Joulu erillään miehen kanssa.

Anonyymi-ap

Tilanne on kummallinen. Vietän joulua vanhempieni luone ehkä mutta ne ei kutsu miestäni sinne koska eivät tykkää siitä. Mieheni menee joulun jälkeen 25 tai 26 päivä sukulaisensa luokse syömään joten emme vietä joulua yhdessä. Tai sitten en mene vanhempieni luokse mutta en haluaisi pahoittaa niitten mieltä. Jostain syystä vanhempani eivät pidä miehestäni joka on tosi ihana mies, varmaan paras mies jonka kanssa olen ollut. Haluaisin viettää jouluaaton edes mieheni kanssa emmekä ole moneen vuoteen viettäneet koska jouluna molemmilla on omat sukulaiset missä käydä.

41

385

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos puolisoni (jota ei ole olemassa) ei olisi tervetullut, joutaisi äityliini helvettiin.

• No tämä! Jos vanhemmat eivät hyväksy, niin sanoisin suorat sanat.

• Anonyymi00001

no ei siinä muuta kun sinkkuna baariin ja ranttaliksi.

• Anonyymi00002

Onpa ikävä tilanne. Itse olen parisuhteessa ollessani aina viettänyt joulun kumppanin kanssa, mutta niin että olemme viettäneet sitä vuorotellen molempien sukulaisten luona. Mielestäni se on vakiintuneessa parisuhteessa jonkinlainen oletusarvo, toki esim aina lasten etu huomioiden.

Oletko keskustellut vanhempiesi kanssa, miksi kumppanisi ei ole tervetullut heidän luokseen? Olisiko kyseessä vain kyläily vai ihan yövierailu? Sinuna ottaisin asian reilusti esiin ja yrittäisin löytää tavan viettää joulua niin, että voisitte kumppanisi kanssa olla yhdessä.

Aletheias

• Anonyymi00003

Kyllä mä pistäisin kumppanin etusijalle ja viettäisin joulun kahdestaan. Sukulaiset joko hyväksyy tai ei. Jos toinen kuuluu sun elämään ja on sulle rakas niin jos olet heille rakas oppivat kyllä tulemaan toimeen.

• Anonyymi00016

Puolisoa, tai seurustelukumppania näkee arkenakin, vanhemmat, sisarukset jne. ovat ehkä koolla kerran, tai kaksi vuodessa. Laittaisin ne etusijalle jouluna.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Puolisoa, tai seurustelukumppania näkee arkenakin, vanhemmat, sisarukset jne. ovat ehkä koolla kerran, tai kaksi vuodessa. Laittaisin ne etusijalle jouluna.

Sinä teet niin. Mulle kumppani kuuluu arkeen ja juhlaan. Sukulaiset saa luvan sopeutua. Meillä kyllä nähdään sukulaisia useammin.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00016 kirjoitti:

kumpaa arvostat enempi, kumppania vai niitä sukulaisiasi. aika yksinkertainen kysymys.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

kumpaa arvostat enempi, kumppania vai niitä sukulaisiasi. aika yksinkertainen kysymys.

Jos joulu on arvostuksen mitta, niin heikosti menee siinä parisuhteessa. Tai sitten joululle on annettu ihan liian suuri painoarvo elämässä.

• UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Jos joulu on arvostuksen mitta, niin heikosti menee siinä parisuhteessa. Tai sitten joululle on annettu ihan liian suuri painoarvo elämässä.

Kyse on enemmästä kuin vain joulusta ja pipareista. Jos vanhemmat eivät kunnioita lastaan sen vertaa, että hyväksyisivät tämän valitseman kumppanin, ovatko sellaiset vanhemmat yhteydenpidon arvoisia. Minä ainakin haluan että ihmissuhteissa kunnioitetaan minua. Jos kunnioitus ei ole molemminpuoleista, ei ihmissuhde ole minkään arvoinen.

