Naisten salitreenaamisen motiiveista

Anonyymi-ap

Arvoisa Todellavaikeeta,

Tiedän että tämä voi olla sinulle täysin käsittämätön konsepti, mutta osa ihmisistä käy salilla ensisijaisesti sen vuoksi, että pitää treenaamisesta.

Jos et itse pidä raudan nostamisesta, asiaa voi olla vaikea ymmärtää. Osa meistä kuitenkin pitää itse aktiviteetista. Lihasten kasvaminen on mukava bonus, mutta pääasiallinen syy voi olla ihan raudan nostamisesta syntyvä ilo. 🤩

Ymmärrän että tämä on niin kaukana omasta maailmankuvastasi, ettet voi tätä koskaan uskoa. Mutta totta se on.

🦄

106

679

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minusta itse painojen nostelu ei ole hauskaa puuhaa, mutta tulokset ovat:

- hyvä yleiskunto, joka osaltaan edistää myös vastustuskykyä taudeille,
      - parempi ryhti,
      - ehkäisee istumatyön aiheuttamaa niskojen ja selän jumiutumista,
      - paremmassa kunnossa oleva lihaksisto tukee paremmin luustoa ja niveliä (vähemmän luunmurtumia tai nilkkojen nyrjähtelyjen aiheuttamia vammoja),
      - ehkäisee myös osteoporoosia,
      - jaksaa nostaa isompia kuormia jne.

• Anonyymi00002

Juuri näin ja tämän takia meidän pitäisikin miettiä näitä juurisyitä, miksi terveydessä "kaikki ei mene tasan". Miksi on olemassa terveyseroja? Miksi "ylietuoikeutetussa" asemassa oleva nainen elää jopa meillä Suomessa huomattavan paljon vanhemmaksi verrattuna "surkeassa" asemassa olevaan mieheen?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Juuri näin ja tämän takia meidän pitäisikin miettiä näitä juurisyitä, miksi terveydessä "kaikki ei mene tasan". Miksi on olemassa terveyseroja? Miksi "ylietuoikeutetussa" asemassa oleva nainen elää jopa meillä Suomessa huomattavan paljon vanhemmaksi verrattuna "surkeassa" asemassa olevaan mieheen?

Todellavaikeeta

Lisään vielä tämän. On aina syytä muistaa, että terveys sisältää nimenomaan toimintakyvyn ja elämän mahdollisuudet. Miksi nämä eivät mene "tasan"? Miksi toisilla on "kaikkea liikaa" ja toisilla "kaikkea liian vähän"?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Milä tavalla miehiä estetään aktivoimasta itseään fyysisesti? Miten se, että nainen pitää omasta toimintakyvystään huolta, on poissa miehiltä?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Milä tavalla miehiä estetään aktivoimasta itseään fyysisesti? Miten se, että nainen pitää omasta toimintakyvystään huolta, on poissa miehiltä?

No parisuhteessa se treeniaika on pois yhteisestä ajasta ja perhe eämästä pois ja liika salilla vietetty aika eli ei liian treenattu vartalo ole seksikäs ja entäs mitä sitten kun treenaamalla ei pysty enään pitää tikissä kunnossa itseään eli tavis tipu on seksikkäin

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

No parisuhteessa se treeniaika on pois yhteisestä ajasta ja perhe eämästä pois ja liika salilla vietetty aika eli ei liian treenattu vartalo ole seksikäs ja entäs mitä sitten kun treenaamalla ei pysty enään pitää tikissä kunnossa itseään eli tavis tipu on seksikkäin

Eli miten miehiä estetään? Kuvitteletko, että perheellisillä naisilla on enemmän aikaa saliharrastuksille?

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Eli miten miehiä estetään? Kuvitteletko, että perheellisillä naisilla on enemmän aikaa saliharrastuksille?

Eli mitä miehiä estetään ja kyllä perheellisillä naisilla on aikaa käydä eli kuka estäisi

• Anonyymi00010
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Lisään vielä tämän. On aina syytä muistaa, että terveys sisältää nimenomaan toimintakyvyn ja elämän mahdollisuudet. Miksi nämä eivät mene "tasan"? Miksi toisilla on "kaikkea liikaa" ja toisilla "kaikkea liian vähän"?

Todellavaikeeta

Varsin mielenkiintoinen näkökulma.

On myönnettävä, etten ole ikinä ajatellut salitreenaamiseni estävän kenenkään muun treenaamista. 🤔

🦄

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Liika on liikaa, mutta itse väittäisin, että kohtuudella itsestään liikunnallisilla harrastuksilla(mukaanlukien kevyt voimaharjoittelu) huolta pitänyt nainen on enemmistön silmissä se seksikkäämpi, kuin ”tavistipu”, jonka olettaisin nykymittapuun mukaan olevan melkoinen sohvaperuna.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Osittain se on biologinen salaliitto, eikä selity pelkästään elämäntavoilla.

Vähän kuin luonnossa olisi syntynyt hieman kertakäyttöisempi ja fyysisesti vahvempi uros ja pitkäikäisempi sekä heikompi naaras.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Liika on liikaa, mutta itse väittäisin, että kohtuudella itsestään liikunnallisilla harrastuksilla(mukaanlukien kevyt voimaharjoittelu) huolta pitänyt nainen on enemmistön silmissä se seksikkäämpi, kuin ”tavistipu”, jonka olettaisin nykymittapuun mukaan olevan melkoinen sohvaperuna.

"mukaanlukien kevyt voimaharjoittelu"

Jos pitää treenaamisesta, ei vähennä raudan määrää sen vuoksi, mitä joku muu pitää esteettisenä.

Sori nyt vain. Raskas rauta tuntuu IHANALTA salilla, eikä kenelläkään ole valtuuksia estää minua siitä nauttimasta.

🦄

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Jos pitää treenaamisesta, ei vähennä raudan määrää sen vuoksi, mitä joku muu pitää esteettisenä.

Sori nyt vain. Raskas rauta tuntuu IHANALTA salilla, eikä kenelläkään ole valtuuksia estää minua siitä nauttimasta.

🦄

Mutta juuri tuo aiheuttaa haasteita miehille, kaikki ei pysty nostamaan niin isoja rautoja kuin sinä, kun kaikilla ei ole hevosen voimia niinkuin sinulla on. Miehen itsetunto latistuu jos se häviää naiselle voimalajeissa tai urheilussa ylipäätään, kun tilastollisesti mies on parempi kaikenlaisessa urheilussa kuin naiset.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

🦄

En ole tietääkseni sellaista väittänytkään. Vastasin vain viestiin, jossa treenaamaton nainen on kuulemma se seksikkäin. Minun puolestani voit tulla, vaikka meidän työmaalle nosturiksi, kun nuo liikaa repineet jätkät on jo romuna ja ovat älynneet, että nostoapuvälineet on kehitetty, ettei ihminen riko itseään.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Eli mitä miehiä estetään ja kyllä perheellisillä naisilla on aikaa käydä eli kuka estäisi

Eli miten heitä siis estetään? Ei perheellisillä useinkaan ole ylettömästi omaa vapaa-aikaa. Ne lapsetkin pitää hoitaa.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Mutta juuri tuo aiheuttaa haasteita miehille, kaikki ei pysty nostamaan niin isoja rautoja kuin sinä, kun kaikilla ei ole hevosen voimia niinkuin sinulla on. Miehen itsetunto latistuu jos se häviää naiselle voimalajeissa tai urheilussa ylipäätään, kun tilastollisesti mies on parempi kaikenlaisessa urheilussa kuin naiset.

Millä tavalla seon ongelma miehille? Sanoisin, että tuollaisen miehen suurin ongelma on heikko korvien väli.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00017 kirjoitti:

"Mutta juuri tuo aiheuttaa haasteita miehille, kaikki ei pysty nostamaan niin isoja rautoja kuin sinä, kun kaikilla ei ole hevosen voimia niinkuin sinulla on."

MITÄ SITTEN?

Ei se ole minun ongelmani.

Se ei myöskään saa minua pienentämään painopakkojani.

Nämä kaksi yllä esitettyä syytä, 1. naisen kehon estetiikka miehen mielestä ja 2. miehen itsetunto, ovat AIVAN TÄYSIN SAMANTEKEVIÄ ihmiselle, joka pitää raskaiden painojen nostamisesta.

On absurdia väittää, että salitreenaajia kiinnostaisi tuollaiset asiat. Miten keksitte edes ehdottaa tuollaista? 😁 Se on sama kuin varoittaisi treenaamasta silloin, kun aurinko on pilvessä tai on torstai. Aivan samantekeviä asioita, jotka eivät millään tavalla liity minun treeneihini.

Totuus on myös, ettei naisen vahvuus häiritse kaikkia miehiä. Ei se häiritse minunkaan miestäni.

🦄

• Anonyymi00034
        Anonyymi00018 kirjoitti:

En ole tietääkseni sellaista väittänytkään. Vastasin vain viestiin, jossa treenaamaton nainen on kuulemma se seksikkäin. Minun puolestani voit tulla, vaikka meidän työmaalle nosturiksi, kun nuo liikaa repineet jätkät on jo romuna ja ovat älynneet, että nostoapuvälineet on kehitetty, ettei ihminen riko itseään.

Miksi sitten lisäsit aikaisempaan viestiisi tuon sanan 'kevyt' kohdassa "kevyt voimaharjoittelu"?

🦄

• Anonyymi00039
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Sinullekin vielä:

Kun pitää treenaamisesta oikeasti, mainitsemillasi seikoilla ei ole merkitystä.

Tässä ketjussa pääviesti on se, että treenata voi myös ihan oman mielihyvän vuoksi, välittämättä yhtään muiden preferensseistä.

🦄

• Anonyymi00042
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Miksi sitten lisäsit aikaisempaan viestiisi tuon sanan 'kevyt' kohdassa "kevyt voimaharjoittelu"?

