Jos kuolisitte tänään, mitä jäljelle jää

Anonyymi-ap

Lasse Norreksen tapauksessa paljon hyvää Suomen musiikkimaailmalle.
Itse voisin jopa kehua siittäneeni 4 lasta jotka jollain tavalla edustasivat miunua myös tulevaisuudessa.

Mitä jälkiä, taI energiaa teistä jäisi, jos kuolitte nyt seuraavana yönä?
Jotain positiivista sanottavaa tuleville sukupolville ja vaikutus on prosentuaalisesti mitä?

Elämä on, ja se on rajallinen.

AV

68

645

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaiken viisauteni olen täällä jakanut.

Pian olen ylösnouseva, kiitos niille, jotka nostavat vanhoja ketjuja.

• Olen keksinyt sanonnan "persut elää perunakellarissa"

Tämä ajatus on jäänyt elämään useilla eri palstoilla, kiitos kaikille opetuslapsille.

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

Olen keksinyt sanonnan "persut elää perunakellarissa"

Tämä ajatus on jäänyt elämään useilla eri palstoilla, kiitos kaikille opetuslapsille.

Sosialismi vie perunatkin.vanha neuvostoliittolainen sanonta.hyvin suosittu YYA suomessakin.

• Anonyymi

Jälkikasvuni ainakin edistää ihan vaan itseään, eli eipä ainakaan tuo.

• Anonyymi

Jokainen joka syntyy, on myös kuoleva. Jäipä jälkiä tai ei.

• Anonyymi

Hapan muisto

• Anonyymi

No jäisi pahuksenmoinen siivous, kun kuulemma kuoleman hetkellä tulee kakka ja pissa. Lisäksi juoksisin täysillä ympäriinsä ennen kaatumista.

>simiti<

• Anonyymi

Minä ostaisin kaleimman täytekakun mitä konditoriasta saa ja ahmisin sitä, kuin hullu ennen kuolemaa, ainakin sai nauttia viimeisistä minuuteista herkutellen...

• No jos nyt tänään delaisin niin jäis meikäläistä vielä muistelemaan molemmat vanhempani ja yhtä lukuunottamatta kaikki sisarukseni, sisarusten lapset (noh, kukin tavallaan, osa on läheisempiä mitä toiset)
      Sit exä, ja toinenkin exä, Hemuli..
      Kissat jäis jollekkin huollettaviksi

Jälkiä taikka energiaa jää se mitä jäljelle jääneet kokevat ja miten sen kokevat,
      Itse näin juuri viime yönä taas unta kuolleesta veljestäni, vaikkei hän silleen enää päivittäin mielessä ole,

Mutta, kaikkien muisto hiipuu aikanaan, ruumis maatuu, hautapaikka unohtuu ja siihen haudataan joku muu..

Elämä on🤷

https://youtu.be/_gowME6OQ6I?si=RDFkVSB70IrlJVet

Kaikki pelkkää pahanhajuista ilmaa,

• Anonyymi

Kun kertoisit Aaveelle olevas lapseton sinkku (jos ei jo tiedä) niin vetäis hirmu kilut. 😁

Sinusta jää luultavasti enempi haikuja jäljelle kuin mitä luulet.

https://youtu.be/NbFXC5tLslc?si=wHiB5tEu-33_Stu-

Vaihtarina tuo, jos kekkasisit kuka pisti tämän. 😄

• Anonyymi

Tein kattilallisen nakkisoppaa eli nakkisoppaa sais kun vaan lämmittää huomenna sen

• Anonyymi

Tein aloituksen koska ne jotka ovat nyt noin 30-35 vuotiaita, he eivät edes huomaa tulevien vuosien kulumista. Jossain vaiheessa elämää tulee miettiä myös sitä ettei ole enää se energinen maailmaa avartava ja sitä hyödyntävä yksilö.

