Kerään aineistoa Suomen discoscenestä 70 -ja 80-luvuilla. Erityisesti kiinnostaa discoilu Ruuhka-Suomen ulkopuolella, josta on koottu suhtvähän matskua. Taajamien lisäksihän jengi kävi paljon suurilla tanssilavoilla, jonne oli tehty upeita discoja.
Mä oon itsekin soitellut levyjä ja tehnyt Yleen OCSID-nimistä disco-ohjelmaa.
Mä käyn tsekkailemassa täältä, mitä on juttua tullut, mutta voitte laittaa valokuvia ja tekstejä myös sähköpostiini [email protected].
Kiitos
Ja odotan ihan asiallisiin juttuihin.
Discot Haaparannassa ja Torniossa 70 -ja 80-luvuilla
6
245
Vastaukset
- Anonyymi
Ocsid oli hyvä radio-ohjelma. Sitä tuli kuunneltua paljon. Perjantai-ilta meni kivasti sitä kuunnellessa. Vai tuliko se lauantaisin? Musiikki oli siihen aikaan nähden monipuolista.
- Anonyymi
En muista ohjelmia, mutta muistan Tapani Ripatin ja sen, että hän soitti radiossa parasta musiikkia -80 luvulla, kun minä ja monet muut oltiin nuoria.
En ollut edes ainut joka nauhotti kasetille hänen OHJELMIEN MUSIIKKIA!
-80 luvulla ollaan sentään monet osattu NAUHOTTAA MUSIIKIT ITSE KOTI-STUDIOSSA KASETILLE ITSE!
Hänen nauhoittamia kasetteja kuunneltiin joka onnistui parhaiten saamaan musiikit kasetille.
Minä sain aika usein nauhoittaa vielä kavereillekin, koska minulla oli tupla dekki jolla pystyi kopioimaan.
Tein itselle myös kaseteille musiikkia.
Joten Tapani Ripatilla on ollut kyllä vaikutusta aika moneen asiaan RADIOSTA SOITETUN MUSIIKIN KAUTTA.
Pitäskö laittaa hänelle sähköpostia ja ilmoittaa HENKILÖKOHTAISESTI, että ” Kuulehan HERRA RIPATTI! Henkilökohtaisesti ilmoitan, että EIHÄN MEILLÄ OLE LAPIN LÄÄNISSÄ OLLUT EDES TISKOJA! TISKOVALOT TEHTIIN ITTE maalaamalla hehkulamppu joka välkky, kun yks räpsytti katkaisijaa ja me toiset tanssittiin. Koulun tiskoissakaan ei ollut edes valoja niin eipä ole tietoa kenen kanssa on edes TISKOILLUT.”
- Anonyymi
Casper oli se paras paikka Torniossa 70-80 luvun vaihteessa.
- Anonyymi
disco beige
- Anonyymi
Ainaki 80 luvula käytiin haaparannan folket husilla discossa,14v vai 15 oli ikäraja.
Samoten tornion vpk:lla. Ja nuorkalla putaalla - AnonyymiUUSI
Tri Patti 🙂
Torniossa oli 80-90-luvun taitteessa muutama ryhmä jotka kävivät tilauksesta pitämässä discoja urheilutaloilla, kouluilla tai nuorisoseuroilla. Disco Beige, Eco&co tjsp.. ja joku muukin taisi olla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam23814036Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu587173Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö1986818K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1004726Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju734644Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä244515Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos744327Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko754112Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1003886- 933691