Eli mistäköhän sais tietoa jos haluais itsenäisesti treenata kysestä lajia?Vai onko kehitysmahdollisuuksia jos aloittaa yli parikymppisenä, mutta alle 30-vuotiaana ja onko joain kehitystasoa joka pitäisi jo olla?
keihäänheitosta ja sen tekniikasta.
20
10371
Vastaukset
- tietoukko
heinaseivasta 50m. [heinineen] olet varmaan kehityskelpoinen ..[sorry en voinut olla vastaamatta]..
- keihäänheittäjä
Minäkin olen etsinyt vaikka mistä tekniikka-ohjeita keihäänheittoon, mutta en löytänyt. Olen 15-vuotias nuori itsevalmentamani keihäänheittäjä.
Antakaa vaikka itse tietoja jos osaatte. Ihan sormienasennosta lähtien, sillä olen kokeillut monia sormiasentoja enkä ole vieläkään hoksannut mikä niistä olisi paras. - nuori heittäjä
http://keihas.urli.net/heittotekniikka.html
Siellä kerrotaan kaikki oleellinen keihäänheiton tekniikasta.- ollisole
paljon lentää naisten keihäs ja miesten keihäs?
- keihäs lentää|
ollisole kirjoitti:
paljon lentää naisten keihäs ja miesten keihäs?
Hei olen 12v keihään heittäjä,tässä ohjeet.
1. Ote keihäästä
a) etusormi kahvan takaosaan tai
b) keskisormi kahvan takaosaan
2. Vauhtijuoksi
katse heittosuuntaan, keihään kärki hiukan alas, lähtö rentoon juoksuun
3. Keihään jättö taakse
ylävartalo kääntyy, kylki heittosuuntaan
4. Käsi korkealla ja keihäs poskella. Tila loppui katso jatkoa, seuraavasta tekstistä. - keihäs lentää
keihäs lentää| kirjoitti:
Hei olen 12v keihään heittäjä,tässä ohjeet.
1. Ote keihäästä
a) etusormi kahvan takaosaan tai
b) keskisormi kahvan takaosaan
2. Vauhtijuoksi
katse heittosuuntaan, keihään kärki hiukan alas, lähtö rentoon juoksuun
3. Keihään jättö taakse
ylävartalo kääntyy, kylki heittosuuntaan
4. Käsi korkealla ja keihäs poskella. Tila loppui katso jatkoa, seuraavasta tekstistä.5. Ristiaskel alkaa
voimakas ponnistus vasemmalla jalalla eteenpäin
vasen käsi "sulkee" kyljen heiton suuntaan.
6. Veto lähtee
tukijalka nopeasti maahan
veto lähtee kaukaa takaa
kyynärpää nousee ylös pään vierestä7. Keihään saatto radalleen
pitkä veto keihään suuntaan
8. Armoton karjaisu perään!
loppu :) Heitän muuten itse 44.67m juniori keihäällä - lähtönopeus
keihäs lentää kirjoitti:
5. Ristiaskel alkaa
6. Veto lähtee
veto lähtee kaukaa takaa
loppu :) Heitän muuten itse 44.67m juniori keihäälläveron on oltava semmonen kun baseballissta pallo joka tulee mailaan ja muuttaa suuntaa. ei sitä keihästä lepuutetta siellä takana.
- dfgbnm,
keihäs lentää kirjoitti:
5. Ristiaskel alkaa
6. Veto lähtee
veto lähtee kaukaa takaa
loppu :) Heitän muuten itse 44.67m juniori keihäälläEt muuten varmaan heitä 12v 44m!
- pyh
dfgbnm, kirjoitti:
Et muuten varmaan heitä 12v 44m!
tilastopajasta löytyy 12v tuloksia 35-42m joten ihan mahdollista!
http://www.keihaskarnevaalit.com/index.php?option=com_content&task=view&id=50&Itemid=69
Tuossa mmattivalmentajan ohjeita- Mattivalmentaja
mmattivalmentajan ohjeita
noh minä olen nyt mattivalmentaja ja neuvon pikkasen
ensinnäkin kun lähdet vauhtiin ei tarvitse kuin hölkätä ja lopuksi ottaa ristiaskeleilla täysi vauhti
kuin olet viimeisellä ristiaskeella vie jalka tukijalan eteen älkä tee ristiaskel hyppyä(ennensuosittu virhe) ja yritä pitää keihäs 90 asteen lumassa jalka ja keihäs
muista katsoa ylös kun heität keihään äläkä anna kropan mennä kumeralle,se on jo monta metriä pois vie heitto loppuunasti niin että keihäs ei laahaa.. jos paikat tuntuu kipeiltä niin heitto tekniikka on väärä,harjoittele yksi noista asioista kerralla.- Nou Problem
Helposti gooclettamalla sanoilla
> ristipistot, keihäs <
todellinen ammattilainen ja yleisnero opastaa.
- lappeelleen
Keihäänheiton pituuden mittaus? Jos keihäs putoaa lappeelleen maahan niin mistä kohdasta tulos mitataan, siitä mihin kärki putosi vai siitä mihin perä putosi??
- 1+1=2
Jos keihäs tulee täysin lappeelleen, heitto pitää hylätä. Jos tulee maahan hiukankin kärki edellä, mitataan kärjestä. Jos tulee pyrstölleen, hylätään.
- SeppoR
Luin sääntökirjaa ja siinä oli että lappeelleen tulleen keihään tulos mitataan siitä mihin perä osui maahan, ainakin nuorten ja lasten säännöissä näin..
- 1+1=2
Lasten säännöissä saattaa noin olla, mutta juniorien ja aikuisten kisoissa on tiukemmat säännöt, jolloin lappeelleen tai pyrstölleen tulleita heittoja ei mitata.
- kyllä vain
keihään tulee tippua sääntöjen mukaan kärjelleen eli 1 asteen kulma riittää.. tämä tarkoittaa yleensä sitä että se ei jää pystyyn mutta riittää täyttämään kärjelleen putoamisen perusteet ;)
- Apua!
Oon 13v poika ja heittelen 400g keihäällä sellaset 38-40m... Mutta joskus keihäs ei lennä kuin hiukan yli 30 metriä. mun keihäs on vähä kärestä vino, nii johtuuko se siitä? Heitin sitte veljen 600g keihäällä joka on aivan suora, nii lensi pitkälti yli 30m. oon pitkä 165 nii oisko mitää kuka vois auttaa? :D Oon vaa itse heitelly enkä oo niinku salilla käyny muutaku pari kertaa... harjottelen heittämällä vai kannattaako?
- maallikko valkku
Kyllähän se itsevalmennuskin onnistuu mutta kannattais kysellä neuvoja myös jostain lähiseurasta... keihään kanssa kannattaa olla varovainen ettei riuhdo liikaa ja reväytä kättä... varsinkin isommalla keihäällä.
Yleinen lihashuolto ja eri lihasryhmien monipuolinen treenaminen kannattaa ja varsinaisia kovan vauhdin heittoja vähemmän. Keihäs on aika "herkkä" väärälle asennolle eli jos heitto lähtee liian ylös se tulee nopeasti alaskin ja taas liian matala heitto ei välttämättä kanna pitkälle, kova , puuskittainen tuuli voi myös häiritä lentorataa..siinä voi olla syitä heiton pituuden vaihteluille...- tuosta mallia
http://m.youtube.com/index?desktop_uri=/&gl=FI#/watch?v=wEFfsg8MYbY
tuosta opitte hyvin missä järjestyksessä eri lihasryhmien tulisi toimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875