Miksi mennä naimisiin?

Anonyymi-ap

Kun lapset lähtevät kotoa tulee kumminkin ero. Tai otetaan vapauksia nähdä muitakin ihmisiä

24

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Puhu vain itsestäsi!
      Vapaus nähdä muitakin ihmisiä? Penskojen murrosikään saakka on hieman rajoituksia mutta ei esteitä.
      Lastemme lähdettyä teki vaimoni, aikaisempien yhdessä tehtyjen matkojen lisäksi, tyttöjen matkoja Berliinin joulutoreille, Kroatiaan, Italiaan Gardalle ja Sisiliaan sekä Espanjaan. Kestoiltaan Berliinin vajaista viikoista Espanjan 3:een viikkoon.
      Vaimoni matkat ajoittuivat siten, että hänen osa-aikaiset työkaverinsa marketissa olivat hyvillään saadessaan tehdä vaimonikin tunnit.
      Olin kerran naisten mukana vajaan viikon ja tunsin itseni pelkäksi jarruksi.
      Yhteisiä matkoja vaimoni kanssa meille kertyi koko liittomme terveiden vuosien aikana noin 18kk ulottuen 4:ään maanosaan ja 52:een valtioon joista kahdessa, Vatikaanissa ja Monacossa emme yöpyneet.
      Tyttäremme ja vaimoni painostuksesta olen kerran käynyt 2:n viikob Espanjan omatoimimatkalla. En viihtynyt. Olin niin tottunut kahden kiertelemiseen.
      Kiertomatkoja ja lämpimien merien AI-risteilyjä lukuun ottamatta matkamme olivat omatoimisia.

• Anonyymi
      UUSI

En minäkään ymmärrä miksi mennä naimisiin, mutta ei kylläkään liity mitenkään aloituksessa mainittuihin syihin. Mä en vain ylipäänsä tajua mitä ihmeen järkeä on mennä naimisiin. Mihin sitä tarvitaan?

• Anonyymi
        UUSI

Haluaa sitoutua toiseen lain edessä. Se antaa monenlaista suojaa. Lapset ei ole ainoa syy mennä naimisiin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Haluaa sitoutua toiseen lain edessä. Se antaa monenlaista suojaa. Lapset ei ole ainoa syy mennä naimisiin.

Kysyin jotain järjellistä syytä ja mihin sitä tarvitaan. En ikinä menisi naimisiin jonkun lasten takia, Lapset nyt ainakaan eivät tarvitse sitä mihinkään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sitoutumiseen ei tarvita lakia, sitäpaitsi eroamista ei mikään laki estä. Naimisiinmeno ei myöskään anna mitään sellaista suojaa, jota ei saisi muutenkin. Sn sijaan jos ei varaudu, niin se on riski, eikä suoja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Selkeyttää asioiden hoitamista. Yksi, minulle tärkeä asia oli elämän suunnittelun puitteet pitemmässä tähtäyksellä.
        Olin kyllästynyt poikamiehenä ajelehtimiseen yhden tasavallan ja kahden kuningaskunnan alueella.
        Vuosi. 3 - 5 vuotta. Olemisen puitteet 10:n vuoden perästä. Hahmotus työuran lopettamisen tienoille.
        Elinkumppani on ehkä neutraali sana ilmaisemaan asiaa. Siis elinkumppani pitemmällä tähtäyksellä.
        Nyt aviossa 66 vuotta. Ennen sitoutumista parin vuoden seurustelu vaihtelevissa olosuhteissa. Ilmeni, että kaikissa arkisisa asioissa ajatuksemme ja periaatteemme kulkivat samoja latusia. Urheilun seuraamisessa vaimoa ei kiinnostanut nyrkkeily mutta meillä perinteisten. yleisten lajien lisäksi mm. telinevoimistelu mutta kuitenkin paini ja painonosto. Siihen olen minä ja poikamme syypäitä.
        Kun biologia tekee vuosien saatossa tehtävänsä niin voi todeta, että kiima heikkenee mutta kiintymys kasvaa.
        Olin nuorena nähnyt muutaman vanhapiikasukulaisen lohdutonta, menetettyä elämää.
        Poikamme tulee 300km:n päästä käymään lauantaina. En tiedä ovatko seuraavan sukupolven edustajat mukana. Tyttäremme tulee 250km:n päästä käymään viikkoa myöhemmin.
        Näemme elämän jatkuvuuden ja oman olemassaolomme merkityksen, seuraavissa sukupolvissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Selkeyttää asioiden hoitamista. Yksi, minulle tärkeä asia oli elämän suunnittelun puitteet pitemmässä tähtäyksellä.
        Olin kyllästynyt poikamiehenä ajelehtimiseen yhden tasavallan ja kahden kuningaskunnan alueella.
        Vuosi. 3 - 5 vuotta. Olemisen puitteet 10:n vuoden perästä. Hahmotus työuran lopettamisen tienoille.
        Elinkumppani on ehkä neutraali sana ilmaisemaan asiaa. Siis elinkumppani pitemmällä tähtäyksellä.
        Nyt aviossa 66 vuotta. Ennen sitoutumista parin vuoden seurustelu vaihtelevissa olosuhteissa. Ilmeni, että kaikissa arkisisa asioissa ajatuksemme ja periaatteemme kulkivat samoja latusia. Urheilun seuraamisessa vaimoa ei kiinnostanut nyrkkeily mutta meillä perinteisten. yleisten lajien lisäksi mm. telinevoimistelu mutta kuitenkin paini ja painonosto. Siihen olen minä ja poikamme syypäitä.
        Kun biologia tekee vuosien saatossa tehtävänsä niin voi todeta, että kiima heikkenee mutta kiintymys kasvaa.
        Olin nuorena nähnyt muutaman vanhapiikasukulaisen lohdutonta, menetettyä elämää.
        Poikamme tulee 300km:n päästä käymään lauantaina. En tiedä ovatko seuraavan sukupolven edustajat mukana. Tyttäremme tulee 250km:n päästä käymään viikkoa myöhemmin.
        Näemme elämän jatkuvuuden ja oman olemassaolomme merkityksen, seuraavissa sukupolvissa.

