pakastekala

tyhmä(kö)

ajattelin tuossa viikonloppun kokeilla pakastekallaa.. ihan seitä.. että minkälainen kuorrutus, vai tarviaako välttämättä??

4

7005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jemmu

No sitähän voi valmistaa monin tavoin. Ensinnäkin uunissa saat siitä maukasta helposti. Seitipalat vain uuniin ja päälle mausteita (sitruunapippuri, tilli) ja kermaa tms. Välillä olen valmistanut erikseen valkokastikkeen, jonka olen laittanut kalojen päälle uuniin. Työläämpi, mutta niin kovin herkullinen versio.

Tai sitten voit tietysti paistaa kalapalat pannulla. Tällöin ne ehkä kannattaa (ainakin minun mielestäni) paneroida ts. pyöritellä kananmunassa ja korppujauhoissa ennen paistamista. Ja korppujauhon voi hyvin maustaa, jolloin saa mausteet tasaisesti kalan pinnalle.

Toivottavasti onnistuu!

• titta

meillä syödään melko usein pakastekalaa juuri sen vaivattoman valmistustavan,edullisuuden ja hyvän maun vuoksi.itse olen havainnut erilaiset pussikeitot oikein hyviksi kuorrutteiksi.olen käyttänyt tomaattikeittoa,herkkusienikeittoa ja katkarapukeittoa.eli siis 1pss mieleistäsi valmiskeittoa,2dl (ruoka)kermaa,1dl vettä ja 1pkt seitiä.nestettä tulee siis n.puolet vähemmän kuin jos tekisit oikeaa keittoa.
      sitten vain koko hoito uuniin 175 astetta ja n.tunti,hyvää tulee!:-)

• Tonnikalafilee

Helppoa: kala uunivuokaan, lusikoi pestoa päälle ja ei kun kypsymään. Hyvät aromit!

• kotikokki

Tällainen resepti tarttui vaatteisiin jonkun ruokakaupan seinältä kauan sitten.

UUNISEITIÄ TOMAATTI-YRTTIPEDILLÄ

1 pkt   pakastettuja seitifileitä
      1 tl   sitruunapippuria
      1 tl   yrttisuolaa (Herbamare)
      ½   purjoa suikaleina
      2 rkl   öljyä
      1 tlk (400 g) oreganolla ja basilikalla maistettua tomaattimurskaa
      1   kasvis- tai yrttiliemikuutio
      1 tl   hunajaa tai sokeria
      ½   ruukullista kirveliä tai persiljaa silputtuna

Anna kalapakasteen sulaa jääkaapissa kohmeiseksi. Irrottele fileet työlaudalle, mausta yrttisuolalla ja sitruunapippurilla molemmin puolin. Jätä maustumaan vihannesseoksen valmistamisen ajaksi. Kytke uuni lämpenemään.

Kuullota purjosuikaleet kuumennetussa öljyssä. Lisää tomaattimurska ja murenna mukaan liemikuutio. Mausta seos hunajalla, yrttisuolalla ja silputulla kirvelillä.

Lado kalafileet matalaan uunivuokaan ja kaada päälle vihannesseos. Kypsennä uunissa 200 asteessa 30 minuuttia. Tarjoa lisänä keitettyjä perunoita tai riisiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2594
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1406
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      101
      1359
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe