Oletko aamunvirkku vai -torkku?

Mitä enemmän tulee ikää, niin huomaa, että sitä virkummaksi muuttuu. Mielelläni olisin aamuntorkku.

40

373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aamunvirkku olen palstaäijä, toiset laittaa ihan kellon soimaan ettei myähästy aamulähetyksestä

• Anonyymi

Aivan tässä huudeillakin nykyään, pokka pitää kuten Hyacinth sanois

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan tässä huudeillakin nykyään, pokka pitää kuten Hyacinth sanois

They see me rollin they hatin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

They see me rollin they hatin

Kekkonen Kekkonen Kekkonen kekeke ruusperi ruusperi testing testing

• Anonyymi

Pidän aikaisista aamuista.

Joskus teininä ja ihan nuorena tuli valvottua enemmän ja nukuttua pidempään. Nykyään valvon pitkään vain kirjan kanssa tai pakollisissa sosiaalisissa menoissa.

xLiner

• Anonyymi

Mihinkä aikaan menet yleensä nukkumaan illalla klo 17-20 ja heräät klo 01-04 aamulla

• Mu5tasydän

Sama. Uni tulee monesti jo yhdeksän tai kymmenen aikoihin, niin eihän sitä sitten riitä kovin pitkälle. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihinkä aikaan menet yleensä nukkumaan illalla klo 17-20 ja heräät klo 01-04 aamulla

Mä menen 21-22 aikoihin nukkumaan. Ei tarvita edes kellon soittoo, kun herään viimeistään klo 5. Tällaanen olen ollut kakarasta saakka. Onko sitten hyvä vai huono, mutta siinä uni"tutkijoille" faktaa, ettei kaikki nuku vähintään sitä 10 tuntia.

• Anonyymi

Mihinkä aikaan sinä menet yleensä nukkumaan ja mihinkä aikaan heräät

• Ysin, kympin tienoossa.

• Anonyymi

Kukkamekko sitten päälle palstasetä ja kylänraitille sekoilemaan. Laita kyltti kaulaan jossa lukee että olet sitäpaitsi nainen

• Anonyymi

Tisut ja tusut löytyy tulkaa palstalaiset vaikka kattomaan. Sivusta

• Anonyymi

yönllinen salamurjaaka kuin no itse kun voi jotain Klan ja siten kusuu operaarion eli koko omaisuuden plyamiseen jolloin tuhouyuu koko omaisuursi yhä össä

EN käytä noita yhteyksiä... vaan nyt on kiinnostanut nuorten naisten paranantaminen masennuksesta sekä AI-ohjelmointi.

• Anonyymi

laita kuu-ukkelin eli googlen hakuun mikä on "Klan"... ilmoityelee eri siis joku salasuraq wli 'Ku Klux Kan... hah

• Anonyymi

Kuulostaa natzin kuolonkorinalta onko se?

• Anonyymi

minä niin voi kokeilla parantaa nuorisoa masennuksisraan, kuitwnkin korkeampi älykkyys kuin jollain 40-vuotiaalla psykiatrilla jos joku Klan Negotiator

• Anonyymi

Työt sanelee heräämiset.
      Jos aamulla klo 3 lähtö niin ylös kahdelta. Usein koko viikko sitten "aamuvuoroa". Eka päivä menee horroksesta heräämiseen, mutta kyllä se olo tasoittuu. Jos illalla jo lähden, niin ehkä päikkärit ennen lähtöä. "Yövuoron" jälkeen Tupoksen aakkosbaarin tiskillä kun myyjätär kysyy etelämmieheltä: "Päivän pannu?"
      Niin vastaan:"En, ku yön ajannu!"

Sitten pitemmillä reissuilla se yövuoro yleensä onnistuu kääntää päivätyöksi lauttojen aikataulujen avulla.

Pystyn kuitenkin nukkumaan kaksikymmentäkin tuntia ilman isompia omantunnon tuskia.
      Ja on messityttö joutunnu murtautumaan kajuuttaan, kun en ole herännyt laivan rantautumiseen. Silloin autokin on jo ajettu valmiiksi ulos kaijalle.

Epäsäännöllinen työ on aikojen saatossa tehnyt tällaiseksi.

Mutta pääsääntöisesti olen kuitenkin iltavirkku.

Mies 65

• Tuo on jo aika kova, että pystyy nukkumaan 20 h.

• Olen yleensä aamuvirkku. Aamuisin on enemmän energiaa ja saan paljon aikaseksi.

Valitettavasti nyt on unirytmi hieman sekaisin. Huolet valvottavat. Meidän äidillä on ollut taas terveysongelmia, Asia on hoidossa ja lääkehoito aloitettu.
      Keuhkoputken tulehdus on joka syksyinen ongelma. Vanhuksilla tuo on vakavampaa, kuin nuorilla, joilla on enemmän vastustuskykyä. Kyllä tämä tästä.

