toivottavasti et sairastu tai telo itseäsi, sillä tulijat hoivaavat sinua.
Toivottavasti työnantajasi ei ajaudu isoihin yt-neuvotteluihin.
Onko varmaa, että lapsillasi tulee olemaan samat arvot? Pakotat?
Vilma
Tämä asia siirtää huomion kivasti edustajien palkankorotuksista, verohelpotuksista, mitä kohdistuu minorityyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti et sairastu tai telo itseäsi, sillä tulijat hoivaavat sinua.
Toivottavasti työnantajasi ei ajaudu isoihin yt-neuvotteluihin.
Onko varmaa, että lapsillasi tulee olemaan samat arvot? Pakotat?
Vilma
Tämä asia siirtää huomion kivasti edustajien palkankorotuksista, verohelpotuksista, mitä kohdistuu minorityyn.Käyn ihan omakustanteisesti yksityislääkärillä, syystä että minulla on rahaa maksaa terveydenhoidostani täysimääräisesti sen sijaan, että menisin viemään joltain tarvitsevalta paikan terveyskeskuksen tai erikoissairaanhoidon piiristä.
Yksityisellä puolella on muuten maahanmuuttajalääkäreitä, ihan laillistettuja ja suomea puhuvia.
He eivät elätä itseään ja perhettään Kelan luukun antimilla.
Lapseni ovat kaikki arvomaailmaltaan jyrkempiä kuin mitä itse olen.
He ovat muodostaneet maailmankuvansa aivan itse - ilman kotoa saatua työntöapua tai mielipidemuokkausta. He eivät tiedä mitään poliittisista kannoistani, eikä se heille kuulukaan.
Suoraan sanottuna 1940-luvun Saksan malli on heillä ja kaveripiirissään melko kovassa nosteessa.
Ja tuo porukka on ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita joka iikka.
Siinä teille on ihmettelemistä, kun nämä lähivuosina pääsevät päättäviin virkoihin..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyn ihan omakustanteisesti yksityislääkärillä, syystä että minulla on rahaa maksaa terveydenhoidostani täysimääräisesti sen sijaan, että menisin viemään joltain tarvitsevalta paikan terveyskeskuksen tai erikoissairaanhoidon piiristä.
Yksityisellä puolella on muuten maahanmuuttajalääkäreitä, ihan laillistettuja ja suomea puhuvia.
He eivät elätä itseään ja perhettään Kelan luukun antimilla.
Lapseni ovat kaikki arvomaailmaltaan jyrkempiä kuin mitä itse olen.
He ovat muodostaneet maailmankuvansa aivan itse - ilman kotoa saatua työntöapua tai mielipidemuokkausta. He eivät tiedä mitään poliittisista kannoistani, eikä se heille kuulukaan.
Suoraan sanottuna 1940-luvun Saksan malli on heillä ja kaveripiirissään melko kovassa nosteessa.
Ja tuo porukka on ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita joka iikka.
Siinä teille on ihmettelemistä, kun nämä lähivuosina pääsevät päättäviin virkoihin.....13:14
En haluaisi ikinä nähdä sinua.
Olikohan isäsi tai isoisäsi oikeassa sodassa aikoinaan?
Tuollainen ylimielisyys muita kohtaan on todella kuvottavaa.
Kyllä jokin sinut vielä tekee nöyräksi. Inhottavin piirre ihmisissä on se, että on leuhka.
On muillakin korkeakoulututkintoja. Useampiakin.
Ootko landelta?
Itse olen käynyt yksityisellä ja julkisella ja täällä käyn vain kuittaamassa maksamaan veroja.
Samoja lääkäreitä siellä kuin oy-hoidossa.
Saksaintoilijoita ovat yleensä lyhyet tai paksut miehet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
13:14
En haluaisi ikinä nähdä sinua.
Olikohan isäsi tai isoisäsi oikeassa sodassa aikoinaan?
Tuollainen ylimielisyys muita kohtaan on todella kuvottavaa.
Kyllä jokin sinut vielä tekee nöyräksi. Inhottavin piirre ihmisissä on se, että on leuhka.
On muillakin korkeakoulututkintoja. Useampiakin.
Ootko landelta?
Itse olen käynyt yksityisellä ja julkisella ja täällä käyn vain kuittaamassa maksamaan veroja.
Samoja lääkäreitä siellä kuin oy-hoidossa.
Saksaintoilijoita ovat yleensä lyhyet tai paksut miehet.Heh heh! Juntti- ja natsikortit vedetty samassa kommentissa hahahah!!!
Sori olen neljännessä polvessa stadilainen - molemmat isoisäni taistelivat sodassa ja ihan etulinjassa.
Mummoni veljet kaatuivat rintamalla.
Toinen mummoistani oli lottana ja sai itsensä Hitlerin allekirjoittaman kiitoskirjeen toiminnasta bolshevismia vastaan.
Vai leuhka? En suinkaan. Tulen hyvin toimeen omillani, tulen hyvin toimeen itseni kanssa enkä totisesti ole kateellinen kenellekään.
