Jos tulisi työtarjous, niin leuhkasti voisi valita huoliiko sitä. Aikoinaan osa-aika eläkkeellä kävin haastattelussa.
Oli ihan täpinöissään, kunnes sanoin etten tee kokoaikatyötä.
Reppanan leuka rupesi väpäjämään ja sanoi etsivänsä kokoaikaista, joka tekee mahdollisia ylitöitäkin.
Noh, kättelimme ja toivoin, että hän löytää sopivan tekijän.
Sain kuitenkin ilmaiset kahvit. 😊
>simiti<
Pitäisiköhän ilmoittautua työnhakijaksi?
23
225
Vastaukset
Paljon puhutaan siitä kuinka voi menettää jotain etuja jos tekee töitä. En ymmärrä miten systeemi toimii. Kannattaa selvittää eka että miten sinun tapauksessa.
- Anonyymi
Ennen sai olikohan se brutota jotain päälle 300 e/kk jotta kaikki tuet pyörivät. Ei kaiketi enää. Päättäjät ovat siitä typeriä etteivät ne joko ymmärrä tai halua integroida työttömiä yhteiskuntaan. Syrjäytyneenä tapahtuu jännämiesjuttuja, joiden päättäjät ilmeisesti haluavatkin yleistyvän.
Eli se että realismia olisi pätkätyöt ja osa-aikatyöt että kierrätettäisiin työttömiä niissä hommissa, varastamatta heidän harvoja palkkatulojaan. Eli tukien ei pitäisi pienentyä jos ihminen kävisi vain harvakseltaan töissä. Ihmisiä on liikaa työpaikkoihin nähden, johan pikkulapsikin osaa ynnätä näin yksinkertaisia matemaattisia tosiasioita. ME TARVITAAN ROBIN HOODEJA 🤗. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen sai olikohan se brutota jotain päälle 300 e/kk jotta kaikki tuet pyörivät. Ei kaiketi enää. Päättäjät ovat siitä typeriä etteivät ne joko ymmärrä tai halua integroida työttömiä yhteiskuntaan. Syrjäytyneenä tapahtuu jännämiesjuttuja, joiden päättäjät ilmeisesti haluavatkin yleistyvän.
Eli se että realismia olisi pätkätyöt ja osa-aikatyöt että kierrätettäisiin työttömiä niissä hommissa, varastamatta heidän harvoja palkkatulojaan. Eli tukien ei pitäisi pienentyä jos ihminen kävisi vain harvakseltaan töissä. Ihmisiä on liikaa työpaikkoihin nähden, johan pikkulapsikin osaa ynnätä näin yksinkertaisia matemaattisia tosiasioita. ME TARVITAAN ROBIN HOODEJA 🤗.Kolmensadan suojaosuus poistettiin. Ei sen puoleen- ennemmin olisin töissä kuin tukien varassa.
- Anonyymi
Niin. Saan tienata nykyään eläkkeen lisäksi 1843€/kk, mutta en muista paljonko osaeläkkeen aikana sain tienata.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli se että realismia olisi pätkätyöt ja osa-aikatyöt että kierrätettäisiin työttömiä niissä hommissa, varastamatta heidän harvoja palkkatulojaan. Eli tukien ei pitäisi pienentyä jos ihminen kävisi vain harvakseltaan töissä. Ihmisiä on liikaa työpaikkoihin nähden, johan pikkulapsikin osaa ynnätä näin yksinkertaisia matemaattisia tosiasioita. ME TARVITAAN ROBIN HOODEJA 🤗.Niin ja vielä. Mielestäni kokoaikaiset työt pitäisi antaa työttömille. Me työkyvyttömät ja osatyökyvyttömät kyllä voidaan tehdä niitä muutaman tunnin hommia.
Ja ennen kuin möliset mitään, niin työkyvyttömyys ei tarkoita mitään täysin sänkypotilasta, vaan työkyvyn laskua riittävästi. Työkykyvyn arviointi ja tutkimukset/testit kestivät itselläni lähes vuoden, joten ihan teeskententelemällä ja pikkuvioilla ei ole asiaa eläkkeelle.
Ja vakuutusyhtiön lääkäri tekee sen päätöksen tutkimatta/näkemättä potilasta. Kuulemma ei sitten hoitosuhde vaikuta.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja vielä. Mielestäni kokoaikaiset työt pitäisi antaa työttömille. Me työkyvyttömät ja osatyökyvyttömät kyllä voidaan tehdä niitä muutaman tunnin hommia.