• Anonyymi00036
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Kyse on enemmästä kuin vain joulusta ja pipareista. Jos vanhemmat eivät kunnioita lastaan sen vertaa, että hyväksyisivät tämän valitseman kumppanin, ovatko sellaiset vanhemmat yhteydenpidon arvoisia. Minä ainakin haluan että ihmissuhteissa kunnioitetaan minua. Jos kunnioitus ei ole molemminpuoleista, ei ihmissuhde ole minkään arvoinen.

Ei vaan kyse on nimenomaan vain ja ainoastaan joulusta. Jos joulu on ihmisen elämässä ja parisuhteessa noin järkyttävän suuressa asemassa, niin se ei ole tervettä. Minäkin olen jouluihminen, mutta en minä sentään ihan niin sekaisin ole, että mittaisin arvostusta joululla.

Minä olen valinnut kumppanin ITSELLENI. Ei minun vanhempieni tarvitse hänestä pitää. En todellakaan vaatisi ketään viettämään juhlapyhiä seurassa, josta eivät pidä. Ihan hullu ajatus ja äärimmäisen epäkunnioittavaakin vielä kaiken lisäksi. Paljon epäkunnioittavampaa kuin se, jos jotkut eivät vain pidä toisistaan. Ihan samalla tavalla en myöskään pakottaisi kumppaniani vanhempieni seuraan, jos hän ei halua.

• Anonyymi00037
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Sinun valintaasi kunnioitetaan sillä, ettei siitä valiteta. Kunnioitukseen ei kuulu se, että pitäisi väkipakolla viettää aikaa itselle epämiellyttävässä seurassa. On hyvin epäkunnioittavaa vaatia sellaista.

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ei vaan kyse on nimenomaan vain ja ainoastaan joulusta. Jos joulu on ihmisen elämässä ja parisuhteessa noin järkyttävän suuressa asemassa, niin se ei ole tervettä. Minäkin olen jouluihminen, mutta en minä sentään ihan niin sekaisin ole, että mittaisin arvostusta joululla.

Minä olen valinnut kumppanin ITSELLENI. Ei minun vanhempieni tarvitse hänestä pitää. En todellakaan vaatisi ketään viettämään juhlapyhiä seurassa, josta eivät pidä. Ihan hullu ajatus ja äärimmäisen epäkunnioittavaakin vielä kaiken lisäksi. Paljon epäkunnioittavampaa kuin se, jos jotkut eivät vain pidä toisistaan. Ihan samalla tavalla en myöskään pakottaisi kumppaniani vanhempieni seuraan, jos hän ei halua.

Mä jättäisin kumppanin jonka perhe kohtelisi minua noin ala-arvoisesti. Sekä ihmisen joka pelkää vanhempiaan noin paljon ettei osaa asettaa rajoja. Aikuiset osaa tulla toimeen jos haluaa.

• No mä en ole ikinä kysellyt keltään muulta, kun itseltämi kenestä kumppanin haluan. Muut saa luvan sopeutua siihen. Niin yksinkertaista, älä tee vaikeaa asiasta.

• Anonyymi00004

nainen ja auto ei yhteen sovi... näin joku tyttö napsuttelee päälle ja pois lukituksia autoasta, ja kiskoo.. ovi ei avudu.. mistä johtuupi.. sitten joku hänen poikakacvri tai velli auttamaan että noin se avautuu.. HIRVEÄTÄ KISKOMISTA OVEHKAVAHTA JA NAPPULOIDEN PAINAMISTA KAUKOSÄÄTIMESTÄ.

• Anonyymi00005

Tuli mieleen että tuo tyttö yrittää joenkin väkivallin murautua jonkin auton sisällr.

• Anonyymi00006

Outoa jos ei voi olla suhtteessa ollessaan Joulua yhdessä, itse lähden eronneena vastapuolen kanssa viettämään 3 vuorokautta, yöt samassa hotellihuoneessa.
      Voihan siittä tulla selviytyjät-jaksot mieleen, voitetaan tilanteita ja tehtäviä, päästään taas jatkoon.