Itse olen panostanut nyt aikaisempien suhteiden lapsiin, mutta tärkeimpänä tämä viimeinen. Hänelle olen yrittänyt antaa jotain poikkeuksellista, jota en itse edes haaveillut kokenevaani. Ymmärrys puuttui, kun maalla eli onnellisen tietämättömänä.

Mitä siihen liittyy, akateeminen koulutus alkaen jo 8-vuotiaasta.

Long way to go. Aikaa vievää, mutta tuloksellisesti jo nyt ollaan ns. hyvillä vesillä.
      Lapsien tulee kokea hyvin varhaisessa vaiheessa elämän vaatimukset sen leikin ohella. Sopiva suhde aikuisten maailman menestystarinaa voi ottaa lapsen kasvatukseen jo varhaisessa vaiheessa.

Luulempa ettei luokalla 9 hänen musiikinopettaja voi antaa hänelle enää mitään uutta, kun lapsi on jo musiikillisesti enemmän kouluttautunut mitä opettajansa jne. Sama taitoluistelussa, baletissa tai kuvaamataiteessa. Tuskin kenenkään tarvitsee enää opettaa liikesarjoja salitreeneissä, kun 52 viikkoa on jo salia treenennut. Puhuu jo kahta kieltä, on aloittanut kahden uuden kielen opiskelun alle 10-vuotiaana. Ei paha aloitus elämälle. Itse en tuossa iässä osannut edes suomenkieltä, enkä osaa sitä vieläkään.

Lähtökohdat, kokemus ja tulevat valinnat ovat täysin lapsen omissa käsissä, ainakin paremmin mitä lasten jotka tuollaista ylimääräistä koulua eivät olisi kokeneet.

X-Liner palauttaa taas maan pinnalle, onhan hänellä paljon kokemuksia lapsien kasvatuksesta. Sitä palautetta odotellessa. Hakkaa päähän, kiitos siitä:)

Muutkin voivat ottaa kantaa siihen olisiko se oma elämä tärkeintä, vai se että antaa paremman mahdollisuuden uuden elämän alkuun. Luulen lapsien olevan parempia mitä isänsä, tosin siihen ei paljon edes tarvita.

AV

• Anonyymi

Juu, varsikin kun aika tuntuu kuluvan aina vaan nopeammin mitä enemmän tulee ikää.
        Taas on perjantai, kun tuntuu, että pari päivää sitten oli perjantai.
        30 vuotiaalta tuntuu kaukaiselta ikä 60 vuotta, mutta sitten kun 30 vuotias on 60 vuotias, niin hänestä tuntuu, että miten ikää on näin paljon lyhyessä ajassa ja on elänyt toiset 30 vuotta siitä 30 vuodesta, kun on 60 vuotias.

• Anonyymi

Itse olisin jättänyt nuo tyhjänpäiväiset baletit ja taitoluistelut pois ... muutoin kuulostaa hyvin samalta kuin oma muksuni. Minusta ihan normaalilta ja tavalliselta kuulostaa. En ymmärrä miksi koet jatkuvasti tarvetta taputella itseäsi selkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olisin jättänyt nuo tyhjänpäiväiset baletit ja taitoluistelut pois ... muutoin kuulostaa hyvin samalta kuin oma muksuni. Minusta ihan normaalilta ja tavalliselta kuulostaa. En ymmärrä miksi koet jatkuvasti tarvetta taputella itseäsi selkään.

Se tuntuu hyvältä, olla normaali:)

• Anonyymi

Minusta se, mitä kirjoitat niin sloituksessa ja tässä kuullostaa selitykseltä. Sinun saavutukselta...

Sinun lapsi on upea, hyvä oppimaan innokas jne. 😁

Et sinä. Vaikka sinä olet isä ja lapsesi upea, et sinä siitä miksikään muutu.

Saat ehkä hyväksyntää ja respectiä ennen matkalla hsutaan häneltä. Minkä oikeastaan määrittää se, miten kokee sinut.

Olet täällä usein kehunut sitä, että panostat...varsinkin tähän viimeisimpään lapseesi. Mutta lapsesi sen kunnioituksesi määrittää, ei me, kelle selität sitä.

