Muistan yhden joulun, kun päätin ilostuttaa sukulaisia ja ystäviä itse kylmäsavustamillani ja vakumoimillani kirjolohifileillä. Sinänsä kaikki meni ihan hyvin niin pitkään kunnes joulunieltä riitti. Kaikki saivat kalansa ja minä sain suurenmoiset kiitokset, kun olin sellaisen vaivan nähnyt.
Ikävä juttu oli vain siinä, että jossakin prosessin vaiheessa jokin salmonellavirus oli päässyt livahtamaan vakuumin ja lohen väliin ja senhän tietää, miten siinä käy.
Voi että kun se puhelin alkoi sitten siinä tapaninäivänä täyttyä viesteistä ja puheluista kun kaikki soitivat kertoakseen, viimeisenä kiitoksenaan vielä kerran, saaneensa koko perheen voimin sellaisen pskataudin, että ei kuuna päivänä olleet moista kokeneet. Vessaralli ollut sellaista, että vettä on kulunut toistatuhatta litraa, kaikki lakanat pesussa jo kolmatta kertaa ja heikoimmat hakeutuneet ensiapuun.
Hyvä puoli siinä joulussa oli, että sen koomin ei ole minulta lahjoja odotettu, eikä ole ruokavieraita näkynyt ja kauhusta kalpeana kaikki kieltäytyneet kohteliaasti vaikka ei olisi muuta kuin kahville pyytänyt! Edes vanha ystäväni, Marjaana, ei enää tohdi luokseni tulla. Suhteemme on valitettavasti ajautunut tuuliajolle, kun hän on elämässään alkanut etsiä rinnalleen parempaa savustajaa.
Mutta ei voi mitään, joulu on vain kerran vuodessa!
Muistan yhden joulun vuosien takaa
Anonyymi-ap
3
86
Vastaukset
- Anonyymi
Sinä siis savustit porukat lähipiiristäsi etäälle.
Aksidentti.
Ois kiva, kun salmonella olisi jonkin väristä.
Minä ole matkoilta onnistunut saalistamaan salmonellan. Kenkkua.
Vilma - Anonyymi
Nella Salmo on kuuluisa ja laihdutus kursseissaan onnistunut. Kumarrus Salmo Nellalle.
- Anonyymi
Ella Salmon tais olla ap:n tapauksessa asialla, sillä salmon on englanniksi lohi. 🐟
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.34212070Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko453566- 823149
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1202907- 992804
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam602597Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1592516Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.2732409- 451501
Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �151488