Mulla silloin mönkkärijutussa oli pienin murhe, mutta meni hemmetti kaikki kylkiluut poikki. Tai no osa vain murtui.
Mutta eihän niitä voi kipsata eikä mitään. Kunhan vain hengailee luutuessaan johonkin.
Nyt mun kylkiluissa on hirmu patteja, sekä ne on vain suurinpiirtein siellä kuuluvalla paikallaan.
Ei siinä, mutta ryhdyin miettimään tulevaisuuden arkeologeja. Minkänhälaisen tarinan he minulle keksivät?
Tuskin oikeaa tietoa/kuvausta. Skaala on jo niin laaja. Mutta olisi hauska olla näkemässä niitä arkeologien parhaimpia arvauksia.
>simiti<
Onko teillä mennyt kylkiluita, eli ribsejä poikki-irti?
16
125
Vastaukset
Kolmesti olen kolhinut niin, että hengittäminen on ollut pari viikkoa hankalaa.
Ei kuitenkaan mitään patteja tuloksena missään.
Ei kuvattu, enkä edes käynyt valittamassa, paitsi sillä yhdellä kerralla partioleirillä, kävin leirin ensiavussa hakemassa kiristyssiteen ympärilleni (oli hommia, joihin ei ollut korvaajaa).
Eivät välttämättä olleet poikki, sillä mitään rutinaa ei tuntunut liikkuessa.
Ehkä vain ne sidokset kylkiluiden väleissä ratkesivat, tai lihas repesi tms.- Anonyymi
Eihän toki tuokaan ole kivaa, mutta ei ne kylkiluut juurikaan apua tarvi. Ne nyt vain hengailee kolossaan ja luutuu omia aikojaan. Käteviä luita.
Pääkallo ja rintakehä tartti vähän seurantaa.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Eihän toki tuokaan ole kivaa, mutta ei ne kylkiluut juurikaan apua tarvi. Ne nyt vain hengailee kolossaan ja luutuu omia aikojaan. Käteviä luita.
Pääkallo ja rintakehä tartti vähän seurantaa.
>simiti<Minulla on ollut rintalasta poikki joskus teininä.
Meni todella kauan, ennen kuin se luutui lopullisesti takaisin entiselleen.
Olkapäitä pyörittelemällä sen sai kohdalleen, kun siinä alkoi tuntua pistämistä.
(liikuntatunnit ovat vaarallisia)
Kaaduin kerran pahasti, niin meni kylkiluut paskaksi. Kaaduin vielä kyljelleni niin, että toinen puoli meni sisään ja toinen puoli törrötti oudosti ulospäin. En tuntenut minkäänlaista kipua kun tuo sattui, mutta kuului vaan sellainen kova rutina. Muut osaset parani aika nopeasti, mutta siinä meni useampi vuosi että rintalasta luutui takaisin pakoilleen. Lääkäri sanoi että voisi kokeilla jonkinlaista korsettia, joka ohjaisi luut paikoilleen. Mutta päätyi kuitenkin suosittamaan, että antaa parantua omia aikoijaan. Ihan hyvä siitä tuli, mutta miekkalisäke on vieläkin vähän arka, jos siitä painaa. Olisi huono tappelussa, jos toinen löisi palleaan. Menisi varmaan heti taas paskaksi.
- Anonyymi
Kylkiluut on kivoja. Ne vain hengailee irtipoikkikin ihan tyytyväisenä.
>simiti< buddy-love kirjoitti:
Ai sinullakin ollut rintalastaongelma.
Ei kuitenkaan onneksi nykyään vaivaa, mutta kauan sitä sai parannella.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Ai sinullakin ollut rintalastaongelma.
Hah. Se oli silloin pienin murhe. Mutta joo. Mun kropasta on luita hajonnut noin 60%
Toki on sellaiset korjaukset tullut ihan luonnostaan, ettei ainakaan samasta kohtaa mene luu ikinä poikki.
>simiti< Palstakamu kirjoitti:
Ei kuitenkaan onneksi nykyään vaivaa, mutta kauan sitä sai parannella.
Itselläni meni kymmenkunta vuotta, mutta se ei varsinaisesti vaivannut silloin kun päät olivat kohdallaan.
Anonyymi kirjoitti:
Hah. Se oli silloin pienin murhe. Mutta joo. Mun kropasta on luita hajonnut noin 60%
Toki on sellaiset korjaukset tullut ihan luonnostaan, ettei ainakaan samasta kohtaa mene luu ikinä poikki.
>simiti<Itselläni luut ovat ilmeisesti melko kestävät, sillä kolhuista huolimatta on ollut hyvin vähän ongelmia.
Nykyään ei tule mustelmiakaan juuri koskaan, vaikka kolhu on sitä tasoa, että pitäisi tulla.
- Anonyymi
Ribsit on hyviä 😋. Ruokaa. Syön itse asiassa juuri näillä näppäimillä. Kylkiluita ei oo mennyt poikki mutta olen kyllä kolhinut itseäni muuten jo ihan tarpeeksi.
- Anonyymi
Se ei ole mies eikä mikään, jos kaikki kylkiluut ei ole katkennut ainakin kerran. 🙃
>simiti<
- Anonyymi
Pari ylintä mennyt, betoniin pudotus välikatosta kyki edellä, seurauksena ilmarinta, särö sääriluussa josta en edes mennyt tohtorille, parista sormesta puuttuu palanen...jooh tekevälle sattuu ja oppii tietämään koska tosiaankin oikeasti sattuu :)
Käyköhän rikkimenneille miehille kuten synnyttäneille naisille että kipukynnys muuttuu korkeammaksi, luulen vähän että näin käy kipukynnyksen suhteen ainakin...muutoin en lähde kokemusta vertailemaan :)- Anonyymi
Noh joo. Ei sitä nykyään pikkuviat enää hetkauta. Lyö mua puukolla, niin totean vain, että jätkä löi mua puukolla vitun kuspää! Ja sitten annan lujempaa takaisin.
>simiti<
Ei, mutta rintalasta murtu lapsena ja selkäranka aikusena. Rintalasta luutu omia aikojaan, mutta tosta selästä tuli parin kuukauden saikku. Se on kyllä luutunnu, mutta on jotenkin virheasennossa. Ei oo kuitenkaan enää vaivannu.
Ja solisluu meni syntymässä.- Anonyymi
Onko kiva olla vino mies? Itse olin tosiaan aikoinaan halvaantunut vasemmalta puolelta. Olin hassun näköinen, kun toinen puoli naamasta roikkui..
>simiti<
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k18911058Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t387897Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t1097603Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht57409Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa915802Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus545252Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk155059Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset385032Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k63326SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude191932