Tofuprässi

Anonyymi-ap

Innostuin käyttämään tofua. Ongelmana vaan on rakenne; en pidä tofun vetisyydestä. Onko kellään tietoa, mistä voisi hankkia tofuprässin?

6

346

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuota noin, teetkö tofun itse vai ostatko kaupasta?
      Jos ostat kaupasta niin eihän siihen tarvita muuta kuin pari arkkia talouspaperia( tofun alle ja päälle) tai puhdas keittiöpyyhe ja jotain painavaa painoksi. Esimerkiksi valurautainen paistinpannu, valurautainen kasari, mortteli.
      Voisi kokeilla myös perunapuristimella hellävaraisesti puristamalla.

• Anonyymi

Minä joskus viipaloin esim. viiteen osaan ja painelen pyyhkeen välissä ihan koko painollani. Ei se kyllä mitenkään välttämätöntä ole, käytän SuperTahoeta tai Singh tofua, Lidlistäkin saa ihan hyvää, eivätkä nuo oleielestäni mitenkään vetisiä . Prässejä voi tilata ainakin Vege kaupasta, jos oikein muistan.

• Anonyymi

oon aina halunnut talouspaperin makuista tofua. kiitti tästä neuvosta!

• Anonyymi

Temusta

• Anonyymi

Helppo tapa valmistaa tofu, ei prässejä, ei rättejä, ei turhaa sotkua:
      Hanki ensiksi kunnon pannu, ei mitään teflonia vaan esim hiiliteräspannu jonka voi huoletta kuumentaa niin kuumaksi kuin haluaa, ilman että se menee pilalle
      - Viipaloi tofu noin sentin paksuisiksi viipaleiksi
      - Laita pannulle ohut kerros paistoöljyä ja aseta kylmälle pannulle tofu-viipaleet. Aseta hellan teho täysille
      - Aseta kelloon haluamasi aika. Omalla vanhalla hellalla sopiva aika on noin 9 minuuttia, moderneilla helloilla varmasti vähempi riittää.
      (- Tässä vaiheessa tofuviipaleita voi hieman liikutella jos haluaa vamistaa että kypsyvät tasaisesti, mutta tämä ei ole välttämätöntä)
      - Kun aika tulee täyteen ota hella pois päältä ja käännä tofuviipaleet toisin päin. Anna kypsyä jäähtyvällä pannulla suurinpiirtein sama aika mikä kelloon oli asetettu

Ja voilá. Ei enää typerää tofun puristamista, kuivaamista ja tai muuta ylimääräistä kikkailemista. Helposti valmistetut rapeat tofut kolmella askeleella.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      382
      909
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      875
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      198
      695
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      80
      670
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      70
      639
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    7. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      66
      624
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      35
      614
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      571
    Aihe