Kuullostaa tänne siltä, että koetat korjata entistä elämääsi viime metreillä.

• Jotain taidetta jää ja jälkeläisiä toivottavasti. Mutta ei meitä ketään kukaan muista sadan vuoden päästä.

• Anonyymi

Eihän sitä voi tietää? Neljä lastani voi vielä tehdä runsaasti lapsia ja muistella helkkarin outoa ukkiaan jota koskaan eivät olisi nähneet. Olisi vain tarinoita siitä missä pappa olisi viilettänyt, ja miten olisi ollut erakoituva yksilö ennen kuolemaansa:)

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän sitä voi tietää? Neljä lastani voi vielä tehdä runsaasti lapsia ja muistella helkkarin outoa ukkiaan jota koskaan eivät olisi nähneet. Olisi vain tarinoita siitä missä pappa olisi viilettänyt, ja miten olisi ollut erakoituva yksilö ennen kuolemaansa:)

AV

Kyllä se voi olla mahdollista, jos muistelevat. Mutta itse en ainakaan tiedä kestään sata vuotta sitten eläneestä sukulaisestani mitään muuta kuin nimen. Olis mukava tietää enemmänkin. Siksi kannattaa jättää itsestään kuvia ja ääntä ja toivoa että ne säilyy jossain.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Kyllä se voi olla mahdollista, jos muistelevat. Mutta itse en ainakaan tiedä kestään sata vuotta sitten eläneestä sukulaisestani mitään muuta kuin nimen. Olis mukava tietää enemmänkin. Siksi kannattaa jättää itsestään kuvia ja ääntä ja toivoa että ne säilyy jossain.

Hitsi, totta turiset,
        Vaikka sukututkimus on tehty aina 1780-luvun lopulle, en tunnista ketään joka olisi elännyt 100-vuotta sitten. Jonkin verran tarinoita, häilyviä on olemassa.

Itse asiassa en tunnista ketään joka olisi elännyt 1950-luvun alussakaan. Kun synnyin oli elossa menneisyydestä enää äidin äiti, miehet kun ovat Suomessa niin heikkoja.

AV

• Anonyymi

Tuhkakasa ja ajan kultaamia muistoja kotvaseksi ... jokunen mp4:n 🤔, liesikö vielä mahdollista että jokunen itämään jätetty ajatuksentynkä jäisi elämään 😄

• No jää ainakin noi keskeneräset kirjotukset nettiin vähän aikaan pyöriin. Ja en tiedä miten kauan toi youtube kanava pysyy. Eihän ne välttämättä tiedä, että on kuollut.

• Anonyymi

Kun henki lähtee on ihan sama mitä jää jäljelle .

• Anonyymi

Pienen ihmisen narsistista ajattelua suuremmassa mittakaavassa?
        Itsekkyys ei ole maapallon hyve, pieni mitätön yksilö kokonaisuudessa.

AV

• Anonyymi

Nimenomaan henki lähtee. Meissä on henki ja se palaa Jumalan luokse.
        En ole kovin tyytyväinen elämääni. Olisin halunnut auttaa toisia enemmän. Olen työkseni auttanut, mutta silti. Olisin halunnut olla parempi vanhempi, mutta olen yrittänyt sen, mitä olen pystynyt.
        Itseäni piinaa se tosiasia, että olin liian nuori ja kypsymätön. Voin huonosti pitkään. Tarjosin kyllä kaikkea lapsille, mutta en ollut henkisesti läsnä. Nyt vasta voin hyvin ja olen yrittänyt korvata kaikkea sitä, mihin en nuorena pystynyt. Lapset ovat aikuisia, toiset menestyneet hyvinkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan henki lähtee. Meissä on henki ja se palaa Jumalan luokse.
        En ole kovin tyytyväinen elämääni. Olisin halunnut auttaa toisia enemmän. Olen työkseni auttanut, mutta silti. Olisin halunnut olla parempi vanhempi, mutta olen yrittänyt sen, mitä olen pystynyt.
        Itseäni piinaa se tosiasia, että olin liian nuori ja kypsymätön. Voin huonosti pitkään. Tarjosin kyllä kaikkea lapsille, mutta en ollut henkisesti läsnä. Nyt vasta voin hyvin ja olen yrittänyt korvata kaikkea sitä, mihin en nuorena pystynyt. Lapset ovat aikuisia, toiset menestyneet hyvinkin.