Minkähän asioiden hoitamista se sitten selkeyttää? Avioliitosta pääsee halutessaan pois suit sait, eli mitä selkeyttä se sinulle antaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mihinkään mainitsemistasi ei tarvita naimisiinmenoa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mihinkään mainitsemistasi ei tarvita naimisiinmenoa.

Ehkä niihin 66 vuotta sitten on tarvittu. Kirjoittajan ikä voi selittää hieman sekavan vuodatuksen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä niihin 66 vuotta sitten on tarvittu. Kirjoittajan ikä voi selittää hieman sekavan vuodatuksen.

Ai, totta. Korkea ikä voi tosiaan selittää noi tosi vanhanaikaiset selitykset.

• Anonyymi
        UUSI

Ei sitä useinkaan tarvita vaan halutaan. Ja se taas, mitä ja millaisen parisuhteen kukakin haluaa, on luonnollisesti sen parin asia. Ei sitä tarvitse muiden ymmärtää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä useinkaan tarvita vaan halutaan. Ja se taas, mitä ja millaisen parisuhteen kukakin haluaa, on luonnollisesti sen parin asia. Ei sitä tarvitse muiden ymmärtää.

Eiä ole vielä kukaan sanonut miksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oletan jokaisen parisuhteeseen mennessään ahaluavan hyvän parisuhteen. Tai no ehkä sinä et halua. Mistäpä minä tiedän. Naimisiinmenoa siihen(kään) ei tarvita.

• Anonyymi
      UUSI

Vanhentunut instituutio. Lapsen syntymässä pitää tehdä sopimus kuinka penska hoivataan siivilleen.

• Anonyymi
      UUSI

Niin miksi? Kerro sinä.

• Anonyymi
      UUSI

Tyhjänpäiväinen seremonia, mutta joillekin hyvä tekosyy leikkiä päivä prinsessana. Vakaaseen yhteiseloon ei avioliittoa tarvita. Olen seurannut monta kertaa, kun pitkä liitto hajoaa heti naimisiinmenon jälkeen. Joko liitot muuttuvat todella huonoiksi naimisiin mennessä tai naimisiin mennään epätoivoisena yrityksenä pelastaa liitoksissaan natiseva liitto.

• Anonyymi
        UUSI

Se voi olla tyhjänpäiväistä sinulle, joillekin taas se on tosi tärkeää ja kaikkea siltä väliltä. Kyynisyys on luultavasti luonteesi hallitseva piirre koska kirjoitat jotenkin tosi ilkeästi asioista, joista luultavasti et syvemmin tiedä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se voi olla tyhjänpäiväistä sinulle, joillekin taas se on tosi tärkeää ja kaikkea siltä väliltä. Kyynisyys on luultavasti luonteesi hallitseva piirre koska kirjoitat jotenkin tosi ilkeästi asioista, joista luultavasti et syvemmin tiedä.

