"Iso-Britannia niittää mitä on kylvänytkin"
Kommunistisen nuorisoliiton puheenjohtaja Mikko Kivipuro kommentoi Lontoon pommi-iskuja torstai-iltana, ja totesi niiden olevan johdonmukainen seuraus Ison-Britannian ulkopolitiikasta.
"Iskut aiheuttivat länsimediassa jälleen tyypillisen kaksinaismoralistisen kauhistelun: terrorismi on kauheaa, jos siinä kuolee länsimaisia ihmisiä." Toteaa Kivipuro.
"Pommi-iskut ovat arkipäivää Irakissa, Palestiinassa ja Afganistanissa, mutta siellä niitä tekevät ammattisotilaat miljoonia maksavilla länsimaisilla hävittäjillä, ja uhreina ovat alistetun maan köyhät, joiden vuoksi ei pidetä minuutin hiljaisia hetkiä. Irakissa on kuollut jenkkien ja brittien toimien vuoksi yli 100 000 ihmistä."
Kivipuro haluaakin kysyä: "Mitä Tony Blair ja W Bush sitten odottivat? Iso-Britannia on sotaa käyvä maa, eikä sota pysähdy Irakin rajoille. Sitä ei voi käydä eristetysti siellä missä haluaa eikä uhreiksi voi valita ainoastaan köyhiä ihmisiä, vaikka imperialistit kuinka haluaisivatkin. Britannian hallituksen on oltava valmis kärsimään ulkopolitiikkansa seuraukset. Se niittää nyt sitä mitä on kylvänytkin."
Kivipuro toivoo, että britit ymmärtävät tehdä saman johtopäätöksen kuin espanjalaiset vuosi sitten ja vaatia joukkojen vetämistä pois Irakista.
Komnl:än puheenjohtaja 13.7.2005
12
1251
Vastaukset
- herra yksilön vapaus
ja kommunisteja; usko terrorin voimaan kunnon ihmisiä vastaan.
ja kunnon ihmisiä yhdistää yksi asia; kommunisteille ja terroristeille ei saa antaa periksi heidän väkivaltansa ja väkivaltaan uhkaamisen edessä.
terrorismin syitä voidaan pohtia ja niitä voidaan pyrkiä vähentämään demokratian voimin mutta ensimmäinen käsky on tämä; terroristien kanssa ei neuvotella. oli kainalossa sitten koraani tahi tiedonantaja. ei minkään ihmisryhmän, joka kannattaa väkivallan käyttöä ideologiansa edesajamiseen.- Kalle
Todella naulan kantaa osuttu - kommunistitkin ovat juuri näitä terrorismin kannattajia vallankumoustouhujensa kanssa. Heidän kanssaan ei kuulu neuvotella vaan heille pitää ystävällisesti mutta määrätietoisesti osoittaa heidän kaltaisille terroristeille kuuluva paikka maailmassa.
/Kalle, joka tuntee kommunistien terroriteot maailmassa Eiköhän ne terroristien yhteydet ole nähtävissä pikemminkin kapitalismiin ja USA:han. Mikäköhän maa se mahtoi kouluttaa ja aseistaa Osaman ja hänen jenginsä aikoinaan? Kävi vaan (USA:n kannalta) niin ikävästi, että neukkula romahti ja Osama kumppaneineen saattoi sen jälkeen vaihtaa sotakumppanikseen seuraavan vääräuskoisen "jengin", eli länsimaat.
Terrorismi poistuu vain terrorismin edellytykset poistamalla. Ja edellytykset poistuu sillä, että tehdään jotain niille epäkohdille, joiden vuoksi jossain maissa enemmmistö ihmisistä pitää Osamaa hyvänä jätkänä.
Olen kanssasi pitkälti samaa mieltä. Tähänkin viestiin vastanneet ("Kalle/,joka ei malta sulkea läppäriään edes kesälomalla", ja" Herra yksil...") ovat hyvin tietoisia niistä lukemattomista kansainvälisistä tutkimuksista, joissa terrorismin voimakkaammaksi motii-
viksi on ilmennyt se räikeä taloudellinen eriarvoisuus, joka syystä tai toisesta jakaa
maailman!! Nähtävästi ei vielä ole koittanut se hetki, että terrorismi olisi tarpeeksi
laajalle levinnyt tuon taloudellisen eriarvoisuuden (edes!) lievittämiseksi!
vom- Kalle
Tottakai Kalle on tietoinen niistä tutkimuksista.
Mutta luuletko todella, että kommunismiin pyrkiminen tasoittaa tuloeroja maailmassa??
Jos niin teet niin olet todella hyvin kommunistisen propagandan kyllästämä.