AV

• Anonyymi00007

Kuka sun asioistasi ja menoistasi päättää?

Tuli mieleen menneisyydestä tapaus. Itsensä vähän paremmaksi luokitteleva (oikeasti ihan tavallinen) perhe ei hyväksynyt pojan tyttöystävää. Pojan kumppania ei kutsuttu mihinkään yhteiseen juhlaan. Tekivät lomareissuja ulkomaille lastensa perheiden kanssa ja ostivat lipun vain pojalleen. Perheen muut lapset (kaikki siis jo aikuisia) toimivat yhtälailla pojan kumppania vastaan. Poika ei osallistunut mihinkään mihin hänen kumppaninsa ei ollut tervetullut ja katkaisi lopulta välit vanhempiinsa ja sisaruksiinsa kokonaan.

Sinun valintasi. Sun perheesi pitäisi kunnioittaa sitä.

Ymmärrän joulun vieton erillään jos suhde on aivan tuore. Ja muulloinkin jos se on pariskunnalle itselleen sopivaa.

xLiner

• Anonyymi00008

😉 Minä en ollut tuo tyttöystävä. Olin yhden sisaruksen tuttu. Tunnelmat suoraan käärmeenpesästä. Ikäviä ihmisiä.

Poika lähetti kaikki kalliit merkkejä kantavat joululahjansakin takaisin. Ymmärsin syyn olevan siinä, ettei tyttöystävää oltu huomioitu joululahjalla.

Toivottavasti sillä pojalla menee nykyäänkin hyvin. Rohkea ja selkärankainen tyyppi.

xLiner

• Anonyymi00009

Mut ymmärrän perheenjäseniä jos pojun nainen oli vastaava virpi butt ja pojukin on vastaava hyvönen niin eipä haluu ol tekemisis

• Anonyymi00010

"...ja ostivat lipun vain pojalleen."

Varasivat, järjestivät, kuitenkin niin ettei ollut enää mahdollista hankkia paikkaa sille jota ei haluttu mukaan.

xLiner

• Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

😉 Minä en ollut tuo tyttöystävä. Olin yhden sisaruksen tuttu. Tunnelmat suoraan käärmeenpesästä. Ikäviä ihmisiä.

Poika lähetti kaikki kalliit merkkejä kantavat joululahjansakin takaisin. Ymmärsin syyn olevan siinä, ettei tyttöystävää oltu huomioitu joululahjalla.

Toivottavasti sillä pojalla menee nykyäänkin hyvin. Rohkea ja selkärankainen tyyppi.

xLiner

Voi olla et poju istuu nykyään linnassa

• Anonyymi00017

Siihen on varmasti painavat syynsä, jos ei kutsuta. Sitä pitää kunnioittaa.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Siihen on varmasti painavat syynsä, jos ei kutsuta. Sitä pitää kunnioittaa.

Mun tuttuni oli ilkeä, itsekeskeinen, kateellinen ja pinnallinen kimaltaja. Tyttis oli ns. alemmasta sosiaaliluokasta ja heikoista lähtökuopista muutenkin. Poikaa en tuntenut. Ei mun tarvitse kunnioittaa noista ketään, mutta vähiten kunnioitan tuttuani josta tunnen nuo jo mainitsemani piirteet.

xLiner

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mun tuttuni oli ilkeä, itsekeskeinen, kateellinen ja pinnallinen kimaltaja. Tyttis oli ns. alemmasta sosiaaliluokasta ja heikoista lähtökuopista muutenkin. Poikaa en tuntenut. Ei mun tarvitse kunnioittaa noista ketään, mutta vähiten kunnioitan tuttuani josta tunnen nuo jo mainitsemani piirteet.

