Tuli mieleen kun eräässä aloituksessa sanottiin nainen ei alistu miehelleen eli mitä oikeasti on alistaminen suhteessa
Mitä on suhteessa alistaminen
23
203
Vastaukset
- Anonyymi
Alistaminen on henkistä väkivaltaa. (kontrollointi, arvostelu, vähättely, mitätöinti...)
- Sheena- Anonyymi
Mitä tarkoitat kontrolloinnilla muut ei ole kivoja juttuja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat kontrolloinnilla muut ei ole kivoja juttuja
Ai kontrollointiko kiva juttu?
Se on voi olla kaikenlaista, pakottamista, uhkailua, rajoittamista. Yleensä alkaa hiuksen hienoilla rajoittamisilla kuten jatkuvilla soitoilla/viesteillä.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai kontrollointiko kiva juttu?
Se on voi olla kaikenlaista, pakottamista, uhkailua, rajoittamista. Yleensä alkaa hiuksen hienoilla rajoittamisilla kuten jatkuvilla soitoilla/viesteillä.
- SheenaNiin ajattelin kontrolloinnin tarkoittavan vähän niin kuin huolehtiminen eli toinen muistuttaa esim kävitkö lääkärissä tai että lääkäri on huomenna klo 12 eli toinen muistuttaa eli huolehtii että toinen menee lekuriin eikä unohda
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ajattelin kontrolloinnin tarkoittavan vähän niin kuin huolehtiminen eli toinen muistuttaa esim kävitkö lääkärissä tai että lääkäri on huomenna klo 12 eli toinen muistuttaa eli huolehtii että toinen menee lekuriin eikä unohda
Ei tuo ole kontrollointia vaan muistuttamista.
- Anonyymi
Alistalinen on väkivaltaa. Alistua voi tosin ilman väkivaltaakin. Parisuhde, jossa kumpikaan alistuu, ei ole terve.
- Anonyymi
Niinhän sitä luulis juu mutta välttyy moneltä riidalta tai ikävyyksistä ja seuraamuksista kun antaa naiselleen periksi esim itse haluais komeron vasemmat hyllyt vaatteilleen ja nainen saman niin nenään ei satu kun antaa periksi ja ottaa oikean puolen hyllyt tai sanoo et kämpässä ei tarvita muuta kuin sälekaihtimet ja toinen haluaa verhot niin parempi alistuu ja antaa laittaa verhot säästyy itseltä terveys eikä satu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sitä luulis juu mutta välttyy moneltä riidalta tai ikävyyksistä ja seuraamuksista kun antaa naiselleen periksi esim itse haluais komeron vasemmat hyllyt vaatteilleen ja nainen saman niin nenään ei satu kun antaa periksi ja ottaa oikean puolen hyllyt tai sanoo et kämpässä ei tarvita muuta kuin sälekaihtimet ja toinen haluaa verhot niin parempi alistuu ja antaa laittaa verhot säästyy itseltä terveys eikä satu
Tuo nyt ei ole alistumista nähnytkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut jos ei antaisi periksi periaatteesta niin kumpi kärsii ja pahasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjänpäiväisessä ja yhdentekevässä asiassa periksi antaminen ei ole alistumista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että jotkut hyllyt tai verhot olisivat periaate, olisi idiotismia.
Anonyymi kirjoitti:
Hän tuossa sanoi, että nenään ei satu, jonka oletan tarkoittavan lyömistä? Minusta väkivaltaisuus on yksi pahimpia alistamisen muotoja, tulipa se naiselta tai mieheltä. 🤔
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Hän tuossa sanoi, että nenään ei satu, jonka oletan tarkoittavan lyömistä? Minusta väkivaltaisuus on yksi pahimpia alistamisen muotoja, tulipa se naiselta tai mieheltä. 🤔
Älä nyt viitsi. Sinäkin tiedät ihan tarkkaan mitä Välis tolla tarkottaa. Väliksen parisuhteessa korkeintaan hän itse olisi se, joka lyö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjänpäiväisessä ja yhdentekevässä asiassa periksi antaminen ei ole alistumista
Niin sitä luulis mutta entä jos asia olis toisin päin eli nainen joutuisi ottaan oikean puolen hyllyt vaatteilleen niin eikö silloin mies alistaisi naista eli nainen on se kovempi luu ja mies pehmo ja mukava ja kiltti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sitä luulis mutta entä jos asia olis toisin päin eli nainen joutuisi ottaan oikean puolen hyllyt vaatteilleen niin eikö silloin mies alistaisi naista eli nainen on se kovempi luu ja mies pehmo ja mukava ja kiltti
Siinä ei ole mitään luulemista. Esimerkkisi eivät liity mitenkään alistumiseen. Ne olivat yhdentekevää narinaa, olemattomista kiistelemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ottakoon mies vaikka koko kaapin, jos joku hylly on noin kovin tärkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että jotkut hyllyt tai verhot olisivat periaate, olisi idiotismia.
