Puhutko itseksesi?

48

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, puhun yksin paljon positiivisesti kannustaen itseäni päivän askareissa. Olen positiivisempi kuin muiden kanssa.

      Sitten kun jokin menee pieleen, kirosanat lentelevät. Tykkään kiroilla ruotsiksi, en tiedä miksi. Ihan suomalainen olen.

      • Järkevää tuo posin kautta vetäminen.


      • Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Järkevää tuo posin kautta vetäminen.

        En tiedä siitä järkevyydestä, mutta tuntuu hyvältä :) kun on positiivinen.

        Sitä voi verrata siihen, kun tekee muutoinkin hyvää itselleen, vaikka hyväillen :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä siitä järkevyydestä, mutta tuntuu hyvältä :) kun on positiivinen.

        Sitä voi verrata siihen, kun tekee muutoinkin hyvää itselleen, vaikka hyväillen :)

        Joskus on hyvä silittää itseään, jos ei ole saanut vaikka halausta pitkään aikaan.


    • Itsensä soimaaminen on hyvä asia.
      "Älä nyt jumalauta tee noin, eksää ny ymmärrä?"
      Tämän kun sanoo itselleen, siitä sisuuntuu ja tekee asiat piirun verran fiksummin.

      Itsensä soimaaminen on jopa suotavaa, jos tuntuu, että laiskuus ottaa vallan.

      • No joo, kunhan nyt ei aina vain soimaa..


    • Mutisen usein itsekseni. Tavallaan järjestän ajatuksia mielessäni ja keskityn olennaiseen. Kaupassa itsekeskustelu yltyy, kun käyn ostoslistaa läpi ja kiiruhdan pitkin käytäviä, varsinkin, jos joku tuote on hukassa: "Mihin se hemmetin sinappi on taas piilotettu???". Että näin!

      Kyllä maailmaa pulinaa mahtuu.
      Kun itsensä kanssa keskustelee, on hyvässä seurassa! 😁

      • Tunnistan tuon "järjestelemisen". Puoliksi järjestelty on puoliksi tehty. ☺️


      • Mu5tasydän kirjoitti:

        Tunnistan tuon "järjestelemisen". Puoliksi järjestelty on puoliksi tehty. ☺️

        Ajatuskuplat on pakko saada järjestykseen, muuten ne lentävät taivaantuuliin. 🤔💭🫧


    • Anonyymi

      Ilman muuta puhun itsekseni ja paljon. Joskus harjoittelen miten sanon jonkun vähän kiperän asian toiselle.
      Tiedättehän näitä vitsiniekkoja. Osa heidän vitseistään on yksin harjoiteltu. He johdattavat keskustelun siihen että saavat sitten lohkaista vitsinsä. Kertoi sellainen joka näin toimii.

      • " Osa heidän vitseistään on yksin harjoiteltu."

        Noin teen niille vitseille, jotka päätyvät tänne. Täällä samat asiat pyörivät päivästä toiseen, joten vitsin istuttaminen keskusteluun on helppoa.

        Livenä, kun avaan suuni, en aloittaessa tiedä mitä olen sanomassa ja miten juttuni päättyy.
        Vitsini on täysin intuitiivinen ja loppu usein yllättää jopa itseni.

        Aina en onnistu. Pitäisi kai sitäkin harjoitella.


      • No olis aika rankkaa, jos pitäis aina harjoitella kaikki mitä sanoo. Toki ymmärrän näitä puhetyöläisiä ja koomikkoja.


    • Anonyymi

      Moni nainen puhuu yksin naiset on naisii eli kuten marion lauloi naiset on el bimboi

      • "El bimbo on vain mies.." Ainakin laulussa näin? 🤔


    • Anonyymi

      jos ihminen kuin auto niin mikä auto kerran oli takana SUURI auto, oli lumimyrskyä, joku niin tuo Dodgen Heavy Duty Pickup, RAM series.. vähän jumissa niin että mitenkäs.. tuo niin odotti meitä aikansa kun yritimme kääntyä lumipenkassa, niin tuo:

      painoi kaasua ja ohitti renkaat vinkuen sohjossa hahah.

    • Anonyymi

      Puhun enkeleille ja jumalille :)

      • Minäkin joskus rukoilen, mutta en ääneen.


    • Anonyymi

      Juu, paljon tulee juteltua ittekseni. Selkiyttää vähän ajatuksia, kun yleensä useita välilehtiä auki päässä. Kun joku asia harmittaa niin kirosanat kyllä lentelee.

