Valitsin olla yksin

Anonyymi-ap

Mustasukkainen ihminen saattaa kokea elämän yksin parhaaksi, koska mustasukkaisuus liittyy pelkoon menettää tärkeä ihmissuhde, mikä voi johtaa vainoharhaiseen epäilyyn, kontrollointiin ja aggressiivisuuteen muita kohtaan. Yksinolon etsiminen voi olla keino välttää suhteisiin liittyvää epävarmuutta, uhan tunnetta ja potentiaalista kipua, ja se voi tuntua turvalliselta tavalta suojautua menetykseltä.
Miksi yksin oleminen voi tuntua paremmalta mustasukkaiselle:
Kontrollin tarve: Mustasukkainen voi yrittää hallita toisen tekemisiä ja tuntee olonsa turvallisemmaksi, kun kontrolloitavaa ei ole.
Epäluottamuksen pelko: Jatkuva epäluottamus ja epäily toisen toimia kohtaan tekee suhteesta raskaan sekä itselle että kumppanille.

12

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä, kuullostaa järkevältä ja nimenomaan myös toista huomioonottavalta.

• Anonyymi

Ajattelen, et jollei toiseen pysty luottamaan, silloin parempi pysyä ilman toista. -sivusta.

• Anonyymi

Mitä luultavammin joo en tiedä kun en itse ole perinteisellä tavalla mustasukkainen huomasin jo kauan sitte että se perinteinen tapa olla mustasukkainen johtuu siitä että kyseinen ihminen itse on kyvykäs pettämään miten epäillä ihmistä sellaisesta mitä ei itse tekisi niin kuin olen jo monesti maininnu mä selvitän aina ensin mikä on todennäköisyys kuin nopeasti toinen pettää tiedän tarkan rajan koska lopettaa suhteeseen panostaminen miksi turhaan panostaa kun ei toinen arvosta tai edes välitä sen vertaa että olisi pettämättä jopa isin kiltit tytöt syyllistyy pettämiseen yllättävän helposti liekö jotain äitiltä opittua oli äitiin hyvät välit tai ei ja haminasta löytyy vielä noita poikia jotka siinä ilomielin auttaa kun luulevat mua jotenkin satuttavansa tai jotenkin muhun vaikuttavansa ei vaikuta muhun mitenkään totean samalla tavalla kuin rikullekin että saatoit samalta naiselta pillua saada mu et enempää vois erehtyä siitä kenen tyttö on tosin se yritti mua saada tarkoituksella suuttumaan kun ei siihen aikaan hänen isänsä takia häntä uskaltanu kukaan edes lyödä hänellä oli pahaolo uskoakseni siksi ettei omaa lastaan saanu nähdä mu ei tappelu auta edes siihen pahaan iloon toki häneltä lopputuloksena joka tapauksessa päästä verta tuli vaikka en häntä kertaakaan edes lyöny potkasin rintaan kun sai mut sentä kaadettua seukilla maahan ja sanoin et me ny vittuun siitä mua kiinnosta sun kanssa tapella mu pienoa oli jonseuraavaksi viikonlopuksi muistaakseni vaihtanu paikkaa

• Anonyymi

Toinen tapa on tietysti kehittää itseään ajattelemalla realiteetteja ja hyväksymällä, ettei ketään voi omistaa. Suhde ei ole omistamista, se on rakastamista ja hyväksymistä, eikä tietenkään mitä vaan pidä tai tarvi hyväksyä, mutta se että muutkin näkee puolisosi. Eikä hänkään sokea ole oletettavasti.

On myös ihmisiä joiden käytös ei ole mustasukkaisuutta herättelevää.

Jasu

• Anonyymi

Ja joo, olen ollut joskus mustasukkainen aggressiivisestikin. Lyönyt loukkaannuttuanikin. Ei tervettä, siksi pyri pois siitä kehittämällä itseäsi, ei muuttamalla muita.

Jasu

• Ei tuohon mustasukkaisuuteen auta oikeastaan muu kuin terapia itsensä kanssa tai ammattilaisen avulla, mutta sen tiedän, että siitä voi oppia pois. Se vaatii vain työstämistä ja juurisyyn löytämistä.

• Anonyymi

Miksi sinä olet mustasukkainen

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä olet mustasukkainen

Sanoinko jossain olevani mustasukkainen?

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Sanoinko jossain olevani mustasukkainen?

No tulipa mieleen kun puhuit terapiasta ja ammattilaisista että varmaan on kokemusta

• Anonyymi kirjoitti:

No tulipa mieleen kun puhuit terapiasta ja ammattilaisista että varmaan on kokemusta

No ei tarvitse olla edes penaalin terävin kynä, että ymmärtää terapian olevan ratkaisu. Se vain on kovin kallis ratkaisu, johon monella ei ole varaa.

Olen kyllä avoimesti puhunut, että olen eron ja kiusaamisen takia käynyt terapiassa, että sitä en kiellä.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

No ei tarvitse olla edes penaalin terävin kynä, että ymmärtää terapian olevan ratkaisu. Se vain on kovin kallis ratkaisu, johon monella ei ole varaa.

Olen kyllä avoimesti puhunut, että olen eron ja kiusaamisen takia käynyt terapiassa, että sitä en kiellä.

No yritin vain tehdä tikusta asiaa eli halusin jutella kanssasi tai vastata

• Anonyymi kirjoitti:

No yritin vain tehdä tikusta asiaa eli halusin jutella kanssasi tai vastata

Juu, ymmärrän. Jokainen meistä haluaa tulla nähdyksi ja kuulluksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      138
      5828
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      397
      2632
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      136
      2584
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      10
      2100
    5. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      14
      1660
    6. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      71
      1249
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      4
      1094
    8. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      10
      1072
    9. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      52
      948
    10. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      83
      878
    Aihe