Jos minä vain uskon, että kyllä lopulta pelastun Jeesuksen takia vaikka elämä on kohdellut kaltoin ja on monenlaista kompurointia elämässä. 
Voinko silti pelastua oikeasti vai olenko vain se nimikristitty, joka ei oikeasti osaa uskoa oikealla tavalla?
Olenko luterilainen tai edes uskova?
48
340
Vastaukset
- Anonyymi
Jos saa Pyhän Hengen, pelastuksen sinetin pelastuu.
Ei sitä kukaan herjoilla päätä. - Anonyymi
Kaikkiin uskonvaraisiin asioihin kannattaa suhtautua kriittisest. On nimittäin kaiken maailman jeesustelijoita liikkeellä jotka saarnaavat vain omaan rahapussiinsa, mutta nämä itseään kehuvilla tyypeillä ei ole todellista rakkautta tarjottavana. Jeesus pelastaa, ei meidän uskomme häneen.
 - Anonyymi
Jos olet uudestisyntynyt Jumalan lapsi, sinun pitäisi pelastua.
Roomalaiskirje:
8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. - Anonyymi
Tässä ohjeita. https://www.youtube.com/watch?v=cC_9pEi8-Wg
- Anonyymi
En suosittele kuunneltavaksi. Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen omana pelastajanasi, niin olet pelastuva. Käy luotettavissa Messuissa ja lue ajatuksella ainakin Roomalais- ja Galatalaiskirjeet Kuka ikinä 'huutaa' Jeesusta K. avuksi pelastuu.

- Anonyymi
ArtoTTT
Ei sillä pelastu että on elämässä kärsinyt niin paljon. Jeesushan sanoi:
Jeesus vastasi hänelle: »Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.»
Johannes 3:3
Eli jos kuulet kutsun, niin vastaa siihen myöntävästi, silloin jatkat elämääsi yhdessä Hänen kanssaan. - Anonyymi
Vain 5% evlut kirkon jäsenistä. Hekin herätysliikkeissä.
- Anonyymi
Publikaani pelastui sillä, kun rukoili nöyrästi:
"Herra, ole minulle syntiselle armollinen ja pese minut puhtaaksi synneistäni." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Herra, ole minulle syntiselle armollinen ja pese minut puhtaaksi synneistäni."ArtoTTT
Nykyään kiitetään siitä että vapaasti saadaan tehdä syntiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Nykyään kiitetään siitä että vapaasti saadaan tehdä syntiä.Mikä se sinun yhteisösi oli? Ajattelin vaan että osaisi varoa tuollaista ajattelua.
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Herra, ole minulle syntiselle armollinen ja pese minut puhtaaksi synneistäni."Luukas 18 mukaan publikaani sanoi vain: ’Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!’
 - Anonyymi
Ei nyt kaikki herätysliikkeissä, mutta prosentuaalisesti iso osa.