• Pikaista paranemista äidillesi. 🙏

• Mu5tasydän kirjoitti:

Pikaista paranemista äidillesi. 🙏

Kiitos. Nuo tulehdukset ja palautuminen kestävät vanhuksilla pitempään. Hän on muuten hyväkuntoinen. Kyllä tämä tästä. 😊

• tosi.typy kirjoitti:

Kiitos. Nuo tulehdukset ja palautuminen kestävät vanhuksilla pitempään. Hän on muuten hyväkuntoinen. Kyllä tämä tästä. 😊

Näinhän se on.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jos alkaa liukumaan aamuvirkumpaan suuntaan, se kertoo aivojen vanhenemisesta ja melatoniinin tuotannon vähenemisestä. Melko huolestuttavaa.
      Ei tämä kaikilla tapahdu, nukun yhä kuin teini.

• No mulla on jo semmonen genetiikka osunut, että tuskinpa saan kovin vanhaksi elää ilman muistisairautta.

• Anonyymi

En ole virkku enkä torkku, olen vämppyyri.

(hihitystä)

• Anonyymi

One pile

Kun olin lapsi, niin seurasin hurmoksessa verilettujen paistamista. Vuosien kuluessa vuodin paljon verta, mutta sittemmin ehdyin, ja nyttemmin olen kalpea.

Tuon usein itseni esiin.

(hihitystä)

• Okei.

• Anonyymi

Aina ollut aamuvirkku.

• Itse olin torkku silloin, kun lapset olivat pieniä. Heti kun oli mahdollisuus nukkua, niin se ei enää onnistunut. Joku psykologinen juttu vissiin.

• Anonyymi

Sekä että. Nukkumaan siinä klo 23, 24, 1 ja herään noin 4, 5 tai kuuden maissa. Näin olen pärjäillyt.

• Aika ihanteellinen tilanne. Et "missaa" mitään, kun jaksat valvoa ja toisaalta heräät aikaisin.

• Anonyymi

joskus nukkuu ja joskus on hereilläkin, aikansa kutakin.

minua todellakin huvittaisi tutustua joku tyttö siis nuori nainen jotain pieniä ääåniä kuuluu, itsekin teen kai pieniäå ääniä, en ole siis tavannut kasvokkain ollenkaan vielä vaikka hän on kai asunut jo kuukausia

• Ehkä enemmän sekakäyttäjä tuon unirytmin suhteen. Aamuvuoroon herää neljän jälkeen ja aamuvuorojen jälkeen pitää heti vaihtaa yövuororytmiin. Käytännössä nukun aamuvuorojen univelat pois joten tuollainen kahdentoista tunnin nukkumisella ollaan jo yövuororytmissä.
      Yövuorojen jälkeen taas pitää vaihtaa päivärytmiin joten unta vaan aamusta nelisen tuntia jotta illalla taas väsyttää.

Vapailla sitten jos ei ole aamumenoja niin käytännössä kahdeksan tunnin unet ja se on siinä. Ihan riippumatta milloin menee nukkumaan.

• Kahdeksan tuntia olisi ideaalia.

• En oo ikinä ollu aamuvirkku. Ei mitään mahdollisuutta ees yrittää mennä ennen 11 nukkuun. Sitä mä oon ihmetellytkin, kun monet eläkeläiset herää niin aikaisin.

Joskus työuran alkuvaiheissa, esitin aamuvirkkua ja olin siellä jo vartin vaille asennossa. Mutta nykyään viimetipassa aina sinne juoksen. Ihan niin kun koulussakin aina olin. Juosten menin ja viimesenä sisään. Sen puoleen mä en oikeen usko, tätä teini iän myyttiä aamu unisuudesta. Kun ei koulussakaan kukaan muu näin viimetipassa tullut. Enemmän uskon, että osa on aamu unisia ja osa aamuvirkkuja läpi elämän. Tosin ehkä sitten vanhempana tulee muutoksia.

• Anonyymi

Eipä ole tällä miksikään muuttunut vuosien mittaan, päätä ei tyynyyn saa kuin 02-04...mitä nyt onneksi unentarve on vähentynyt

• Vanhempana tosiaan tulee muutoksia. Olis mielenkiintoista tietää mikä on se maaginen ikä, jolloin huomaa unentarpeen vähentyneen. Kuukkeli laulamaan.

• Noh olen aamutorkku mutta mieluusti heräisin aamulla koska tuntuu päivä olevan pilalla jos herää myöhään.

• Niin, tuo on totta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      48
      5699
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      323
      5517
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      93
      4701
    4. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      70
      2535
    5. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      9
      2196
    6. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      18
      1988
    7. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      54
      1965
    8. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      36
      1894
    9. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      38
      1850
    10. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      84
      1762
    Aihe