Tavallisten tunteiden lisäksi on erilaisia kummallisia elämystunteita, jotka heräävät esim. musiikkia kuunnellessa.
Vastaukset 4
- Anonyymi
En tiedä tunteiden määrää, mutta hyveitä kuten pitkämielisyys ja lempeys on 10000. Sitten on hurmio tiloja, joiden aikana henkilö ei edes tiedä olevansa jossakin erityisessä tunnetilassa?
Onko mahdollista että on henkilöitä joiden tunteet eivät ole mistään kotoisin eli ovat olemattomat, mutta jotka lankeaa hurmioon helposti? Ja toisaalta myös hyveellinen saattaa olla varsinaisilta tunteilta köyhiä?
Hare Krishna kirjoissa annetaan perustietoa näihin liittyvistä asioista. Myös kaiketi Antiikin Filosofia esittää jonkin verran viisautta hyveistä.
Perustunnetiloja ei välttämättä ole kovin montaa. Ehkä tusina tai alle sen.
Oletteko muuten tutustunut myös astrologian luonnekuvauksiin ja eri elementtien : tuli, vesi, maa, ilma aikaan saamiin eroavaisuuksiin. - Anonyymi
Minkälaisia hurmiotiloja tarkoitat?
- Anonyymi
Hurmostila
voimakas tunnetila
Kieli");">Lataa PDFTarkkaileMuokkaa
Lisätietoja
Tätä artikkelia tai sen osaa on pyydetty parannettavaksi, koska se ei täytä Wikipedian laatuvaatimuksia.
Tarkennus: ei kunnon lähteistystä, siirretty sisältö yksipuolista
Hurmostila eli ekstaasi on psykologinen voimakas tunnetila, jossa identiteettitunne ja tietoisuus ympäristöstä ovat väliaikaisesti heikentyneet tai hävinneet. Ekstaasia voisi kuvata hurmiolla tai hurmioitumisena.[1][2]
Ekstaasi saa alkuunsa tunnetilan kiihottamisesta huippuunsa,ihmiset voivat vaipua ekstaasiin esim. urheilutapahtumissa, musiikkitapahtumissa, tai karismaattisessa hengellisessä kokouksessa.[3][4]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651434
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58705Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.87667Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203558- 48516
- 37506
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15480- 112473
- 25473
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus46460