🦄

Eikö se muka ollut tarpeeksi selkokielistä: Toinen oli sitä mieltä, että ”tavisnainen” on seksikkäin ja minä taasen uskon, että liikunnallinen on enemmistön mielestä seksikkäämpi. ”Kevyellä” voimaharjoittelulla tarkoitin sitä, ettei harrasta mm. voimanostoa, kehonrakennusta, tai body fitnessiä.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Eikö se muka ollut tarpeeksi selkokielistä: Toinen oli sitä mieltä, että ”tavisnainen” on seksikkäin ja minä taasen uskon, että liikunnallinen on enemmistön mielestä seksikkäämpi. ”Kevyellä” voimaharjoittelulla tarkoitin sitä, ettei harrasta mm. voimanostoa, kehonrakennusta, tai body fitnessiä.

Yritän suhteuttaa viestiäsi ketjun aloitukseen. Aloituksessa kerroin, että jos oikeasti pitää treenaamisesta, muiden näkemykset (mm.seksikkyydestä tai sen puutteesta) ovat samantekeviä.

(No, ehkä olisi suotavaa olla seksikäs oman kumppanin mielestä kuitenkin.)

Minä en missään vaiheessa ymmärtänyt, miksi edes tuot seksikkyyden tähän keskusteluun. Ei se vaikuta niihin ihmisiin, jotka treenaavat treenaamisen ilosta.

🦄

• Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ja ennenkuin taas kierrät kehää ja jauhat, ettei miesten mielipiteet kiinnosta yms., niin en ole sellaista väittänyt. Ymmärrän kyllä yksinkertaistettuna, että raudan nosto kiinnostaa, eikä kropan ulkomuoto etc.
        Vastasin vain toisen kirjoittajan mielipiteeseen omalla mielipiteelläni.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Ja ennenkuin taas kierrät kehää ja jauhat, ettei miesten mielipiteet kiinnosta yms., niin en ole sellaista väittänyt. Ymmärrän kyllä yksinkertaistettuna, että raudan nosto kiinnostaa, eikä kropan ulkomuoto etc.
        Vastasin vain toisen kirjoittajan mielipiteeseen omalla mielipiteelläni.

Ehdin jo jauhaa! Olen nopea. ☝🏻

🦄

• Anonyymi00051
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Ehdin jo jauhaa! Olen nopea. ☝🏻

🦄

No mä luinkin sun ajatukset ja aloin kirjoittamaan lisäystä.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00014 kirjoitti:

🦄

Niin, sinä aina vain ajattelet sitä, mitä juuri sinä itse saat. Sulla ei ole p**kan vertaa kykyä ajatella yhtään pitemmälle: minun elämä, minun nautinto jne.

Kyllähän koulukiusaajakin jotakin nautintoa saa siitä "heikkojen" sortamisesta. Valitettavasti näillä koulukiusaajilla on sitä fyysistä suorituskykyä yleensä "enemmän kuin tarpeeksi".

Tutkimusten mukaanhan miehet näyttävät olevan heikentymässä ja naisilla tilanne taas toisin päin.
        https://www.youtube.com/watch?v=qNBag4ETujc

Sitä, että naiset haluavat "matkia" näitä koulukiusaajia, täytyisi miettiä pitkäaikaisia seurauksia.

Kannattaa aina muistaa tämä: koulukiusaajat nimenomaan nauttivat siitä voimien näyttämisestä. Ja jos joku yrittää vastustaa, sitä enemmän he nauttivat siitä voimien näyttämisestä.

On syytä muistaa, että sodat ovat lisääntyneet. Tarvitaan siis tutkimusta siitä, mikä aiheuttaa miehissä aggressiota, koska tutkimusten mukaan globaali ilmiö on tämä: nuoret miehet tekevät eniten raakoja väkivaltarikoksia. Tarvitaan siis näitä juurisyitä, mikä miehissä aiheuttaa sitä äärimmäistä vihaa.

Mä nyt vaan sanon omalla kohdalla rehellisesti tämän: peruskouluaikaan äärimmäiseen vihaan minut sai koulukiusaajat. On syytä muistaa, että ne, jotka yleensä tarttuivat fyysiseen väkivaltaan, olivat toki poikia, MUTTA ei kuitenkaan aina ja on lisäksi syytä muistaa, millaisten poikien kanssa nämä tytöt viettivät aikaa.

Vaikka kuinka väittäisit toista, tämä sama p**ka näkyy myös myöhemminkin: jännämiehillä on harvemmin vaikeuksia saada naisia ja näihin naiset myös luottavat jopa enemmän kuin poliisiin. Olen itse ollut näkemässä tätä p**kaa.

Se on kuitenkin ollut AINA anteeksi antamatonta, jos nainen käyttää kiusaamisessa fyysistä väkivaltaa. AINA olen jo peruskoulussa vastustanut tyttöjen "liikaa" innostusta olla vahva tai hyvä urheilussa. AINA on herättänyt minussa "vieläkin enemmän" aggressiivisuutta nähdä nainen "liian innostuneena" olla vahva tai muuten vaan pakkomielteisesti tavoitella "täydellistä" fyysistä suorituskykyä.

Kun täällä osa nyt ihmettelee, miksi uskonnoilla on vielä nykyaikanakin niin paljon suosiota, minä en ole tätä päivääkään ihmetellyt: entäpä, jos uskonnot antavatkin "paremman" vastauksen siihen kysymykseen, mitä olla mies ja mitä olla nainen. On syytä muistaa tämä, että syntyvyys on korkeampi sellaisissa maissa, joissa uskonnon merkitys on suurempi.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Niin, sinä aina vain ajattelet sitä, mitä juuri sinä itse saat. Sulla ei ole p**kan vertaa kykyä ajatella yhtään pitemmälle: minun elämä, minun nautinto jne.

Kyllähän koulukiusaajakin jotakin nautintoa saa siitä "heikkojen" sortamisesta. Valitettavasti näillä koulukiusaajilla on sitä fyysistä suorituskykyä yleensä "enemmän kuin tarpeeksi".

Tutkimusten mukaanhan miehet näyttävät olevan heikentymässä ja naisilla tilanne taas toisin päin.

Sitä, että naiset haluavat "matkia" näitä koulukiusaajia, täytyisi miettiä pitkäaikaisia seurauksia.

Kannattaa aina muistaa tämä: koulukiusaajat nimenomaan nauttivat siitä voimien näyttämisestä. Ja jos joku yrittää vastustaa, sitä enemmän he nauttivat siitä voimien näyttämisestä.

On syytä muistaa, että sodat ovat lisääntyneet. Tarvitaan siis tutkimusta siitä, mikä aiheuttaa miehissä aggressiota, koska tutkimusten mukaan globaali ilmiö on tämä: nuoret miehet tekevät eniten raakoja väkivaltarikoksia. Tarvitaan siis näitä juurisyitä, mikä miehissä aiheuttaa sitä äärimmäistä vihaa.

Mä nyt vaan sanon omalla kohdalla rehellisesti tämän: peruskouluaikaan äärimmäiseen vihaan minut sai koulukiusaajat. On syytä muistaa, että ne, jotka yleensä tarttuivat fyysiseen väkivaltaan, olivat toki poikia, MUTTA ei kuitenkaan aina ja on lisäksi syytä muistaa, millaisten poikien kanssa nämä tytöt viettivät aikaa.

Vaikka kuinka väittäisit toista, tämä sama p**ka näkyy myös myöhemminkin: jännämiehillä on harvemmin vaikeuksia saada naisia ja näihin naiset myös luottavat jopa enemmän kuin poliisiin. Olen itse ollut näkemässä tätä p**kaa.

Se on kuitenkin ollut AINA anteeksi antamatonta, jos nainen käyttää kiusaamisessa fyysistä väkivaltaa. AINA olen jo peruskoulussa vastustanut tyttöjen "liikaa" innostusta olla vahva tai hyvä urheilussa. AINA on herättänyt minussa "vieläkin enemmän" aggressiivisuutta nähdä nainen "liian innostuneena" olla vahva tai muuten vaan pakkomielteisesti tavoitella "täydellistä" fyysistä suorituskykyä.

Kun täällä osa nyt ihmettelee, miksi uskonnoilla on vielä nykyaikanakin niin paljon suosiota, minä en ole tätä päivääkään ihmetellyt: entäpä, jos uskonnot antavatkin "paremman" vastauksen siihen kysymykseen, mitä olla mies ja mitä olla nainen. On syytä muistaa tämä, että syntyvyys on korkeampi sellaisissa maissa, joissa uskonnon merkitys on suurempi.

Todellavaikeeta

Muistutan vielä tämän: ne koulukiusaajatytöt, jotka eivät vältelleet myöskään fyysistä väkivaltaa, olivat itsekin niitä koulun vahvimmasta päästä. Kyllä heillä riitti kykyä hakata näitä "surkimuksia" siitäkin huolimatta, vaikka nämä "surkimukset" olivatkin poikia.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00063
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Osittain se on biologinen salaliitto, eikä selity pelkästään elämäntavoilla.

Vähän kuin luonnossa olisi syntynyt hieman kertakäyttöisempi ja fyysisesti vahvempi uros ja pitkäikäisempi sekä heikompi naaras.

Juuri tuolla argumentilla sä oikeutat kaiken sortamisen, vaikka tutkimuksista tiedetään, että yhteiskunnallisilla tekijöillä on vaikutusta. Ethän sinä halua vastaanottaa muuta kuin vain sen informaation, joka tukee tätä sun tarvettas jatkaa tätä tiettyjen ihmisryhmien sortamista.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Juuri tuolla argumentilla sä oikeutat kaiken sortamisen, vaikka tutkimuksista tiedetään, että yhteiskunnallisilla tekijöillä on vaikutusta. Ethän sinä halua vastaanottaa muuta kuin vain sen informaation, joka tukee tätä sun tarvettas jatkaa tätä tiettyjen ihmisryhmien sortamista.

Todellavaikeeta

Tuo argumentti kun ei ole mikään uusi ilmiö edes Suomessa.
        https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000003746557.html

Siinä vähän sinulle:

"Ennen sotaa pakkosteriloinnit hyväksyttiin Suomessakin - vain Tulenkantajat vastustivat"

Tuo artikkeli on maksumuurin takana, mutta eiköhän tuossa alussa tule kaikki olennainen:

'Meidän on huolehdittava siitä, että uudet sukupolvet syntyvät hyvillä perintöaiheilla varustettuina, ja meidän on kaikin keinoin yritettävä estää sellaisten yksilöiden syntymistä, joilla on huono perintöasu", kirjoitti suomalaisen rotuhygienian isä Harry Federley laajalevikkisessä Kotilieden lääkärikirjassa 1929."

Todellavaikeeta

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Tuo argumentti kun ei ole mikään uusi ilmiö edes Suomessa.
        https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000003746557.html

Siinä vähän sinulle:

"Ennen sotaa pakkosteriloinnit hyväksyttiin Suomessakin - vain Tulenkantajat vastustivat"

Tuo artikkeli on maksumuurin takana, mutta eiköhän tuossa alussa tule kaikki olennainen:

'Meidän on huolehdittava siitä, että uudet sukupolvet syntyvät hyvillä perintöaiheilla varustettuina, ja meidän on kaikin keinoin yritettävä estää sellaisten yksilöiden syntymistä, joilla on huono perintöasu", kirjoitti suomalaisen rotuhygienian isä Harry Federley laajalevikkisessä Kotilieden lääkärikirjassa 1929."

Todellavaikeeta

Ainiin vielä tämä: jos et ole tiennyt, löytyy myös aikoja, jolloin miehet ovat eläneet naisia pitempää ainakin joissakin maissa. Montako maata löytyy nykyään, jossa miehet elävät naisia pitempää?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Ainiin vielä tämä: jos et ole tiennyt, löytyy myös aikoja, jolloin miehet ovat eläneet naisia pitempää ainakin joissakin maissa. Montako maata löytyy nykyään, jossa miehet elävät naisia pitempää?

Todellavaikeeta

"Jos pitää treenaamisesta, ei vähennä raudan määrää sen vuoksi, mitä joku muu pitää esteettisenä."

Mitäs sanot tästä, kun monessa kulttuurissa naisten "isojen rautojen" käyttö "häiritsee" miehiä
        https://www.svd.se/a/2dPKbr/ett-25-kilosryck-forandrade-saras-liv

"Medan fysisk styrka har stärkt mäns identitet, har den förvirrat kvinnors. Som tyngdlyftare blir Sara Martinsson ofta konfronterad av män. I boken ”Knäböj” skriver hon om hur kropps­ideal hindrat tjejer att bli riktigt starka."

Näin siis jopa Ruotsissa, yksiä tasa-arvon "parhaita" maita.

Niin puhuin yhdessä toisessa keskustelussa tästä "strong is the new skinny" ilmiöstä.
        https://www.psychologytoday.com/us/blog/mind-your-body/201802/strong-is-the-new-skinny-do-women-their-bodies-more

Niin se liitetään usein terveempään vartaloon.

Kyllä tästä puhutaan myös Intiankin mediassa.
        https://timesofindia.indiatimes.com/city/jaipur/jaipur-women-follow-the-trend-strongisthenewskinny-focus-on-becoming-strong/articleshow/63531978.cms

Tuossakin joku nainen kertoo, kuinka "häiritsee" miehiä "isoilla raudoilla".

Globaali ilmiö, joten ei voida myöskään ohittaa tätäkään kysymystä, millaisia seurauksia, jos yhä useampi nainen "häiritsee" miehiä haluamalla olla heitä "parempi".

Vielä tuosta ajatuksesta: pitääkö yhteiskunnan tehdä "kaikki" sen eteen, että naiset tulevat vähintään yhtä vahvoiksi tai jopa vahvemmiksi kuin miehet. Siinä Hufvidstadsbladetissa juttu inceleistä.
        https://www.hbl.fi/artikel/inceltankar-skuffar-fler-unga-man-ut-i-marginalen/

"På nätet gror en gemenskap där jämställdheten ses som ett nollsummespel och vissa män anses dömda att förlora. "

Siinä incel aiheesta Ylessä.
        https://yle.fi/a/74-20105798

"Hän on komea, itsevarma, atleettinen ja nauttii naisten suosiosta.

Tällainen on Chad, joka edustaa nykyajan menestyvää miestä."

Sitten näihin miesten ulkonäköpaineisiin.
        https://yle.fi/a/20-10003684

"Miehistä toimintakykyä kuvaa nykyisessä länsimaisessa ihanteessa keho, joka on samaan aikaan lihaksikas ja vähärasvainen. Aihetta on tutkittu yliopistoissa esimerkiksi Alankomaissa ja Yhdysvalloissa. Tämä niin sanottu mesomorfinen kehotyyppi on useimmille miehille yksinkertaisesti mahdoton tavoittaa."

Sitten tuohon incel juttuun.

"Silti yhä useampi nuori mies näyttäisi uskovan väitteisiin, joiden mukaan naisia kiinnostaisivat vain niin sanotut Chad-miehet."

Huomaa, YHÄ USEAMPI mies.

"Osa nuorista miehistä suhtautuu pullistelevaan Chad-hahmoon huumorilla, mutta toiset ottavat meemin tosissaan, sanoo Ismo Pitkänen. Hän työskentelee projektikoordinaattorina miesten hyvinvointia tukevassa Miessakit ry:ssä."

Onhan se äärimmäisen helppoa suhtautua huumorilla, kun on itse Chad mies. Kaikki ei edes tajua sitä, että ovat itse chad miehiä.

"Pitkänen toteaa, että todellisuudessa ei pidä paikkaansa, että vain tällaiset miehet menestyisivät parisuhdemarkkinoilla."

Tutkimusten mukaan hypergamia on kulttuurista riippumaton ilmiö. Ja kuten totesin jo aiemmin, tutkimusten mukaan nykyään yli 30 v naiset ovat vahvempia kuin koskaan ja miehet näyttäisivät sen sijaan heikentyvän.

Palataanpa vielä tuohon.

"Jos miettii 80-luvun ihannekehoa, silloin Sylvester Stallone ja Arnold Schwarzenegger olivat outoja poikkeuksia supermaskuliinisten lihaksikkaiden kehojensa kanssa. Supersankarilelutkin ovat kasvaneet hirveästi niistä ajoista. Kun vertaa sankarihahmojen kuvia takavuosilta ja tästä ajasta, huomaa miten hurja muutos on tapahtunut."

Oliko tuo Sylvester Stallone vetänyt penkiltäkin päälle 170 kiloa ja jalkakyykyssä päälle 220. Minä, vaikka joskus treenasinkin "vähän enemmän" en ole päässyt lähellekään Sylvester Stallonen tuloksia. Ja tosiaan Stallone ja Schwarzenegger olivat 80-luvulla vielä poikkeuksia.

Kun sinä nyt luulet, että naiset "pääsevät helpolla" salitreenaamisessa, mietitäänpä miehiä, tuossa on hyvin kirjoitettu:

"Jussila muistuttaa, että pumpattu ja kireä kroppa ei automaattisesti ole terveyden ja hyvinvoinnin merkki. Mediassa ja somevirrassa vilisevien ihannekehojen saavuttaminen on voinut vaatia tietynlaisen perimän lisäksi tuskaista treeniä, ankaraa dieettiä ja jopa doping-aineita."

"Luin juuri jutun, jossa haastateltiin Hollywood-julkkiksia, jotka edustavat meille tätä ihannekuvaa. Sellaisen kehon saavuttaminen on heille ihan hirveän vaivan takana. Hekin siis kokevat painetta kehoistaan, joilla he tuottavat meille tätä kuvastoa."

Varsin hyvin kokemuksesta tiedän tämän tuskaisen työn, kun vielä siihen päälle kaikki opiskelut, kavereiden tapaaminen ja parisuhteen etsintä.

Jatkuu seuraavassa kommentissa.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

"Jos pitää treenaamisesta, ei vähennä raudan määrää sen vuoksi, mitä joku muu pitää esteettisenä."

Mitäs sanot tästä, kun monessa kulttuurissa naisten "isojen rautojen" käyttö "häiritsee" miehiä
        https://www.svd.se/a/2dPKbr/ett-25-kilosryck-forandrade-saras-liv

"Medan fysisk styrka har stärkt mäns identitet, har den förvirrat kvinnors. Som tyngdlyftare blir Sara Martinsson ofta konfronterad av män. I boken ”Knäböj” skriver hon om hur kropps­ideal hindrat tjejer att bli riktigt starka."

Näin siis jopa Ruotsissa, yksiä tasa-arvon "parhaita" maita.

Niin puhuin yhdessä toisessa keskustelussa tästä "strong is the new skinny" ilmiöstä.
        https://www.psychologytoday.com/us/blog/mind-your-body/201802/strong-is-the-new-skinny-do-women-their-bodies-more

Niin se liitetään usein terveempään vartaloon.

Kyllä tästä puhutaan myös Intiankin mediassa.
        https://timesofindia.indiatimes.com/city/jaipur/jaipur-women-follow-the-trend-strongisthenewskinny-focus-on-becoming-strong/articleshow/63531978.cms

Tuossakin joku nainen kertoo, kuinka "häiritsee" miehiä "isoilla raudoilla".

Globaali ilmiö, joten ei voida myöskään ohittaa tätäkään kysymystä, millaisia seurauksia, jos yhä useampi nainen "häiritsee" miehiä haluamalla olla heitä "parempi".

Vielä tuosta ajatuksesta: pitääkö yhteiskunnan tehdä "kaikki" sen eteen, että naiset tulevat vähintään yhtä vahvoiksi tai jopa vahvemmiksi kuin miehet. Siinä Hufvidstadsbladetissa juttu inceleistä.
        https://www.hbl.fi/artikel/inceltankar-skuffar-fler-unga-man-ut-i-marginalen/

"På nätet gror en gemenskap där jämställdheten ses som ett nollsummespel och vissa män anses dömda att förlora. "

Siinä incel aiheesta Ylessä.

"Hän on komea, itsevarma, atleettinen ja nauttii naisten suosiosta.

Tällainen on Chad, joka edustaa nykyajan menestyvää miestä."

Sitten näihin miesten ulkonäköpaineisiin.

"Miehistä toimintakykyä kuvaa nykyisessä länsimaisessa ihanteessa keho, joka on samaan aikaan lihaksikas ja vähärasvainen. Aihetta on tutkittu yliopistoissa esimerkiksi Alankomaissa ja Yhdysvalloissa. Tämä niin sanottu mesomorfinen kehotyyppi on useimmille miehille yksinkertaisesti mahdoton tavoittaa."

Sitten tuohon incel juttuun.

"Silti yhä useampi nuori mies näyttäisi uskovan väitteisiin, joiden mukaan naisia kiinnostaisivat vain niin sanotut Chad-miehet."

Huomaa, YHÄ USEAMPI mies.

"Osa nuorista miehistä suhtautuu pullistelevaan Chad-hahmoon huumorilla, mutta toiset ottavat meemin tosissaan, sanoo Ismo Pitkänen. Hän työskentelee projektikoordinaattorina miesten hyvinvointia tukevassa Miessakit ry:ssä."

Onhan se äärimmäisen helppoa suhtautua huumorilla, kun on itse Chad mies. Kaikki ei edes tajua sitä, että ovat itse chad miehiä.

"Pitkänen toteaa, että todellisuudessa ei pidä paikkaansa, että vain tällaiset miehet menestyisivät parisuhdemarkkinoilla."

Tutkimusten mukaan hypergamia on kulttuurista riippumaton ilmiö. Ja kuten totesin jo aiemmin, tutkimusten mukaan nykyään yli 30 v naiset ovat vahvempia kuin koskaan ja miehet näyttäisivät sen sijaan heikentyvän.

Palataanpa vielä tuohon.

"Jos miettii 80-luvun ihannekehoa, silloin Sylvester Stallone ja Arnold Schwarzenegger olivat outoja poikkeuksia supermaskuliinisten lihaksikkaiden kehojensa kanssa. Supersankarilelutkin ovat kasvaneet hirveästi niistä ajoista. Kun vertaa sankarihahmojen kuvia takavuosilta ja tästä ajasta, huomaa miten hurja muutos on tapahtunut."

Oliko tuo Sylvester Stallone vetänyt penkiltäkin päälle 170 kiloa ja jalkakyykyssä päälle 220. Minä, vaikka joskus treenasinkin "vähän enemmän" en ole päässyt lähellekään Sylvester Stallonen tuloksia. Ja tosiaan Stallone ja Schwarzenegger olivat 80-luvulla vielä poikkeuksia.

Kun sinä nyt luulet, että naiset "pääsevät helpolla" salitreenaamisessa, mietitäänpä miehiä, tuossa on hyvin kirjoitettu:

"Jussila muistuttaa, että pumpattu ja kireä kroppa ei automaattisesti ole terveyden ja hyvinvoinnin merkki. Mediassa ja somevirrassa vilisevien ihannekehojen saavuttaminen on voinut vaatia tietynlaisen perimän lisäksi tuskaista treeniä, ankaraa dieettiä ja jopa doping-aineita."

"Luin juuri jutun, jossa haastateltiin Hollywood-julkkiksia, jotka edustavat meille tätä ihannekuvaa. Sellaisen kehon saavuttaminen on heille ihan hirveän vaivan takana. Hekin siis kokevat painetta kehoistaan, joilla he tuottavat meille tätä kuvastoa."

Varsin hyvin kokemuksesta tiedän tämän tuskaisen työn, kun vielä siihen päälle kaikki opiskelut, kavereiden tapaaminen ja parisuhteen etsintä.

Jatkuu seuraavassa kommentissa.

Todellavaikeeta

Jatkuu.

Sulle, joka uskoo, että naiset pääsevät salitreenaamisessa "helpolla".

Katsotaanpa miehiä.
        https://yle.fi/a/3-10847577

"Ihannemiehen vartalo on tavikselle liki saavuttamaton"

"Se on tikissä, sixpack, isot rintalihakset, komea ja parran sänkeä löytyy, Väisänen luettelee."

"Samalla hän toteaa, että ihannemiehen ulkomuodon eteen pitäisi treenata todella paljon epämukavuusalueella ja samalla kiinnittää huomiota syömiseen."

" Normaalilta nelikymppiseltä perheelliseltä ja työssäkäyvältä mieheltä tuollaisen ulkomuodon ylläpitäminen vaatisi valtavasti työtä, ei siihen noin vaan ryhdytä."

Kyllä, eikä todellakaan noin vaan ryhdytä tuohon Sylvester Stallonen päälle 170 kilon penkkipunnerrukseen.

Tuossa myös hyvin sanottu:

"Lihaskimppu vieressä luo alemmuuskompleksin"

"Laava sanoo, että hänelle kuntosalimaailma ei sovi."

" Se aiheuttaa vartalokateutta ja pistää treenaamaan tavalla, joka ei ole hyväksi itselleni."

"Myös kesä ja vähissä vaatteissa esiintyminen tuo miehille paineita. Jos esimerkiksi uimarannalla on vieressä paidattomia lihaskimppuja, voi se tuoda alemmuuskompleksin itselle. Samalla miettii ottaako oman paitansa pois, Laava pohtii."

Asia muuttuu aina hankalammaksi, jos lihaskimppu on nainen. Samoin, jos salilla isompia rautoja vetelee nainen.

"Laavan mukaan mainosten mieskuvien ja sosiaalisen median lisäksi miehille ulkonäköpaineita luovat myös naiset."

"Naiset panostavat paljon itseensä, joten monet heistä odottavat, että miehet tekevät samoin, Laava sanoo."

Vaikka naiset väittäisivät mitä, käytännössä tosiasiat vaan menee kuten menee: on harvinaista, että keski-ikäisellä isomahaisella kaljuuntuvalla miehellä on alle 30 v timmissä kunnossa oleva kaunotar. Sen sikaan timmissä kunnossa olevalla yli 40 v naisella voi hyvinkin olla lihaksikas, komea, tuuhea hiuksinen alle 30 v mies.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00068
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Väitteesi ovat syvästi harhaisia.

Salilla käymistä ei voi verrata koulukiusaamiseen. Sellainen on harhaista.

Kyllä, kun harrastan jotain, mietin TODELLAKIN vain sitä, mitä saan siitä itse! 😄 Taisit nyt kuitenkin vihdoin ymmärtää, miksi minä treenaan.

Harrastusten tarkoituksena on palauttaa ja rentouttaa ihmistä velvollisuuksista. Niiden kuuluukin olla mukavia.

Ja herra paratkoon, osa meistä pitää jopa koti- tai työelämästään. 🤭 Onko sekin väärin, vai pitäisikö kaikki olemassaolo olla vain uhrautumista (miehille) ja velvollisuudentuntoa?

Pahoittelut, elämä länsimaissa ei toimi niin.

Itse pidän suuresti suomalaisen muinaisuskon mies- ja naiskuvista. Lähi-idän uskontojen mies- ja naiskuvat olen hylännyt täysin.

🦄

• Anonyymi00069
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Jatkuu.

Sulle, joka uskoo, että naiset pääsevät salitreenaamisessa "helpolla".

Katsotaanpa miehiä.
        https://yle.fi/a/3-10847577

"Ihannemiehen vartalo on tavikselle liki saavuttamaton"

"Se on tikissä, sixpack, isot rintalihakset, komea ja parran sänkeä löytyy, Väisänen luettelee."

"Samalla hän toteaa, että ihannemiehen ulkomuodon eteen pitäisi treenata todella paljon epämukavuusalueella ja samalla kiinnittää huomiota syömiseen."

" Normaalilta nelikymppiseltä perheelliseltä ja työssäkäyvältä mieheltä tuollaisen ulkomuodon ylläpitäminen vaatisi valtavasti työtä, ei siihen noin vaan ryhdytä."

Kyllä, eikä todellakaan noin vaan ryhdytä tuohon Sylvester Stallonen päälle 170 kilon penkkipunnerrukseen.

"Lihaskimppu vieressä luo alemmuuskompleksin"

"Laava sanoo, että hänelle kuntosalimaailma ei sovi."

" Se aiheuttaa vartalokateutta ja pistää treenaamaan tavalla, joka ei ole hyväksi itselleni."

"Myös kesä ja vähissä vaatteissa esiintyminen tuo miehille paineita. Jos esimerkiksi uimarannalla on vieressä paidattomia lihaskimppuja, voi se tuoda alemmuuskompleksin itselle. Samalla miettii ottaako oman paitansa pois, Laava pohtii."

Asia muuttuu aina hankalammaksi, jos lihaskimppu on nainen. Samoin, jos salilla isompia rautoja vetelee nainen.

"Laavan mukaan mainosten mieskuvien ja sosiaalisen median lisäksi miehille ulkonäköpaineita luovat myös naiset."

"Naiset panostavat paljon itseensä, joten monet heistä odottavat, että miehet tekevät samoin, Laava sanoo."

