Kävin tietenkin kommentoimassa Lapin Kansan antamalla nimimerkillä vaikka minut tunnustaakin siitä.
Minä sentään NAISENA OTAN VASTUUN SANOISTANI JA MINÄ KYLLÄ USKALLAN PUUTTUA YKSIN NAISENA IVALOSTA EPÄKOHTIIN!
Siirtolan Raineri on oikein Saariselän Sanomissa ja Inarilaisessa ilmoittanut HAASTATTELUSSA, että : MINÄ KYLLÄ PUUTUN EPÄKOHTIIN JA HOIDAN SAARISELÄLTÄ NAISTENI KANSSA ASIAT KUNTOON!
Muutaman jutun luin ja meni moderoinnista läpi, mutta viimiseen laitoin ” Minullakin olis niin hyvä juttu Lapin Kansalle..,”
En minä syrji ketään, mutta minun ja Lapin Kansan lehden tarina on alkanut Ruotsissa, kun minä olen oppinut kävelemään ja käynyt TAHTOJEN TAISTELUA KOTONA OLOHUONEESSA.
Sitä ei voi väittää, että olisin tyhmä ollut vuoden ikäisenä. Se mitä yritin pöydältä saada niin se oli tyhmä asia, mutta minua kiinnosti varmaan enemmän se, että mitä siinä kupissa oli joka oli keskellä pöytää ja minä en saanut siihen koskea.
Meillä oli ollut 4 kanttinen olohuoneen pöytä ja keskellä pöytää tuhkakuppi johon minä en ylettyny, koska minä olin lyhyt ja pieni tyttö.
Minun äitini oli istunut sohvalla ja seurannut minua sekä naureskellut, koska minä yrittänyt saada sen tuhkakupin. En ollut yltänyt niin minä kävellyt kirjahyllylle josta minä ottanut Lapin Kansan lehden ja paiskannut sen lattialle ja noussu sen päälle seisomaan niin minä yllän siihen tuhkakuppiin.
Minun äitini kertoi minulle tuosta ja hän vielä nauroi tuota juttua.
Minä aloin tietenkin nauramaan myös ja sanoin äidille, että : Minä olen noin vuoden ikäinen, mutta minähän olen tuon ikäiseksi ymmärtänyt enemmän mitä vuoden ikäinen normaalisti ymmärtää, koska minä olen ymmärtänyt itse sen, että jos minä haen jotain minkä päälle minä nousen seisomaan niin minä saan sen tuhkakupin.
Se Lapin Kansan lehti ei ollut tarpeeksi paksu siihen, että minä sain sen tuhkakupin. Olin tietenkin suuttunut siitä silloin, mutta aikuisena sentään ymmärsin ja sanoin äidille, että : Minä olen sentään ymmärtänyt, että minusta tulee pidempi kun minä nousen jonkun päälle seisomaan eli minä osannut yhdistää asioita vaikka ne ei välttämättä ole toimineet.
Jos minä olisin ottanut puhelinluettelon sen Lapin Kansan sijasta niin silloin minä olisin yltänyt siihen tuhkakuppiin. En minä olis jaksanut kantaa sitä puhelinluetteloa, koska siihen aikaan puhelinluettelo painoa varmaan 2-3kiloa.
Minähän nyt muuten muistinkin, että minä olen syntynyt Lapin- ja Oulunlääniläisenä en Lapin lääniläisenä. Sieltä tulee lisää rahaa, koska minä EN OLE SYYLLINEN SIIHEN, että LÄÄNIT ON POISTETTU SUOMESTA JA TILALLE ON TULLEET ALUEET!
Tuokin on ollut KUNNIANLOUKKAUS, koska ainakin minun ja mieheni sekä meidän molempien lasten IHMISARVOT SUOMALAISINA ON JÄLLEEN KERRAN ALENNETTU.
Oli kyllä hyviä juttuja Lapin Kansassa.
