Kun juoksen tasavauhtisen kovan tai intervalliharjoituksen, sykkeet nousevat kerta kerralta loppua kohden. Jos pidän harjoituksen lopulla taukoa, sykkeet eivät laske kovin paljon, eivät lähellekään sitä mitä ne olivat alussa tauolla. Mistä tämä johtuu? Siitäkö, että laktaattia kertyy elimistöön vaan ei huuhtoudu pois? Miten pitäisi harjoitella, että sykkeet palautuvat lepojaksoilla nopeasti alas niinkuin ammattijuoksikoilla? Onko tämä vain merkki lahjattomuudesta, jolle ei mahda mitään, ja olisi parempi lopettaa juokseminen?
Sykkeet nousee ja nousee mutta eivät laskeudu levossa
9
102
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Homealtistus.
Kuorma lisää altistumisoireita.
Suosittelen Krista Pärmäkosken kirjaa AVOIN. - AnonyymiUUSI
Olet lyhyen matkan juoksija. Juokse vain sellaisia matkoja, joilla syke pysyy kurissa eikä kyykkäämistä tapahdu. Jos sykkeet nousevat, sille et mahda mitään. Ne palautuvat kyllä vuorokauden levon aikana takaisin lähtöpisteeseensä.
- AnonyymiUUSI
mulla ylikuntoon menee keho herkästi.
Yhdessä vaiheessa olin kovakuntoinen ja varmaan nytkin olen kovakuntoinen mut toi ylikunto meinaa iskeä joho liittyy esim sykkeen kanssa vaikeuksia, rytmihäiriöitä (voi lyödä nopeaa tai hitaasti tai iskee ensin nopeaa ja sitten lyö hitaan sivulyönnin ) , yöhikoilua, pumpun lyönti voimakkaampi.Löysään heti jos vähänkin ilmenee kehossa oireita että muutama palautuspäivä ainaki mulla riittää mutta kannattaa aina kuunnella omaa kehoa.
Suosittelen että juttelet lääkärin kanssa enemmän.
mulla pikajuoksutaustaa mut on lahjoja myös kestävyysurheiluun . Äitiltäni geeneissä perinyt valkosolujen valtaisan suuren määrän ja luontaisen nopeuslahjan ja isäni taas on kestävyyteen hänen roppa lahjakas. Mulla ei ole hyvä luontainen hemoglobiinitaso eikä paras hapenottokyky mut oon huomannu että hapenottokyky on parantunut kun on pitkää matkaa juossut&hölkännyt ja kävellyt ja vaikka hapenottokyky ei koskaan mulla tule olemaan paras mahdollinen niin on minulla ainakin tosi hyvä maitohaponsietokyky ja kova energiataso jolla puskea etiäpäin menemään.
Mut ehkä mulla ainakin taitaa ikä alkaa painaa vai onko näin? Oon 43 vuotias ja meinaa heti iskeä ylikuntotila että oisko viisampaa mun jatkossa kevyempää liikuntaa?? Houkutus kovempaan liikuntaan aina kun painon kanssa on ollut hieman ongelmia että jos harrastaa kovempaa liikuntaa niin paino putoaa helepommin.- AnonyymiUUSI
Minulla sama tilanne, paitsi isän ja äidin geenit toisinpäin. Isä oli treenaamattakin kova sprintteri, kuten itsekin nuorena. Sitten aloitin hyökkäämään ja menetin sprinttikykyni. Nyt olen hidas nylkky. Äidiltä saanut kestävyyttä. Vauhti ei päätä huimaa, mutta jaksan pitkälle. Parhaimmillani olen kuitenkin 800 metrillä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minulla sama tilanne, paitsi isän ja äidin geenit toisinpäin. Isä oli treenaamattakin kova sprintteri, kuten itsekin nuorena. Sitten aloitin hyökkäämään ja menetin sprinttikykyni. Nyt olen hidas nylkky. Äidiltä saanut kestävyyttä. Vauhti ei päätä huimaa, mutta jaksan pitkälle. Parhaimmillani olen kuitenkin 800 metrillä.
aloin hölkkäämään
- AnonyymiUUSI
Huono kunto jättää sykkeet korkealle pitkäksi aikaa.
Juokse kuten ammattijuoksijat, PKta ainakin 80 %.
Kannattaa kokeilla väliin myös muita lajeja, kuten Suomen viimeisimmät olympiakullat kesälajeissa voittaneet Arsi Harju ja Satu Mäkelä-Nummela. He kohottivat kuntoaan sauvakävelyllä. Siten juoksukin alkaa kulkea helpommin.
Täällä annetaan ohjeita vetää kieli vyönalla. Se on jopa vaarallista, ei pidä uskoa sellaisia. Ylikuorma heikentää tilannetta.- AnonyymiUUSI
Vimoset mitalit juoksemalla toi Posion Pyrinnön Kaarlo Maaninka. Hän ei tainnut juurikaan sauvakävellä, mutta jalkoja säästääkseen hiihti talvella. Niin, kyllä metsäteknikon pitää hiihtää osatakkin. Kympin aika 27.44,28, jolla hän on yhä Suomen kaikkien aikojen tilastossa kolmantena. Ei ole Mussen nimeä, vielä, hänen edessään.
Eikä Maaninka säälinyt ittiään, kävi jopa kylällä Maaninkavaarasta juosten ja teki harjoitteet sen päälle. Koittakaa poijjaat persiistänne. Oikiaa miestä.
- AnonyymiUUSI
Kunto huono. Kun peruskunto parempi ja vauhtikestävyyttä riittää, palaudut nopiammin.
- AnonyymiUUSI
Pitääkö minun siis sauvakävellä peruskuntoa paremmaksi? Ja juoksut sitten kovaa? 80:20?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1924465Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki313170Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma312894PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist732778Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne602766Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv902625Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest142351Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k1002119- 1121297
- 631128