Ja siksi päätit sitten tulla minulle riehumaan? Kukakohan täällä kirjoittaa tosi ilkeästi ... sinä.

• Anonyymi
      UUSI

Päinvastoin. Kun lapset lähtivät maailmalle, meille alkoi uusi nuoruus ja oltiin kuin nuori pari aikoinaan. Vapaita ja vallattomia. Kaikkea kivaa voi tehdä yhdessä, ei ole velvollisuuksia kuin huolehtia itsestään.

• Anonyymi
      UUSI

En tiedä mä olen taas kasvanu aikana jolloin minkäänlainen suhde ei vaikuttanu toimivan siksi mun alunperäiseen suunnitelmaan ei ole kuulunu edes seurustelu ja ilman ekaakertaa tuskin edes seksi aina sanonnu jos ei olis edes ekaakertaa titäs mistä jäis paitsi edes iän myötä taas oppinu että monelta ongelmalta olis säästyny kun olis jo syntyny impotenttina erityistä siitä tekee se että on edes jotain tunteita toista kohtaan kummallakin ja turhaa siitä tekee se että jompikumpi suostuu siihen vain velvollisuudesta toista kohtaan lisää vain vitutusta ekakerta jonka mä tunnustan on seurustelusuhteessa ollessani oltiin oltu puilisen vuotta yhdessä toki olin unta seksistä jonkun kanssa nähny monet kerrat sitäkin ennen ja haaveillu seksistä monenkin eri tytön/naisen kanssa sitä ennen

• Anonyymi
      UUSI

Eletään itsekkäästi tässä ja nyt tunnepohjalla piittaamatta kumppanin ajatuksista pätkääkään. Oman elämän ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat vain kummajaisia.
      Hetken huuma eikä muulla ole merkitystä.

Mutta tuo aloituksen väite. Kun lapset lähtevät kotoa tulee kumminkin ero, kuvaa hyvin äärimmäistä itsekkyyttä ja oman olemisen suunnittelemattomuutta.
      Kestävä, tyydyttävä ihmissuhde lienee tuntematon.

Mutta onnea teille! Huhhaahaa, kivaa kivaa. Eletään nyt. Huomisesta ei ole väliä. Miksi hiivatissa niin moni valittaa olojaan. Kaiken ikäisillä ongelmia.
      Pitempäänkin sitoutumiseen voi sisältyä hyvin tyydyttäviä hetkiä ja onnellista, tasapainoista elämää.

Mutta ikäluokkaan. Eivät avioerot olleet tuntemattomia minunkaan ikäluokassani. Lukio- ja nuoruuden aikaisista kavereistani useampi ajautui eroon ja moni vielä esikoisen syntymän jälkeen. Olivat hirveän rakastuneita ja naimisiin. Heille olisi sopinut nykyinen ajattelutapa, että pyllyillään niin kauan kuin se tuntuu mukavalle ja etsitään uudet kumppanit.
      Useimmat ovat uusissa liitoissa joista jotkut ovat eronneet.
      Kukaan näistä vanhoista kavereistani ei, mainintaa enempää, puhu tilanteestaan. Eipä tarvitsekkaan.
      Vaimo ei ole vain avioliiton kytkemä haaroista halki ihminen vaan pitkäaikainen, luotettava elinkumppani.
      Mitään juridista haittaa, tai taloudellista estettä ei olisi ollut avioerolle mutta kun ei tullut syytä eteen.

• Anonyymi
      UUSI

Avioliittohan on lakien takaama laillinen ryöstö..ilman avioehtoa ei todellakaan kannata mennä naimisiin.

• Anonyymi
      UUSI

Oiskohan että kun ne lapset lähtee ihmiset huomaa siinä vaiheessa ettei olekaan mitään yhteistä sen kumppanin kanssa. Siksipä oisinkin tärkeää viettää myös aikaa sen kumppanin kanssa kahdestaan. Itselläni ne irtiotot ollut ainakin sellaisia et muistanut miksi mä tämän ihmisen kanssa olen vaikka perhe arjessa välillä tuntunut et onko meillä mitään yhteistä .

• Anonyymi
      UUSI

Yleensähän se on vaimo kuka niitä vapauksia ottaa. Ja joskus aikamoisiakin vapauksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      99
      8118
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      90
      6108
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      87
      5577
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      68
      5531
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4760
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      123
      2528
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      48
      2408
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      6
      1379
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1364
    10. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      46
      1210
    Aihe