Mutta jos päättäisikin nyt en anna periksi ja kerrankin pidän puoliani ja huomaa lopuksi ikävästi kävi
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
No mitä mies voi vahvemmalleen muuta kuin alistua jos aikoo elää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos päättäisikin nyt en anna periksi ja kerrankin pidän puoliani ja huomaa lopuksi ikävästi kävi
Johan sanoin, se olisi idiotismia. Ylipäänsä tuollaiset kiistanaiheet olisivat ihan dibg dong, kilahtaneiden aiheita.
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt viitsi. Sinäkin tiedät ihan tarkkaan mitä Välis tolla tarkottaa. Väliksen parisuhteessa korkeintaan hän itse olisi se, joka lyö.
En tunne Välistä enkä ole ollut hänen kanssaan parisuhteessa, joten en osaa sanoa kumpi ottaisi ns. turpaan. Toivon mukaan ei kumpikaan!
Suhde ei ole terve, jos kumman tahansa pitää alistua. Konpromissit ovat eri asia. Tässä esimerkki:
Mies pelaa ja minua ei kiinnosta pelaaminen, joten lähden pois. Mies ei kuitenkaan haluaisi, että lähden.
Tiedän, että pelaaminen on miehelle tärkeä asia, joten ehdotan, että hän pitäisi x-määrän pelipäiviä viikossa eikä pelaisi silloin, kun olen hänen luonaan.
Mies on tyytyväinen, kun voi päättää milloin pelaa ja itse olen tyytyväinen, kun hän ei pelaa silloin, kun olen hänen kanssaan. Summa summarum: Vaatii suunnitelmallisuutta, mutta problem solved.- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
En tunne Välistä enkä ole ollut hänen kanssaan parisuhteessa, joten en osaa sanoa kumpi ottaisi ns. turpaan. Toivon mukaan ei kumpikaan!
Suhde ei ole terve, jos kumman tahansa pitää alistua. Konpromissit ovat eri asia. Tässä esimerkki:
Mies pelaa ja minua ei kiinnosta pelaaminen, joten lähden pois. Mies ei kuitenkaan haluaisi, että lähden.
Tiedän, että pelaaminen on miehelle tärkeä asia, joten ehdotan, että hän pitäisi x-määrän pelipäiviä viikossa eikä pelaisi silloin, kun olen hänen luonaan.
Mies on tyytyväinen, kun voi päättää milloin pelaa ja itse olen tyytyväinen, kun hän ei pelaa silloin, kun olen hänen kanssaan. Summa summarum: Vaatii suunnitelmallisuutta, mutta problem solved.Mutta entä kun asutte yhdessä samassa talossa eli yhteinen koti ja miksi sinusta ei saisi pelikaveria kummallekkin ohjaimet ja eli pelaatte vastakkain esim jääkiekkopeliä ja veikkaan että välis on se joka sanoo jees söör tai jees sir ja riitelyn lopuksi tekee sovintoa kanssasi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä mies voi vahvemmalleen muuta kuin alistua jos aikoo elää
😁...nii-in ja sopuisastikin vielä, kyllä siinä täytyy egoaan oppia syrjäyttämään tarpeen tullen ettei harmonia kärsi tai esim niskanikamat
- Anonyymi
Se on yksiselitteisesti toisen ihmisen ja persoonan mitätöimistä. Tuo pitää sisällään mielestäni tarpeeksi informaatiota, jos se osaa itsenäisesti purkaa auki. Minun tuskin tarvii listaa laatia.
Jasu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti23945198Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12325976SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32315654Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy16410791Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229707Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369481Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!309383Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858468Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2426814Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2216476