- Anonyymi
Voit pelastua. Sinun pelastus ei ole palstan aitouskovien päätettävissä.
 - Anonyymi
Luterilainenkin voi pelastus jos tulee uskoon Jeesukseen ja elää sitten elämäänsä tässä uskossaan.
 - Anonyymi
...tai edes...
?
Oletpa todella ylimielinen, itse itsensä korottava uskovainen.
Lähdit sieltä omasta yksityisestä rukouskammiostasi
julistamaan omaa paremmuuttasi meille tavallisille, mielestäsi sinua huonommille ja syntisimmisille ihmisille.
En voi sinulle muuta sanoa kuin että meitä ihmisiä on niin monenlaisia, emmekä ymmärrä edes itseämme, muita ymmärtäessämme aina paremmin, pää silloin aina alaspäin jalkoihimme luotuna. 🦶🏀⛹️- Anonyymi
Ei se, että on joskus ollut uskossa, ole vielä mikään tae siitä, että kerran pelastuu:
"Olenko luterilainen tai edes uskova?"
Monet LUOPUVAT uskostaan ja lähtevät seuraamaan tämän maailman ruhtinasta. Näin kävi Deemaksellekin:
1. Tim 4
"Tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat kaikenlaisia villitsevien henkien oppeja"
2.Tim 4
"- Sillä tähän nykyiseen maailmaan rakastuneena jätti minut Deemas ja matkusti Tessalonikaan," - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se, että on joskus ollut uskossa, ole vielä mikään tae siitä, että kerran pelastuu:
"Olenko luterilainen tai edes uskova?"
Monet LUOPUVAT uskostaan ja lähtevät seuraamaan tämän maailman ruhtinasta. Näin kävi Deemaksellekin:
1. Tim 4
"Tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat kaikenlaisia villitsevien henkien oppeja"
2.Tim 4
"- Sillä tähän nykyiseen maailmaan rakastuneena jätti minut Deemas ja matkusti Tessalonikaan,""Luterilainenkin voi pelastus jos tulee uskoon ".
Tuo on totta, mutta se on monelle vaikeaa, koska hänet on aivopesty luottamaan siihen, että lapsikaste riittää pelastumiseen. Usko seremonioihin on vahva.
Mutta Pyhä Henki on voimallinen kirkastamaan Kristusta, jos ihminen sitä nöyrästi pyytää Jumalalta.
"Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Luterilainenkin voi pelastus jos tulee uskoon ".
Tuo on totta, mutta se on monelle vaikeaa, koska hänet on aivopesty luottamaan siihen, että lapsikaste riittää pelastumiseen. Usko seremonioihin on vahva.
Mutta Pyhä Henki on voimallinen kirkastamaan Kristusta, jos ihminen sitä nöyrästi pyytää Jumalalta.
"Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."On raamatullista uskoa että kaste pelastaa
Uudestikastajat on sivioesty väittämään että kaste ei pelasta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Luterilainenkin voi pelastus jos tulee uskoon ".
"Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.""... hänet on aivopesty luottamaan siihen, että lapsikaste riittää pelastumiseen. Usko seremonioihin on vahva."
Pakana- ja kaikenmaailman uskonnot tuovat esiin luottamuksen kaikenlaisiin riitteihin on ihmisissä vahvempi kuin elävä usko Jeesukseen. Myös Suomessa oli muinoin vallalla pakanuus ja noituus missä uskottiin tonttuihin ja kaikenmaailman henkiin eikä tämä näytä vieläkään poistuneen koska jopa kirkkoon ja sen toimintoihin ovat vahvasti tunkeutuneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On raamatullista uskoa että kaste pelastaa
Uudestikastajat on sivioesty väittämään että kaste ei pelastaToki pelastaa mutta tuossa viitattiin sellaiseen opetuksen jota luterilaisuudessa ei ole, eli että kaste ilman uskoa pelastaa
 - Anonyymi
Pyydän anteeksi aloittajalta!
Kirjoitin tuon "...tai edes...".
Luin viestisi mobiilista ilman lukulaseja ja tuon otsikon sanan "Olenko..." joko luin tai jostain muusta syystä ymmärsin sanaksi "oletko".
Oli sitten kyse huonosta näöstäni tai ymmärryksestäni niin nyt vasta huomasin erehdykseni.
Anteeksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki pelastaa mutta tuossa viitattiin sellaiseen opetuksen jota luterilaisuudessa ei ole, eli että kaste ilman uskoa pelastaa
Toisinsanoen vauvan kastamisesta ei ole mitään hyötyä, koska vauva ei kykene vielä uskomaan!
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."
" että kaste ilman uskoa pelastaa" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisinsanoen vauvan kastamisesta ei ole mitään hyötyä, koska vauva ei kykene vielä uskomaan!
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."
" että kaste ilman uskoa pelastaa"Kyllä kykenee sillä usko on Jumalan teko, ei ihmisen

- Anonyymi
Minä olen sitä mitä olen. Muut saavat hakea itseään, jos niin haluavat.
 - Anonyymi
Jos turvaat Jeesuksen työhön niin pelastut
 - Anonyymi
Ongelma onkin juuri siinä: sinä vain uskot. Et tiedä.
- Anonyymi
"Olenko luterilainen tai edes uskova?"?????
Kukaan ei ole uskova sen perusteella, että kuuluu johonkin porukkaan. Taivaaseen ei mennä joukon mukana vaan YKSILÖINÄ!
Kristityn nimi ei pelasta ketään, ellei sydämessä ole uskoa Jeesuksen sovintotyöhön.
Raamattukin varoittaa luottamasta nimeen:
"Teillä on se nimi, että elätte, mutta te olette hengellisesti kuolleita." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olenko luterilainen tai edes uskova?"?????
Kukaan ei ole uskova sen perusteella, että kuuluu johonkin porukkaan. Taivaaseen ei mennä joukon mukana vaan YKSILÖINÄ!
Kristityn nimi ei pelasta ketään, ellei sydämessä ole uskoa Jeesuksen sovintotyöhön.
Raamattukin varoittaa luottamasta nimeen:
"Teillä on se nimi, että elätte, mutta te olette hengellisesti kuolleita."Totta, ilman uskoa ei voi pelastua
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, ilman uskoa ei voi pelastua
Uskoa mihin?
Jos uskon yhteen Jumalaan, en ihmiseen Jumalana, yritän parhaani mukaan olla hyvä lähimmäisilleni ja niin edelleen, niin mitä... eikö minulla muka olisi edes mahdollisuuttakaan pelastua, koska en usko kuten te jotkut uskotte? Luterilainen olen ja kai siitä nyt jotain pisteitä saan, varsinkin lapsikasteen saatuani, jolloin minut luovutettiin Jumalan hellään huomaan, vaikka en kolmiyhtenäisyyteen uskokaan, mutta jos ei nyt niitä kahta epäjumalaa oteta huomioon, niin onhan misusta SE YKSI JA AINOA JUMALA pitänyt huolta ja se on paljon se! 
 - Anonyymi
Luottamusta. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
 - Anonyymi
mikäs se lutteri oikeasti oli mieltä ???
- Anonyymi
vaariko se taas
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaariko se taas
Mikset keskity asioihin? Voisitko saada jotain tukea siihen?