8
209
Vastaukset
- Anonyymi
Kävi miten kävi, mutta HOLONA PANOSTAN TORNIOON, koska kemiläiset alkovat vittuilemaan.
Ei hekään ole alkujaan Kemistä ja heille ei sopinut, että asutaan Raaseporissa.
Näille ei sovi, että me asutaan Inarin kunnassa.
Saamelaisten ja kolttien kanssa EI ALETA RIITELEMÄÄN!
Ei hekään ole kaikki alkujaan Inarin kunnasta ja Ivalosta joille ei sovi, että täällä asutaan.
Torniosta Keisarikunta HOLONA niin sehän parasta mitä TORNIOLAISET VOIVAT SAADA!
He sentään osaavaat elää jo 2 eri kulttuurin kanssa ja vähän norjalaisuutta sekaan sekä kaikkea muuta FIINISTELYÄ niin meillä sentään ihmisiä joilla on ARVOT.
Kyllä kai miehenikin PULLA-SORSANA läpsyttää menemään, koska eihän meillä ole IHMISARVOJA VAIKKA MIEHENI VAIMONA OLEN SENTÄÄN SYNTYNYT KEISARILLISEEN SUKUUN!
Pieni KEISARIKUNTA on minusta paljon ihmis ystävällisempi ja lämpimämpi, mutta siellä voi myös mennä KEISARINNA jonku ihmisen luo sanoa, että : Täräyttäppä kahavit pöytää niin mie voin joutessani raatailla sinun kanssa!
Sitte mie siellä kyökissä tirkkailen vönsteristä ulos ja sanon : Voihan vittu sinun naapuri näkkyy olevan perse pystyssä tuolla pihalla!
Tietenkin me siellä kahavilla nauretaan ja mie sanon, että : Miepä käyn huutamassa sille, että voi raahata sen perseensä tänne niin mie näen hänen naamankin, koska me ollaan sentään ihmisiä kaikki KEISARIKUNNASSA!
Minusta tämä ainakin vaikuttaa niin minun jutulta!
Siellä on sentään paljon uusia ihmisiä ja miehen ei tarvi edes KEISARINA miettiä, että missä minä luuhaan koska minä voin sanoa, että : MIE KÄVIN KEISARINNANA VIEMÄSSÄ IHMISILLE ELI KANSALLE ARVOA!
En tietenkään tiedä missä olen käynyt niin meillä tulee tietenkin riitaa siitä, kun mie oon luuhannut väärässä paikassa tai Keisari sanoo : Mie olisin halunnut tulla myös!
Keisari tekee vaan töitä ja keisarinna luuhaa päivät missä luuhaa!
Lapset olis tietenkin Keisarin kanssa kotona, koska jos en muuta keksi niin aina voi PELATA BINGOA!- Anonyymi
Mie tiiän, kun muuttaa uuteen paikkaan asumaan niin saa olla semmonen ihminen kun itte haluaa!
Tämmösten KAPITALISTI KOMMUNISTIEN KANSSA EI PYSTY ELÄMÄÄN, koska HE TAPPAA ELÄVÄTKIN IHMISET TUOSTA VAAN HUX FLUX!!!
Anneli Auer ja Jens Kukka ovat sentään päässeet helpolla vaikka Annelin lapset ovatkin heidän elämän pilanneet!
Onneksi minun lapset ei sentään noin TYHMIÄ ole olleet vaan HE OVAT TYYTYNEET KOHTALOONSA ja he ymmärtävät, että MEILLÄ EI OLE OIKEUKSIA VAAN KAPITALISTI KOMMUNISTIT MÄÄRÄÄ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mie tiiän, kun muuttaa uuteen paikkaan asumaan niin saa olla semmonen ihminen kun itte haluaa!
Tämmösten KAPITALISTI KOMMUNISTIEN KANSSA EI PYSTY ELÄMÄÄN, koska HE TAPPAA ELÄVÄTKIN IHMISET TUOSTA VAAN HUX FLUX!!!