xLiner

Jaa ... no minkäs ihmeen takia se tyttis sitten edes olisi noin karmean porukan kanssa halunnut johonkin lomille lähteä? Kuulostaa hyvin oudolta käytökseltä, molemmin puolin. En minä ainakaan halua lomailla karseina pitämieni ihmisten kanssa, vaikka olisi mikä luksusloma.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Jaa ... no minkäs ihmeen takia se tyttis sitten edes olisi noin karmean porukan kanssa halunnut johonkin lomille lähteä? Kuulostaa hyvin oudolta käytökseltä, molemmin puolin. En minä ainakaan halua lomailla karseina pitämieni ihmisten kanssa, vaikka olisi mikä luksusloma.

Niinpä! Tuohan on ideaali tilanne, jos toisella on karmeat sukulaiset, ettei tule edes kutsutuksi. Jos kutsuttaisiin, niin sitten joutuisi itse näkemään kieltäytymisen vaivan (ja olemaan se "hankala") tai kärsimään sen seuran ja pilaamaan lomansa siinä sivussa. Ei kukaan sukuaan valitse ja puoliso voi olla hyvä, vaikka lapsuudenperheensä olisi ihan hirveä. Kärsiköön ihan itse sen sukunsa, jos haluaa, tai katkokoon välit. Minua olisi kuitenkin asiatonta yrittää käyttää tekosyynä. Todella huonoa käytöstä myös mieheltä, minun mielestäni, käyttää tyttistään tekosyynä. Munatonta käytöstä, kun ei kykene ihan vaan omasta puolestaan sitä ratkaisua tekemään.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ehkei halunnutkaan.

Poika ei hyväksynyt perheensä käytöstä itselleen tärkeää ihmistä kohtaan.

xLiner

• Anonyymi00028

bättre fölk

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ehkei halunnutkaan.

Poika ei hyväksynyt perheensä käytöstä itselleen tärkeää ihmistä kohtaan.

xLiner

Asiallistahan tuo käytös on. Josei jonkun kanssa halua lomaansa viettää, niin miksi pitäisi. Asiatonta olisi ollut, jos olisi ensiksi pyydetty mukaan ja sitten oltu k.päitä koko loma. Jos jotkut eivät yhdessä viihdy, niin sitten eivät viihdy. Ei asioista tarvitse tehdä määräänsä isompaa numeroa. Jotkut ihmiset ovat älyttömiä dramakuninkaita.

• Anonyymi00011

Tuo on ikävä tilanne. Meillä menee niin, ettei vanhemmt ole koskaan tykänneet miehestäni ja omat anoppi ja appiukko eivät ole pitäneet minusta. Isäni on sanonut asian rivien välistä (ei tykkää puolisoni ammatin edustajista (puolisostani pitää, siksi kun hän on puolisoni ja lasteni isä). Fakta on, etteivät pidä hänestä. Puolisoni tietää tämän asian.

Meillä ei myöskään ole koskaan mennyt puolisoni kanssa kovin hyvin tässä parisuhteessa. En ollut rakastunut häneen, kun menimme yhteen, mutta olen ollut hänen kanssa jo suurimman osan elämästäni. En osaa olla yksin. Sen vuoksi olen edelleen suhteessa.

• Anonyymi00029

todellisuus on monella semmoinen että on joko huonossa suhteessa ilman rakkautta, tai sitten täysin yksin. elämän realiteetit on kovat. kannattaa niinsanotusti katsoa peiliin ja harkita tarkkaan omia tekemisiään. jos eroaa puolisosta niin ei sitä uutta niin vaan tule tilalle, sitten on loppuelämänsä vaan yksin.

• Anonyymi00031
        UUSI

(ei tykkää puolisoni ammatin edustajista)

verovirkailija tai poliisi?

