Discot Haaparannassa ja Torniossa 70 -ja 80-luvuilla

Anonyymi-ap

Kerään aineistoa Suomen discoscenestä 70 -ja 80-luvuilla. Erityisesti kiinnostaa discoilu Ruuhka-Suomen ulkopuolella, josta on koottu suhtvähän matskua. Taajamien lisäksihän jengi kävi paljon suurilla tanssilavoilla, jonne oli tehty upeita discoja.
Mä oon itsekin soitellut levyjä ja tehnyt Yleen OCSID-nimistä disco-ohjelmaa.

Mä käyn tsekkailemassa täältä, mitä on juttua tullut, mutta voitte laittaa valokuvia ja tekstejä myös sähköpostiini [email protected].
Kiitos
Ja odotan ihan asiallisiin juttuihin.

14

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ocsid oli hyvä radio-ohjelma. Sitä tuli kuunneltua paljon. Perjantai-ilta meni kivasti sitä kuunnellessa. Vai tuliko se lauantaisin? Musiikki oli siihen aikaan nähden monipuolista.

• Anonyymi

En muista ohjelmia, mutta muistan Tapani Ripatin ja sen, että hän soitti radiossa parasta musiikkia -80 luvulla, kun minä ja monet muut oltiin nuoria.

En ollut edes ainut joka nauhotti kasetille hänen OHJELMIEN MUSIIKKIA!

-80 luvulla ollaan sentään monet osattu NAUHOTTAA MUSIIKIT ITSE KOTI-STUDIOSSA KASETILLE ITSE!

Hänen nauhoittamia kasetteja kuunneltiin joka onnistui parhaiten saamaan musiikit kasetille.
        Minä sain aika usein nauhoittaa vielä kavereillekin, koska minulla oli tupla dekki jolla pystyi kopioimaan.
        Tein itselle myös kaseteille musiikkia.

Joten Tapani Ripatilla on ollut kyllä vaikutusta aika moneen asiaan RADIOSTA SOITETUN MUSIIKIN KAUTTA.

Pitäskö laittaa hänelle sähköpostia ja ilmoittaa HENKILÖKOHTAISESTI, että ” Kuulehan HERRA RIPATTI! Henkilökohtaisesti ilmoitan, että EIHÄN MEILLÄ OLE LAPIN LÄÄNISSÄ OLLUT EDES TISKOJA! TISKOVALOT TEHTIIN ITTE maalaamalla hehkulamppu joka välkky, kun yks räpsytti katkaisijaa ja me toiset tanssittiin. Koulun tiskoissakaan ei ollut edes valoja niin eipä ole tietoa kenen kanssa on edes TISKOILLUT.”

• Anonyymi00013

Mä tein Ocsidia perjantain ja lauantain välisenä yönä klo. 24.00 - 06.00 suorana Lahesta. Alkuaikoina sen lähetysaikaa tais olla toinen.

• Anonyymi

Casper oli se paras paikka Torniossa 70-80 luvun vaihteessa.

• Anonyymi

Missä paikkaa sijaitsi, entä Jesper?

• Anonyymi00012

Merja Härkönen on maininnut, että hän perusti sen Ravintola Casperin tilalle jo vuonna 1973! Aika kova juttu. Kuka muistaa Merjan? Missä Casper sijaitsi? Mitä muistat siitä? Kiitti tiedosta! Tapani

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Merja Härkönen on maininnut, että hän perusti sen Ravintola Casperin tilalle jo vuonna 1973! Aika kova juttu. Kuka muistaa Merjan? Missä Casper sijaitsi? Mitä muistat siitä? Kiitti tiedosta! Tapani

https://www.tornionkameraseura.com/kalenteri/2004/Tammikuu.jpg

Kuvatekstissä tarkemmat tiedot.

• Anonyymi

disco beige

• Anonyymi00011

Oliks disco beige ihan joku kiinteä disco? Muistatko mitään muuta siitä? Mitkä oli parhaat biisit? Entä dj:t?

• Anonyymi

Ainaki 80 luvula käytiin haaparannan folket husilla discossa,14v vai 15 oli ikäraja.
      Samoten tornion vpk:lla. Ja nuorkalla putaalla

• Anonyymi

Tri Patti 🙂

Torniossa oli 80-90-luvun taitteessa muutama ryhmä jotka kävivät tilauksesta pitämässä discoja urheilutaloilla, kouluilla tai nuorisoseuroilla. Disco Beige, Eco&co tjsp.. ja joku muukin taisi olla.

• Anonyymi00010

Jotenkin muistan myös radio 1983-ohjelman ja liitän siihen Ripatin. Torniossa Eco&co:lla oli ihan "oma" huippudiscobiisi, jossa käytännössä vain hoettiin "hiiahiia hei" sekä bassot jytkyi. Kappaletta ei saanut kiinni radiosta eikä täten nauhoitettua. En tiä oliko ko.kappale vain Tornion Eco&co:n löytämä, josta ei edes Riaptti tiennyt mitään. Kappale sai lattian täyteen, aina. Olisi hauska tietää mikä kappaleen nimi on ja onko se Spotify/Youtubessa.

• Anonyymi00015
    • Anonyymi00017

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      330
      9219
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      84
      5731
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      341
      5270
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      81
      3686
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      3
      3122
    6. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      66
      2693
    7. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      65
      2650
    8. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      4
      2452
    9. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      7
      2388
    10. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      113
      2356
    Aihe