Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet varpiesi vaikuttavan/vaikuttaneen elämääsi, persoonaasi, minuuteesi, itsekuvaasi, itsetuntoosi, ajatteluusi, käytökseesi jne? Kuinka usein ylipäänsä ajattelet varpejasi?
Aina toisinaan palstalla saa kuvan kuin ihmiset eläisivät jatkuvasti varpaittensa kautta ja kokisivat varpaiden vaikuttavan kaikkeen elämässään, omaan persoonaansa ja elämänkokemuksiinsakin. Ikään kuin heille ne varpaat olisi heidän olemisensa keskeisin vaikuttava ja määrittävä tekijä. Tuntuu kuin monen kaikki ajattelu lähtisi varpaista tai että he ainakin kuvittelevat sen lähtevän.
Varpaiden merkitys elämässäsi?
41
470
Vastaukset
- Anonyymi
Ne auttavat minua pysymään pystyssä. Onhan se tärkeää.
- Anonyymi
Varpaat... koita miettiä esim sitä, minkälaista kävelysi olisi ilman varpaita.
Vai tarkoitatko jotain fetissiä?? - Anonyymi
Entäpä aivojen merkitys?
Jasu- Anonyymi
Eikö kukaan sano, ettei ne varpaat toimi ilman aivoja?! Minä sanon.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kukaan sano, ettei ne varpaat toimi ilman aivoja?! Minä sanon.
JasuTarviiko niiden toimia? Voihan minulla olla vaikka tekojalka kumivarpailla yöpöydällä viihdykkeenä. Nih!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarviiko niiden toimia? Voihan minulla olla vaikka tekojalka kumivarpailla yöpöydällä viihdykkeenä. Nih!
Heh, mutta ei sinua nekään varpaat viihdytä jollei sulla ole aivoja. 😝
Ilman aivoja on kaikki melko vaikeaa, ellei jopa mahdotonta. Olipa fyysisesti ihan mitä tahansa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman aivoja on kaikki melko vaikeaa, ellei jopa mahdotonta. Olipa fyysisesti ihan mitä tahansa.
JasuSeuraavaksi olisinkin kysynyt, entäpä persereikä. Mutta sitten muistin avanteet. Joten päätin jättää kysymykseni oleellisempaan eli aivoihin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuMinä taas väitän, että ne viihdyttävät minua vain, jos minulla EI ole aivoja.
- Anonyymi
Maailmassa on VAIN kahdenlaisia varpaita: pitkiä ja lyhyitä.
On turha lässyttää, että olisi olemassa mitään muun tyylisiä varpaita!
Pitkien varpaiden omistajien kuuluu kävellä ja käyttäytyä siten kuin on luonnollista pitkien varpaiden omistajille. Muu on luonnonvastaista. Vastaavasti lyhytvarpaiset ovat lyhytvarpaisia, eikä heidän sovi käyttäytyä siten kuin pitkävarpaiset käyttäytyvät.
Ärsyttää kaiken maailman käyrävarpaat, jotka kuvittelevat olevansa ihmisiä. Jotkut käyrävarpaiset käyttävät kynsilakkaa varpaankynsissä. Se on ällöttävää. Kynsilakka on varattu vain pitkävarpaisille ja sitä saa käyttää vain oikean pikkuvarpaan kynnessä!
🦄 - Anonyymi
Kyllä niitä varpaita kannattaa välillä ajatella. Jos ei koskaan ajattele niin ei ole ihme että on kynsisientä ja jalkasilsaa. Mä en halua ajatella mitä kasvustoa sun varpaiden välistä löytyy. Sitten ihmetellään kun jalat haisee.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Paitsi, että joillakin eivät haise edes jatkuvasti kumisaappaita käyttäessä.
Nyt ei ollut kyse kumisaappaiden käytöstä . Kynsisieni ja jalkasilsa voi tulla vaikka ei olis ikinä käyttänyt kumisaappaita.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Paitsi, että joillakin eivät haise edes jatkuvasti kumisaappaita käyttäessä.