Vaikka naiset väittäisivät mitä, käytännössä tosiasiat vaan menee kuten menee: on harvinaista, että keski-ikäisellä isomahaisella kaljuuntuvalla miehellä on alle 30 v timmissä kunnossa oleva kaunotar. Sen sikaan timmissä kunnossa olevalla yli 40 v naisella voi hyvinkin olla lihaksikas, komea, tuuhea hiuksinen alle 30 v mies.

Todellavaikeeta

"Vielä tuosta ajatuksesta: pitääkö yhteiskunnan tehdä "kaikki" sen eteen, että naiset tulevat vähintään yhtä vahvoiksi tai jopa vahvemmiksi kuin miehet."

Ei. Yhteiskunta ei edes osaisi tehdä sitä. Minä nostan itse sen raudan. Jos yhteiskunta sen nostaisi minun nenäni edestä, olisin kovin surullinen, koska pidän sen raudan nostamisesta itse.

En pidä lihaksikkaista miehistä. Kuten olen ennenkin sanonut, suurin vaatimukseni miesehdokkaalleni on aina ollut, että saan olla oma itseni. Suon tietysti saman vapauden toiselle. Luulen etten ole vaatimuksineni lainkaan poikkeava vaan että monet (treenaavatkin) naiset ajattelevat samoin.

On kyllä totta, etten tunne seksuaalista mielenkiintoa lihaksikkaita miehiä kohtaan.

Koko pitkä, kaksiosainen viestisi oli minun näkökulmastani olkinukke.

🦄

• Anonyymi00071
        Anonyymi00069 kirjoitti:

"Vielä tuosta ajatuksesta: pitääkö yhteiskunnan tehdä "kaikki" sen eteen, että naiset tulevat vähintään yhtä vahvoiksi tai jopa vahvemmiksi kuin miehet."

Ei. Yhteiskunta ei edes osaisi tehdä sitä. Minä nostan itse sen raudan. Jos yhteiskunta sen nostaisi minun nenäni edestä, olisin kovin surullinen, koska pidän sen raudan nostamisesta itse.

En pidä lihaksikkaista miehistä. Kuten olen ennenkin sanonut, suurin vaatimukseni miesehdokkaalleni on aina ollut, että saan olla oma itseni. Suon tietysti saman vapauden toiselle. Luulen etten ole vaatimuksineni lainkaan poikkeava vaan että monet (treenaavatkin) naiset ajattelevat samoin.

On kyllä totta, etten tunne seksuaalista mielenkiintoa lihaksikkaita miehiä kohtaan.

🦄

sinun mies onkin hintelä soijaa syövä feministipossu jota voit käskeä miten tahansa, se pesee lattioita edessäsi kontillaan....

• Anonyymi00072
        Anonyymi00069 kirjoitti:

🦄

minulla itselläni ei ole koko elämäni aikana koskaan ollut sellaista tilannetta missä kukaan nainen olisi ollut minua vahvempi, joten en tiedä miltä se tuntuu

mutta voisin kuvitella että siitä tuntisi syvää häpeää, häpeäisi itseään todella paljon. niin arvelisin.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00071 kirjoitti:

sinun mies onkin hintelä soijaa syövä feministipossu jota voit käskeä miten tahansa, se pesee lattioita edessäsi kontillaan....

Mieheni ei vastaa kuvaustasi enkä kohtele häntä kuvailemallasi tavalla.

Kuten olen ennenkin kirjoittanut, jokaisen täytyy yleensä pestä omat lattiansa tai kustantaa niiden siivous. Puhtaus on jokaisen vastuulla sukuelimistä riippumatta.

🦄

• Anonyymi00074
        Anonyymi00072 kirjoitti:

minulla itselläni ei ole koko elämäni aikana koskaan ollut sellaista tilannetta missä kukaan nainen olisi ollut minua vahvempi, joten en tiedä miltä se tuntuu

mutta voisin kuvitella että siitä tuntisi syvää häpeää, häpeäisi itseään todella paljon. niin arvelisin.

Miksi se aiheuttaisi häpeää?

Miten suhtaudut naisiin, jotka ovat pidemmälle kouluttautuneita kuin sinä?

Minun suvussani naisilla on systemaattisesti joko saman verran tai enemmän koulutusta kuin miehillä.

🦄

• Anonyymi00075
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Meistä vain minä syön soijaa. Paistelen välillä Lidlin maustettuja soijapalasia pannulla. 😋

Se on hyvää ja halpaa proteiinia.

Olen silti sekasyöjä.

🦄

• Anonyymi00077
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Miksi se aiheuttaisi häpeää?

Miten suhtaudut naisiin, jotka ovat pidemmälle kouluttautuneita kuin sinä?

Minun suvussani naisilla on systemaattisesti joko saman verran tai enemmän koulutusta kuin miehillä.

🦄

minä nauran niille korkeastikoulutetuille naisille ja miehille. ihan vtun typeriä vttupäitä on olleet jokainen mitä olen elämäni aikana tuntenut. uskovat olevansa jotain ihan vtun ihmeellistä kun osaavat derivaatteja ja ties mitä p*skaa, mutta sitten jonkun vtun "hehku"lampun vaihto ei onnistu vaan siihen tarvitaan talonmies apuun, edes puhumattakaan jostain sulakkeen vaihtamisesta sulakekaappiin.

kuule, tämä on nyt varmasti uutinen sinulle, mutta suurin osa koko maailman ihmisistä nauraa niille korkeastikoulutetuille ja pilkkaa niitä. ne läpeensä koulutetut ihmiset on ihan vtun naurettavia ja säälittäviä, kun ne ei edes selviäisi ilman muiden apua siinä omassa ympäristössään missä ovat eläneet koko elämänsä. ei siitä tule mitään muuta sanaa mieleen kuin säälittävyys.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Muistutan vielä tämän: ne koulukiusaajatytöt, jotka eivät vältelleet myöskään fyysistä väkivaltaa, olivat itsekin niitä koulun vahvimmasta päästä. Kyllä heillä riitti kykyä hakata näitä "surkimuksia" siitäkin huolimatta, vaikka nämä "surkimukset" olivatkin poikia.

Todellavaikeeta

Minun nuoruudessani ei tytöt hakanneet ja kiusanneet poikia. Takaisin kyllä antoivat, jos pojat kiusasivat. Ne muutamat fyysiseksi päätyneet yhteenotot päättyivät yleensä tytön itkuun.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Meistä vain minä syön soijaa. Paistelen välillä Lidlin maustettuja soijapalasia pannulla. 😋

Se on hyvää ja halpaa proteiinia.

Olen silti sekasyöjä.

🦄

olet kyllä sekopää paremminkin.... soija on p*skaa, myrkyllistä moskaa mitä halutaan syöttää vajakeille jotta niistä tulee entistä vajaampia.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00077 kirjoitti:

minä nauran niille korkeastikoulutetuille naisille ja miehille. ihan vtun typeriä vttupäitä on olleet jokainen mitä olen elämäni aikana tuntenut. uskovat olevansa jotain ihan vtun ihmeellistä kun osaavat derivaatteja ja ties mitä p*skaa, mutta sitten jonkun vtun "hehku"lampun vaihto ei onnistu vaan siihen tarvitaan talonmies apuun, edes puhumattakaan jostain sulakkeen vaihtamisesta sulakekaappiin.

kuule, tämä on nyt varmasti uutinen sinulle, mutta suurin osa koko maailman ihmisistä nauraa niille korkeastikoulutetuille ja pilkkaa niitä. ne läpeensä koulutetut ihmiset on ihan vtun naurettavia ja säälittäviä, kun ne ei edes selviäisi ilman muiden apua siinä omassa ympäristössään missä ovat eläneet koko elämänsä. ei siitä tule mitään muuta sanaa mieleen kuin säälittävyys.

Ei se ole uutinen. Ilkeä nauru on vain merkki siitä, että on parasta lopettaa keskustelu ihmisten kanssa, jotka eivät osaa käyttäytyä.

🦄

• Anonyymi00081
        Anonyymi00079 kirjoitti:

olet kyllä sekopää paremminkin.... soija on p*skaa, myrkyllistä moskaa mitä halutaan syöttää vajakeille jotta niistä tulee entistä vajaampia.

Soija ei tee hyvää kilpirauhaselle. Sen vuoksi en syö sitä kovin usein. Mutta aina välillä se maistuu. Maustamisen täytyy olla taitavaa, koska ilman hyviä mausteita soija ei mene alas.

🦄

• Anonyymi00083
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Soija ei tee hyvää kilpirauhaselle. Sen vuoksi en syö sitä kovin usein. Mutta aina välillä se maistuu. Maustamisen täytyy olla taitavaa, koska ilman hyviä mausteita soija ei mene alas.

🦄

laita siihen soijan päälle mausteeksi herneproteiinia, sitten vasta olet tosi woke. tavallisetkin soijapojat syö maustettua soijaa, ei se ole kovin iso saavutus, vasta kun yhdistät siihen hernemoskaa niin teet jotain suurta, ja maailma pelastuu...

• Anonyymi00084
        Anonyymi00081 kirjoitti:

🦄

ja tosi super-woket vetää sitä soijaa raakana, suoraan paketista. ja herneitäkin ne vetää jatkuvasti, ainakin nenäänsä..

• Anonyymi00085
        Anonyymi00083 kirjoitti:

laita siihen soijan päälle mausteeksi herneproteiinia, sitten vasta olet tosi woke. tavallisetkin soijapojat syö maustettua soijaa, ei se ole kovin iso saavutus, vasta kun yhdistät siihen hernemoskaa niin teet jotain suurta, ja maailma pelastuu...

Olen tänään tehnyt huomattavasti enemmän maailman pelastumisen eteen kuin sinä. Lisäksi olen ollut kohtelias kaikkia niitä kohtaan, joiden kanssa olen jutellut ja kirjoitellut tänään.