    • Anonyymi

      kuiskailee itse omaan korvaansa asioita, mutta jos jostain löydät, niin tämä Helixin 1. albumi: White lace & Black leather kannattaa jos osuu silmään.

    • Anonyymi

      En varsinaisesti puhu, kunhan mutisen puoliääneen kappaleiden sanoja hyräilyn tahdissa. Epäselvää supinaa. - cu-

      • Juu, laulumuminat ovat oma lukunsa.


    • Anonyymi

      Tänään on jonkin verran noita sarvipäitä päässyt.
      Joskus ei vaan suju ja sitä tuskastuu itseensä.
      Vilma

    • Salilla aika usein ennen suoritusta. Varsinkin isoissa moninivelliikkeissä. Yleensä joko selän käyttö tai muistutan että toistojen välillä pitää hengittää.

      Frisbeegolffissa usein mutisen ääneen minkälaista heittoa olen suunnitellut tai sitten muistutan itselleni tuulen suunnasta ja voimakkuudesta.

      Aikanaan myös kun olin parisuhteessa niin tuntui että vaikka sanat oli osoitettu sille toiselle niin tuli vahva tunne että itsekseni siinä juttelin.

      • Juu, joskus kun toinen ei ole läsnä, niin tuntuu kuin seinille puhuisi.


    • Anonyymi

      salill niin musiikkina oli oikein äkäinen rokki joku Accept, niin joku oikein bodari antoi neuojakin tekniikoihin, niin jo joku karateka-ihminenkin joskusa..

      mutta niin tuo bodari: hyvää muaiikkiakin tulee adrenaliinia pintaan heavy rock, hyvin käy

      • Itsekin kuuntelen raskaampaa musiikkia, jos treenaan.


      • Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Itsekin kuuntelen raskaampaa musiikkia, jos treenaan.

        Mitä sinä treenaat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä treenaat?

        Millon mitäkin, joko kehollista (jäänyt nyt aika vähiin) tai laulan.


    • Anonyymi

      tuo taisi olla: Accept - Losers nd Winners joku musiikki

    • Anonyymi

      Tosinaan. Yleensä tsemppaan itseäni tai rauhoittelen.

      - Sheena

      • Järkevää toimintaa.


    • Ainoastaan päästelen kirosanoja. Useimmiten kukaan ei ole kuulemassa, mutta jos vahingossa kuulee, ei se minua haittaa.

    • Anonyymi

      Puhun aina kun voin itsekseni....

      Se konkretisoi ajatukseni...kuulrn ne itse ääneen. 🙂

      Parasta "itsesuggestointia". Rehellistä. 🙂

      • Varmasti hyvää terapiointia.


      • Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Varmasti hyvää terapiointia.

        Selkeyttävää... päässä liikkuu usein ksikkea ristiinrastiin...

        Mutta kun ne päästää ulos oikeana puheena, sen tajuaa mikä siellä oikeasti on se juttu...🙂

        Tarttee tosin sen uskon itsestä, että "saa sanoa"

        https://youtu.be/cXLHj7qrIi8?si=Rk7BPUtAPocxN4v6

        Tähän tyyliin...😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selkeyttävää... päässä liikkuu usein ksikkea ristiinrastiin...

        Mutta kun ne päästää ulos oikeana puheena, sen tajuaa mikä siellä oikeasti on se juttu...🙂

        Tarttee tosin sen uskon itsestä, että "saa sanoa"

        https://youtu.be/cXLHj7qrIi8?si=Rk7BPUtAPocxN4v6

        Tähän tyyliin...😄

        Joskus menee sit tälle asteelle...

        https://youtu.be/myenhfv6wM0?si=HyUT7M_608nZe8Lh

        Sitä jaksaa kuunnella yhden illsn korkeintaan... sitten tietää et nyt on tehtävä jotain. 😄


    • No ainakin töissä pitää puhua itsekseen, että muistaa asiat. Esim mittoja, ne täytyy aina sanoo ääneen. Muuten unohtaa tai muistaa väärin.

    • Anonyymi

      Puhun aika paljonkin..

      • No poristaan porukalla itekseen.


    • Anonyymi

      Minä vaan huutelen tuuleen...

      >simiti<

      • Minäkin joskus huutelin tuuleen. Se on ihan ok välillä.


    • Anonyymi

      Kyllä, erityisesti palstalla :), varmaan olisi aika taas pistää stoppi tällekin

      • Juu, ei täällä kannata liikaa viettää aikaansa. Tule kuin paha mieli.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe