"Saa olla epätoivoinen jos häntä tapailee"

Anonyymi-ap

Eräs entinen peruskoulukiusaaja, tyttö, näki minut erään tytön kanssa lukioaikoina. Kuulin kun hän sanoi kaverilleen "saa olla aika epätoivoinen jos häntä tapailee". Minulle on jäänyt jonkinlainen trauma tuosta. Sellainen miten niin epätoivoinen ja kai sitten on jos minua tapailee. Itse kuvailisin tätä kiusaajaa toksiseksi. Ehkä täytyy olla epätoivoinen jos häntä tapailee.

29

296

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuten itsekin sanoit, nuo sanat lausui kiusaaja. Tuo tyttö ilmaisi teollaan, millainen ihminen hän on eikä se kerro hänestä mitään hyvää. Sinusta hänen sanansa eivät sen sijaan kerro mitään. Tämä kiusaaja halusi vain aiheuttaa pahaa mieltä, purkaa omaa pahaa oloaan ja nostattaa itseään. Tuolla tytöllä ei ollut henkistä kapasiteettia eikä riittävän kehittynyttä empatiakykyä, jotta hän olisi osannut toimia paremmin. Toivottavasti hän on kehittynyt noista ajoista.

Älä anna noiden sanojen määrittää itseäsi. Jätä ikävät sanat menneisyyteen äläkä anna niille arvoa, sillä sitä ne eivät ansaitse. Tiedät itse mitä olet ja jos joku haluaa sinua tapailla silloin tämä ihminen on nähnyt sinussa paljon hyvää. Mieti mieluummin sitä kuin jonkun ikävän tyypin sanoja.

Aletheias

• Anonyymi

Juu, niin on minustakin sanottu. Olishan niitä nätimpiäkin eikä noin oudon näköisiä.

Tämä sanoja oli myöhemmin työkaverini vuosua vuosia myöhemmin ja kysyin hältä, että olinko mä sitten niin kauhean näköinen kun joskus tuumit? Ei hän edes muistanut mitään tuollaista. Minä muistin.

Ihmiset sanoo aika huolettomasti tosi rumasti ja syviäkin haavoja tehden. Minuun se ei haavaa jättänyt, ehkä lähinnä mietin että mikä törppö. Muttei se kalvanut, kysyin vaan koska halusin nähdä miten hän asiaan suhtautuu.

Jasu

• Anonyymi

Ja syy miksi hän minua arvosteli oli hänen kaverinsa, joka oli pojan kanssa jotain peliä pelannut ennen minun kuvioon tuloa. Luokkakavereita kaikki kolme, 2 tyttöä ja tää poika.

Poika seurystelikin mun jälkeen tämän Helin kanssa, mutta se päätyi eroon. Eikä niin nättiin eroon. Mutta ei kuulu mulle. Väkivaltainen poika joka pieksi minut ja seksuaalisesti käytti hyväksi. Joten en menettäny mitään hyvää siinä pojassa..

Jasu

• Anonyymi

On aika tyypillistä että nainen sanoo noin kateuksissaan. Tämä sanoja oli kateellinen sille tytölle jonka kanssa olit. Pelkästään siitä syystä. Ei sinulla ollut siihen asiaan muuta osaa eikä arpaa kuin että satuit olemaan juuri tämän tytön kateuden kohteen kanssa. Todennäköisesti olet vielä varsin mukavan oloinen heppu, se vain lisäsi hänen kateuttaan ja purki sen tunteen ilkeyteen.

• Anonyymi

Se mitään kateellinen ollut, ainoastaan ilkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelisin että ilkeyden pohjalla on joku syy. Ilkeys ei pulppua itsestään ilman mitään syytä. Katkeruus, kateus, viha tai pettymys, niitä purkaa ilkeydellä. Sen verran todennut kun olen näitä sanalla sivaltajia tavannut. Mutta mikään psykolologi ole...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelisin että ilkeyden pohjalla on joku syy. Ilkeys ei pulppua itsestään ilman mitään syytä. Katkeruus, kateus, viha tai pettymys, niitä purkaa ilkeydellä. Sen verran todennut kun olen näitä sanalla sivaltajia tavannut. Mutta mikään psykolologi ole...

Ei saa suuttua jos pikkusen sanoo takaisin. Ymmärtääkseni tämä ns kuka aloitti on ollut yksi kysymys

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saa suuttua jos pikkusen sanoo takaisin. Ymmärtääkseni tämä ns kuka aloitti on ollut yksi kysymys

So full of itselfs them

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kaikille tasaisesti sentään vai mikä oli asian ydin ns?

