Poro.

Minä

Mikä ihme siinä porossa viehättää,kun sitä pitää aina kehua? Esimerkiksi poronkäristys????Mauttomampaa liharuokaa saa hakea.
Mikä hyvänsä sika tai nauta päihittää poron 10-0.

5

1031

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et ole tainnut kunnon poron...

      Maistuvan käristyksen tekemiseen ei muuta tarvita kuin mustapippuria, vettä ja voita. Lisäksi ruoka on helppo valmistaa. Kyytipojaksi perunamuusia ja puolukkasurvosta. Eikä muuten olla lapista. On vaan kiva syödä muutakin lihaa välillä kuin iänikuista nautaa, possua ja broileria.

    • Oula heinäporomies

      Mitä tämä kysymys muuten tekee riista-palstalla. Eihän poro mitään riistaa ole vaan kotieläin, joka nykyisin syö heinää kun jäkälät on syöty Suomessa loppuun.

      • jäkälää

        Hah haa. Oula on tainnut itse popsia jäkälää. Jäkälä on vain yksi poron luontaisesti syömästä yli 250 ravintokasvista. Kerroppa näetkö poron kesällä ja syksyllä ennen teurastuksia syövän jäkälää? Jos näet niin valehtelet, koska kesällä poro luontaisesti syö kaikkea muuta ravitsevampaa. Jäkälä ei ole ravitsevaa, mutta sopii talvella ikäänkuin hiljentyneeseen aineenvaihduntaan. Jäkälä myytti elää sitkeästi, erityisesti nonsense-tietäjien parissa, jotka haikailevat etelän kaupungeista menneeseen aikaan.


      • Takametsien Mies
        jäkälää kirjoitti:

        Hah haa. Oula on tainnut itse popsia jäkälää. Jäkälä on vain yksi poron luontaisesti syömästä yli 250 ravintokasvista. Kerroppa näetkö poron kesällä ja syksyllä ennen teurastuksia syövän jäkälää? Jos näet niin valehtelet, koska kesällä poro luontaisesti syö kaikkea muuta ravitsevampaa. Jäkälä ei ole ravitsevaa, mutta sopii talvella ikäänkuin hiljentyneeseen aineenvaihduntaan. Jäkälä myytti elää sitkeästi, erityisesti nonsense-tietäjien parissa, jotka haikailevat etelän kaupungeista menneeseen aikaan.

        Luit sitten huolimattomasti... Oulahan kirjoitti, että nykyisin *poro ei juuri syö jäkälää* - jäkälät on syöty, niin heinäähän niille poroille pääasiassa syötetään.

        Itse olen monena syksynä ollut nostamassa jäkälää nimenomaan porojen ravinnoksi; autokuormittain sitä on kerätty ja talvella syötetään poroille.

        Niin että voin vakuuttaa ominsilmin nähneeni porojen syövän talvella paitsi heinää *myös jäkälää*

        --


      • jäkälää
        Takametsien Mies kirjoitti:

        Luit sitten huolimattomasti... Oulahan kirjoitti, että nykyisin *poro ei juuri syö jäkälää* - jäkälät on syöty, niin heinäähän niille poroille pääasiassa syötetään.

        Itse olen monena syksynä ollut nostamassa jäkälää nimenomaan porojen ravinnoksi; autokuormittain sitä on kerätty ja talvella syötetään poroille.

        Niin että voin vakuuttaa ominsilmin nähneeni porojen syövän talvella paitsi heinää *myös jäkälää*

        --

        Luin tarkkaan. Kysymyshän on siitä milloin porot teurastetaan. Ne teurastetaan syksyllä ja osin alkutalvesta, jolloin niillä on takana monipuolinen kesäruokakausi lehdeksineen, heinineen: kesällä poro käyttää hyväkseen yli 250 eri ravintokasvia. Vasateuraat eivät ole muita ruokia maistaneetkaan. Suurin osa teurastetuista poroista on vasoja.Talvella poro syö muita ruokia, kuten jäkälää, heiniä, kuivattuja lehtiä, kortteita, poroneloa, melanssia etc. Heinällä ei yksin selviä, kokeiltu on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe