pakastekala

tyhmä(kö)

ajattelin tuossa viikonloppun kokeilla pakastekallaa.. ihan seitä.. että minkälainen kuorrutus, vai tarviaako välttämättä??

4

7049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jemmu

No sitähän voi valmistaa monin tavoin. Ensinnäkin uunissa saat siitä maukasta helposti. Seitipalat vain uuniin ja päälle mausteita (sitruunapippuri, tilli) ja kermaa tms. Välillä olen valmistanut erikseen valkokastikkeen, jonka olen laittanut kalojen päälle uuniin. Työläämpi, mutta niin kovin herkullinen versio.

Tai sitten voit tietysti paistaa kalapalat pannulla. Tällöin ne ehkä kannattaa (ainakin minun mielestäni) paneroida ts. pyöritellä kananmunassa ja korppujauhoissa ennen paistamista. Ja korppujauhon voi hyvin maustaa, jolloin saa mausteet tasaisesti kalan pinnalle.

Toivottavasti onnistuu!

• titta

meillä syödään melko usein pakastekalaa juuri sen vaivattoman valmistustavan,edullisuuden ja hyvän maun vuoksi.itse olen havainnut erilaiset pussikeitot oikein hyviksi kuorrutteiksi.olen käyttänyt tomaattikeittoa,herkkusienikeittoa ja katkarapukeittoa.eli siis 1pss mieleistäsi valmiskeittoa,2dl (ruoka)kermaa,1dl vettä ja 1pkt seitiä.nestettä tulee siis n.puolet vähemmän kuin jos tekisit oikeaa keittoa.
      sitten vain koko hoito uuniin 175 astetta ja n.tunti,hyvää tulee!:-)

• Tonnikalafilee

Helppoa: kala uunivuokaan, lusikoi pestoa päälle ja ei kun kypsymään. Hyvät aromit!

• kotikokki

Tällainen resepti tarttui vaatteisiin jonkun ruokakaupan seinältä kauan sitten.

UUNISEITIÄ TOMAATTI-YRTTIPEDILLÄ

1 pkt   pakastettuja seitifileitä
      1 tl   sitruunapippuria
      1 tl   yrttisuolaa (Herbamare)
      ½   purjoa suikaleina
      2 rkl   öljyä
      1 tlk (400 g) oreganolla ja basilikalla maistettua tomaattimurskaa
      1   kasvis- tai yrttiliemikuutio
      1 tl   hunajaa tai sokeria
      ½   ruukullista kirveliä tai persiljaa silputtuna

Anna kalapakasteen sulaa jääkaapissa kohmeiseksi. Irrottele fileet työlaudalle, mausta yrttisuolalla ja sitruunapippurilla molemmin puolin. Jätä maustumaan vihannesseoksen valmistamisen ajaksi. Kytke uuni lämpenemään.

Kuullota purjosuikaleet kuumennetussa öljyssä. Lisää tomaattimurska ja murenna mukaan liemikuutio. Mausta seos hunajalla, yrttisuolalla ja silputulla kirvelillä.

Lado kalafileet matalaan uunivuokaan ja kaada päälle vihannesseos. Kypsennä uunissa 200 asteessa 30 minuuttia. Tarjoa lisänä keitettyjä perunoita tai riisiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      68
      3791
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      64
      3524
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      47
      3207
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      64
      3020
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      53
      2611
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      36
      2182
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2149
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      60
      2012
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      50
      1937
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      51