Sanotaan että naisyhteisöt vain riitelevät koko ajan. Ja miesyhteisöt eivät.
Onkohan näin?
Naisten välisestä ystävyydestä.
31
224
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Itse olen kuullut että ovat vielä raaempia. En sitte oikeesti tiedä. Vaan neiteethän puhuu takanapäi ja oikea mies tulee sanoo suoraan. Tykkäs tai ei.
- AnonyymiUUSI
No, itelleni ainakin naisyhteisöt on olleet paljon karumpia kokemuksia mitä miesyhteisöt.
Akat on selkäänpuukottajia, miehet taas enemmän kokovartalo mulkkuja.
Yksittäisiä naisia on varsin hyviäkin ystäviä, mutta he omaa aikalailla samanlaisen luonteenlaadun kun minä. Rehellinen, avoin ja ilkeilemätön. Sukupuoleton asenne.
Jasu- AnonyymiUUSI
Osaa miehet kieroja selän takana puhujia olla, mutta usein heissä on sitä "akkamaista" räkyttämistä sitten muutenkin.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Osaa miehet kieroja selän takana puhujia olla, mutta usein heissä on sitä "akkamaista" räkyttämistä sitten muutenkin.
JasuSe miten olen kokenut naisten kanssa työskentelyn ja viime vuosina myös ystävyyssuhteet naisten kanssa, on yritys ensin luoda luottamuksellinen suhde ja jakaa ja avautua kipeistä kokemuksista. Tietenkin luottamuksellinen keskustelu useimmiten johtaa siihen, että kertoo itsestäänkin yhtä syvää luotaavia kokemuksia ja tunteita. Yleensä ei kestä kovin kauaa, että kuulen miten kertomani asiat on ovat kantautuneet henkilöille, joilla ei pitäis olla mitään tietämystä kertomastani.
- AnonyymiUUSI
Menneiden kokemusten perusteella en enää suostu naistyöyhteisöön.
- AnonyymiUUSI
Sekä naisissa, että miehissä on k.päitä. Olipa kyseessä sitten mies tai nainen, niin jos k.pää pääsee yhteisössä valta-asemaan, on jälki karua. Naisilla keskimäärin on vähemmän kilpailuviettiä ja monet k.päiset ovat melko kilpailuviettisiä, joten sanoisin että tuollainen nainen pääsee naisyhteisössä helpommin niskanpäälle kuin mies vastaavasti miesyhteisössä. Aika usein, jos vaikkapa työyhteisössä on huono ilmapiiri, niin yhden yksilön poistaminen korjaa tilanteen.
- AnonyymiUUSI
Tai sitten poistetaan hänet, jota kiusataan. Useimmitenhan se menee niin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten poistetaan hänet, jota kiusataan. Useimmitenhan se menee niin.
Minä puhuinkin työyhteisön ilmapiirin korjaamisesta. Ilmapiiri ei tuolla korjaannu mihinkään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä puhuinkin työyhteisön ilmapiirin korjaamisesta. Ilmapiiri ei tuolla korjaannu mihinkään.
Ei korjaannukaan, mutta hetkellisesti kiusaajat, jotka ovat saaneet yhtenäisyyden kokemusta ottaessan yhden työyhteisön jäsenen silmätikukseen kokevat saaneensa aikaan ongelman poistamisen. Jossakin kohtaa he löytävät jonkun muun kiusattavakseen ja sama toistuu. Naisryhmissä samankaltaisuus ja samoin ajatteleminen on huomattavasti tärkeämpää kuin silloin, kun ollaan miesten kanssa tekemisissä. Ellei ole kiinnostunut samoista jutuista ja suostu mukautumaan jo valmiiksi luotuun dynamiikkaan, joutuu helposti kiusatun rooliin.
Usein hän, joka reagoi voimakkaimmin työyhteisön ilmapiiriin, nähdään ongelmana, vaikka juurisyy on todennäköisesti toisaalla. Väitetään, että siitä kuka on yksin ja kenellä on tukijoukkoja, huomaa kuka on työyhteisön kiusattu ja kuka kiusaaja. Pitäneekö paikkansa? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei korjaannukaan, mutta hetkellisesti kiusaajat, jotka ovat saaneet yhtenäisyyden kokemusta ottaessan yhden työyhteisön jäsenen silmätikukseen kokevat saaneensa aikaan ongelman poistamisen. Jossakin kohtaa he löytävät jonkun muun kiusattavakseen ja sama toistuu. Naisryhmissä samankaltaisuus ja samoin ajatteleminen on huomattavasti tärkeämpää kuin silloin, kun ollaan miesten kanssa tekemisissä. Ellei ole kiinnostunut samoista jutuista ja suostu mukautumaan jo valmiiksi luotuun dynamiikkaan, joutuu helposti kiusatun rooliin.