Tämän kirjoitin sivusta osallistuen keskusteluun.

• Anonyymi

Kun henki lähtee ruumiista, vain se jää olemaan.

• Anonyymi

Ajatlekaapa, jos pääsisitte 500 vuoden kuluttua katsomaan asuntoa, jossa nyt asutte, onko se enää pystyssä vai onko rakennettu uusi tilalle tai joku kauppa.
      Olsihan se kauheaa, jos joutuisi elämään vaikka 500 vuotiaaksi.
      Ajatlekaapa, kuinka monta putkiremonttia joutuisi tekemään ja sitä rahamäärää, joka niihin uppoaisi.
      Aiankin 10 putkiremonttia, jos on vespatterilämmitys, mutta kannattaisi vaihtaa sähköpattereihin, ei sähköjohdot niin nopeasti kulu.

• Anonyymi

Heh heh, hyvä. Positiivisuuden kautta kirjoitettu,

AV

• Kirkot on sitä varten, että voi mennä seisoskelemaan samaan paikkaan kuin joku muu 500 vuotta sitten.

• Anonyymi

Aika itsekäs on jos haluaa että kuoleman jälkeen muistetaan.

• Anonyymi

Itsekkäämpi haluaisi ettei muistettaisi:)

AV

• Anonyymi

Eli olet toiminut sp*rma linkona,ei tuossa pahemmin kehumista ole, tuskin ketään kiinnostaa.

• Anonyymi

Niin, ja jos ei sitä elämässään olisi ollut, yhä harvempaa se kiinnostaisi:)

AV

• Anonyymi

Testamenttini luonnolle, ei ihmiskunnalle.
      Samalla n. 70 kg horsman lannoitetta.

• Anonyymi

Ensimmäisenä mietin, että mikä ja miksi tänne pitäisi joku jälki jättää. Kuulostaa melko narsisitiselta ajattelulta. Pikemmin sitä paremmin on elänyt, mitä vähemmän tänne jättää jälkiä.

• Anonyymi

Juuri näin.
        Minä valitsin aikoinaan jopa ammattini sillä perusteella, että voi tehdä jotain mikä ei jätä juurikaan fyysistä jälkeä tai kuluta resursseja, mutta jonka parissa voi askarrella elättäen itsensä.

Ajattele jos olisi vaikka siltainsinööri tai rakennusarkkitehti. Kuinka karmeita haavoja työsi jättäisi tänne sinun poistuttua.

• Anonyymi

Musiikkikaan ei ole niin hyvä. Ja siinä se ydin olikin.

• Minua jäisi ikävöimään useampi ihminen. Ei kuitenkaan enemmän kuin 10. Se tuntuu ajatuksena mukavalta.

Mitään muuta merkittävää en ole elämässäni saavuttanut, ja muuta en oikeastaan tarvitsekaan.

• Anonyymi

Ei paljoa. Mutta monen ajatuspuron ja -virran päässä olisin minä tai minun käsialani. Niistä ammentaisi vielä tulevatkin sukupolvet.