• Anonyymi00014

On parasta tehdä kompromisseja. Aloittajana jatkaisin samaan malliin vaikka vähän nyppiikin. Jos tilanne näin toimii. On hyvä pitää suhteita yllä vanhempiinsa, juuriinsa, ettei myöhemmin tarvitse katua. Ei voi vaatia itseään eikä toista pitämään jostakin ihmisestä eikä alkaa kysellä syytä, Miksi. Sinulla on aikaa muun vuoden aikana olla yhdessä kumppanisi kanssa, miksi alkaisit vatvoa yksittäistä lyhyttä aikaa, jos suhteenne muuten toimii. Voin vakuuttaa että vakavampiakin ongelmia parisuhteessa on, olen kokenut. Tuon pienen ongelmaan sivuuttaminen kannattaa. Usko pois!

• Anonyymi00015

Samaa mieltä. Suhteessa on tärkeintä kuitenkin puoliso eikä hänen suku.

• Anonyymi00018

Kuka nyt millekin asialle painoa pistää. Minun elämässäni minulle tärkeiden ihmisten ei ole pakko tykätä toisistaan. En minä ala kenellekään siitä rähjäämään, jos hän ei jostakusta toisesta pidä. Se riittää, että osaa käyttäytyä asiallisesti, ei hauku toista jne. Ennemmin joulu eri paikoissa, kuin että ihmiset yrittävät väkipakolla toisiaan sietää. Tuossa jälkimmäisessä on niin ikävä tunnelma, että en minäkään haluaisi jouluani niin viettää. Ymmärrän täysin, että jos eivät toisistaan pidä, niin ei sillä halua jouluaan pilata.

• Anonyymi00020

Tekstini poistettiin.
      Onko aloitus totta vai provo?
      Vilma

• Anonyymi00030
        UUSI

no onko sillä väliä, kun pelkkä provo olet itsekin.

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

no onko sillä väliä, kun pelkkä provo olet itsekin.

15:04
        Älä naurata lauantaina!

• Anonyymi00025

Vanhempasi haluavat pakottaa sinut valitsemaan heidän ja miehesi välillä. He eivät luota harkintakykyysi, etkä ehkä ole tarpeeksi aikuinen ja itsenäinen tekemään omia päätöksiäsi tässä elämässä.

Voisit tietysti kysyä vanhemmiltasi, mistä heidän päätöksensä sulkea miehesi ulkopuolelle johtuu. Mikäli et uskalla ottaa asiaa esille, niin on syytä miettiä johtuuko se siitä että ehkä pelkäätkin vanhempiasi.

• Anonyymi00026

Ei kaikkien ole pakko yrittää juhlia joulua

Vanhempasi aiheuttavat sinulle paljon mielipahaa. Etkö voi jättää menemättä vanhemmillesi, jos teillä olisi kaksik mukavampaa?

Jos miehesi ei pidä vanhemmistasi, suvustasi, eikä joulujutuista ollenkaan, niin mitä järkeä raahata ärisevää karhua mukaan. Jätä hänet kotiin ja mene yksin ja nauti joulusta ilman huonoa omaatuntoa.

Molemmat saavat haluamansa joulun, eikä sinun tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä, ettei miehesi pysty tuntemaan joulun tunnelmaa, vaan on iloinen vapaapäivistä, ilman pakko kärsiä taas joulusta .

• Anonyymi00035
      UUSI

No jos mulla olisi kumppani, hän ei sausi luonani. (En halua)
      Niin jos hän olisi omsn perheen kanssa joulun, se olisi ok.
      Joulu on perhejuhla ja vaikka oltais yhdessä, niin en tekisi yhdestä joulusta ja muistakaan niin isoa numeroa.

Luultavasti jos suhde on hyvä, niitä jouluja kerkeää yhdessäkin viettää, kun naisen vanhemmat on polkasseet tyhjää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      90
      3724
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      40
      3065
    3. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      2937
    4. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      2695
    5. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2694
    6. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      52
      2382
    7. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      19
      2127
    8. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      59
      2014
    9. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      58
      1846
    10. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1778
    Aihe