Toistaiseksi kymmenet valtiot ovat pyrkineet kommunismiin kommunistien johtaessa valtioita. Yhdessäkään näistä maista ei ole ollut tasapalkkaisuutta kommunistien niitä johtaessa. Sen sijaan kommunistipamput ovat muodostaneet oman aateliston, jolla oli aivan ennenkuulumattomia etuja ja oikeuksia, joista tavallinen rahvas ei pystynyt edes unelmoimaan.
Oikein räikeinä esimerkkeinä kommunihallinon tasapalkkaisuudesta voidaan tässä mainita Romania ja Pohjois-Korea. Vaikka kyllä ne edut neuvostokommunisteillakin olivat käsittämättömät : omat kaupat, joissa oli länsimaista tavaraa myytävänä (!!!) ja maksuksuksi kelpasi vain länsivaluutta (!!!!!). Hehhee, näin siis kommunistit toimivat saadessaan vallan maassa ja tähän varmasti toveri "vom" myös kommunistina pyrkii.
Taitaa olla muuten tämä pohjoismainen systeemi paras tapa tasata palkkaeroja maailmassa - ei edes kommunimiin pyrkivä Kuuba castron johdossa ole saanut yhtä tasapäistä kansaa aikaan kuin pohjoismaiset sosiaalidemokraatit verotuspolitiikallaan. Mutta ei täällä sitten olekaan mitään välitöntä pelkoa kotimaisesta terrorista - ei ainakaan niin kauan kun kommunitit pystytään pitään matossa ja pysyyhän ne siellä kun porukalla pidetään. Vai mitä...
/Kalle, joka tietää ettei kommunismiin pyrkiminen kommunistien johdolla ole johtanut lisääntyvään tasapalkkaisuuteen missään muualla kuin kommunistien propagandassa - Kalle
Terrorismi ei synny siitä, että jotkut harvat tienaavat paljon vaan siitä, että tavallisten työläisten palkkaeroista ja elinolosuhteista yleensä eri maiden ja uskontojen välillä. Ja tämän vianhan kommunismiin pyrkiminen maailmanlaajuisesti poistaisi hetkessä. Sillä kokemus näistä kymmenistä maista, jotka ovat pyrkineet kommunismiin on se, että kurjuutta saadaan syntymään helposti syviin kansankerroksiin asti - mutta kommunistithan kyllä lihovat lihapatojensa vieressä. Mutta näin saataisiin kaikki maat hetkessä samalla tasolle kurjuudessa ja puutteessa ja näin poistettaisiin yksi terrorismin syy.
Olisivatko kommunistit valnmiita laskemaan palkkojaan intialaisten palkkatasolle saadakseen terrorismin uhan pienemmäksi???
Jaha, vai ei?? Miksi näin, ettekö tunne kansainvälisiä tutkimuksia terrorismin syistä???
/Kalle, jonka ensimmäinen kesälomapäivä on maanantaina - herra yksilön vapaus
ja keinosi järjestää haluamasi yhteiskunta?
" Nähtävästi ei vielä ole koittanut se hetki, että terrorismi olisi tarpeeksi
vom"
anna kun minä nuoremmakseni ja ilmeisesti humaanisemman maailmankatsomuksen omaavana opastan sinua; terrorismilla ei saavuteta mitään. ei kommunismia eikä islaminuskoa. ja jos maailmassa onkin eriarvoisuutta, niitä ei terrorin keinoin poisteta. olisin toivonut sinun olevan valistuneempi. ehkä se yksi harvoista sivistyneistä kommunisteista mutta taidan olla huono ihmistuntija. ei ikä aina näemmä tuo viisautta. jo ala-asteikäinen pystyy toteamaan, että terrorismi ei tuo mitään lievitystä taloudellisiin eriarvoisuuksiin. uskotko todella, että "vielä" koittaa hetki, jolloin terrorismi voittaa? terrorismi voi levitä toiveittesi mukaisesti laajallekin, mutta koskaan se ei voita. niin kauan kun maailmassa on rehellisiä ja oikeudenmukaisia ihmisiä. herra yksilön vapaus kirjoitti:
ja keinosi järjestää haluamasi yhteiskunta?