No heillä ei ole ei tulehdusta. Onko sulla joku ennakkoluulo kumisaappaita kohtaan. Miksi uimahallista voi tarttua jalkasieni . Ethän sinä ole siellä uimahallissa kumisaappaat jalassa...toivottavasti et
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei ollut kyse kumisaappaiden käytöstä . Kynsisieni ja jalkasilsa voi tulla vaikka ei olis ikinä käyttänyt kumisaappaita.
Paitsi että eräille ei tule.
(ei tullut edes armeijassa, vaikka siellä oli ihan riittävästi altistusta)Anonyymi kirjoitti:
No heillä ei ole ei tulehdusta. Onko sulla joku ennakkoluulo kumisaappaita kohtaan. Miksi uimahallista voi tarttua jalkasieni . Ethän sinä ole siellä uimahallissa kumisaappaat jalassa...toivottavasti et
Noh, tuolla viittsin siihen, että yleensä ihmisten kumisaappaat haisevat karmeilta ja ihan ilman silsoja ym.
Jätin kerran omat kumisaappaani yliopistolla laitoksen naulakkoon ja kun olisin seuraavalla kerralla tarvinnut niitä, niin en kyennyt laittamaan niitä jalkoihini.
Joku oli siis lainannut niitä ja saanut ne hirvittävän hajuisiksi
Pesin ne kloriitilla ja kuumalla vedellä ja sen jälkeen ne olivat taas käyttökelpoiset.
Sikäli vaikuttavat, että jos olisi hiukan lyhyemmät varpaat, niin voisin ostaa halvalla kenkien mallipareja.
Etusormea vastaava varvas, sen nimeä en tiedä, olkoon vaikka Teemu, on poikkeuksellisesti pisin kaikista varpaista.
Teemu tekee minusta uniikin ja olen ylpeä siitä.- Anonyymi
En tiennytkään tuon olevan poikkeuksellista. Itsellänikin tuo "etuvarvas" on pisin varvas. Vaikkakin pienellä erolla, mutta pisin kuitenkin.
Anonyymi kirjoitti:
En tiennytkään tuon olevan poikkeuksellista. Itsellänikin tuo "etuvarvas" on pisin varvas. Vaikkakin pienellä erolla, mutta pisin kuitenkin.
Hätäisesti poimin netistä sivun, jota en ehtinyt lukea, mutta näyttää siltä, että en ole edes uniikki.
Gattino kirjoitti:
Hätäisesti poimin netistä sivun, jota en ehtinyt lukea, mutta näyttää siltä, että en ole edes uniikki.
Noniin ja linkki unohtui...
https://blog.myheritage.fi/vieraiden-postaukset/sukujalka/- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Noniin ja linkki unohtui...
https://blog.myheritage.fi/vieraiden-postaukset/sukujalka/Kiitos tuosta. Kyllä varpaani tuollaiset "kreikkalaiset" ovat, mutta ihan vain millien eroilla. Ei mitään likipitäenkään noin dramaattista. Jos varpaiden pituusero on sinulla yhtä suuri kuin tuossa linkin takana, niin olet (minuun verrattuna) ehdottomasti uniikki.
- Anonyymi
On ne vaarassa joka yönä pahaa unta nähdessä.
- Anonyymi
Tuli mieleen dingon lakatut varpaankynneet saapui asfaltti viidakkoon
En mä miehenä ole erityisemmin ajatellut asiaa, tai ajatellut että ne voisi olla naisten silmissä kiinnostuksen kohde. Lyhyesti sanottuna, kengännumero mulla on 43 vaikka olen lähes 185 pitkä.
Kesän 2019 exällä oli nätit jäntevät jalat kun harrasti pyöräilyä, tämä saman vuoden marras-tammikuun 5-kymppisellä tapailukumppanilla oli jännät pitkät kynnet ja jotain vähän kasari-tyylistä pastellinväristä lakkaa, ja ex-Muijalla oli väri yleensä osapuilleen Ferrarin punainen ja kivoja koruja varpaissa ja nilkoissa 😍 Siitä tiesi, että toisen tekee mieli uimahyppääjän kosketusta kun hän alkoi kutittelemaan jalalla leuan alta. Vaikka katsoin Walesin rallia juuri sillä hetkellä. Ehkä vähän luonto ajoi tikanpojan puuhun sillä hetkellä 😄Voihan varpaat. Tässä useampikin on sanonut, että varpaissa on alkavalta. Liityn kerhoon, eli pottuvarvas on lyhyempi kuin viereinen. Aiheuttaa joskus haasteita kenkien kanssa.