• Kiusaaminen jättää syvät arvet. Jotenkin niistä arvista on kuitenkin päästävä yli. Jos annat yhä aikuisena kiusaajiesi määritellä sen kuka olet ihmisenä, pitää asia jotenkin saada käsiteltyä. Kannattaa harkita terapiaa.

• Anonyymi

Oletko varma, tarkoittiko hän sanoillaan sinua vai tyttöä? Sehän saattoi olla kohdistettu kumpaan tahansa. Oli kumpi tahansa, mutta ilkeästi sanottu.

Häntä näytti kovasti kiinnostavan kuitenkin tuo tilanne. Sanoissa oli vihaa ja halveksuntaa, mutta mistä se sitten kumpusi.

Pitää olla epätoivoinen, että tuota tyttöä tapailee.

Pitää olla epätoivoinen, että tuota poikaa tapailee.

No siis mitä helvataa. Hän on itse se maailman toivotuin ja hän saa itse kenet haluaa. Mutta miksi ei ollut ja miksi ei saanut?

• Anonyymi

Muistaakseni taisi sanoa minun sukunimen. Ehkä jotenkin ärsytin häntä koulussa ja siitä jäänyt hänellä vihaa. Muistan miten hän teki pilaa vaatteistani, urheiluseuran väri oli punainen ja kun minulla oli urheiluseuran punaiset housut päällä hän solvasi homovastaisella sanalla. Ehkä hän luuli minua homoksi ja vihaa homoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistaakseni taisi sanoa minun sukunimen. Ehkä jotenkin ärsytin häntä koulussa ja siitä jäänyt hänellä vihaa. Muistan miten hän teki pilaa vaatteistani, urheiluseuran väri oli punainen ja kun minulla oli urheiluseuran punaiset housut päällä hän solvasi homovastaisella sanalla. Ehkä hän luuli minua homoksi ja vihaa homoja.

Näitähän on joskus ihan mieleenkiintoista ratkoa, miksi ihmiset käyttäytyvät kuten käyttäytyvät.

Hän katseli teitä ja yht'äkkiä oli ihan kuohuksissaan ja sylkäisi sanat suustaan. Tuosta voi päätellä että hänellä oli huono päivä, hän tunsi vihaa. Hän koki ettet ollut osoittanut häntä kohtaan riittävää kiinnostusta, tai sitten se, ettei hän pohjimmiltaa itse kyennyt solmimaan suhteita ja halusi laittaa sen muiden syyksi.

Hän on todennäköisesti saanut ankaran kasvatuksen siitä, mikä sopii naiselle. Jos kotona huoritellaan naisia ja ihannoidaan miehistä voimaa, voi myrkky valua yli äyräiden näyttäytyen tuolla tavalla. Hän osoitti sanansa ystävälleen, jolta halusi kuulla, "en minäkään". Miten muutenkaan hän olisi voinut saada vahvistusta vihan tunteilleen, joiden pohjaa hän ei itse ymmärtänyt epäillä, paitsi hakemalla siihen tukea, jota naiset tarjoavat toisilleen ilman kritiikkiä milloin tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näitähän on joskus ihan mieleenkiintoista ratkoa, miksi ihmiset käyttäytyvät kuten käyttäytyvät.

Hän katseli teitä ja yht'äkkiä oli ihan kuohuksissaan ja sylkäisi sanat suustaan. Tuosta voi päätellä että hänellä oli huono päivä, hän tunsi vihaa. Hän koki ettet ollut osoittanut häntä kohtaan riittävää kiinnostusta, tai sitten se, ettei hän pohjimmiltaa itse kyennyt solmimaan suhteita ja halusi laittaa sen muiden syyksi.

Hän on todennäköisesti saanut ankaran kasvatuksen siitä, mikä sopii naiselle. Jos kotona huoritellaan naisia ja ihannoidaan miehistä voimaa, voi myrkky valua yli äyräiden näyttäytyen tuolla tavalla. Hän osoitti sanansa ystävälleen, jolta halusi kuulla, "en minäkään". Miten muutenkaan hän olisi voinut saada vahvistusta vihan tunteilleen, joiden pohjaa hän ei itse ymmärtänyt epäillä, paitsi hakemalla siihen tukea, jota naiset tarjoavat toisilleen ilman kritiikkiä milloin tahansa.

Sitten on vielä toinen teoria, mutta se on mahdollinen vain jos olet keskustellut hänen kanssaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten on vielä toinen teoria, mutta se on mahdollinen vain jos olet keskustellut hänen kanssaan.

Oletko joku pienyrittäjä joka tarjoaa keskustelukonsultaatioita tai? Sivusta🙄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kenestä sinä tarkemmin kirjoittelet palstasetä tässä tätä epikriisimtynkääs? Voi lol

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko joku pienyrittäjä joka tarjoaa keskustelukonsultaatioita tai? Sivusta🙄

En ole yrittäjä, enkä mikään keskustelemisen asiantuntija.

Tarkoitin vain, että jos keskustelitte keskenänne ainakin jonkun verran tuon sinua kiusanneen naisen kanssa, niin tiedän vielä toisen teorian hänen käytökselleen. Se on omakohtaisempi, mutta ei ole ollut tarkoitus kiusata ketään, vaan olen juuri kokenut asiat päinvastoin.

• Anonyymi

Minäkin törmäsin tänään kaupassa munan kipeeseen neitsytpoikaan joka alkoi haukkumaan kun meni ohi. Kova oli esittämään kavereilleen.

• Anonyymi

Aivan?🤔

• Joskus tuntuu, että se on kiusaajan ainoa tehtävä maan päällä, aiheuttaa vain traumoja toisille ja sitten, kun ihminen altistuu samankaltaisille tilanteille, pienemmillekin, niin se trauma aktivoituu.

Tilanne vaatii tosiaan työstämistä, että pääsee asioista yli. Joko itse terapioimalla tai luotettavan ammattilaisen kanssa. Ainahan se ei ole niin sanottua voiko ammattilaiseen luottaa, jos henkilökemiat eivät kohtaa.

Minulla on tapana kuunnella "voimamusiikkia" jos trauma yrittää päästä niskan päälle. Fake it 'till you make it ja pääset asioista yli.

Muista, että olet aina tärkeä jollekin. Me suomalaiset vain tuomme niin huonosti asiat esille normaalissa kanssakäymisessä.

Jotainhan sinulla oli, mitä kiuusaajalla ei ollut, koska otti sinut uhrikseen.

Itselläni on tapana suojella omaa rikkoutunutta mieltäni kiusaajita mm. olemalla välittämättä. Joskus onnistuu, joskus ei.

Mulla on ärsyttävä tapa tuputtaa neuvoja, joten toivottavasti et pahastunut kommentistani.

• Anonyymi

En pahastanut. Kiitos vastauksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En pahastanut. Kiitos vastauksesta.

En pahastunut tarkoitin. Vähän myöhä niin en kykene enää kirjoittamaan oikein.

• Anonyymi kirjoitti:

En pahastunut tarkoitin. Vähän myöhä niin en kykene enää kirjoittamaan oikein.

Hyvä. Itse taas nukahdin niin aikaisin illalla, että heräsin aika aikaisin, mutta onneksi torkahdin vielä hetkeksi.

• Anonyymi

Se kiusaaja on ruma ihminen. Kuvittelee olevansa jotain parempaa,mutta ei ole.

• Anonyymi

No huh, olipa hyvä käänne sit, palstäijäaapee

• Anonyymi

Älkää muistelko vanhoja kurjuuksia.

Joka asiasta saisi nytkin olla ottamassa nokkiinsa jos odottaisi miellyttävänsä kaikkia. Aina on sitä porukkaa, joka puhuu toisista pskaa muille.

Yhtälailla on typerää uskoa ylisanoja. Aha, manipulointia sekin.

Nopea käsittely ja eteenpäin! Jos kaiken raahaa mukanaan, niin varmasti väsyy.

xLiner

• Anonyymi

Ja elämässä kuuluu välillä tuntua kurjalta. Tulee pettymyksiä, kipua, ahdistusta. Se on ihan ok.

Ei sillä etteikö niitä tunteita saisi jakaakin, mutta likasangon kaataminen toisten päälle ei ole ihan ok. On hyvä kertoa jos jokin painaa, niin muut ehkä ymmärtävät paremmin miksi joku on vaisumpi sillä hetkellä. Kilarit ja muu huono käytös ei oikeidu ikävillä tunteilla. Eikä toisia saa myrkyttää.

xLiner

• Anonyymi

Joo just näin nuarekas palstasetä hate 4-ever muista et ulkonäkösolvaus on kans niinku paha

• Anonyymi

Ole armollinen itsellesi ja mene eteenpäin.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      166
      10648
    2. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      90
      7515
    3. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      107
      7393
    4. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      3
      7356
    5. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      22
      7341
    6. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      42
      7279
    7. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      113
      6687
    8. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      29
      6516
    9. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      88
      5733
    10. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      48
      5515
    Aihe