Olen 16-vuotias tyttö, ja muuten todella laiha mutta rinnat ovat kokoa 75C ja ongelmani on se, että ne roikkuvat. Rintojeni pitäisi olla monta senttiä ylempänä niin että näyttäisivät hyvältä. Minulla on hartiakipuja ja ryhtini näyttää siltä että hartiat painuvat rumasti eteenpäin. Saako rintoja kiinteytettyä urheilulla vai joudunko turvautumaan johonkin leikkaukseen aikuisena? Inhoan rintojani, en niinkään niiden kokoa, vaan sitä että ne roikkuvat! Välillä rintojen alle tulee ihottumaakin ja punoitusta. Olen käynyt fysioterapeutilla hartiakipujen takia ja saanut vähän venyttelyohjeita, mutta tarvitsisin neuvoa siinä miten saisin rintoja kiinteytettyä. Onnistuuko se edes pelkällä urheilulla/venyttelyllä? Alan olla jo epätoivoinen, rintalihakset/rintakehä on kokoajan kipeät ja rinnat tuntuvat hirveän painavilta, tämä ei siis ole pelkästään mikään kosmeettinen haitta!
Rintojen kiinteytys/rintalihasten vahvistus??
17
13946
Vastaukset
- miesbodarivm81
Kyllä tuohon apu löytyy. Lihaskuntoharjoitteita alat tekemään. Tärkeintä on treenata tietenkin rintalihaksia, mutta yhtälailla myöskin selkälihaksia. Parhaiten tämä onnistuu kuntosalilla, mutta kotonakin treenaamalla pärjäät alkuun, jos teillä on käsipainot. Oheisissa linkeissä liikkeitä
http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBBenchPress.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBLyingRow.html
Siinä hyvät liikkeet joilla aloittaa. Muista myös venytellä, ja uskalla lisätä painoja. Sitä vaaraa ei ole, että saisit liian isot lihakset, älä pelkää, et tule saamaan.- aina kun muistat
Kun hartiat painuvat eteen, ovat rintalihakset yleensä liian kireät ja yläselkä heikko.
Vahvistusta tärkeämpi tässä vaiheessa on rintalihaksen venyttäminen ja lavan lähentäjien vahvistaminen.
Kaikenlaiset soutuliikkeet vahvistavat tuota aluetta.
Valitettavasti maan vetovoimalle ei mahda mitään.
Jos rinnat roikkuvat, niitä voidaan nostaa vain kirurgisesti.
Olet kuitenkin niin nuori, että kroppasi on vasta muotoutumassa naisen vartaloksi.
Lihaskunnon ja lihastasapainon parantaminen saattaa olla hyvinkin aivan riittävä apu.
Muista aina myös käyttää tukevia liivejä.
Kun vahvistat selän lihaksia, ryhtisi paranee, kivut helpottuvat ja peilikuvakin alkaa näyttää huomattavasti paremmalta.
Tsemppiä!
- 3
Itsellänikin on sama ongelma. olen 18 ja rintani ovat 85DD ja ne roikkuvat ja ovat aina olleet "roikkuvat" kuppikoosta riippumatta. sukuni muilla naisilla (mitä nyt olen nähnyt) on muodoltaan samankaltaiset rinnat, eli rinnan muoto periytynee hieman ja tällehän ei mahda mitään. Hyvä ryhti ja tukevat liivit auttavat mua jotenkin hartiakipujen kanssa.
- helppia!
tottakai jumppa on tärkeää mutta aloita ammattitaitoisesta rintsikka kaupasta. Valtaosa naisista käyttää vääränkokoisia.
Miehet/pojat ovat hulluina rintoihisi siitä huolimatta roikkuvatko ne vai osoittavat jonnekkin muualle.
Rakasta sinäkin! - niiinno
helppia! kirjoitti:
tottakai jumppa on tärkeää mutta aloita ammattitaitoisesta rintsikka kaupasta. Valtaosa naisista käyttää vääränkokoisia.
Miehet/pojat ovat hulluina rintoihisi siitä huolimatta roikkuvatko ne vai osoittavat jonnekkin muualle.
Rakasta sinäkin!HAHAHAAAHAHAA!!!!