• Anonyymi

Omasta puolestani ei mitään. Joitakin muistoja joillekin minut tunteneille ja muistotkin, riippuen sisällöstä, aikanaan haalistuvat hiekkaan. Uskon sieluun ja siihen, että fyysinen kropan kautta eläminen on ainoastaan väliaikainen sielun yksiö, minkä vuokrasopimus päättyy jossakin vaiheessa. - cu-

• Kolme ihanaa lasta. ❤️

• Anonyymi

Perilliset ja perintö. Toivoisin että joku heistä muuttaisi asuntooni. Ja voi jäädä vähän rahaakin. Esimerkki kohtalaisen oikein eletystä elämästä, tietenkin joitakin mokia mukana. Mutta että on vaikeuksista järjisssään selvinnyt, sekin on hyvä ominaisuus ja/tai taito. Nimi jossain isossa hautapaasissa, jonka juuren on tuhkat nakattu. Saavat käydä muisteloimassa tai sitten ei, kumpikin ok.
      Mitään yhteiskunnallista näkyvää tai kuuluvaa ei jää, yhtenä pyöränä rattaissa paikkani täyttämässä, niin on tavallisen ihmisen elämä.

• Ei mitään. Unohdun pian kuten ylivoimainen enemmistö ikinä eläneistä. Ja päinvastaisesta epätodennäköisesti sattumuksesta ei myöskään ole mitään merkitystä eläjälle itselleen. Oman merkityksellisyyden kuvitelmista tietenkin voi olla iloa, mutta luultavammin tuon tavoittelusta vain on moninverroin enemmän harmia. Antaisi vain asioiden mennä omalla painollaan.

• Anonyymi

Valtava kokoelma keinovaginoita.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Niin joo,
        Ja ne Asterixit.

-keinovaginamies-

• Mutta tuohan on hyvin intiimi ja käsinkosketeltava perintö.
        Paljon parempi kuin joku kuva/äänitallenne.

Jos olet jättänyt elostelevia jälkeläisiä, he varmasti arvostavat tuota.

• Anonyymi

Norreksesta ensin...luulin häntä paljon nuoremmaksi, vaik liian nuori oli nyttekin lähtee.
      Kevyet mullat. Oli niin energinen ja myönteinen tyyppi, vaikka murheitakin elämässään oli.

• Minusta ei jäisi mitään merkittävää. Ja se sopii minulle paremmin kuin hyvin. Elämä on.. ja kuolema sen päättää.

• Anonyymi

Paljon mukavia muistoja monelle, hyvää energiaa, tsemppiä, luottamusta tulevaan. Ja kamalasti valokuvia.

- Sheena

• Anonyymi

Olen saanut rakastaa montaa ihmistä ja toivottavasti tämä rakkaus jäisi heissä elämään minun poismenon jälkeenkin. Toivon, että minusta on jäänyt lämpimiä muistoja läheisteni mieliin. Toivon eritoten poikani saavan aikanaan voimaa siitä, miten rakastettu hän on. Poikani on tärkein asia, mikä minusta tulee jäämään jälkeeni. Toivon ja uskon, että hän tulee kantamaan minua aina sydämessään. Se ajatus on kovin lohdullinen, sillä tunnen, että voin sillä tavoin olla hänen tukenaan sittenkin, kun fyysinen olemukseni tästä maailmasta on haihtunut.

Materiaa tulee jäämään jonkin verran, mutta se on toisarvoista. En sano merkityksetöntä, sillä läheisen kuolema saattaa pahimmillaan aiheuttaa taloudellista ahdinkoa ja tältä osin olen varmistanut, ettei poikani tule koskaan joutumaan takiani taloudelliseen pulaan.

Aletheias

• Anonyymi

Hyviä elämänarvoja minua ihmisenä ja persoonana arvostaneille. Ehkä muutama hyvä muistokin minusta heidän elämässään.

Mitä muuta pitäisi jäädä? No vanhat vaatteet, auton romu, ihania eläimiä rakastettaviksi. Lapset ei ole yksin minun joten heille iskä elämään tueksi. Onhan heissä paljon minun hyviä piirteitä ja luonteenominaisuuksiakin.

Jasu

• Anonyymi

Vaatteet voisi laittaa kierrätykseen ja siivousräteiksi. Tai eläimille rievuiksi häkkiin. Tykkäävät repiä niistä pesiä itselleen ja käpertyä lämpimään suojaan, rotat varsinkin. Mutta hiiret ja degut myös.

