Vihdoin ja viimein se hoksattiin. Meinaan se, että kultapitoisessa maaperässä kasvavissa puissa on kultaa. Enkä tarkoita tuota usein mainittua "vihreää kultaa", vaan ihan oikeaa kultametallia.
Minua vähän huvitti, kun luin tuon YLEn jutun.
Etsimme kaverini kanssa mm. huuhdontakultaa lähinnä Kainuun seudulta joskus 90-luvulla, ja me myös löysimme sitä, kun käytettiin pientä ränniä ja vaskoolia. Kaverini tutki näitä silloin työkseen toisaalla, mutta touhusimme Kainuun seudulla harrastusmielessä.
Jo silloin tämä kaverini sanoi, että kultaa ja muitakin maaperän mineraaleja ja metalleja on mm. puiden lehdissä, rungoissa ja juurissa.
Nyt minä ihmettelen, että miksi sitä ei ole hyödynnetty aiemmin…?
https://yle.fi/a/74-20184945
Kultaa siellä ja kultaa täällä
Anonyymi-ap
1
170
Vastaukset
- Anonyymi
Kasvien kultapitoisuus pyörii jossain 0,2 μg/kg - 100 μg/kg välillä kuivapainosta riippuen maaperän kulta pitoisuudesta,,,
Huom. mikrogramma on 0,000001 grammaa!!!
En kehtoo laskee mutta saappi melkomoisen metsän tuhota että edes 10g puhdasta kultaa olisi hyppysissä, helpommalla pääsee suodattamalla kultaa lähikaupungin jätevedestä,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741