Ja ennen kuin möliset mitään, niin työkyvyttömyys ei tarkoita mitään täysin sänkypotilasta, vaan työkyvyn laskua riittävästi. Työkykyvyn arviointi ja tutkimukset/testit kestivät itselläni lähes vuoden, joten ihan teeskententelemällä ja pikkuvioilla ei ole asiaa eläkkeelle.
Ja vakuutusyhtiön lääkäri tekee sen päätöksen tutkimatta/näkemättä potilasta. Kuulemma ei sitten hoitosuhde vaikuta.
>simiti<Depistä tässä kyllä pukkaa mutta eiköhän järjestelmä määrittelisi sen vain työn laistamiseksi. Työttömyys ja syrjäytyminen eivät ole välttämättä seurausta alentuneesta toimintakyvystä sekä psyykkeestä. Pikemminkin toisinpäin, eli ensin mainitut ovat syitä. Mt-ongelmiin tarjotaan vain lääkkeitä ja terapiaa eli hoidetaan oireita vaikka pitäisi hoitaa ongelmien aiheuttaneita syitä. Mikä on syy nousta sängystä ylös aamuisin? Niin, tätä pitäisi kysyä syöksykierteeseen ajautuneilta syrjäytyneiltä ihmispoloilta.
Voin minä leijuakin. Olen mitä mainioin moniosaaja ja hoidan hommat kunnolla kädenkäänteessä alta aikayksikön. Minua ei ilmeisesti kelpuuteta töihin koska työnantajat kokisivat minut uhkakseen ja että syrjäyttäisin heidät. Mähän veisin niiden naisetkin, ja kodin, koiratkin. Lapsista viis, jos eivät ole omiani. Olen siis liian mahtava työmarkkinoille, muutenkin ideologisesti työtön sekä yhteiskunnan yläpuolella. Edes lain koura ei ulota lonkeroitaan minuun 🐙.
Työmarkkinoilla pitää teeskennellä just tämmöistä narsistista ekstroverttia jolla on kuin mikäkin jumalkompleksi, jotta pääsee töihin 😅😂. Tässä linkki: https://fi.wikipedia.org/wiki/Megalomania . Kun tuo kääntää enkuksi niin löytyy vielä enemmän tekstiä. Muutenkin englanniksi löytää enemmän ehdottomia totuuksia, niin wikipediasta kuin hikipediastakin.
- Anonyymi
Ennemminkin pointtina on ottaa työ vastaan ellei ole hyvää perustetta olla ottamatta. Työttömyysetuus perutaan ellei ota tarjottua työt. T: tarjottu työ oli yli tuhannen kilometrin päässä ja asumisjärjestelyt eivät onnistuneet. Muita töit ei ole hakemisesta huolimatta tarjottu.
- Anonyymi
Ehkä työkyvyttömyyseläke 20 vuoden uran jälkeen on riittävä syy?
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä työkyvyttömyyseläke 20 vuoden uran jälkeen on riittävä syy?
>simiti<Tietenkin. Työnhaku ei tosin edellytä Te-toimiston asiakkuutta, jos toimeentulo on muutoin turvattua. Ainoa mikä velvoittaa asiakkuuteen on työttömyysrahan tai ansiosidonnaisen tarve.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin. Työnhaku ei tosin edellytä Te-toimiston asiakkuutta, jos toimeentulo on muutoin turvattua. Ainoa mikä velvoittaa asiakkuuteen on työttömyysrahan tai ansiosidonnaisen tarve.
Totta tuokin. Ihan ite kerran hain hautuumaata haravoimaan. Olisin päässyt, mutta hakujonossa oli niin paljon opiskelijoita, että kieltäydyin.
Mutta olisi kiva kuulua tilastoon.
>simiti<
- Anonyymi
Aloitus.
Oikeastaan olisi aika jändeä mennä työkkäriin ja tarjota työvoimaansa.
Vilma
Vois käydä pahasti tai hyvästi.- Anonyymi
Tänään, kun kävin paikanpäällä niin ehdotus oli, että ainahan sinä voit tulla tänne töihin. Ei kiitos. Mielestäni on kertakaikkisen typerä ehdotus yrittää kääntää kohdatut haasteet ja vaikeudet ammatilliseksi suunnaksi. Ei tosiaankaan kiinnosta kohdata samaa möhnää työn kautta.
- Anonyymi
Taitaisivat nauraa? Ehkä säälistä kuitenkin tarjoaisivat kahvikupposen. Kansii siis ottaa varuilta punainen pulla mukaan.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaisivat nauraa? Ehkä säälistä kuitenkin tarjoaisivat kahvikupposen. Kansii siis ottaa varuilta punainen pulla mukaan.