Olisipa tuo totta....totuus on kuitenkin ihan toinen,ja tulee muuten omasta kokemuksesta.Kauniit ja kiinteät niiden pitää olla...mulla ne meni laihdutuksessa piloille ja anteeksi nyt vaan mutta nykypäivänä se näin vaan on...ja turha kommentoida vääristä miehistä,kummasti on monet olleet vääriä,kiinnostus loppuu siihen paikkaan jos sattuu vilahtamaan paidan raosta,tietyissä asennoissa kun näkyy sitä löysyyttä ja arpia..että...ja treeniä teen koko ajan ja olen tehnyt jo jonkun aikaa mikä on vähän tilannetta korjannut mutta,ehkä sitten vielä joskus ne palautuu teidän miesten mielestä siedettäviksi. - miss cornelia
niiinno kirjoitti:
HAHAHAAAHAHAA!!!!
Olisipa tuo totta....totuus on kuitenkin ihan toinen,ja tulee muuten omasta kokemuksesta.Kauniit ja kiinteät niiden pitää olla...mulla ne meni laihdutuksessa piloille ja anteeksi nyt vaan mutta nykypäivänä se näin vaan on...ja turha kommentoida vääristä miehistä,kummasti on monet olleet vääriä,kiinnostus loppuu siihen paikkaan jos sattuu vilahtamaan paidan raosta,tietyissä asennoissa kun näkyy sitä löysyyttä ja arpia..että...ja treeniä teen koko ajan ja olen tehnyt jo jonkun aikaa mikä on vähän tilannetta korjannut mutta,ehkä sitten vielä joskus ne palautuu teidän miesten mielestä siedettäviksi.hahahhaha! voi sua parkaa jos toi on sun totuutes. Jännä juttu että mulla ei ole tuollaisia kokemuksia että kiinnostus olis surulliseen tissiin lopahtanut. :D
Aika vanhahan toi viestis jo on mutta pakko nyt oikeasti sanoa että ei se maailma ja elämä kaadu siihen jos käykin niin että rinnat menee painovoiman myötä alaspäin -sehän on vääjämättä edessä joakisella naisella ellei leikkaukseen mene.
Itse luoja soi sellaiset buubsit että kyllä ne kuntoilusta ym.huolimatta oli jo lähtökohtaisesti kasvupyrähdyksen vuoksi vähän surulliset, mutta who cares! Ei mulla ole koskaan ollut mitkään pystytisut mutta aivan mainiosti ne on mulle kelvannut ja on kelvannut pojille/miehille eikä kukaan oo tullu valittaa :D
Luulen että se on enempi kiinni siitä miten nainen itse suhtautuu tisseihinsä. Ei nää mitkään maailman kauneimamt ole, varsinkaan sitten sen jälkeen kun yks vauvakin niillä imetetty mutta mitä hevlettiä sitten. Ne on jumankeku minun tissit ja ihan hyvät ne on. Ja jos ne on sen 10vuotta jo omalle ukolle kelvannu ja kelpaa vieläkin niin en mä nyt sanois että mua mitenkään hirveen huonosti on maailma kohdellut vaikka ei mitkään PamPamPamelat paidan alla pompikaan :D
- voimalijaM
Yli 6000 katselukertaa ja vain neljä vastausta. Taitaa tämänkin palstan lukijoista merkittävä osa olla miehiä.
- Kuntoilija*
Millanen muuten olet - hoikka vaiko ylipainoinen?
- 23edf
a: käytä vain tukevia urheiluliivejä. b: voisit aloittaa kilpauinnin, tai uida omin päin. c: sit päälle ehkä käsipainoilla tai kuntosalilla jotain rintalihasharjoittelua
- Kuntoilija*
23edf kirjoitti:
a: käytä vain tukevia urheiluliivejä. b: voisit aloittaa kilpauinnin, tai uida omin päin. c: sit päälle ehkä käsipainoilla tai kuntosalilla jotain rintalihasharjoittelua
Mä en pyytänyt apua, joten seuravalla kerralla kohdista alottajalle viestisi, jos hänelle haluat vastailla.
ps. älä viimeiselle viestiin vastaa - vastaa ekalle viestille.
