Te pyöräilijät ajatte kuin mikään sääntö ei koskisi teitä. Tämän olen saanut huomata auton ratissa kuin niinä hetkinä kun itse päätän lähteä polkemaan. Teillä ei ole mitään hajua mistään liikennesäännöistä eikä mikään laki koske teitä.
Ehdotankin siis että polkupyörilijän tulee suorittaa ajokortti kuten muidenkin ajoneuvojen kuljettajien. Itse suorittaisin sen mielelläni. Ikäraja voisi olla sama kuin mopolla, 15 vuotta. Tätä nuoremmat voisi suorittaa halutessaan kortin jos ovat tarpeeksi kypsiä, muuten polkisivat sellaisen aikuisen seurassa jolla on kortti.
Polkupyörät pitäisi saada rekisteriin, vakuutuksiin ja verolle kuten muutkin ajoneuvot. Ei ole oikein että yksi ajoneuvoluokka on vapautettu näistä. Moottoripyörässä ei ole katsastuspakkoa koska ne on Suomessa hyvässä kunnossa mutta polkupyörät ei ole koskaan. Katsastus olisi hankala juttu pyörillekin mutta poliisin pitäisi pitää pari kertaa vuodessa tehoviikkoja joissa pysäyttävät pyöräilijöitä ja tarkastavat sen kunnon.
Polkupäilijöille säännöt, kortti ja pyörä rekisteriin
5
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Black ICE-renkaat voisi myös määrätä pakollisiksi polkupyöriin kesät talvet.
- AnonyymiUUSI
Hjoo!
- AnonyymiUUSI
Ne pyöräilijät siis joilla ei ole ajokorttia.
Minulla on abc-kortti. En mokaile.
Monasti yritän myös muistaa meritieden sääntöjä. Tärkein on että "jokaisen vesilläliikkujan on tehtävä voitavansa yhteentörmäysten välttämiseksi". Siihen on kaikila
velvollisuus myös maaliikenteessä - AnonyymiUUSI
Itse liikun liikenteessä milloin mitenkin. Autolla, polkupyörällä, kävellen. Pitää liikkua ennakoitavasti, että muut tietävät ja ymmärtävät, mitä itse olet tekemässä. Näin ei synny yllättäviä tilanteita.
- AnonyymiUUSI
Koulussa ei ole enää pitkään aikaan opetettu edes kävelemään oikein. Edes tien puolia ei tunnisteta. Silloin ei voi osata pyöräilläkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437397
Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543683Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu473546- 623298
- 512984
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/522920Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod342799Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint302474IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk1931861- 471541