>simiti<Ehdotus tuli työvoimapalvelujen virkailijalta. Om kuulemma porukkaa mitä erilaisimmista taustoista. Ei sillä etteikö olisi kokemusta useammasta alsta ja kyseisten töiden vaatimuksista ja millä perusteella eri aloille kannattaa hakeutua, mutt ennemmin hyödyntäisin opinnot ja tylkokemuksen johonkin, mikä antaa iloa minullekin sen sijaan, että päivät pitkät otan vastaan huolia, murheita ja työllistymisen haasteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdotus tuli työvoimapalvelujen virkailijalta. Om kuulemma porukkaa mitä erilaisimmista taustoista. Ei sillä etteikö olisi kokemusta useammasta alsta ja kyseisten töiden vaatimuksista ja millä perusteella eri aloille kannattaa hakeutua, mutt ennemmin hyödyntäisin opinnot ja tylkokemuksen johonkin, mikä antaa iloa minullekin sen sijaan, että päivät pitkät otan vastaan huolia, murheita ja työllistymisen haasteita.
Onko tämä siis Vilman kirjoitus? Käsitin ensin, ettet ole työnhakijana saadaksesi työttömyysavustusta.
Sori, mun moka.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä siis Vilman kirjoitus? Käsitin ensin, ettet ole työnhakijana saadaksesi työttömyysavustusta.
Sori, mun moka.
>simiti<Ei Vilman vaan aiemmin te-toimiston virkailijan ehdotuksesta maininnut. Kävin tänään aktivoimassa työnahaun, koska ansiosidonnainen on huomattavasti suurempi kuin toimeentulotuki. Teitenkin haen jatkuvasti töitä ilman asiakkuuttakin.
Nyt tosin haussa osa-aikatyö, koska työllisyyspalveluissa asiointi johti päätökseen ottaa vastaan tarjottu amk-opintopaikka. Toki, jos olisi oman alan töitä, niin todennäköisesti kokoaikatyönkin jaksasi monimuoto-opintojen ohessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori, mun moka.
>simiti<No. Eihän mun mihinkään tarvitse mennä. Ihan tarpeeksi olen veroja kartuttanut.
Mutta ihan piruuttani tarjoaisin työvoimaani.
Vilma
- Anonyymi
Miksi sitä orjan rooliin pitäisi ryhtyä jos ei pakko , paljonhan sitä on tekemistä jotka voi itse tehdä niin ei tartte käyttää ostopalveluja ja "tienata" näin kun sille päälle sattuu , ei ne suuret tulot vaan ....
- Anonyymi
Kas kun olen jo tehnyt kaiken kivan. Toki voisin mennä hyväntekeväisyystöihinkin. Se nyt ei kuitenkaan ole mun juttu niissä hommissa, mitä täällä on vaihtoehtona. Ne ovat monelle nuorelle aloitus itsenäiseen elämään työharj... kokeilun kautta.
Oikeita töitä en ilmaiseksi tee, vaikka äärioikeistohallituksemme sitä tavoitteleekin myös normityöläisten kohdalla.
>simiti<
- Anonyymi
tee vain sellainen hakemus pohjakin, kuin itselläni...
- Anonyymi
minulle tuli joku niin maksu-ilmoituson maksettu jotain.
- postissa kirje - Anonyymi
kifrjeenä niin jos tulee joku maksu-ilmoitus... suua errö nurö najsetty -subykke,'
- Anonyymi
Eilen minulle soitti se kunnan kumma työhaastattelija joka niitä työttömien haastatteluita tekee ja antaa työttömälle 1-4 työnhakumahdollisuutta. Hauskinta oli kun se sanoi ettei tässä kunnassa ole töitä mutta silti antaa minulle velvollisuuden hakea töitä. Hahhaha nauroin että joo haen sitten tuolta 100 km päästä eikä minua varmasti palkata koska siellä on kalliita vuokra asuntoja ja minulla ei ole rahaa muuttaa sinne. Joskus viime vuonna hain kunnalta muutto avustusta 200 euroa ja ne sanoi ei vaikka vuokrani olisi laskenut 95 euroa. Eli valtio olisi säästänyt paljon rahaa asumistukina mutta sanoivat ei joten en voinut muuttaa. Säästän rahaa jotta voin muuttaa mutta siihen menee aikaa,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1385828
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3972632- 1362584
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv102100- 141660
- 711249
Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä41094Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101072- 52948
- 83878