Muu irtain varmaan jäisi joko perheen käyttöön tai kuten olen toivonut kierrätykseen tarvitseville ilmaiseksi. Nykyään rahastetaan liikaa muutenkin kaikesta. Voi antaa ihan vaan silleenkin, kun itse ei tarvi ja toinen tarvii, ilmaiseksi.

Muut paperit jne voi polttaa pois.

Jasu

• Anonyymi

Oletteko katsoneet kadonnut perillinen ohjelmia? Meistä jää jälkeen paljon enemmän kuin moni luulee, joskus perintökin.

• Anonyymi

Jäähän meistä tietoja rekistereihin. Asumispaikoista, omaisista, ajoneuvoista jne. Omalla kohdallani niillä tiedoilla ei ole mitään painoarvoa omaisilleni. He tietävät ne minusta muutenkin.

Itseltäni jäisi perinnöksi aika mitättömiä juttuja. Ehkä tunnearvoa ei muuta.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäähän meistä tietoja rekistereihin. Asumispaikoista, omaisista, ajoneuvoista jne. Omalla kohdallani niillä tiedoilla ei ole mitään painoarvoa omaisilleni. He tietävät ne minusta muutenkin.

Itseltäni jäisi perinnöksi aika mitättömiä juttuja. Ehkä tunnearvoa ei muuta.

Jasu

Likka ilmoitti että tahtoo sitten mun moton, mulla on vain sellainen tunne siitä että kohta seuraa perässä toiset hautajaiset 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Likka ilmoitti että tahtoo sitten mun moton, mulla on vain sellainen tunne siitä että kohta seuraa perässä toiset hautajaiset 😁

..ai juu sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla jäisi Avensis. 😅
        Ehkä toi iskä sillä ajaisi niin kauan, kun kulkee. Hän kun ei autoilla pröystäile, edes niistä piittaa.

Papalta eli mun isältä jäisi muksuilleni kyllä moottoripyörä, 2 autoa ja traktori lisälaitteineen. 😊

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla jäisi Avensis. 😅
        Ehkä toi iskä sillä ajaisi niin kauan, kun kulkee. Hän kun ei autoilla pröystäile, edes niistä piittaa.

Papalta eli mun isältä jäisi muksuilleni kyllä moottoripyörä, 2 autoa ja traktori lisälaitteineen. 😊

Jasu

Mun vanhemmilla on aika paljon omaisuutta perittäväksi, ei mitään erikoisen arvokasta. Mutta määrällisesti paljon. Mulla ei tosiaan ole paljon mitään. Olen pitänyt huolen etten kerryttä enää mitään ihmettä mihinkään.

Jos rahaakin joskus saan vielä, sen jemmaan visusti muksuille talteen. Itselleni en ostele mitään kallista missään muodossa, en kaipaa mitään. Vain henkistä olotilaa mikä ei tavarasta hyväksi tule, uhan muista jutuista.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun vanhemmilla on aika paljon omaisuutta perittäväksi, ei mitään erikoisen arvokasta. Mutta määrällisesti paljon. Mulla ei tosiaan ole paljon mitään. Olen pitänyt huolen etten kerryttä enää mitään ihmettä mihinkään.

Jos rahaakin joskus saan vielä, sen jemmaan visusti muksuille talteen. Itselleni en ostele mitään kallista missään muodossa, en kaipaa mitään. Vain henkistä olotilaa mikä ei tavarasta hyväksi tule, uhan muista jutuista.