Usein hän, joka reagoi voimakkaimmin työyhteisön ilmapiiriin, nähdään ongelmana, vaikka juurisyy on todennäköisesti toisaalla. Väitetään, että siitä kuka on yksin ja kenellä on tukijoukkoja, huomaa kuka on työyhteisön kiusattu ja kuka kiusaaja. Pitäneekö paikkansa?Vaan minä puhuin työyhteisön ilmapiirin korjaamisesta. En pysty olemaan kanssasi samaa mieltä tuosta naisryhmien samankaltaisuudesta jne. Jos joukossa on se joku kpää, niin sitten joo, muutoin ei. Vaan se on ihan samoin miestenkin kanssa. Jos siellä on se yksi kukkopoika, jolla on "mielipiteet", niin hankalaa on olla sopimatta joukkoon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaan minä puhuin työyhteisön ilmapiirin korjaamisesta. En pysty olemaan kanssasi samaa mieltä tuosta naisryhmien samankaltaisuudesta jne. Jos joukossa on se joku kpää, niin sitten joo, muutoin ei. Vaan se on ihan samoin miestenkin kanssa. Jos siellä on se yksi kukkopoika, jolla on "mielipiteet", niin hankalaa on olla sopimatta joukkoon.
Tai voi se tietysti olla joku piiri pieni pyörii sisäpiirikin, joka tekee muiden elämän vaikeaksi, mutta edelleen, miesten kanssa on ihan sama juttu. Suurin ero oman kokemukseni mukaan on se, että naiset yleensä helpommin vain kiltisti väistävät sen kukkoilijan edest, miehet taas eivät.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaan minä puhuin työyhteisön ilmapiirin korjaamisesta. En pysty olemaan kanssasi samaa mieltä tuosta naisryhmien samankaltaisuudesta jne. Jos joukossa on se joku kpää, niin sitten joo, muutoin ei. Vaan se on ihan samoin miestenkin kanssa. Jos siellä on se yksi kukkopoika, jolla on "mielipiteet", niin hankalaa on olla sopimatta joukkoon.
Nämä ovat kokemuseroja joista on jokseenkin turhaa riidella.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nämä ovat kokemuseroja joista on jokseenkin turhaa riidella.
En minä tiedä miksi ihmeess sinä sitten aloit riitelemään. Siitä olen samaa mieltä, että se on turhaa. Itselläni on kokemusta sekä nais- että miesvaltaisista ryhmistä ja suht "miehisesti" tähän asiaan suhtautuvana kokemukseni on tämä. Naiset väistävät ihan liian helposti tuollaisen hankalan yksilön edessä ja siten he saavat kohtuuttomasti tilaa hämmentää niitä keitoksiaan. Noin yleisesti naiset tai naisvaltaiset ryhmät eivät kuitenkaan ole yhtään miesryhmiä hankalampia. Miehen vain pistävät toisensa paremmin ruotuun, ennen kun kukaan saa ylivaltaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En minä tiedä miksi ihmeess sinä sitten aloit riitelemään. Siitä olen samaa mieltä, että se on turhaa. Itselläni on kokemusta sekä nais- että miesvaltaisista ryhmistä ja suht "miehisesti" tähän asiaan suhtautuvana kokemukseni on tämä. Naiset väistävät ihan liian helposti tuollaisen hankalan yksilön edessä ja siten he saavat kohtuuttomasti tilaa hämmentää niitä keitoksiaan. Noin yleisesti naiset tai naisvaltaiset ryhmät eivät kuitenkaan ole yhtään miesryhmiä hankalampia. Miehen vain pistävät toisensa paremmin ruotuun, ennen kun kukaan saa ylivaltaa.
En minä riidellyt kanssasi vaan kerroin kokemusperäisesti mitä olen kohdannut työyhteisössä.
Edellä mainitut liittyivät työyhteisöihin, joissa useampi on mm. puhunut avoimesti neuroepätyypillisyys diagnooseistaan ja koska en ole kokenut jakavani heidän kokemusmaailmaansa tai ymmärtänyt heidän tapaansa suhtautua tilanteisiin, on syntynyt konflikteja. Olen kokenut jotkin vuorovaikutustilanteet jopa kiusaamisena, kun heille on joutunut perustelemaan ja selittämään miksi tekee niin kuin tekee ja omaksumaan juuri heidän tapansa tehdä, koska ainahan näin on tehty eikä muutoksia saa olla ja edelliselläkin kerralla tehtiin näin sekä edellinen samassa tehtävässä työskennellyt teki näin.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos minulle kerrotaan työskentelytapa, joka on eduksi. Yleensä neuvot ovat kuitenkin olleet luokkaa: Tee enemmän perunamuussia, jotta ei tarvitse misata kesken serviisin. No shit, Sherlock? 😲😂
Eli samankaltaisuus ja ajattelutavan samankaltaisuus on ollut näissä tilanteissa se mikä on ollut vaatimuksena. Samoin se etten ole ollut kiinnostunut samoista asioista esim. harrastusmielessä ja sitä kautta en ole ollut heidän mielestään porukkaan kuuluva tai tarpeeksi samanlainen. Sinänsä sääli, sillä minä mielelläni kokeilisin erinäisiä harrastuksia.