”Anonyymi” 2025-10-26 12:11:17 kirjoitti viisaasti: ”Sinun pelastus ei ole palstan aitouskovien päätettävissä.”
Muutama kohta Raamatusta:
1Joh. 4:16 Ja me tunsimme ja uskoimme sen rakkauden, jolla Jumala meitä rakastaa. Jumala on rakkaus, ja joka rakkaudessa pysyy, hän pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä.
1Kor. 13:13 Mutta nyt pysyvät usko, toivo, rakkaus, nämät kolme; vaan rakkaus on suurin niistä
Kuten ”Anonyymi” 2025-10-26 09:06:53 muistutti:
”Publikaani pelastui sillä, kun rukoili nöyrästi:
"Herra, ole minulle syntiselle armollinen ja pese minut puhtaaksi synneistäni."- Anonyymi
Luterilainen on siis luterilainen, ei kristinuskoinen koska kristityt ovat Jeesuksen seuraajia eli Jeesuksen opetuslapsi.
Ap. t. 11:26
Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.- Anonyymi
Eivät sulje toisiaan pois
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät sulje toisiaan pois
2. Kor 13
"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. Minä toivon teidän tulevan tuntemaan, että me emme ole niitä, jotka eivät koetusta kestä."
Ei omaa uskoa tarvitse kysellä toisilta, eikä sitä tarvitse katsoa kirkon kirjoista. Kyllä jokainen uskova tietää sen, olenko uskossa vai ei:
"Henki sen todistaa meidän henkemme kanssa,
Room 8
"Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme." - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ellei usko Jeesukseen ei ole kristitty. Näin yksinkertaista se on. :D
Onko Jeesus sinulle Jumala?
 - Anonyymi
Ap. t. 11:26
Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.
Eli henkilökohtaisesti Jeesuksen seuraajat vain voivat olla kristittyjä. Tämä tarkoittaa sitä että jossain elämänsä vaiheessa ihmisen on ollut tehtävä ratkaisu lähteä seuraamaan Jeesusta ihan samalla tapaa kuin opetuslapset tekivät. 
 - Anonyymi
Luterilaisen kirkon jäsenistä alle 10% on luterilaisia,
 - Anonyymi
Pelkkä luterilainen ei ole mikään kristitty, mutta Jeesukseen uskoon tullut luterilaisen kirkon jäsen voi olla kristitty.
 - Anonyymi
Miltä pitää pelastua ja miksi?
- Anonyymi
Ei sinun pidäkään.

- Anonyymi
Kristinusko ei sulje pois normaalia ihmiselämää. Voimme iloita rakkaistamme ja jopa rakastaa vihollistammekin. Olimmepa hyviä tai pahoja, niin lankeilemme normaali tunteitemme voimasta kuitenkin. Siksi Jeesus tuli ihmiseksi ja sovitti kuolemansyntimme. Voimme hyväksytysti viedä syntimme rehellisesti Hänelle, katuen ja parannusta tehden kasvaen kohti Herramme parempaa tuntemusta.
 - Anonyymi
Harva evlut kirkon jäsen on uskova.
- Anonyymi
Pieni vähemmistö ja sitäkin liberaalit vainoavat.

- Anonyymi
Et ole jos sitä täällä kysyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245191Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1814915"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste693379Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1072966Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan242282Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2371728- 991279
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.771261Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.74990Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.96927