Veikkaan olevani myös yleisesti paljon onnellisempi kuin sinä, koska minulla ei ole tarvetta arvostella yksittäisten internetin käyttäjien valintoja. Minua kiinnostaa asioista keskusteleminen, ei jonkun yksittäisen ihmisen valintojen pilkkaaminen. Mutta jokainen käyttää aikansa niin kuin parhaakseen näkee.

🦄

• Anonyymi00088
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Olen tänään tehnyt huomattavasti enemmän maailman pelastumisen eteen kuin sinä. Lisäksi olen ollut kohtelias kaikkia niitä kohtaan, joiden kanssa olen jutellut ja kirjoitellut tänään.

Veikkaan olevani myös yleisesti paljon onnellisempi kuin sinä, koska minulla ei ole tarvetta arvostella yksittäisten internetin käyttäjien valintoja. Minua kiinnostaa asioista keskusteleminen, ei jonkun yksittäisen ihmisen valintojen pilkkaaminen. Mutta jokainen käyttää aikansa niin kuin parhaakseen näkee.

🦄

ja nyt vielä lisäksi pelastit päiväni.... tämä oli huvittavin viesti mitä täällä olen lukenut pitkiin aikoihin....

on muutes näiden keskustelujen taso yleisesti laskenut aivan valtavasti, romahtanut suorastaan alle asteikon. en lähde arvailemaan mistä se johtunee.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

ja nyt vielä lisäksi pelastit päiväni.... tämä oli huvittavin viesti mitä täällä olen lukenut pitkiin aikoihin....

on muutes näiden keskustelujen taso yleisesti laskenut aivan valtavasti, romahtanut suorastaan alle asteikon. en lähde arvailemaan mistä se johtunee.

siis en lähde arvailemaan kun tiedän jo... hahaa!.. korkeastikoulutettujen ihmisen määrä on noussut ja keskustelujen taso on romahtanut.... onko vaikeaa yhdistää noita tekijöitä..

tosin älypuhelimien yleistyminen saattaa myös ehkä hiukan vaikuttaa asiaan.

• Anonyymi00004

No siis tavallaan ymmärrän, vaikka en ymmärräkään. En siis ymmärrä sitä saliosuutta, vaikka ymmärrän itse aktiviteetin ja tekemisen olevan kivaa. Pidän itsekin fyysisestä aktiviteetista. Kai se salitouhu sitten on sitä, ettei ihmisellä ole muuta paikkaa, jossa harrastaa itsensä fyysistä aktivointia.

• Anonyymi00015

Sali on paras paikka.

Nostettavan painon täytyy olla kvantifioitua! Näytä minulle yksikin arkiaktiviteetti, jossa voisin niin tarkasti säädellä painojen määrää kuin salilla.

🦄

• Anonyymi00022
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Sali on paras paikka.

Nostettavan painon täytyy olla kvantifioitua! Näytä minulle yksikin arkiaktiviteetti, jossa voisin niin tarkasti säädellä painojen määrää kuin salilla.

🦄

Minusta se taas on huonoin mahdollinen paikka. Yksikään tuntemani salityyppi ei ole oikeissa ruumiillisissa töissä kovin suorituskykyinen. En tietenkään sano, ettei osa voi ollakin, mutta kovin tehokkaalta saliharjoittelu ei tuohon tarkoitukseen vaikuta.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Minusta se taas on huonoin mahdollinen paikka. Yksikään tuntemani salityyppi ei ole oikeissa ruumiillisissa töissä kovin suorituskykyinen. En tietenkään sano, ettei osa voi ollakin, mutta kovin tehokkaalta saliharjoittelu ei tuohon tarkoitukseen vaikuta.

Tuo on totta. Saliharjoittelu, varsinkaan laitteilla, ei vastaa minkäänlaista todellisen elämän työtä tai tekemistä. Turhia pullistelevia lihaksia jotka vaan kuluttaa energiaa kokoajan, eikä niitä voi käyttää mihinkään järkevään.

Ja minä itse olin joskus nuorena 105kg painava kuntosaliharrastaja, joten tiedän.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Riippuu kai ihan harjoittelusta. Voimanostajat yms. on kovia sällejä ihan fyysisessä työssäkin, mutta se amerikan puuroa vetänyt selfiepelleosasto ei yleensä kykene ruumiilliseen työhön, kun lihasten pitää antaa levätä ja ottaa muutenkin kunnon päälle,

• Anonyymi00036
        Anonyymi00022 kirjoitti:

En halua tehdä ruumiillista työtä. En ole koskaan tavoittellut suorituskykyä sellaisessa.

🦄

• Anonyymi00037
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Tuo on totta. Saliharjoittelu, varsinkaan laitteilla, ei vastaa minkäänlaista todellisen elämän työtä tai tekemistä. Turhia pullistelevia lihaksia jotka vaan kuluttaa energiaa kokoajan, eikä niitä voi käyttää mihinkään järkevään.

Ja minä itse olin joskus nuorena 105kg painava kuntosaliharrastaja, joten tiedän.

Viittaan aloitukseeni: saliharjoittelu tuntuu hyvältä.

Ei sen tarvitse olla sovellettavissa muihin aktiviteetteihin.

🦄

• Anonyymi00050
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Riippuu kai ihan harjoittelusta. Voimanostajat yms. on kovia sällejä ihan fyysisessä työssäkin, mutta se amerikan puuroa vetänyt selfiepelleosasto ei yleensä kykene ruumiilliseen työhön, kun lihasten pitää antaa levätä ja ottaa muutenkin kunnon päälle,

Kuten jo tuossa yllä totesin, niin "en tietenkään sano, ettei osa voi ollakin". Itse en vain ole vielä yhteenkään sellaiseen yksilöön törmännyt, vaikka tunnen paljon sellaisia, jotka käyttävät salleilla runsaasti aikaa ja joilla se kyllä näkyy ulospäin. Eivät ole edes mitään mömmöttelijöitä. Vaikka niitä lihaksia näyttää olevan, niin eivät he hirveämmin pysty niillä mitään pidempikestoista tekemään. Hetken kova tohina päällä, ei pysty ei kykene, voimat ehtyy nopeasti.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00036 kirjoitti:

En halua tehdä ruumiillista työtä. En ole koskaan tavoittellut suorituskykyä sellaisessa.

🦄

Niin? Mitä ihmettä tuo mihinkään liittyy? Ei sinua kai ole kukaan edes kehottanut tekemään ruumiillista työtä tai kysynyt miksi et tee? En minä ainakaan puhunut muusta kuin omista kokemuksistani. Ei minua kiinnosta käytkö sinä salilla vai et. Saat tietysti ihan vapaasti käydä. Minä en vain näe siinä mitään järkeä, en ole koskaan käynyt ja tuskin tulen koskaan menemään. Itselläni on näinkin enemmän voimaa kuin suurimmalla osalla tuntemistani salimimmeistä ja parempi suorituskyky kuin isolla osalla tuntemistani salijannuista. Sitä se teettää kun tekee myös ruumiillista työtä kakarasta saakka, vaikka toimistonörtti noin virallisesti olenkin.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Kuten jo tuossa yllä totesin, niin "en tietenkään sano, ettei osa voi ollakin". Itse en vain ole vielä yhteenkään sellaiseen yksilöön törmännyt, vaikka tunnen paljon sellaisia, jotka käyttävät salleilla runsaasti aikaa ja joilla se kyllä näkyy ulospäin. Eivät ole edes mitään mömmöttelijöitä. Vaikka niitä lihaksia näyttää olevan, niin eivät he hirveämmin pysty niillä mitään pidempikestoista tekemään. Hetken kova tohina päällä, ei pysty ei kykene, voimat ehtyy nopeasti.

No joo, liikaa lihasta on liikaa lihasta, etenkin ilman kunnon aerobistä harjoittelua.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Niin? Mitä ihmettä tuo mihinkään liittyy? Ei sinua kai ole kukaan edes kehottanut tekemään ruumiillista työtä tai kysynyt miksi et tee? En minä ainakaan puhunut muusta kuin omista kokemuksistani. Ei minua kiinnosta käytkö sinä salilla vai et. Saat tietysti ihan vapaasti käydä. Minä en vain näe siinä mitään järkeä, en ole koskaan käynyt ja tuskin tulen koskaan menemään. Itselläni on näinkin enemmän voimaa kuin suurimmalla osalla tuntemistani salimimmeistä ja parempi suorituskyky kuin isolla osalla tuntemistani salijannuista. Sitä se teettää kun tekee myös ruumiillista työtä kakarasta saakka, vaikka toimistonörtti noin virallisesti olenkin.

Se liittyi siihen, kun kirjoitit näin:

"Yksikään tuntemani salityyppi ei ole oikeissa ruumiillisissa töissä kovin suorituskykyinen."

Päättelin siitä, että ruumiillinen työ on sinulle tärkeää.

🦄

• Anonyymi00058
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Juuri näin, ei pysty fyysistä työtä tekemään jos on 25kg ylimääräistä lihasmassaa kokoajan mukana kaikessa. Lisäksi fyysisen työn liikkeet on täysin erillaisia kuin mitä salillaitteilla saa aikaan, tai edes vapailla painoilla.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Olin se 105kg bodari nuorena, ja ainoa tilanne minkä muistan että voimista oli hyötyä oli se kun nostin suuren alasimen auton takakontista yksin pois, sanoivat että paikassa missä lastasivat sen tarvitsivat neljä sälliä sitä konttiin lastaamaan, siis jotain amis opiskelija-poikia.

Joskus kevyempänä ja vain työtä tekemällä kerätyillä lihaksilla, pystyin tekemään jatkuvaa fyysistä työtä 2-3 tuntia yhteen menoon. Bodarina en olisi siihen mitenkään pystynyt.

