Discot Haaparannassa ja Torniossa 70 -ja 80-luvuilla

Anonyymi-ap

Kerään aineistoa Suomen discoscenestä 70 -ja 80-luvuilla. Erityisesti kiinnostaa discoilu Ruuhka-Suomen ulkopuolella, josta on koottu suhtvähän matskua. Taajamien lisäksihän jengi kävi paljon suurilla tanssilavoilla, jonne oli tehty upeita discoja.
Mä oon itsekin soitellut levyjä ja tehnyt Yleen OCSID-nimistä disco-ohjelmaa.

Mä käyn tsekkailemassa täältä, mitä on juttua tullut, mutta voitte laittaa valokuvia ja tekstejä myös sähköpostiini [email protected].
Kiitos
Ja odotan ihan asiallisiin juttuihin.

14

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ocsid oli hyvä radio-ohjelma. Sitä tuli kuunneltua paljon. Perjantai-ilta meni kivasti sitä kuunnellessa. Vai tuliko se lauantaisin? Musiikki oli siihen aikaan nähden monipuolista.

• Anonyymi

En muista ohjelmia, mutta muistan Tapani Ripatin ja sen, että hän soitti radiossa parasta musiikkia -80 luvulla, kun minä ja monet muut oltiin nuoria.

En ollut edes ainut joka nauhotti kasetille hänen OHJELMIEN MUSIIKKIA!

-80 luvulla ollaan sentään monet osattu NAUHOTTAA MUSIIKIT ITSE KOTI-STUDIOSSA KASETILLE ITSE!

Hänen nauhoittamia kasetteja kuunneltiin joka onnistui parhaiten saamaan musiikit kasetille.
        Minä sain aika usein nauhoittaa vielä kavereillekin, koska minulla oli tupla dekki jolla pystyi kopioimaan.
        Tein itselle myös kaseteille musiikkia.

Joten Tapani Ripatilla on ollut kyllä vaikutusta aika moneen asiaan RADIOSTA SOITETUN MUSIIKIN KAUTTA.

Pitäskö laittaa hänelle sähköpostia ja ilmoittaa HENKILÖKOHTAISESTI, että ” Kuulehan HERRA RIPATTI! Henkilökohtaisesti ilmoitan, että EIHÄN MEILLÄ OLE LAPIN LÄÄNISSÄ OLLUT EDES TISKOJA! TISKOVALOT TEHTIIN ITTE maalaamalla hehkulamppu joka välkky, kun yks räpsytti katkaisijaa ja me toiset tanssittiin. Koulun tiskoissakaan ei ollut edes valoja niin eipä ole tietoa kenen kanssa on edes TISKOILLUT.”

• Anonyymi00013

Mä tein Ocsidia perjantain ja lauantain välisenä yönä klo. 24.00 - 06.00 suorana Lahesta. Alkuaikoina sen lähetysaikaa tais olla toinen.

• Anonyymi

Casper oli se paras paikka Torniossa 70-80 luvun vaihteessa.

• Anonyymi

Missä paikkaa sijaitsi, entä Jesper?

• Anonyymi00012

Merja Härkönen on maininnut, että hän perusti sen Ravintola Casperin tilalle jo vuonna 1973! Aika kova juttu. Kuka muistaa Merjan? Missä Casper sijaitsi? Mitä muistat siitä? Kiitti tiedosta! Tapani

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Merja Härkönen on maininnut, että hän perusti sen Ravintola Casperin tilalle jo vuonna 1973! Aika kova juttu. Kuka muistaa Merjan? Missä Casper sijaitsi? Mitä muistat siitä? Kiitti tiedosta! Tapani

https://www.tornionkameraseura.com/kalenteri/2004/Tammikuu.jpg

Kuvatekstissä tarkemmat tiedot.

• Anonyymi

disco beige

• Anonyymi00011

Oliks disco beige ihan joku kiinteä disco? Muistatko mitään muuta siitä? Mitkä oli parhaat biisit? Entä dj:t?

• Anonyymi

Ainaki 80 luvula käytiin haaparannan folket husilla discossa,14v vai 15 oli ikäraja.
      Samoten tornion vpk:lla. Ja nuorkalla putaalla

• Anonyymi

Tri Patti 🙂

Torniossa oli 80-90-luvun taitteessa muutama ryhmä jotka kävivät tilauksesta pitämässä discoja urheilutaloilla, kouluilla tai nuorisoseuroilla. Disco Beige, Eco&co tjsp.. ja joku muukin taisi olla.

• Anonyymi00010

Jotenkin muistan myös radio 1983-ohjelman ja liitän siihen Ripatin. Torniossa Eco&co:lla oli ihan "oma" huippudiscobiisi, jossa käytännössä vain hoettiin "hiiahiia hei" sekä bassot jytkyi. Kappaletta ei saanut kiinni radiosta eikä täten nauhoitettua. En tiä oliko ko.kappale vain Tornion Eco&co:n löytämä, josta ei edes Riaptti tiennyt mitään. Kappale sai lattian täyteen, aina. Olisi hauska tietää mikä kappaleen nimi on ja onko se Spotify/Youtubessa.

• Anonyymi00015

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      65
      1633
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1622
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      135
      1221
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      125
      1114
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      797
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      720
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      711
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      406
      624
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      582
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      525
    Aihe