Töyssyjä pyöräteille

Anonyymi-ap

Kaupunkiolosuhteissa jslka- ja pyörätiet risteävät monasti vaarallisesti.
Osaratkaisu olisi ajoteitä tutut hidasteet eli töyssyt pyöräteille.

55

582

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noihin otettaisiin vaan lisää vauhtia.

      • Anonyymi

        Hidastetöyssyt ovat pyörätiellä hengenvaarallisia. Tavallisella kaksipyöräisellä fillarilla pienikin viistous töyssyn yli huonolla kelillä saattaa heittää pyörän ja pyöräilijän mukkelis-makkelis. Pahimmillaan juuri sinne suojatietä lähestyvien jalankulkijoiden sekaan...


    • Anonyymi

      Nykyään suurin ongelma ei enää ole lycrapyöräilijät vaan lihasheikkouspyöräilijät, etenkin isot kuormapyörät.

      • Anonyymi

        Vaseliinimiehellä on siihen ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaseliinimiehellä on siihen ratkaisu.

        No toki! Työttömät makaamaan tälläisiin paikkoihin. "Menkää töihin!" , kuten eräs suomalainen naispoliitikko taannoin sanoi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No toki! Työttömät makaamaan tälläisiin paikkoihin. "Menkää töihin!" , kuten eräs suomalainen naispoliitikko taannoin sanoi!

        Kyllä rahan eteen pitää tehdä jotakin, eikä vain maata kotona. Onko muunlainen makaaminen sitten riittävää, vai pitääkö heidän mennä haravoimaan metsiä tai rakentamaan aitaa rajalle, niin se on sitten erillinen keskustelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä rahan eteen pitää tehdä jotakin, eikä vain maata kotona. Onko muunlainen makaaminen sitten riittävää, vai pitääkö heidän mennä haravoimaan metsiä tai rakentamaan aitaa rajalle, niin se on sitten erillinen keskustelu.

        Taitaa vain olla niin että työttömät joutuvat tekemään mitättömän rahallisen korvauksensa eteen paljon enemmän kuin eläkeläiset. Joskus jopa enemmän kuin joku työpaikallaan lorviva niin sanottu työläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa vain olla niin että työttömät joutuvat tekemään mitättömän rahallisen korvauksensa eteen paljon enemmän kuin eläkeläiset. Joskus jopa enemmän kuin joku työpaikallaan lorviva niin sanottu työläinen.

        Eläke on tienattu työelämän aikana. Palkasta maksetaan eläkemaksuja. Valtio ei niitä eläkkeitä maksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläke on tienattu työelämän aikana. Palkasta maksetaan eläkemaksuja. Valtio ei niitä eläkkeitä maksa.

        Omaa eläkettä ei kukaan tienaa vaan työssä käyvät sen maksavat edelleen. Valtio maksaa maatalousyrittäjien eläkkeet kokonaisuudessaan kuten myös kansaneläkkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaa eläkettä ei kukaan tienaa vaan työssä käyvät sen maksavat edelleen. Valtio maksaa maatalousyrittäjien eläkkeet kokonaisuudessaan kuten myös kansaneläkkeet.

        Työnantaja perii työntekijän osuuden tämän palkasta ja tilittää koko maksun työeläkelaitokselle. Työeläkemaksuprosentit vahvistetaan aina vuosittain. Maksu on sidoksissa työntekijän palkkaan.

        Se on sitten näkökantakysymys, että "maksetaanko" omaa eläkettä ajatellen, vai nykyisiä eläkeläisiä varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No toki! Työttömät makaamaan tälläisiin paikkoihin. "Menkää töihin!" , kuten eräs suomalainen naispoliitikko taannoin sanoi!

        Liian isot tissit kun ne lihavat makaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian isot tissit kun ne lihavat makaa

        Eihän työttömillä ole enää juurikaan lihaa luitten päällä. Siitä pitää se yksi suomalainen naispoliitikko kyllä huolen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian isot tissit kun ne lihavat makaa

        Eihän työttömillä ole enää juurikaan lihaa luitten päällä. Siitä pitää se yksi suomalainen naispoliitikko kyllä huolen.


    • Anonyymi

      Tuohan olisi valmis hyppyri maastopyöräilijöille?

    • Anonyymi

      Sik-sak aidat?