• Anonyymi00006

Kai niitä on kolme syytä 1 peppu ja vartalo pysyy timminä miehiä varten 2 että on timmissä kunnossa naisia varten ja 3 salil käydään et pääsee pukuhuoneeseen ja suihkutiloihin naisten kesken eli se mitä siellä tapahtuu niin se jää pukuhuoneen tietoon ei muita syitä ole

• Anonyymi00011

Strangerina omassa maassaan. Hyljeksittynä, unohdettuna, maahan tallottuna. Näyttää siltä että on korkea aika pakata kamansa ja muuttaa johonkin slaavimaahan. Liian ryssänmieliseen kuitenkaan ei. Unkari on demonisoitu valtio, ei paha ollenkaan. Demonisoitu siksi koska niillä oli ballseja sanoa ei Sorosille 💪. Muutenkin jos mikä tahansa on olevinaan tabu mistä ei saisi puhua niin se kielii siitä että juuri sellaisesta aiheesta pitää puhua, ja PALJON.

Miehet diggaavat old school way of lifesta, toisin kuin naiset. Siksi valkoisen miehen on paettava sinne missä on yhä perinteiset arvot kunniassa. Tsekkihän on eurooppalaisen sivistyksen kehto, kaljanjuonnistaan huolimatta. Rakkaudella, Sivusta.

• Anonyymi00023

Unkari ja unkarilaiset ovat täysin fine. Eihän sen maan kansalaisista edes suurin osa kannata valtionjohdon harjoittamaa politiikkaa.

• Anonyymi00016

Kyllä ne naiset ihan tahallaan trenaa salilla että miehillä olisi vaikeeta pärjätä niille. Ne haluaa olla kuin miehiä itse.

• Anonyymi00019

Minä luulen, että osasyy suomalaisten nykynaisten ja -miesten nykyisiin olomuotoihin ja mielihaluihin johtuu suomalaisesta kraanavedestä. Jätevedenpuhdistamot eivät kykene poistamaan e-pillerien etinyyliestradiolia ja jotain poikkeavaa on tapahtumassa eläin- ja ihmiskunnassa. Hintit ja miehekkäät naiset lisääntyy ja mm. vesieläimillä on lisääntymisvaikeuksia ja sukupuolivaihdoksia.

• Anonyymi00024

Vastaan teille molemmille. Kyllä, suurin osa naisista tykkää edelleenkin, uskokaa tai älkää, miehistä. Nainen palvoo miestä joten on täysin loogista että nainen haluaa itse olla kuin mies. Palvonnan kohdetta herkästi kopioidaan ihailijan toimesta. Freudin mukaan tyttäret ovat katkeroituneita omalle äidilleen koska tyttärillä itsellään ei ole miehen m*lkkua. Yhteiskunnallinen mädätys on tietysti edesauttanut miehen ja naisen välisen roolin fuusiota. Ensin oli mies ja nainen, sittemmin miljoonia s-puolia. Seuraava astinkivi on että on mukamas vain yksi sukupuoli. Teknologian päihittäessä ihmislajin virallinen linjaus on ettei sukupuolia ole edes olemassa. Hedelmättömyysongelmat tukevat viimeisintä teesiäni.

Mitä hanaveteen tulee niin Alex Jones sanoi ettei halua järjestelmän lisäävän kemikaaleja hanaveteen mitkä muuttavat sammakot h0moiksi. H0mouden ihannointi liittyy siihen että ihmiskunnan väkimäärää pyritään rajoittamaan. Se on lisäksi itsessään moraalitonta joten se on tietysti eliitin puskema agenda. Ydinperheajattelun hylkääminen on eräs merkittävä taustatekijä että Sodoma ja Gomorra rehottavat jo ala-asteilla. Onko kellään teistä skidejä joka tietää sateenkaariliikkeen infiltroituneen lapsenne opetukseen joko ala-asteella taikka jo lastentarhassa?

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Vastaan teille molemmille. Kyllä, suurin osa naisista tykkää edelleenkin, uskokaa tai älkää, miehistä. Nainen palvoo miestä joten on täysin loogista että nainen haluaa itse olla kuin mies. Palvonnan kohdetta herkästi kopioidaan ihailijan toimesta. Freudin mukaan tyttäret ovat katkeroituneita omalle äidilleen koska tyttärillä itsellään ei ole miehen m*lkkua. Yhteiskunnallinen mädätys on tietysti edesauttanut miehen ja naisen välisen roolin fuusiota. Ensin oli mies ja nainen, sittemmin miljoonia s-puolia. Seuraava astinkivi on että on mukamas vain yksi sukupuoli. Teknologian päihittäessä ihmislajin virallinen linjaus on ettei sukupuolia ole edes olemassa. Hedelmättömyysongelmat tukevat viimeisintä teesiäni.

Mitä hanaveteen tulee niin Alex Jones sanoi ettei halua järjestelmän lisäävän kemikaaleja hanaveteen mitkä muuttavat sammakot h0moiksi. H0mouden ihannointi liittyy siihen että ihmiskunnan väkimäärää pyritään rajoittamaan. Se on lisäksi itsessään moraalitonta joten se on tietysti eliitin puskema agenda. Ydinperheajattelun hylkääminen on eräs merkittävä taustatekijä että Sodoma ja Gomorra rehottavat jo ala-asteilla. Onko kellään teistä skidejä joka tietää sateenkaariliikkeen infiltroituneen lapsenne opetukseen joko ala-asteella taikka jo lastentarhassa?

Lisäjatkoa. Infiltroituneen? Entäs peräti penetroituneen 😂? Maailmankirjat ovat sekaisin. Toisaalta moraalia ei ole, toisaalta sen perään toitotetaan liikaakiin. Pitäisi olla ylisuvaitsevainen kaikkia kohtaan vaikka oikeasti kyseessä on ihmisten vaientaminen ns. social justiceen vedoten ja woke-hömppää noudattaen. You know what? En ole.

En ole mikään ylisuvakki enkä tule koskaan olemaankaan ja olen vieläpä erittäin ylpeä siitä. Aivan pskan hailee mitä kukaan tästä ajattelee, ei kiinnosta. Kun vaiennetaan yhteiskuntaa kohtaan kriittiset äänet, on agendat helpompia puskea läpi. Total control on lopullinen tavoite. Siitä Morpheuskin puhui. Eliitin tilalla olivat vain botit.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

"Nainen palvoo miestä joten on täysin loogista että nainen haluaa itse olla kuin mies. Palvonnan kohdetta herkästi kopioidaan ihailijan toimesta"

tuon kun vielä joskus näkisi että nainen palvoo miestä.... haha!... kuullostaa niin typerälle ja mahdottomalle.

ja tuo että on loogista että nainen haluaa olla mies, ei se ole loogista vaan HULLUUTTA!!

• Anonyymi00035
        Anonyymi00027 kirjoitti:

"Nainen palvoo miestä joten on täysin loogista että nainen haluaa itse olla kuin mies. Palvonnan kohdetta herkästi kopioidaan ihailijan toimesta"

tuon kun vielä joskus näkisi että nainen palvoo miestä.... haha!... kuullostaa niin typerälle ja mahdottomalle.

ja tuo että on loogista että nainen haluaa olla mies, ei se ole loogista vaan HULLUUTTA!!

Niin, sen miehen on oltava kuitenkin naiselle niin tärkeä että nainen haluaa mieheltä sexiä. Silloin tuo sääntö pätee. Ehkei se ole loogista vaan jotain jumalanhakuisuutta, megalomaniaa.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Niin, sen miehen on oltava kuitenkin naiselle niin tärkeä että nainen haluaa mieheltä sexiä. Silloin tuo sääntö pätee. Ehkei se ole loogista vaan jotain jumalanhakuisuutta, megalomaniaa.

no joo sitten, mutta tuollaista tapahtuu vain äärimmäisen harvoin, miehen pitää olla joku julkkis, muusikko tai näyttelijä tai urheilija.

• Omalla kohdallani voin sanoa, että kuntosalilla treenaaminen menee pintaa syvemmälle. Tietysti liikunta ja aktiivinen harrastus ovat hyväksi, mutta minulle on tärkeää myös mielen tasapaino.
      Kun menen salille stressaantuneena ja pää on täynnä kaaosta, kuntoilu auttaa selvittämään solmukohtia. Ajatus selkeytyy ja rauhoitun.

Mielestäni salitreeni on hyväksi keholle ja mielelle.

• Anonyymi00030

Kiitos tosi.typy hienosta analyysistä.
        Miksi itse olen ottanut jo toista vuotta pienen tyttäreni mukaan Sunnuntaisin salitreeneihin on sen ajatuksen kasvattaminen miten ensijaisesti ihminen itse voi vaikuttaa hyvinvointiinsa.

Me jokainen kaipaamme ajatustemme selvennystä, se voi tulla erilaisten harrastusten lomassa joissa kohtaavat fyysinen ponnistus, tai taiteellinen luominen. Olen itse ohjannut jälkikasvua molemmille poluille, tasaisesti.

Se, että 9-vuotiaana tyttölapsi penkkaa nauraen 10 x 25 kg, se ei ole tärkeää vaan se tunne minkä hän itselleen saa urheilullisen ponnistuksien jälkeen. Onhan kysymyksessä vain hän, suhteessa siihen tilanteeseen missä hän itse on. Vain itse voi vaikuttaa siihen nouseeko se 10 x 25 kg, ei muilta oikein lisävoimaa voi pyytää. Voimakin on kehityksen tulos, kuten myös meidän jokaisen mielenterveys.

AV

• Anonyymi00030 kirjoitti:

Kiitos tosi.typy hienosta analyysistä.
        Miksi itse olen ottanut jo toista vuotta pienen tyttäreni mukaan Sunnuntaisin salitreeneihin on sen ajatuksen kasvattaminen miten ensijaisesti ihminen itse voi vaikuttaa hyvinvointiinsa.

