Lamppu pyörään kiinni ja lamppu viisi metriä seinästä. Valokeilan yläosa ei saa olla lamppua korkeammalla, vaan joitain senttejä matalammalla. Kuva kertoo enemmän.
https://fahrradstadt.ms/wp-content/uploads/2018/10/SeikeinBlender.png
Sama homma koskee pyöräilijässä kiinni olevia valolähteitä/lamppuja. Eivät nekään saa häikäistä muita liikenteessä.
Polkupyörän lampun/valaisimen valokeilan säätäminen
6
65
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa kenties lisäksi hankkia StVZO-valokeilalla oleva valaisin. StVZO-valaisimissa on oltava "leikkaus", joka pyrkii estämään häikäisemästä vastaantulevia kuljettajia, mikä parantaa turvallisuutta kaikille tieliikenteessä. Valokeilan suuntauksella on tietenkin merkitys näidenkin osalta. Valokeila on vaan tasaisempi yläreunan osalta.
StVZO-standardi (Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung) on saksalainen säännöstö, joka määrittelee vaatimukset polkupyörän valoille parhaan näkyvyyden ja turvallisuuden varmistamiseksi. Standardi vaatii, että valojen tulee olla riittävän kirkkaita mutta eivät saa häikäistä vastaantulevaa liikennettä ja niiden on tuotettava tasainen valo ilman vilkkumista.- Anonyymi
Siek hail joojoo
- Anonyymi
Itsellä on yläosastaan tuollainen leikkaava valaisin juurikin koska en halua häikäistä kanssakulkijoita. Fenix BC25R on tuo lamppu. Toimii kuten luvattu mutta ongelmana ehkä huonompi jalankulkijoiden havainnointi koska valo ei osu heijastimiin kuten yläosastaan normaalisti säteilevät lamput. Ongelma vielä tietysti korostuu heijastittomien jalankulkijoiden kanssa.
- Anonyymi
Jos näkee vain 5m, niinpä, väistää ehkä, jos sitäkään
- AnonyymiUUSI
Kengät näkee
- AnonyymiUUSI
Kengät näkee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161