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia ratkaisuja on olemassa, kuten tästä https://maps.app.goo.gl/habxYKVM6Sfxk7g98 kuvasta näkee (toukokuu 2025). Aidat tiputtavat nopeuden tehokkaasti.

        Aidat maksavat liikaa, ei jatkoon. Köyhiä ja työttömiä on liikaa, jokainenhan tietää että kaikki työ on arvokasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aidat maksavat liikaa, ei jatkoon. Köyhiä ja työttömiä on liikaa, jokainenhan tietää että kaikki työ on arvokasta!

        aidat ovat pitkäkestoinen investointi.
        henkilötyö aitana toimiessa puolestaan maksaa sosiaalikuluineen joka kerta erikseen ja tullee kallimmaksi kaikkine työtapaturma ja sairaspoissaolo yms. järjestelyineen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aidat ovat pitkäkestoinen investointi.
        henkilötyö aitana toimiessa puolestaan maksaa sosiaalikuluineen joka kerta erikseen ja tullee kallimmaksi kaikkine työtapaturma ja sairaspoissaolo yms. järjestelyineen

        Ei tuollaisia pikku yksiryuskohtia enää työsopimuksissa huomioida - sitä paitsi, tässä tapauksessa työllistyminen tapahtuu omaehtoisen yrittäjyyden kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollaisia pikku yksiryuskohtia enää työsopimuksissa huomioida - sitä paitsi, tässä tapauksessa työllistyminen tapahtuu omaehtoisen yrittäjyyden kautta.

        Yrityksillä ei kuitenkaan ole mitään vastuita suomalaisia kansalaisia kohtaan. Ei ole pakko palkata suomalaisia.

        Halvempi työvoima pienentää yrityksen palkkakuluja ja tämä on yrityksen kannalta hyvä asia ja se näkyy sitten yrityksen voitoissa, jotka paranevat. Yritys voi myös siirtää toimintaa ulkomaille, jossa on halvempaa työvoimaa. Yrityksen tehtävä kun on tuottaa mahdollisimman suuret voitot omistajille.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mutta nämä estehenkilöt työllistyvät yrittäjinä.

        Eli he vastaaavat kaikesta itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrityksillä ei kuitenkaan ole mitään vastuita suomalaisia kansalaisia kohtaan. Ei ole pakko palkata suomalaisia.

        Halvempi työvoima pienentää yrityksen palkkakuluja ja tämä on yrityksen kannalta hyvä asia ja se näkyy sitten yrityksen voitoissa, jotka paranevat. Yritys voi myös siirtää toimintaa ulkomaille, jossa on halvempaa työvoimaa. Yrityksen tehtävä kun on tuottaa mahdollisimman suuret voitot omistajille.

        Mutta auta armias jos joku kansalaienn erehtyy ostamaan Temusta niin syyellään luopioksi ja oman maan petturiksi yms.
        Oma etuhan tuossa vain on kyseessä niin en ymmärrä moralisointia.
        Jos jonkin mielestä pitäisi tukea suomalaista kivijalkayrittäjän tupalahintoja niin tukekoon omilla rahoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta auta armias jos joku kansalaienn erehtyy ostamaan Temusta niin syyellään luopioksi ja oman maan petturiksi yms.
        Oma etuhan tuossa vain on kyseessä niin en ymmärrä moralisointia.
        Jos jonkin mielestä pitäisi tukea suomalaista kivijalkayrittäjän tupalahintoja niin tukekoon omilla rahoillaan.

        Hyvä kommentti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta auta armias jos joku kansalaienn erehtyy ostamaan Temusta niin syyellään luopioksi ja oman maan petturiksi yms.
        Oma etuhan tuossa vain on kyseessä niin en ymmärrä moralisointia.
        Jos jonkin mielestä pitäisi tukea suomalaista kivijalkayrittäjän tupalahintoja niin tukekoon omilla rahoillaan.

        Eihän sellainen olekaan täysin sielun ja ruumiin voimissa, joka pönkittää Kiinan taloutta.


    • Anonyymi

      homo

      • Anonyymi

        Sapiens


    • Anonyymi

      Kätevämpi olisi semmoinen kevyt siipiportti joita välillä näkee kevyen liikenteen sekä ajoradan tai piha-alueen yhtymäkohdissa.
      Jousikuormitteista porttia päin ei kannata ajaa fillarilla kovaa vauhtia vaan se pitää työntää hitaasti pois tieltä eturenkaalla tai käsin.