Jasu

Kerrytän mielummin elämänviisautta, kun massia. 😅👍

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla jäisi Avensis. 😅

Jasu

Vieläkö papan jalka nousee ninjan niskaan ja parran kanssa päristään muuallakin kuin kahvipöydässä 🙃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrytän mielummin elämänviisautta, kun massia. 😅👍

Jasu

Mieheni aina sanoo, ei siitä massistakaan haittaa ole. No ei mutta hän osaa sen homman minua paremmin. Luulen ettei lapset tyhjin käsin jää.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieläkö papan jalka nousee ninjan niskaan ja parran kanssa päristään muuallakin kuin kahvipöydässä 🙃

Vielä se nousee sen verran, mutta ei ole kuulemma enää niin kiinnostanut ajella. Siellä se pölyyntyy tallissa. 😅

Olen mä sille sanonut, isälle että myy pois jollet tarvi. Osta tilalle jotain mitä tarvit. 😊

Mulle turha säästellä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä se nousee sen verran, mutta ei ole kuulemma enää niin kiinnostanut ajella. Siellä se pölyyntyy tallissa. 😅

Olen mä sille sanonut, isälle että myy pois jollet tarvi. Osta tilalle jotain mitä tarvit. 😊

Mulle turha säästellä.

Jasu

Siellä on varmaan liitto sen verran sopusoinnussa ettei herra koe enää pidempiin reissuihin tarvetta lähteä, vaikka noh en minäkään viimeiseen kolmeen vuoteen...oisko erolla jotain tekemistä asian kanssa, tarve ottaa etäisyyttä kotikuntaan on ainakin selkeästi vähentynyt 😂
        Sen olen minäkin huomannut että rahallisuuden tai omaisuuden tarve on vähentynyt kovasti viime vuosina, ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään kunhan toimeen tulee. Liekö sitten sitä viisautta päässyt kertymään muun mömmön sekaan 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä on varmaan liitto sen verran sopusoinnussa ettei herra koe enää pidempiin reissuihin tarvetta lähteä, vaikka noh en minäkään viimeiseen kolmeen vuoteen...oisko erolla jotain tekemistä asian kanssa, tarve ottaa etäisyyttä kotikuntaan on ainakin selkeästi vähentynyt 😂
        Sen olen minäkin huomannut että rahallisuuden tai omaisuuden tarve on vähentynyt kovasti viime vuosina, ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään kunhan toimeen tulee. Liekö sitten sitä viisautta päässyt kertymään muun mömmön sekaan 😄

Juu, ne ollut yhdessä mun vanhemmat 57 vuotta yhdessä. Ainahan ne yhdessä on. Isä sai varmaan tarpeekseen maailmalla olosta rahtari vuosinaan, silloin vielä kun piirturikiekot vaan kuitattiin millon kukakin ja mitenkin. Eikä ollu mitään valvontaa lepääkö kuskit edes taroeeksi vai vetääkö ympäri vuorokautisia. Isä oli kova tekee töitä. Paljon maailmalla autonratissa. Nyt kotielämä maittaa. 😊

Ero nyt saakin aikaan muutoksen tarpeita. Happea mikä on jääny suhteen koetellessa hengittämättä. 😊

Jasu

• Anonyymi

Kaipa tietynlainen sitkeys ja periksiantamattomuus. Sekä toivottasti rakkaus ja lempeys sekä oikeuduinmukaisuus jota olen koittanut lapsilleni antaa.

• Anonyymi

Sehän yleisesti jää paikallisesti. Jos on jäädäkseen.

Lapsia minultakin jää ja heidän tulevat lapset myös..jne..

Joku työn jälki, tekipä sitä hyvin tai ei, jää hetkeksi...mutta muutokset parempaan jää usein pitkäksikin ajoiksi...

Minusta muutoksen tekijät on kovia seppiä...jääkö se työ paikalliseksi vai universaaliksi jää massan murheeksi...

• Anonyymi

Vielä tämä:

Kuka edes miettii elämää kuolemansa jälkeen.... tai sitä miyä on jättänyt jälkeensä?

Taidat sekoittaa hetkeen kun vielä näet ja koet jonkun?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      120
      10043
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      78
      5016
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      69
      4852
    4. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      7
      3300
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      14
      2517
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      107
      1740
    7. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      55
      1570
    8. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1536
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      59
      1454
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      66
      1402
    Aihe