Suklaakuorrutus

kakkuun?

Miten tehdään hyvä suklaakuorrutus kakkuun. Kerran kokeilin jotain ohjetta eikä kuorrutus onnistunut. Kaipaisin siis nyt hyviä ja helppoja vinkkejä!

Kiitos!:)

10

55219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jemmu

Minä tein hiljattain pätkiskakun, johon tuli suklaakuorrutus. Sulatin 170 grammaa (tummaa) suklaata ja 100 grammaa voita, jotka sitten hieman jäähtyneenä valutin kakun pinnalle. Kuorrutteesta tuli oikein hyvää ja helposti leikattavaa. Kakku oli myös varsin komean näköinen :)

• ilpo

lisää suklaan ja voin joukkoon vielä kermaa niin helpompi leikata. 150g suklaata 30 g voi 0,5 dl kerma

• teko-ohjeen?
        ilpo kirjoitti:

lisää suklaan ja voin joukkoon vielä kermaa niin helpompi leikata. 150g suklaata 30 g voi 0,5 dl kerma

Oikeasti olen tosi aloittelija...Eli tehdäänkö kuorrutus niin, että ensin sulatetaan rasva sit siihen laitetaan suklaa, joka sulaa ja sitten lopuksi kerma?

Kiitos, jos jaksatte vastata!:)

• niin..
        teko-ohjeen? kirjoitti:

Oikeasti olen tosi aloittelija...Eli tehdäänkö kuorrutus niin, että ensin sulatetaan rasva sit siihen laitetaan suklaa, joka sulaa ja sitten lopuksi kerma?

miä olen tehnyt.

• 8 munan kakkuun?
        niin.. kirjoitti:

miä olen tehnyt.

Siinäpä se kysymys oli. Minulla on isompi vuoka, johon teen aina 8 munan kakun, josta tulee luonnollisestikin leveämpi ja korkeampikin niin riittääkö tuo kuorrutus siihen?

Kiitos tiedosta etukäteen!:)

• niin joo
        ilpo kirjoitti:

ja piloille meni kuorrutus kun kermaa menit siihen sekottaa....kiva homma vieraat tulossa ja meikäläisen kakku puoli valmiina ois ollu vaa ilman kermaa parempi

• Onnistuu kyllä
        teko-ohjeen? kirjoitti:

Kuumenna ensin kerma ja voi, sulata siinä kuumassa seoksessa suklaa. Pidä kerma-voiseos-kulho vesihauteessa niin pysyy niin kauan kuumana että suklaa ehtii sulaa.

• s(:
        ilpo kirjoitti:

Minäkin olen tuota kermaa kokeillut, vaan eipä tunnu auttavan. Ainakin jos sulaan valkosuklaa-voi-sekoitukseen lisää kermaa, menee pilalle koko homma. Tulee kökköistä ja jäykkää ennen kuin ehtii edes kakun päälle levittää, vaikka sitä yrittäisi sulattaa uudelleen.

• mummokokki

Kuorrutus
      50g voita
      6rkl kaakaojauhetta
      7rkl kuumaa maitoa
      2tl vaniljasokeria
      450g (7dl) tomusokeria
      Sekoita voi ja kaakaojauhe kattilassa. Vatkaa sekaan vuorotellen tomusokeri ja kuuma maito. Mausta vaniljasokerilla. Levitä lämpimänä kakun päälle.Koristele.

• Muumimamma-91

Suklaata paljon, sanotaan vaikka 3/4 osaa 200g suklaalevystä. (Itse käytän joskus koko levyn)
      Sulata suklaa mikrossa (lisää hieman vettä, yhden tl verran)ja sekoita hyvin. Lisää puolet maustamatonta tuorejuustoa sellaisesta normi-Violan-paketista.

Mitä enemmän laitat tuorejuustoa sitä 'suolaisempi' maku, joten kannattaa olla varovainen ja tarkistaa maku useaan otteeseen. Mutta itse pidän tästä kuorrutuksesta eniten, ei kovetu täysin, vaan jää ihanan pehmeäksi. : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2812
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      354
      2586
    3. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      56
      2315
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      35
      2194
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      25
      1733
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1639
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1526
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1449
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1395
    10. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1289
    Aihe