Kaiken kaikkiaan ei ollut tarkiutus riidellä ja pahoitteluni, jos tekstin sävy vaikutti riitelevältä. Voipi olla, että katsoimma tätä aihetta eri näkökulmasta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En minä riidellyt kanssasi vaan kerroin kokemusperäisesti mitä olen kohdannut työyhteisössä.
Edellä mainitut liittyivät työyhteisöihin, joissa useampi on mm. puhunut avoimesti neuroepätyypillisyys diagnooseistaan ja koska en ole kokenut jakavani heidän kokemusmaailmaansa tai ymmärtänyt heidän tapaansa suhtautua tilanteisiin, on syntynyt konflikteja. Olen kokenut jotkin vuorovaikutustilanteet jopa kiusaamisena, kun heille on joutunut perustelemaan ja selittämään miksi tekee niin kuin tekee ja omaksumaan juuri heidän tapansa tehdä, koska ainahan näin on tehty eikä muutoksia saa olla ja edelliselläkin kerralla tehtiin näin sekä edellinen samassa tehtävässä työskennellyt teki näin.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos minulle kerrotaan työskentelytapa, joka on eduksi. Yleensä neuvot ovat kuitenkin olleet luokkaa: Tee enemmän perunamuussia, jotta ei tarvitse misata kesken serviisin. No shit, Sherlock? 😲😂
Eli samankaltaisuus ja ajattelutavan samankaltaisuus on ollut näissä tilanteissa se mikä on ollut vaatimuksena. Samoin se etten ole ollut kiinnostunut samoista asioista esim. harrastusmielessä ja sitä kautta en ole ollut heidän mielestään porukkaan kuuluva tai tarpeeksi samanlainen. Sinänsä sääli, sillä minä mielelläni kokeilisin erinäisiä harrastuksia.
Kaiken kaikkiaan ei ollut tarkiutus riidellä ja pahoitteluni, jos tekstin sävy vaikutti riitelevältä. Voipi olla, että katsoimma tätä aihetta eri näkökulmasta.En oikeastaan koe noiden kokemustesi suoranaisesti liittyvän mitenkään siihen mistä minä puhuin, joten en viitsi lähteä mkommentoimaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan ei ollut tarkiutus riidellä ja pahoitteluni, jos tekstin sävy vaikutti riitelevältä. Voipi olla, että katsoimma tätä aihetta eri näkökulmasta.Sen kuitenkin totean, että ymmrrettävästi jos muussi loppuu kesken ruokailun ja "normaali tavoin" toimittuna niin ei olisi käynyt, niin ymmärrettävästi siitä tulee sanomista. Voin luvata, että vastaavan kaltaisesta tilanteesta tulee yhtälailla sanomista miesvaltaisessa työpaikassa, eli siis jos omalla vastoin käytäntöjä olevalla toiminnallasi sössit jonkin yleensä helpon asian. Ei siitä pääntaputuksella selviä, eikä kyllä kuulukaan selvitä. Jos toimintatapoja haluaa muuttaa, niin siihen pitää olla perustellut syyt, eikä sitä tehdä omavaltaisin päätöksin kesken projektin. Sanoisin, että miesvaltaisessa porukassa siitä tulisi oikeastaan selvästi enemmän sanomista, jos menet sooloilemisellasi sössimään hommat.
Sellaisen huomion olen tehnyt, että ne naiset, jotka riitelevät naisyhteisössä keskenään, ovat miestä kohtaan mielin kielin.
Mistähän moinen johtuu, odottaako ne että mies lähestyy turpaanvetoetäisyydelle.- AnonyymiUUSI
Hakevat liittolaisia ja kokevat ehkä miehen erityisen hyväksi liittolaiseksi, varsinkin jos yhteisössä on vain harvoja miehiä.
Anonyymi kirjoitti:
Hakevat liittolaisia ja kokevat ehkä miehen erityisen hyväksi liittolaiseksi, varsinkin jos yhteisössä on vain harvoja miehiä.
Niin, perinteisesti miestä pidetään auktoriteettina, vaikka todellisuus on ihan muuta.