    • Anonyymi

      Suomessa halutaan aina ja joka paikassa hidastaa liikennettä. Siihen ollaan valmiita satsaamaan veronmaksajien rahoja lähes loputtomasti.
      Hyvä liikennesuunnittelu ja sen ykkösprioriteettina liikenteen sujuvoittaminen on Suomessa aivan tuikituntematon käsite.

      • Anonyymi

        Se on sitä, kun ihmiset eivät omatoimisesti ymmärrä tai osaa toimia järkevästi ja sääntöjen mukaan. Eihän esim. peltipoliiseja tullut rajoitusten mukaisesti ajavien vuoksi, vaan ylinopeutta ajavien vuoksi. Sitä saa, mitä tilaa. Liikenteen osalta se on valitettavasti vaan niin, että sitä saa, mitä asennevammaiset säätöjä rikkovat tilaa. Kaikki kärsivät sitten.


      • Anonyymi

        Ennen oli mahdollisuus sujuvaan liikennöintiin mutta vapaus edellyttää myös vastuuta. Valitettavasti täytyi rajoittaa liikennettä betoniporsailla, töyssyilla, peltipoliiseilla, pysäköintirajoituksilla jne.
        Sujuva liikennöinti ei ole pelkästään autoilijoiden etuoikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen oli mahdollisuus sujuvaan liikennöintiin mutta vapaus edellyttää myös vastuuta. Valitettavasti täytyi rajoittaa liikennettä betoniporsailla, töyssyilla, peltipoliiseilla, pysäköintirajoituksilla jne.
        Sujuva liikennöinti ei ole pelkästään autoilijoiden etuoikeus.

        Mitään täydellistä vapautta ei yhteiskunnassa edes ole. "Vapaus" rajoittuu lakeihin ja sääntöihin.


    • Anonyymi

      Parantakaa teiden kuntoa, mm. töyssyt tietävät tiliä autonkorjaajille.

      • Anonyymi

        Tuossa tarkoitetaan pyörätielle asetettavia hidastetöyssyjä. Harvemmin autoilijat ajavat pyörätiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tarkoitetaan pyörätielle asetettavia hidastetöyssyjä. Harvemmin autoilijat ajavat pyörätiellä.

        No ei se kyllä mitenkään harvinaista ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se kyllä mitenkään harvinaista ole.

        Kuinka usein näet sellaista? Jos päivittäin, niin sitten ei varmaan ole harvinaista. Omalla kohdallani en sellaista näe kovin monta kertaa vuodessa, ellei sitten lasketa kevyenliikenteen väylien auraus ja huolto mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein näet sellaista? Jos päivittäin, niin sitten ei varmaan ole harvinaista. Omalla kohdallani en sellaista näe kovin monta kertaa vuodessa, ellei sitten lasketa kevyenliikenteen väylien auraus ja huolto mukaan.

        Käytännössä aina, kun liikun pyörällä tai kävellen kaupungilla. Et ilmeisesti juuri katsele ympärillesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä aina, kun liikun pyörällä tai kävellen kaupungilla. Et ilmeisesti juuri katsele ympärillesi?

        Katselen aina ympärilleni liikenteessä liikkuessani. Tällä suunnalla autoilijat eivät aja pyöräteillä (kevyenliikenteen väylillä). Autoilijat ajavat täällä ajoradalla. Suojateiden ja pyörätien jatkeiden yli autoilija ajavat toki sitten ajoradan suuntaisesti, mutta suojatie ja pyörätien jatke ovatkin ajoradan osia, ei pyörätietä, eikä jalkakäytävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselen aina ympärilleni liikenteessä liikkuessani. Tällä suunnalla autoilijat eivät aja pyöräteillä (kevyenliikenteen väylillä). Autoilijat ajavat täällä ajoradalla. Suojateiden ja pyörätien jatkeiden yli autoilija ajavat toki sitten ajoradan suuntaisesti, mutta suojatie ja pyörätien jatke ovatkin ajoradan osia, ei pyörätietä, eikä jalkakäytävää.