Anneli Auer ja Jens Kukka ovat sentään päässeet helpolla vaikka Annelin lapset ovatkin heidän elämän pilanneet!
Onneksi minun lapset ei sentään noin TYHMIÄ ole olleet vaan HE OVAT TYYTYNEET KOHTALOONSA ja he ymmärtävät, että MEILLÄ EI OLE OIKEUKSIA VAAN KAPITALISTI KOMMUNISTIT MÄÄRÄÄ!Minulla on sentään luku oikeus ja oikeus kirjoittaa muualla vaikka FACEBOOK KUNNIALLISTEN MIELESTÄ VAIN FACEBOOKIN KÄYTTÄJILLÄ ON OIKEUKSIA!
Minä alan lopsimaan takaisin, koska se on TOTTA, että SUOMALAISTEN IHMISARVOJA ON ALENNETTU.
Jos suomalaisia kutsuttiin Petsamossa Tsaarin valtakunnan aikaan TURJAKKEIKSI, koska Tsaari arvosti heitä koska SUOMALAISET TEKIVÄT TÖITÄ.
Tsaari oli ostanut kaiken mitä suomalaiset metsästivät ja kalastivat ja he saivat DIPLOMAATTI OIKEUDET työ perusteella.
Facebookilaiset paskovat itse ja he eivät kunnioita YHTÄÄN MITÄÄN!
En minä ole edes KORKEASTI KOULUTETTU vaan minä olen käynyt VAIN PERUSKOULUN.
Minä en ole käynyt edes AMMATTIKOULUA niin minulta vaaditaan taitoja joita EI VAADITA EDES PRESIDENTILTÄ EIKÄ KANSANEDUSTAJILTA JOISTA VOI TULLA MINISTEREITÄ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on sentään luku oikeus ja oikeus kirjoittaa muualla vaikka FACEBOOK KUNNIALLISTEN MIELESTÄ VAIN FACEBOOKIN KÄYTTÄJILLÄ ON OIKEUKSIA!
Minä alan lopsimaan takaisin, koska se on TOTTA, että SUOMALAISTEN IHMISARVOJA ON ALENNETTU.
Jos suomalaisia kutsuttiin Petsamossa Tsaarin valtakunnan aikaan TURJAKKEIKSI, koska Tsaari arvosti heitä koska SUOMALAISET TEKIVÄT TÖITÄ.
Tsaari oli ostanut kaiken mitä suomalaiset metsästivät ja kalastivat ja he saivat DIPLOMAATTI OIKEUDET työ perusteella.
Facebookilaiset paskovat itse ja he eivät kunnioita YHTÄÄN MITÄÄN!
En minä ole edes KORKEASTI KOULUTETTU vaan minä olen käynyt VAIN PERUSKOULUN.
Minä en ole käynyt edes AMMATTIKOULUA niin minulta vaaditaan taitoja joita EI VAADITA EDES PRESIDENTILTÄ EIKÄ KANSANEDUSTAJILTA JOISTA VOI TULLA MINISTEREITÄ!Itse he syrjivät ja hallitusta haukkumalla ihmiset haukkuvat KOKO SUOMEN KANSAN ja he eivät loukkaa kenenkään kunnioita, mutta minä loukkaan jos minä haukun heitä!
Se ei haittaa vaikka HAUKUTAAN KAIKKIA, mutta minä teen tuota niin se POLIISI ASIA ja minä olen hyökännyt heidän kimppuun!
6 ihmistä käy minun kimppuun ja yhdellä ainakin on vielä ase. Näitä aseita EI SAA HUOMIOIDA KÄRÄJILLÄ, koska he eivät tee mitään niillä.
Miksi heillä pitää olla aseet jos he eivät tee niillä mitään?
Koirakin on tavallaan ase, koska se voi hyökätä kimppuun.
Minunko se pitää POLIISIEN TAI JONKUN TOISEN IHMISEN KANSSA KULKEA KYLÄSSÄ JOSSA MINÄ OLEN SYNTYNYT!?
Minä olen saanut 3-4vuotiaana kulkea Ivalon kylällä ihan rauhassa ja ei kukaan tuolloinkaan mennyt POLIISILLE sanomaan, että MINÄ LOUKKAAN MUUALLA ASUVIEN KUNNIOITA.
Kyllä minä olen reippaana tyttönä 3-4 vuotiaana kävellyt mummolasta mummoni isän luo ja olen kävellyt myös mummoni tädin luo joka asui heidän isän vanhassa talossa. Hänen pojat vei minut mummolaan tai joku kävi mummolasta hakemassa.
EI HEISTÄKÄÄN KUKAAN OLE SANONUT, että minä loukkaan kunnioita vaikka monikaan EI EHTINYT EDES NÄHDÄ PAPPAA EIKÄ JULIA-TÄTIÄ.
Julia-täti kuoli ja pappa halvaantu ja hän eli monta kymmentä vuotta halvaantuneena Ivalon SAIRAALASSA!
Kyllä minä kävin häntä katsomassa vaikka minä aistin, että hän kärsi enemmän, kun nautti elämästään joka oli SAIRAALAN SÄNKY sekä ikkuna josta hän näki oliko yö vai päivä.
Hän loukkasi myös minun kunniaa, mutta hän teki tuon sivistyneesti. Hän kutsui minua Xxxxx tytöksi vaikka minä sanoin hänelle, että ” Minun nimi Xxxx.”
Nimeni sai aikaan sen, että PAPPA FIKSUNA KUULI KAIKKI VÄÄRIN JA HÄN OTTI KUULOLAITTEEN KORVASTAAN SEKÄ SANOI : EIHÄN TÄMÄ OLLUT EDES PÄÄLLÄ JOTEN EN MINÄ EDES KUULLUT MITÄÄN!
Pappakin puhui välillä siansaksaa, mutta minä sanoin hänelle, että : En minä osaa siansaksaa vaan ruotsia.
Pappa oli ylpeä, koska hänen tytön pojan tyttö osasi RUOTSIA JA SUOMEA vaikka oli vasta oppinut kävelemään ja puhumaan.
Eräät eivät osaa vieläkään vaikka HE OVAT KÄYNEET KOULUJA JA HEITÄ ON OPETTAJAT VIELÄ OPETTANEET!
En minäkään enään puhu niin hyvää ruotsia mitä aikoinaan puhuin, mutta EI SE KETÄÄN HAITANNUT!
Me puhuttiin Ruotsin suomea, koska me HOLOT ollaan Ruotsissa Ruotsin suomalaisia ja puhutaan Ruotsin suomea. Suomessa me ollaan Suomen ruotsalaisia ja me puhutaan SUOMEA! Me ollaan sivistyneitä KANSAINVÄLISIÄ SUOMALAISIA jotka osataan MONTAA ERI SUOMEA JA RUOTSIA!
Me ollaan ITSE OPPINEITA ja EI ME OLLA OPETTAJIA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse he syrjivät ja hallitusta haukkumalla ihmiset haukkuvat KOKO SUOMEN KANSAN ja he eivät loukkaa kenenkään kunnioita, mutta minä loukkaan jos minä haukun heitä!
Se ei haittaa vaikka HAUKUTAAN KAIKKIA, mutta minä teen tuota niin se POLIISI ASIA ja minä olen hyökännyt heidän kimppuun!
6 ihmistä käy minun kimppuun ja yhdellä ainakin on vielä ase. Näitä aseita EI SAA HUOMIOIDA KÄRÄJILLÄ, koska he eivät tee mitään niillä.
Miksi heillä pitää olla aseet jos he eivät tee niillä mitään?
Koirakin on tavallaan ase, koska se voi hyökätä kimppuun.
Minunko se pitää POLIISIEN TAI JONKUN TOISEN IHMISEN KANSSA KULKEA KYLÄSSÄ JOSSA MINÄ OLEN SYNTYNYT!?