- moijjj
Itse olen vielä ihan nuori ja haluaisin nyt ajoissa saada kroppani vähän parempaan kuntoon, eniten vihaan rintojani, joten toivoisin saavani hyviä vinkkejä niiden kiinteytykseen, ne roikkuvat ärsyttävästi ja ovat liian suuret enkä halua mihinkään leikkaukseen ikinä! Olisin todella kiitollinen, jos täältä löytyisi apua vaivaani =(((
- hephep_
Rinnat ovat rasvakudosta. Yleensä laihtuessa rinnat pienenevät kun rasvaprosentti tippuu. Tämä on varma juttu. Rintalihaksia harjoittamalla saa rintoihin ryhtiä ihan eri tavalla. Jos ei pääse salille niin tee punnerruksia leveällä otteella, niin että rinta käy maassa selvästi. Salille mieluiten tekemään koko kroppan lihaskuntoa. Mietihän minkä näköinen olet parikymppisenä siideri teininä. Makkaraa joka puolella ja löysää. :( Aloita treenaus salilla/bodypump/juoksu tms muu harrastus ennen kuin on myöhäistä!
- Kunnon meno
Minun rinnat on 75B, olen normaalinhoikka 40v punatukkainen nainen. Heh.
- _ _ _
Totta, bodypump on ainakin monipuolinen ja tehokas laji (itse harrastan), ollut vähän samaa ongelmaa rintojen kanssa, ikää minulla tosin on enemmän.. Mutta, voin sanoa, että jos tarpeeksi on motivaatiota treenata, niin sekä kiinteytyminen että liikunnan mahdollisesti aiheuttama painon putoaminen auttavat korjaamaan rintojen roikkuvuutta. Itselläni on ollut myös edellä mainittuja ryhtiongelmia, niihinkin olen saanut apua tarpeeksi kovasta itsekurista ja liikunnan määrästä. Bodypumpissa myös se hyvä puoli, että kun toinen käskee mitä tehdään, ei tuu niin helposti löysäiltyä kun mahdollisesti punttisalilla itsekseen. Toki harrastan myös muita liikuntalajeja kun pumppia.
- emilia 20
Mulla on kans rintojenkanssa ongelmia. lihosin yhdessä vaiheessa reilu 30kg, mistä olen nyt kummiskin saanut pudotettua takaisin n.20kg. lihoamisen jälkeen rinnat on alkanut riippua aika paljon. ( ovat aina olleet hiukan riippuvat ). mulla taas rinnoilla kokoa 85D. mut ei o näyttäny kyl laihdutuksen myötä rinnat kiinteytyvän ja en tykkää yhtään siitä mitä nään ittestäni peilistä :(
- kotikonstein
Oli hyvät jumppaohjeet painojen kanssa.
Kukaan ei maininnut miten painavat painot pitäisi olla..riittääkö 3kg vai pitääkö olla painavammat?
:) - kilpauimari
Se riippuu missä kunnosa olet. Jos olet aloittelija 2-3 kg riittä n. 3-6x20. Toistoa jokainen pitää tuntua joko rintakehässä tai mitä sä nyt harjoittaan. jokainen 5-4 viimeistä toistoa sillein että jaksat juuri ja juuri nostaa. (Voit toki tehdä vähemmän)Jos olet treenannut enemmän voit nostaa painoa joko 5-7 kg jos siltä tuntuu, mutta ei liian painavia. Älä kolauta painoja ikinä yhteen,muuten lihas jännitys katoaa ja kehittymisessä kestää kauemmin. Jätä aina vähän tilaa mutta ei liian vähän. Treenaa moni puolisesti silloin tulee kaikki paikat treenatua. Jos treenaat vain yhtä kehon osaa silloin ryhtisi voi olla paljon huonompi kuin nytten. Muuta samalla ruokavaliota, älä rupee käyttämään mm proteiini juomia ellet treenaa tosissaan samanlailla kuin kilpauimarit yms.
Muista juoda vähintään puoltoist litraa- kaksi litraa päivässä. juominen ei auta treenin aikana yhtään mitää älä juo treenin äikän ellei ole pakko voit kostuttaa suuta vähäsen mutta älä ota hirveitä määriä muuten rupee pistämää. Ja nii edelleen. Juo kunnol ennen treenejä ja jos on ollu rankat treenit tai tuntuu pahalta, juo kaakaota tai vettä
Toivottavasti tämä auttoi jonku verran. :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791