- AnonyymiUUSI
Gattino kirjoitti:
Niin, perinteisesti miestä pidetään auktoriteettina, vaikka todellisuus on ihan muuta.
Nuo riidankylväjät tuppaavat monesti olemaan varsin vanhoillisia ajattelussaan. Toisaalta ovat kyllä yksiä piruja miehiäkin kohtaan, jos vihastuvat.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nuo riidankylväjät tuppaavat monesti olemaan varsin vanhoillisia ajattelussaan. Toisaalta ovat kyllä yksiä piruja miehiäkin kohtaan, jos vihastuvat.
Tommosii ne naiset on eli agressiivisia riitaisia sotaisia ilkeitä häijyjä ja piruja ja aina miehet kärsii ei oo miehil kivaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tommosii ne naiset on eli agressiivisia riitaisia sotaisia ilkeitä häijyjä ja piruja ja aina miehet kärsii ei oo miehil kivaa
Niin ovat monet miehetkin. Pysyt vain erossa niistä hankalista yksilöistä ja kaikki hyvin. 👍
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin ovat monet miehetkin. Pysyt vain erossa niistä hankalista yksilöistä ja kaikki hyvin. 👍
Oliskin noin helppoa moni mies miettii pääsis eroon häijystä mut ei nainen ei jätä miestä rauhaan eikä päästä pois
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oliskin noin helppoa moni mies miettii pääsis eroon häijystä mut ei nainen ei jätä miestä rauhaan eikä päästä pois
Ihan samaa tekevät miehetkin. Miespuolisia stalkkereita, vainoajia ja ahdistelijoita on paljon enemmän kuin naisia. Vinkki miehille, jotka haluavat tuollaisesta naisesta eroon ... häivy ja katkaise yhteydet.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samaa tekevät miehetkin. Miespuolisia stalkkereita, vainoajia ja ahdistelijoita on paljon enemmän kuin naisia. Vinkki miehille, jotka haluavat tuollaisesta naisesta eroon ... häivy ja katkaise yhteydet.
Mutta nainen ei päästä vaan sanoo nukut hänen vieressään ja mies joutuu peloissaan miettii auttaisko vaihtaminen vai saako vieläkin ikävemmän
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta nainen ei päästä vaan sanoo nukut hänen vieressään ja mies joutuu peloissaan miettii auttaisko vaihtaminen vai saako vieläkin ikävemmän
En se nyt kumma, jos sinä, aikuinen mies, et yhden naisen luota pääse pois. Onko se nainen joku yli parimertinen ja 150 kiloinen amazoni, vai mikä on ongelma? Sen kun nostat sen naisen sivuun ja kävelet pois.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En se nyt kumma, jos sinä, aikuinen mies, et yhden naisen luota pääse pois. Onko se nainen joku yli parimertinen ja 150 kiloinen amazoni, vai mikä on ongelma? Sen kun nostat sen naisen sivuun ja kävelet pois.
En itsestä puhunut vaan yleisesti niin nainen voi olla iso tai pieni mutta yhtä ilkeitä eli ei ihan turhan takia tai pienestä asiasta naista halua suututtaa tahtoo elää
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En itsestä puhunut vaan yleisesti niin nainen voi olla iso tai pieni mutta yhtä ilkeitä eli ei ihan turhan takia tai pienestä asiasta naista halua suututtaa tahtoo elää
Hyvin harva nainen pystyy estämään miestä poistumasta. Haukku ei haavaa tee, joten anna sen möykätä ja kävele pois. Se siitä ongelmasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin harva nainen pystyy estämään miestä poistumasta. Haukku ei haavaa tee, joten anna sen möykätä ja kävele pois. Se siitä ongelmasta.
Oliskin vaikka 10 jätti gorillaa tai 15 leijonaa niin niille vois näyttääkkin mutta the nainen siinä on hankala vastustaja eli on voittamaton ja vahvempi eli on kovempi luu
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oliskin vaikka 10 jätti gorillaa tai 15 leijonaa niin niille vois näyttääkkin mutta the nainen siinä on hankala vastustaja eli on voittamaton ja vahvempi eli on kovempi luu
Jos elämäsi todella on noin vaikeaa, niin eipä sille kai sitten mitään mahda. Suosittelen, etten nyt kuitenkaan mene kokeilemaan mitä ne 15 leijonaa sinulle tekisivät.
- AnonyymiUUSI
Riitely ei sovi kuvaukseen miehistä. Se sana on varattu naisille. Sanotaan myös, että asiat riitelevät keskenään.
Miehet taistelevat, sotivat ja haastavat toisiaan. Ja se on voimain näyttö, eikä mikään asian ratkaisu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja16122104Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant658596Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va616173SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1785792Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua3145252Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot294816HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.784411Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm804223"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste1153750Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.1071633