- Anonyymi
Varpailla on suuri merkitys. Sen huomaa erityisesti silloin, kun varpaissa on jotain vaivaa tai yksikin varvas on amputoitu. Varpaista voi myös ennustaa. Hyvä että varpaat ovat piilossa sukkien ja kenkien alla, ei tule kukaan väittämään mitään millaisia niiden kuuluisi olla.
- Anonyymi
Aika paljon. Luit kuin ajatukseni. On käytävä suihkussa ja hoidettava jalat ja etenkin varpaat. Säännöllistä hoitoa ei voi jättää väliin. Ostaisin mieluummln palveluna, mutta en pitänyt paikssa a liian uteliaasta ja aasialaisessa paikassa b tunsin olevani riistäjäksi, vaikka sain erinomaista palvelua. Paikassa c otin enää akupunktiota selkään, joten tervehdyin taipumaan itsehoitoon.
En ole koskaan saanut naiselta varvashoitoa.
- Anonyymi
Onko se toellatio mitä tarkoitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se toellatio mitä tarkoitat?
Suomeksi toellaatio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomeksi toellaatio.
Kun mies nuolee/imee kaunottaren varpeja on toimenpiteen nimi tootsielingus.
Anonyymi kirjoitti:
Kun mies nuolee/imee kaunottaren varpeja on toimenpiteen nimi tootsielingus.
En ole koskaan ollut jalkamies. Mutta tässä elokuvissa ollessa joku kaunotar edessä nosti jalat selkänojan päälle. En tuijottanut koko leffan ajan tämän kauniita jalkoja. Löysin aivan uuden puolen itsestäni.
Palstakamu kirjoitti:
En ole koskaan ollut jalkamies. Mutta tässä elokuvissa ollessa joku kaunotar edessä nosti jalat selkänojan päälle. En tuijottanut koko leffan ajan tämän kauniita jalkoja. Löysin aivan uuden puolen itsestäni.
Kirjoitinpas huonoo suomee, mutta jospa tuosta ajatuksesta saa kiinni :D
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Onneksi olkoon! Kaunottaret eivät turhan takia paljastele varpejaan, jalkojaan ja nilkkojaan.
Sanotaan että kuuluisa maalari Jean-Auguste-Dominique Ingres olisi sanonut että "The foot is the most beautiful part of a woman". Kaikki AIt eivät kuitenkaan ole yksimielisiä siitä onko hän niin sanonut, ja yksi niistä piti minulle luentoa siitä että ei naisen osasia voi/saa tällä tavalla, nykyaikana, laittaa paremmuusjärjestykseen.
- Anonyymi
Jaa.
- Anonyymi
Varpit ovat olleet tärkeässä osassa elämääni, kaikilla kinkuillani on ollut kauniit ja hyvänmakuiset varpit.
- Anonyymi
Vaikuttaa kuulemma tasapainoon sitä en tiedä miten muuten vaikuttavat kenenkäkin elämään
- Anonyymi
Sivusta ...
Lähinnä itselleni varpaat ovat tasapainon kannalta tärkeä asia. Ainakin epäilen ja uskon, että niillä on tasapainoon suuri vaikutus.
Joskus olen leikilläni kokeillut ottaa varpailla tavaroista kiinni kuten sormilla, mutta ei se ole sama asia. Ei onnistu lähellekään samalla tavalla.
Olenkin ajatellut, että se on tuo tasapaino pääasiassa. - Anonyymi
Mulla ne on osittain tunnottomat ja välillä yliherkät. Niissä on haamukipuja ja jäykkyyttä. Ei niitä ennen juuri tarvinnut ajatella mutta nykyään ne on melkein aina mielessä. Syytä vaivalle ei ole löytynyt...voi littyä nivelrikkoon
- Anonyymi
Jos olisin syntynyt varpaattomana tai esim. tapaturmaisesti menettänyt ne jo lapsena, niin luulen että pituushyppyennätykseni olisi jonkin verran pienempi.
-keinovaginamies-
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512