Mutta tärkeintä elämässäni ovat omat lapseni ja heidän tietään olen tasoittanut parhaani mukaan.
Toiset tasoittakoot omiensa tiet.
Korkeakoulututkinto ei tee kenestäkään parempaa ihmistä (minulla on niitä kaksi, mutta ei naistutkimuksesta eikä uzbekistanilaisista seksuaalivähemmistöistä).
Sanottakoon vielä "lyhyistä ja paksuista" että yksikään kolmesta lapsestani ei ole "lyhyt eikä paksu" :).
Yli 180-senttisiä kaikki kolme - myös tytär.
Ja sanottakoon, että hyväosaisuus on perinnöllistä.
Sanottakoon sekin, että hyväosainen voi antaa omastaan muille - kohteisiin, joiden katsoo olevan sen arvoisia. Näin itsekin teen.
Omien lasteni tulevaisuuden miinoittaminen lahjoittamalla varoja maahanmuuttoon ei kuulu tähän genreen.
Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla - ja suurimpina hyväntekijöinä itseään pitävät yleensä persaukiset, jotka haluavat rahoittaa maailmanparannusprojektinsa muiden taskuista ottamalla - koska heillä itsellään ei ole, mistä antaa.
Sinänsä typerää, koska jos jaossa on 10 euroa ja niistä 9 menee tänne kävelleille onnenonkijoille, teille "pelastuksen airueen edustajille" jää vain 1 euro.
Et tule koskaan saavuttamaan sitä elintasoa, joka minulla ja lapsillani on. Sori siitä.
Sori siitäkin, ettet koskaan tule saavuttamaan elämässäsi asemaa, jossa voisit sanella toisten omaisuudesta, sen käytöstä ja valinnoista elämässään.
Ja lopuksi: Elämä on rajallinen. Viimeinen päivä koittaa joskus - ja väitän, että mukavampaa on kulkea sitä kohti Maybachissa kuin Skodassa - saati ruosteisen Jopon satulassa :). - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh! Juntti- ja natsikortit vedetty samassa kommentissa hahahah!!!
Sori olen neljännessä polvessa stadilainen - molemmat isoisäni taistelivat sodassa ja ihan etulinjassa.
Mummoni veljet kaatuivat rintamalla.
Toinen mummoistani oli lottana ja sai itsensä Hitlerin allekirjoittaman kiitoskirjeen toiminnasta bolshevismia vastaan.
Vai leuhka? En suinkaan. Tulen hyvin toimeen omillani, tulen hyvin toimeen itseni kanssa enkä totisesti ole kateellinen kenellekään.
Mutta tärkeintä elämässäni ovat omat lapseni ja heidän tietään olen tasoittanut parhaani mukaan.
Toiset tasoittakoot omiensa tiet.
Korkeakoulututkinto ei tee kenestäkään parempaa ihmistä (minulla on niitä kaksi, mutta ei naistutkimuksesta eikä uzbekistanilaisista seksuaalivähemmistöistä).
Sanottakoon vielä "lyhyistä ja paksuista" että yksikään kolmesta lapsestani ei ole "lyhyt eikä paksu" :).
Yli 180-senttisiä kaikki kolme - myös tytär.
Ja sanottakoon, että hyväosaisuus on perinnöllistä.
Sanottakoon sekin, että hyväosainen voi antaa omastaan muille - kohteisiin, joiden katsoo olevan sen arvoisia. Näin itsekin teen.
Omien lasteni tulevaisuuden miinoittaminen lahjoittamalla varoja maahanmuuttoon ei kuulu tähän genreen.
Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla - ja suurimpina hyväntekijöinä itseään pitävät yleensä persaukiset, jotka haluavat rahoittaa maailmanparannusprojektinsa muiden taskuista ottamalla - koska heillä itsellään ei ole, mistä antaa.
Sinänsä typerää, koska jos jaossa on 10 euroa ja niistä 9 menee tänne kävelleille onnenonkijoille, teille "pelastuksen airueen edustajille" jää vain 1 euro.
Et tule koskaan saavuttamaan sitä elintasoa, joka minulla ja lapsillani on. Sori siitä.
Sori siitäkin, ettet koskaan tule saavuttamaan elämässäsi asemaa, jossa voisit sanella toisten omaisuudesta, sen käytöstä ja valinnoista elämässään.
Ja lopuksi: Elämä on rajallinen. Viimeinen päivä koittaa joskus - ja väitän, että mukavampaa on kulkea sitä kohti Maybachissa kuin Skodassa - saati ruosteisen Jopon satulassa :).En usko kirjoituksiasi yhtään.
Kas kun ei kaksimetrisiä muukalaislegioonasta.
Vilma
- Anonyymi
Ja nyt sitten oli helppoa tiputtaa, että sähköstä maksamme lisää.
Onko paljon osakkeita.... täytyykö saada voittoa...
Vilma
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k382386Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel482010Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä91946Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien421671Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1361391Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi22991Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62883Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️67876Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka118861- 67856