Minä olen saanut 3-4vuotiaana kulkea Ivalon kylällä ihan rauhassa ja ei kukaan tuolloinkaan mennyt POLIISILLE sanomaan, että MINÄ LOUKKAAN MUUALLA ASUVIEN KUNNIOITA.
Kyllä minä olen reippaana tyttönä 3-4 vuotiaana kävellyt mummolasta mummoni isän luo ja olen kävellyt myös mummoni tädin luo joka asui heidän isän vanhassa talossa. Hänen pojat vei minut mummolaan tai joku kävi mummolasta hakemassa.
EI HEISTÄKÄÄN KUKAAN OLE SANONUT, että minä loukkaan kunnioita vaikka monikaan EI EHTINYT EDES NÄHDÄ PAPPAA EIKÄ JULIA-TÄTIÄ.
Julia-täti kuoli ja pappa halvaantu ja hän eli monta kymmentä vuotta halvaantuneena Ivalon SAIRAALASSA!
Kyllä minä kävin häntä katsomassa vaikka minä aistin, että hän kärsi enemmän, kun nautti elämästään joka oli SAIRAALAN SÄNKY sekä ikkuna josta hän näki oliko yö vai päivä.
Hän loukkasi myös minun kunniaa, mutta hän teki tuon sivistyneesti. Hän kutsui minua Xxxxx tytöksi vaikka minä sanoin hänelle, että ” Minun nimi Xxxx.”
Nimeni sai aikaan sen, että PAPPA FIKSUNA KUULI KAIKKI VÄÄRIN JA HÄN OTTI KUULOLAITTEEN KORVASTAAN SEKÄ SANOI : EIHÄN TÄMÄ OLLUT EDES PÄÄLLÄ JOTEN EN MINÄ EDES KUULLUT MITÄÄN!
Pappakin puhui välillä siansaksaa, mutta minä sanoin hänelle, että : En minä osaa siansaksaa vaan ruotsia.
Pappa oli ylpeä, koska hänen tytön pojan tyttö osasi RUOTSIA JA SUOMEA vaikka oli vasta oppinut kävelemään ja puhumaan.
Eräät eivät osaa vieläkään vaikka HE OVAT KÄYNEET KOULUJA JA HEITÄ ON OPETTAJAT VIELÄ OPETTANEET!
En minäkään enään puhu niin hyvää ruotsia mitä aikoinaan puhuin, mutta EI SE KETÄÄN HAITANNUT!
Me puhuttiin Ruotsin suomea, koska me HOLOT ollaan Ruotsissa Ruotsin suomalaisia ja puhutaan Ruotsin suomea. Suomessa me ollaan Suomen ruotsalaisia ja me puhutaan SUOMEA! Me ollaan sivistyneitä KANSAINVÄLISIÄ SUOMALAISIA jotka osataan MONTAA ERI SUOMEA JA RUOTSIA!
Me ollaan ITSE OPPINEITA ja EI ME OLLA OPETTAJIA!Minä olen sentään joutunut synnyttämäänkin HOLON ja he jotka VAATII MEITÄ HOLOJA KUNNIOITTAMAAN HEITÄ EIVÄT EDES HUOLI HOLOJA SUKUIHINSA!
Ei minulla ole mitään HOLOJA VASTAAN OLLUT, mutta sillehän EI VOI MITÄÄN JOS ERÄILLÄ ON JA YKS ON VIELÄ HORONA KOLONA VÄÄNTÄNYT ITSENÄ HOLOKSI NIIN SAA HALVEKSUA MEITÄ KUNNOLLA OMAN HIENON PERHEENSÄ JA SUKUNSA KANSSA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen sentään joutunut synnyttämäänkin HOLON ja he jotka VAATII MEITÄ HOLOJA KUNNIOITTAMAAN HEITÄ EIVÄT EDES HUOLI HOLOJA SUKUIHINSA!