" Nähtävästi ei vielä ole koittanut se hetki, että terrorismi olisi tarpeeksi
vom"
anna kun minä nuoremmakseni ja ilmeisesti humaanisemman maailmankatsomuksen omaavana opastan sinua; terrorismilla ei saavuteta mitään. ei kommunismia eikä islaminuskoa. ja jos maailmassa onkin eriarvoisuutta, niitä ei terrorin keinoin poisteta. olisin toivonut sinun olevan valistuneempi. ehkä se yksi harvoista sivistyneistä kommunisteista mutta taidan olla huono ihmistuntija. ei ikä aina näemmä tuo viisautta. jo ala-asteikäinen pystyy toteamaan, että terrorismi ei tuo mitään lievitystä taloudellisiin eriarvoisuuksiin. uskotko todella, että "vielä" koittaa hetki, jolloin terrorismi voittaa? terrorismi voi levitä toiveittesi mukaisesti laajallekin, mutta koskaan se ei voita. niin kauan kun maailmassa on rehellisiä ja oikeudenmukaisia ihmisiä.Anteeksi vaan kun en jaksa toistaa sivistyneesti " syntyjä syviä", vaan oikaisin suoraan
n.s. "oppiin kantapään kautta"!!!
vom- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Anteeksi vaan kun en jaksa toistaa sivistyneesti " syntyjä syviä", vaan oikaisin suoraan
n.s. "oppiin kantapään kautta"!!!
vommutta paha oli iltakin; harvoin iskee noin ilkeämielistä viinan kiroa päälle kun oli eilenillalla. jotenkin vielä kestää pullistuvat ohimot, jyskytyksen takaraivossa ja kuivan kitalaen mutta kun oksennuskin lentää sieraimista, silloin menee jo huonosti. yleensä nuo kommunistien ajatelmat ja "synnyt syvät" ovat hieman hilpeydessään oloa parantaneet mutta tässä viestiketjussa kun tuntui kirjoittavan pelkkiä terrorismin ja "pikaoikeuden kannattajia", olo vain huononi. tiedätkö, on kamalaa huomata olevansa ainoa, joka ajattelee edes hieman ihmistä ja inhimmillisyyttä. huomaa olevansa ainoa, joka on pienen ihmisen puolella pahaa maailmaa ja pahoja mielipiteitä omaavia ihmisiä vastaan.
ja jos minä olen ainoa hyvä tässäkin viestiketjussa (poislukien tietenkin vanha kunnon Kalle), niin maailma menee päin helvettiä. minä olen sentään porvarissuvusta. siis äärettömän paha ja kanssaihmisiä riistävä rikollinen yksilö ja siltikään minä en kannata mitään "oppeja kantapään kautta". herra yksilön vapaus kirjoitti:
mutta paha oli iltakin; harvoin iskee noin ilkeämielistä viinan kiroa päälle kun oli eilenillalla. jotenkin vielä kestää pullistuvat ohimot, jyskytyksen takaraivossa ja kuivan kitalaen mutta kun oksennuskin lentää sieraimista, silloin menee jo huonosti. yleensä nuo kommunistien ajatelmat ja "synnyt syvät" ovat hieman hilpeydessään oloa parantaneet mutta tässä viestiketjussa kun tuntui kirjoittavan pelkkiä terrorismin ja "pikaoikeuden kannattajia", olo vain huononi. tiedätkö, on kamalaa huomata olevansa ainoa, joka ajattelee edes hieman ihmistä ja inhimmillisyyttä. huomaa olevansa ainoa, joka on pienen ihmisen puolella pahaa maailmaa ja pahoja mielipiteitä omaavia ihmisiä vastaan.
ja jos minä olen ainoa hyvä tässäkin viestiketjussa (poislukien tietenkin vanha kunnon Kalle), niin maailma menee päin helvettiä. minä olen sentään porvarissuvusta. siis äärettömän paha ja kanssaihmisiä riistävä rikollinen yksilö ja siltikään minä en kannata mitään "oppeja kantapään kautta".Ystävän neuvo, kaiva herneet nenästä ennenkuin ne alkavat sinne mädäntyä! Ohje on yhtä pätevä sekä fyysiselle, että henkiselle herneelle!! Mitä Sinun porvariskotiin syntymiseen
tulee, totean vain ett´et itse ole siihen syyllinen! Sitäpaitsi olen elämäni varrella tun-
tenut montakin samanlaisen taustan omaavaa kanssamatkustajaa, joiden kanssa on voinut poh-
tia maailmanmenoa kovinkin monipuolisesti ja ennakkoluulottomasti!
vom
- thinktank
"pommi-iskut ovat arkipäivää Irakissa, PALESTIINASSA ja Afganistanissa"
Iskut ovat arkipäivää myös Israelissa, jossa niitä suorittavat palestiinalaiset ääri-muslimit! - Rauhantekijät
Eikö nämä idootit ymmärrä että tappamisella ei saa aikaan mitään.
Vankilaan nämä kuuluisivat
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a728556Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1354788Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K1123886Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut793452Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii743016Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1492755SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt202468SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het392177Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä561988Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan631983