        Missä noin hyvä tilanne on? Pääkaupunkiseudulla, Hämeenlinnan seudulla ja Tampereen seudulla tilanne on ihan toisenlainen, ja nimenomaan huonolla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä noin hyvä tilanne on? Pääkaupunkiseudulla, Hämeenlinnan seudulla ja Tampereen seudulla tilanne on ihan toisenlainen, ja nimenomaan huonolla tavalla.

        Melkein kaikkialla muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein kaikkialla muualla.

        Sinä siis liikut kaikkialla muualla kuin mainitsemillani alueilla, etkä koskaan näe autoja pyöräteillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis liikut kaikkialla muualla kuin mainitsemillani alueilla, etkä koskaan näe autoja pyöräteillä?

        Olen liikkunut monella eri paikkakunnalla tässä maassa ja harvemmin näen autoja ajamassa pyörätiellä. En sano, ettei koskaan, vaan harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen liikkunut monella eri paikkakunnalla tässä maassa ja harvemmin näen autoja ajamassa pyörätiellä. En sano, ettei koskaan, vaan harvoin.

        Äsken se oli vielä "tällä suunnalla" ja "ei kovin montaa kertaa vuodessa", sitten "melkein kaikkialla muualla" ja "eivät aja pyörä teillä" ja nyt "monella eri paikkakunnalla" ja "harvemmin näet".

        Kylläpä tarina muuttuu nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äsken se oli vielä "tällä suunnalla" ja "ei kovin montaa kertaa vuodessa", sitten "melkein kaikkialla muualla" ja "eivät aja pyörä teillä" ja nyt "monella eri paikkakunnalla" ja "harvemmin näet".

        Kylläpä tarina muuttuu nopeasti.

        Tällä suunnalla on tällä suunnalla. En ole tällä suunnalla jatkuvasti. Olen myös käynyt muilla paikkakunnilla elämäni aikana. Harvemmin näen autojen ajavan pyöräteillä. Mikään väitteissä ei ole muuttunut, mutta sen hahmottamiseen tarvitaankin lukemisen ymmärtämisen taitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä suunnalla on tällä suunnalla. En ole tällä suunnalla jatkuvasti. Olen myös käynyt muilla paikkakunnilla elämäni aikana. Harvemmin näen autojen ajavan pyöräteillä. Mikään väitteissä ei ole muuttunut, mutta sen hahmottamiseen tarvitaankin lukemisen ymmärtämisen taitoa.

        Ei ole muuttunut kuin määrä ja sijainnit, eli oikeastaan kaikki, mutta mitäs pienistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole muuttunut kuin määrä ja sijainnit, eli oikeastaan kaikki, mutta mitäs pienistä.

        "Ei kovin paljon" ja "harvemmin". Mitkä ovat mielestäsi niiden lukumäärät? Tarkkaa sijaintia ei ole mainittu, kuin yhden toimesta, joka luetteli muutaman kaupungin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei kovin paljon" ja "harvemmin". Mitkä ovat mielestäsi niiden lukumäärät? Tarkkaa sijaintia ei ole mainittu, kuin yhden toimesta, joka luetteli muutaman kaupungin.

        Etkö siis itse ymmärrä, mitä olet kirjoittanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö siis itse ymmärrä, mitä olet kirjoittanut?

        Ymmärrän ihan hyvin, mutta sinä et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän ihan hyvin, mutta sinä et.

        Ei tuo tarinasi vaihtuminen ole ollenkaan vaikeaa huomata ja ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo tarinasi vaihtuminen ole ollenkaan vaikeaa huomata ja ymmärtää.

        Jotkut näkevät välillä sen, mitä haluavat nähdä, eikä niinkään sen, miten asia oikeasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut näkevät välillä sen, mitä haluavat nähdä, eikä niinkään sen, miten asia oikeasti on.

        Se on varmasti totta. Näytät siitä esimerkkiä tässä keskustelussa.


    • Anonyymi

      Töyssyt pyöräteillä ovat hengenvaarallisia.

    • Anonyymi

      Koulujen, päiväkotien yms läheisyyteen noita yleensä tehdään jos nopeudet karkaavat yli 50km/h

      • Anonyymi

        En ole vielä missään nähnyt pyörätiellä hidastetöyssyjä. Ajoradalla niitä toki sitten näkee.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      61
      3750
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      87
      3138
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      78
      2360
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1610
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      66
      1344
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      89
      1213
    7. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      35
      1104
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1001
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      995
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      972
    Aihe