Ei minulla ole mitään HOLOJA VASTAAN OLLUT, mutta sillehän EI VOI MITÄÄN JOS ERÄILLÄ ON JA YKS ON VIELÄ HORONA KOLONA VÄÄNTÄNYT ITSENÄ HOLOKSI NIIN SAA HALVEKSUA MEITÄ KUNNOLLA OMAN HIENON PERHEENSÄ JA SUKUNSA KANSSA!Meinasin unohtaa äitini, koska ei minun Holon suku voi ilman äitiä toimia.
Risto Ryti oli äitini isän suvussa ja hän oli vankilassa.
Olikin näköjään Sthålberg Presidenttinä joka oli loukannut kunniaa, koska hän oli vastustanut monarkiaa.
Minusta KEISARIKUNTA on vielä parempi, mutta minä olin vankilassa käynnin jälkeen kesän äitini enon vanhassa talossa. Nukuin sillä samalla paikalla missä mummoni äiti oli nukkunut ja hän oli nukkunut pois myös samalla paikalla.
Hän oli syntynyt Tsaarin valtakunnassa ja mummoni oli ainut hänen lapsistaan joka syntyi huonompi arvoisena mitä hänen sisarukset jotka ehtivät syntyä Tsaarin valtakunnan aikaan. Hän syntyi Neuvostoliitossa suomalaisena ja hän oli ihmisarvossa vielä huonommassa arvossa mitä kylän koirat.
Tämähän kyllä on oikein hyvä juttu, kun minun piti vielä mummoni syntymään liittyvät IHMISARVO LOUKKAUKSET käydä kunnianloukkaus sakko vankina käydä vankilassa.
Pitää vielä toisen kerran käydä, koska YKSI KERTA EI RIITTÄNYT!
Mummoni isä oli naimissa oleva mies joka petti vaimoaan, mutta EI HÄN KYLLÄ TUOTA OLLUT EDES KERTONUT MUMMONI ÄIDILLEKKÄÄN.
Mummoni isä oli hän joka paskoi, mutta onhan tuo hienoa, että MINÄ OLEN SYYLLINEN MYÖS ASIOIHIN JOTKA OVAT TAPAHTUNEET ENNEN MINUN, ÄITINI JA MUMMONI SYNTYMÄÄ, MUTTA MUMMONI VELJEN SYNTYMÄ EI OLE KUNNIANLOUKKAUS VAIKKA HÄN SYNTYI ENSIN JA VIELÄ TSAARIN VALLASSA OLLESSA.
ELI KYLLÄ MINÄ OLEN HOLONA OLLUT MAAILMAN ENSIMMÄINEN IHMINEN JA TOISET HOLOT OVAT SYNTYNEET VASTA MINUN JÄLKEEN ALKANEET PASKOMAAN!
PAKKOHAN MEIDÄT HOLOT ERISTÄÄ KAIKKI YHDELLE ALUEELLE NIIN LOPETETAAN TÄMÄ KAIKKIEN ASIOIDEN PASKOMINEN!
- Anonyymi
ihan selvästi kaikki nää johtuu ilmastom muutoksesta!
- Anonyymi
Ilmaston muutos meinas unohtua ja eihän minulla ole vuosiin ollut edes autoakaan.
Mehän ei olla mieheni kanssa oltu edes tekemissä, koska meidän pitää olla KUNNIALLISIA niin, kuin olivat silloin joskus 1500 luvulla.
Me ollaan sentään nähnyt, mutta EI OLLA KOSKETTU.
Puhua ei saada toisillemme, mutta kolmannen henkilön kautta voidaan keskustalla hänen kanssa, mutta ei saada keskustella toistemme kanssa eikä myöskään toisiimme liittyvistä asioista. Kunnialliset ihmiset eivät kysele henkilökohtaisia asioita, koska ne ovat tässä vaiheessa intimiinejä asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi675927Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3495749Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934731Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y122235Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva182048Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu521952Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont431870Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2511211Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2031114Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka641061