12 ylioppilasta Kemijärvelle vuonna 2025

Anonyymi-ap

Nyt tuli syksyn satona 2 ja keväällä tuli 10. Näin kertyi tusina, ihan koko tusina uusia stuiduja tälle vuodelle.
Ehkäpä syntyi 30 - 35 19 vuotta sitten. Minne ne muut häippäsivät? Joo, paikallisamikseen päätyi 10 - 15 max. Loput läksivät pois ennen lukioikää.

Tänä syksynä aloitti 32 ekaluokkalaista. Mihinkään päätynevätkään ennen toista astetta?

Ei hyvä heilu tällä menolla.

14

510

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

sentähä tusina
      puhun määrästä, en ota kantaa laatuhu

• Anonyymi
    • Anonyymi

Vaikkei olis "abi", voi päästä "jelloniin". Elämän koulua käy kaikki, vaikka ei olis keskikoulussa ollut!

• Anonyymi

Hauska kommentti,
        ilman abi-titteliä voi päästä jelloniin,
        ja miksei abi
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16564607/kemijarven-koulut---epapatevyytta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauska kommentti,
        ilman abi-titteliä voi päästä jelloniin,
        ja miksei abi
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16564607/kemijarven-koulut---epapatevyytta

Mä oon abi ollut, nyt on ilta tullut!
        Silti kylällä ylväänä kuljen,
        keskikoulun oven muistoissani suljen.
        En silti halveksu reputtaneita,
        enkä koulunsa lopettaneita.
        Kaikilla ei ole älyä niin paljon,
        toisia elämä kohtelee kaltoin!

• Anonyymi

Kohta saadaan triplamäärät abeja ynnä muita asukkaita, kun ex-rehtori on siirtynyt johtamaan tulevaisuutta. Palkkakin on parempi kuin rehtoreilla konsaan.

Toki väki on tilapäisesti vähentynyt, amis pienentynyt kuuluisan pyyn lailla eikä abeja tule merkittävästi enempää lähiaikoina.

Jos tämän vuoden tippaluokkalaiset menevät koko joukko lukioon aikanaan, saamme 32 abia. Kenenkään ei kärsi tehdä muita valintoja, ei edes erityisluokkalaisten.

Toivo onkin ulkomaan elävissä. Kaukaa Indokiinasta saamme potentiaalia jo nyt ja joskus. Ukrainan rauhan lykkäys tuonee lisää väkeä.

Mutta kun toivoo ja rukoilee, voimme saada väkiluvun kasvuun vuonna 2030. Siihen asti sinnitelkäämme - ja tehkäämme lapsia.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä juhlapuhe?
        Olisiko sopinut 100-vuotisjuhlaan?
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/19073963/kemijarven-lukio-ei-tayta-sataa-vuotta
        Luodaanko toivoa? Vai onko ironiaa?
        Mitä on tuon kirjoituksen takana?
        Siis tuon:
        Kohta saadaan triplamäärät abeja ynnä muita asukkaita, kun ex-rehtori on siirtynyt johtamaan tulevaisuutta. Palkkakin on parempi kuin rehtoreilla konsaan.

Oletus lienee, että kun on varta vasten virkahenkilö, jonka tehtäviin kuuluu tulevaisuuden uskon vahvistus, tänne muuttaa vapaaehtoisesti ihmisiä vahvistamaan meijän kantaväestönnin uskoa.
        Sitten onkin abeja, leikkikoululaisia, amiksia, lastenrattaita työntäviä wanna be -äitejä. Sitä positiivista pöhinää, josta on puhuttu , no jossakin joskus ja jouluna.
        Odotellessa veikataan, koska kemijärveläisiä on taas yli 7000. Nyt lukumäärä alkaa vielä kutosella.

• Anonyymi

Onko liian huono maine Kemijärvellä? Eikö osata toimia? Sahataanko omaa oksaa?

• Anonyymi

Onnea ylioppilaille!Pääsitte aidan yli!

• Anonyymi

onnea, onnea!

• Anonyymi

"Hybridi" tarkoittaa yhdistelmää, joka muodostuu kahdesta tai useammasta eri osasta, jotka voivat olla eri lajeja tai voimanlähteitä.

varmistakaa hybridi koulutus asioisa
      jos ei pääsyä amiksee, nii sitte lukioo, josa ei ole pisterajaa tälä meilä, ja jos ei pääsyä yli opilaaksi, nii site pitää olla saanu koulutusta yritäjäksi etä jostaki saa rahhaa, silä kovat ajat o tulosa,
      kaikist leikataa mut yritäjii aletaa tukee, kertoo maa halitus

sanotaa etä pidot paranee ku väki vähenee, mut kyl nyky aikana o toisi,
      tusina yli opilaita saa huonomat pirot ku meneinä vuosina yli 20 yliopilas määrä, se o tossi tämä

täsä o yks vinki tulevaisuuta luotsaavile

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5470
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2737
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      102
      1982
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1433
    Aihe