Kuulin raadiosta, että jotkut sisustavat siten, kun luulevat vieraiden haluavan nähdä.
Pöh, minä ainakin sisustan oman tahdon mukaan. Jos ei kelpaa niin ei tänne ole pakko tulla kylään.
Tokikin olen saanut ainoastaan ihailua sisustuksestani.
Sitäpaitsi mulla on darts kaappi olohuoneessa. Sillä heitellessä vieraat unohtavat motkottamisensa. Se on muuten sitten tuplalopetus 501:ssä.
Ennenwanhaan ok talossani oli myös biljardipöytä. Olin huono pelamaan ja hävisin lähes aina kasipallon.
>simiti<
Sisustatteko itsellenne, vai vieraille?
28
273
Vastaukset
- Anonyymi
Sisustan itseäni varten. Tämä on taannoinen aloitukseni:https://keskustelu.suomi24.fi/t/19012585/mahtavaa!-toi . Ainoa nihkeä puoli on toimitusmaksut. Kun hommaa valokuvapapereita ilman kehystä niin hinnat pysyvät kurissa. Pienin kuvakoko on halvin mutta mun mielestä sekin on kooltaan ihan ok. Eli kannattaa ostaa enemmän kerralla. Kun ostaa 3 julistetta, saa neljännen ilmaiseksi. Tarkistin juuri että toimitusmaksut ovat lähes 15 e.
Edellä mainittu 3+1 alennus on pysyvä. Muuten siellä Europostersin sivulla on vaihtelevia alennuksia. Oli kätevää leikata vanha eläinkuvia sisältävä seinäkalenterini osiin, jolloin sain muutaman kappaleen ilmaisia eläinkuvia itselleni. Pistin ne sinitarralla seinilleni. Kun siellä sivustolla laittaa hakuun mitä tahansa niin löytyy kuvia vaikka mistä.- Anonyymi
Hakusanoiksi esim. nebula, himalaya, hale-bopp, peles castle, carezza lake. Hienon näköisiä todellakin. Hakukohteita riittää kunkin termin kohdalla melkeinpä liikaakin. - Klo 13:59.
- Anonyymi
en taida niin no sisustaa ollenkaankaan.
kohta alkaa Jopet-show voi olla hyviä vitsejä
jotenkin hauska joku tyttö joka asuu alapuolella... pieniä ääniä tekevä. Sisustan niin kuin on milloinkin varaa. Tällä hetkellä ei ole varallisuutta sisustaa mieltymyksen mukaan, mutta itselleni sisustan ja ostan tuotteeni monesti torista. Ihmiset luopuvat ihan kelpo tavarasta ja onhan se myös ekologista ostaa huonekalut käytettynä.
- Anonyymi
Tuo on totta. Kierrätys kunniaan. Itsellänikään ei ole mitään jyskin jytkyjä. Kirppikset ja kierrätykset on ihan parhaita aarreaittoja.
>simiti<
- Anonyymi
Sisustan ihan oman maun mukaan. Eräs mööpeli pitäisi uusia. Ehkä kidutan itseäni ja siedän sitä. Mielelläni selaan ruotsalaista ja saksalaista sisustuslehtiä, mutta minun kotini on linnani.
En ole juurikaan mikään blingbling-tyyppi. Koristeellisuus on toisenlaista.
Paljon on enemmän eli liikaa, mistä voisi luopua.
Vilma- Anonyymi
Pistin seuraavaan ruokatilaukseeni mukaan vauvojen pussilakanat. Johtuu siitä, kun 50 vuotta vanhojen nahkatuolini rupeaa olemaan jo puhki istuttu.
Laitan pehmusteosion pussilakanan sisään ja saan samalla kivaa, uutta väriä elämääni. Sohvan 3 vastaavaa jo laitoin kivan näköisen pussilakanan sisään.
Siitä tuli hirmu hieno, eikä vain mun mielestä.
>simiti<
Mitä jos sisustaa sellaisille, jotka eivät ikinä edes näetuota sisustusta.
Eli siis mainostaa hankkineensa uuden nahkasohvan (joka on muovia) ja uuden jättitelevision (joka ei ole jätti) jne.
Italiassa harrastavat valekaukomatkailua, eli piileskelevät kotona ja myöhemmin väittävät olleensa jossan kaukana kalliilla matkalla.- Anonyymi
Hah. Niinkö tekevät? Mikä siinä on idea? Ei mua ainakaan haittaa kertoa, etten ikinä ole käynyt Norjaa kauempana. Tallinnan laivallakin olin koko ajan laivassa.
Mua ei vain kiinosta. Siellä Norjassa muuten menin pankkiin vaihtamaan rahaa. Huonolla kielitaidollani onnistui, mutta lopuksi virkailija sanoi puhtaalla suomella, että kiitos ja hyvää päivänjatkoa.🐖💨
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Hah. Niinkö tekevät? Mikä siinä on idea? Ei mua ainakaan haittaa kertoa, etten ikinä ole käynyt Norjaa kauempana. Tallinnan laivallakin olin koko ajan laivassa.
Mua ei vain kiinosta. Siellä Norjassa muuten menin pankkiin vaihtamaan rahaa. Huonolla kielitaidollani onnistui, mutta lopuksi virkailija sanoi puhtaalla suomella, että kiitos ja hyvää päivänjatkoa.🐖💨
>simiti<Siksi tekevät noin, että säästävät rahaa ja silti voivat leuhkia asialla naapureilleen.
Väittävät että niillä on jopa joku systeemi, että saavat lähetettyä kortteja sieltä kaukomailta, vaikka eivät ole lähimaillakaan.
Eipä tässä oo paljoo sisustelua ehtiny. Kun muutin pois kotoo, niin ostin sohvan ja sängyn. No sohva on sama, mutta sänky on nyt kolmas menossa. Kirjotuspöytä on sama mitä oli jo 10 vuotiaana. En tiedä mitä vieraat haluaa nähdä. Ainaki n tampereen aikoihin luuli että mulla on remontti, kun mun sirkkelit ja naulaimet oli aina siinä eteisessä. Mutta minkäs sille voi, autosta tai kellarikomerosta ne ois varastettu.
- Anonyymi
Itselleni ja perheelleni. Ei meillä käy vieraita, enkä ole ikinä tehnyt kotiani vieraille, vaan itselleni.
Jasu - Anonyymi
Jaa eipä ole tullu koskaan sisustettua silti olen omasta kodistani aina itselleni oman näköisen saanu sisustamattakin ja jopa tuntumaan enemmän kodilta kuin sisustettu paratiisi
Sisustan?🤔
Siis olishan tota kiva laittaa niinku käyttötavaroiden ja -kalusteiden lisäksi jotain kivoja sisustuselementtejä tänne,
Mut ku on nuo kaks "kivaa juttua" jo täällä, eli kissat, jotka tekee kaikesta muusta kivasta kivaa silppua tai sirpaleita.. nii eipä🙄
(Eikä auta vaikka katonrajaan laittais nätit esineet ku varsinkin toinen nuista on semmone ninja ettei sitä pidättele oikein mikään,)
Sisustan siis kissoja varten🤔😃Muuten, toi mainittu ninja harrastaa omaa sisustamista jemmaamalla mun sukkia joka puolelle kämppää😃
Se käy mun vaatekaapista sukkakorista niitä varastamassa (iänkaikkisen vanhat vaatekaapit, ovet menevät huonosti kiinni, tosin estäisikö sekään tuota vaikka menisivätkin🤔)
- Anonyymi
Mulla on yksi sisustus vieraita varten. Tennissukka ovikellon kuvun sisällä.
xLiner- Anonyymi
Minulla kuurous ajaa saman asian. Joskus tekisi mieli parvekkeelta vilkaista, kuka kävi ovella, kun siinä on jotain tosi epäilyttävää.
Sisustus on omaa viihtymistä varten.
En juurikaan sisusta
Suhtaudun sisustukseen harkiten. Kodin sisustuksen pitää olla miellyttävä, toimiva ja kodikas. Värimaailma saa olla neutraali, jota voi muutella sesonkiluontoisesti (tyynyillä, koristeilla, peitoilla, verhoilla, jne.).
En pidä kaaoksesta, enkä epäjärjestyksestä. Kaikille tavaroille on omat paikkansa. Olen aika tarkka tässä(kin) asiassa.
Tuo tullessas, vie mennessäs, äläkä kasaa tavarapaljoutta päällekkäin sivupöydille.
Niin kauan, kun itse viihtyy kodissa, on kaikki hyvin.- Anonyymi
Itelle sisustan. Vieraat voivat siivota,
jos niin ärsyttää, helfetti. - Anonyymi
Ei mulla käy vieraita, eli siis itseäni varten.
- Anonyymi
Itseäni varten tietysti, höh.
- Sheena - Anonyymi
Asunnon olen ostanut vain itselleni mutta tietenkin ajattelen sisustuksessa että kahdelle pitää olla tv:n katselupaikka illalla, jos sattuisi löytymään iltaseuraa. Nyt on kahden hengen sohva pitkittäin tv:n suuntaa, siinä voi maata pää toisella ja jalat toisella käsinojalla. Vieressä on samaa sarjaa muhkea tuoli, jossa mahtuu istumaan jalat kippurassa tai sitten jalkapallilla suorina.
Jos yöseuraa, niin sänky enemmän kuin 90-senttinen.
On myös isohko pirtinpöytä useine tuoleineen. Se on yleensä lähellä seinää, mutta vedän keskilattialle kun 8-henkinen ystäväporukka tulee kahville, joskus syömäänkin.
Yksin ollessa on vain sitten enemmän tilaa, ei siitä haittaa ole. Pystyn tekemään iltajumpan törmäilemättä kalustukseen.Sänky pitää jo muutenkin olla yli 90 senttinen. Mä en oikein osais nukkua noin kapeessa. Usein oon jotenkin nurkittain. mutta iso talo sulla jos 8 hengen pirttikalusto sinne mahtuu. Mulla ruokaryhmä on kuudelle, mutta tualeja vaan neljä, että Sotkan Janitaa ois hakusessa, ei valmisteta enää.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Sänky pitää jo muutenkin olla yli 90 senttinen. Mä en oikein osais nukkua noin kapeessa. Usein oon jotenkin nurkittain. mutta iso talo sulla jos 8 hengen pirttikalusto sinne mahtuu. Mulla ruokaryhmä on kuudelle, mutta tualeja vaan neljä, että Sotkan Janitaa ois hakusessa, ei valmisteta enää.
Tosiasiassa se on kuuden hengen pöytä kuudella tuolilla. Mutta haen siihen tarvittaessa lisäksi tästä huoneesta tietokonepöytäni, yhdistän pöydät, asetan ensin ne kuusi tuolia ja raahaan lisäksi irtotuolit eri huoneista. On siinä säätämistä mutta sehän on vain liikuntaa. Ahdasta on sillä hetkellä olohuoneessa, silloin ei mahdu jumppaamaan. Mutta me mahdutaan ja se riittää.
- Anonyymi
Minä olen erityisesti sisustanut ensimmäisen kerran elämässäni.
Kun RTV meni konkurssiin, ihan hyeenana ryntäsin ostamaan tapettia ja parkettia. Tapetit olivat 2 - 5 euroa rulla ja trollaus-huoneen tammi-parketti jotain 200 euroa.
Nyt on kuulkaa kryptassa tyyliä!
Ja ihan itseni iloksi, ei muiden. - Anonyymi
Typerää sisustaa mitä kauemmin on samat huonekalut niin sitä parempi.
- Anonyymi
yritin kertoa jollekin tytölle ewtä kun kaupungissa nyt on on kaikenlaqisia ääniä.. wtttä wi haittaa ketään pienet äänwer.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude10411690Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k20711548Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t688570Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t1348435Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h718075Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht117489Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k106399Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk226050Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa915872Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus595343