Me jokainen kaipaamme ajatustemme selvennystä, se voi tulla erilaisten harrastusten lomassa joissa kohtaavat fyysinen ponnistus, tai taiteellinen luominen. Olen itse ohjannut jälkikasvua molemmille poluille, tasaisesti.

Se, että 9-vuotiaana tyttölapsi penkkaa nauraen 10 x 25 kg, se ei ole tärkeää vaan se tunne minkä hän itselleen saa urheilullisen ponnistuksien jälkeen. Onhan kysymyksessä vain hän, suhteessa siihen tilanteeseen missä hän itse on. Vain itse voi vaikuttaa siihen nouseeko se 10 x 25 kg, ei muilta oikein lisävoimaa voi pyytää. Voimakin on kehityksen tulos, kuten myös meidän jokaisen mielenterveys.

AV

Lapsi oppii kokeilemalla ja esimerkin avulla. Näin kasvatat tyttärestäsi liikuntaa arvostavan teinin ja aikuisen. Tuo on kunnioitettavaa.
        Kun lapsia ajoissa ohjataan kuntoilun ja liikunnan pariin, siitä jää positiivinen mieli. Se auttaa häntä myöhemmin hakeutumaan harrastusten pariin, eikä pelkää kokeilla uusia aloja.

Mielenvirkeys ja -tasapaino on meille kaikille tärkeä asia.

• Anonyymi00032
        tosi.typy kirjoitti:

Lapsi oppii kokeilemalla ja esimerkin avulla. Näin kasvatat tyttärestäsi liikuntaa arvostavan teinin ja aikuisen. Tuo on kunnioitettavaa.
        Kun lapsia ajoissa ohjataan kuntoilun ja liikunnan pariin, siitä jää positiivinen mieli. Se auttaa häntä myöhemmin hakeutumaan harrastusten pariin, eikä pelkää kokeilla uusia aloja.

Mielenvirkeys ja -tasapaino on meille kaikille tärkeä asia.

Näin se menee, salilla oli myös hänen puoliveli joka on jo "körmy".
        Saman koulun läpikäynyt yksilö, jolla on vahva oma mieli ilman päihteitä tai muitakaan ongelmia. Elää oman näkemysensä mukaisesti(jotka omasta mielestäni ovat ajoittain outoja). Pärjää kuitenkin hyvin elämässään, joten ei tarvitse miettiä olisiko ollut oikein viedä lapsena salille vai ei. Hänelle se on nyt se ehkä tärkein "henkireikä" jos vaikeuksia eteen tulee.

AV

• Anonyymi00038

Kyllä. Itse huomaan todella selkeästi sen kohdan treenissä, kun jotain ihanaa kemikaalia "ryöpsähtää" aivoihini. En tiedä onko se dopamiinia, endorfiinia vai mitä.

Se tapahtuu noin kolmannen tai neljännen lihasliikkeen aikana (alkulämmittely pois lukien), kesken suuren ponnistuksen. Alan tuntea suurta euforiaa. Sen saavuttaminen vaatii aina saliharjoittelua raskailla painoilla. Pelkällä aerobisella liikunnalla tai kevyillä painoilla euforiaa ei synny.

Kemikaalia tai ihanaa välittäjäainetta (mikä se nyt onkaan) erittyy jokaisen uuden lihasryhmän kohdalla uudestaan. Jossain vaiheessa keho kuitenkin väsyy, ja treeni täytyy lopettaa

Tuo välittäjäainepurskahdus on aivan ihanan tuntuista! 😍🌊

Tuleeko kenellekään muulle sellaisia kuntosalilla?

🦄

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Kyllä. Itse huomaan todella selkeästi sen kohdan treenissä, kun jotain ihanaa kemikaalia "ryöpsähtää" aivoihini. En tiedä onko se dopamiinia, endorfiinia vai mitä.

Se tapahtuu noin kolmannen tai neljännen lihasliikkeen aikana (alkulämmittely pois lukien), kesken suuren ponnistuksen. Alan tuntea suurta euforiaa. Sen saavuttaminen vaatii aina saliharjoittelua raskailla painoilla. Pelkällä aerobisella liikunnalla tai kevyillä painoilla euforiaa ei synny.

Kemikaalia tai ihanaa välittäjäainetta (mikä se nyt onkaan) erittyy jokaisen uuden lihasryhmän kohdalla uudestaan. Jossain vaiheessa keho kuitenkin väsyy, ja treeni täytyy lopettaa

🦄

Tietysti tulee, ja jos välipäivän jälkeen ei tuntisi treenituskaa, on harjoite ollut vajaa.

AV

• Anonyymi00038 kirjoitti:

🦄

Itse en ole kokenut tuota, mutta olen kuullut, että moni urheilija on koukussa juuri tuohon hyvänolontunteeseen ja suorastaan hakevat sitä aina treenatessaan.
        Minulle tulee liikunnasta hyvä olo ja mielenrauha, mutta ei mitään neurokemikaalien kärjistymistä, eikä euforiaa.

Sinä pääset treenatessa mielihyvän seuraavale asteelle. Tuo on jo kadehdittavaa. 💪😊

• Anonyymi00041
        tosi.typy kirjoitti:

Itse en ole kokenut tuota, mutta olen kuullut, että moni urheilija on koukussa juuri tuohon hyvänolontunteeseen ja suorastaan hakevat sitä aina treenatessaan.
        Minulle tulee liikunnasta hyvä olo ja mielenrauha, mutta ei mitään neurokemikaalien kärjistymistä, eikä euforiaa.

Sinä pääset treenatessa mielihyvän seuraavale asteelle. Tuo on jo kadehdittavaa. 💪😊

Juu, pääsen seuraavalle mielihyvän asteelle.

Se oli koko tämän aloituksen juju. Joku Todellavaikeeta keksi monia syitä treenaamiselle, mutta hän jätti täysin huomiotta tuon kemikaalipurskahduksen, joka tuntuu ihanalta.

Kaikki muut syyt treenaamisen motivationa ovat naurettavia tuota euforiaa vastaan!

Kiva kuulla että AV kokee sitä myös. ☺️

🦄

• Anonyymi00043
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Juu, pääsen seuraavalle mielihyvän asteelle.

Se oli koko tämän aloituksen juju. Joku Todellavaikeeta keksi monia syitä treenaamiselle, mutta hän jätti täysin huomiotta tuon kemikaalipurskahduksen, joka tuntuu ihanalta.

Kaikki muut syyt treenaamisen motivationa ovat naurettavia tuota euforiaa vastaan!

Kiva kuulla että AV kokee sitä myös. ☺️

🦄

Olen tuntenut sitä jo vuosia, muistan kun treenasin vuonna kivi ja kärrinpyörä...oli salin omistaja halunut ilmoittaa minut Gladiaattoreihin. Tuosta on tosin jo vuosia, silti pystypunnerrus istuen 120 kg kertoo siitä, ettei vierivä kivi ehkä vanhene fyysisesti mitä paikoillaan pysyvä?

AV

• Anonyymi00047
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Olen tuntenut sitä jo vuosia, muistan kun treenasin vuonna kivi ja kärrinpyörä...oli salin omistaja halunut ilmoittaa minut Gladiaattoreihin. Tuosta on tosin jo vuosia, silti pystypunnerrus istuen 120 kg kertoo siitä, ettei vierivä kivi ehkä vanhene fyysisesti mitä paikoillaan pysyvä?

AV

En ymmärrä noita, jotka keksivät miljoonia tekosyitä treenaamiselle.

Euforia on paras syy treenata! 😄

🦄

• Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

En ymmärrä noita, jotka keksivät miljoonia tekosyitä treenaamiselle.

Euforia on paras syy treenata! 😄

🦄

Näin se käytännössä myös on. Annan mieluusti vinkkejä ihmisille joilla ei olisi 20 vuoden kokemusta treenaamisesta. Koska, olenhan näin vanhana gubbenakin salin vahvin.
        Hauska on seurata miten toiset ottavat 9-vuotiaan omakseen saliyhteisössä. Nykyisin he vain katsovat tekeekö liikkeet oikein, ja onko mitään valitettavaa.

No, ei ole ollut. Koska olen itse tasolla personal treiner.

AV

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Näin se käytännössä myös on. Annan mieluusti vinkkejä ihmisille joilla ei olisi 20 vuoden kokemusta treenaamisesta. Koska, olenhan näin vanhana gubbenakin salin vahvin.
        Hauska on seurata miten toiset ottavat 9-vuotiaan omakseen saliyhteisössä. Nykyisin he vain katsovat tekeekö liikkeet oikein, ja onko mitään valitettavaa.

No, ei ole ollut. Koska olen itse tasolla personal treiner.

AV

Oikea tekniikka on tärkeää omaksua heti alusta alkaen. Se takaa sekä turvallisuuden että kehityksen.

🦄

• Anonyymi00029

” Ymmärrän että tämä on niin kaukana omasta maailmankuvastasi, ettet voi tätä koskaan uskoa. Mutta totta se on.” No enpä aina näinkään sanois

• Anonyymi00031

syy on se, jos siihen oppinut ja että voi jaksaa paremmin työtä tehdä, kunto lisää energiaa, ei vähennä.

• Anonyymi00054

Salilta voi löytää toisen lepakon?

• Anonyymi00056

En valitettavasti (tai onneksi) etsi parisuhdetta tällä hetkellä. Lisäksi pystyn ihastumaan vain miespuolisiin henkilöihin, kunhan he eivät ole liian maskuliinisia.

🦄

• Anonyymi00070

Treenistä tulee hyvä olo, tekeepä sen sitten salilla tai lenkkipolulla. Mikä tahansa liike tai tekeminen, joka aktivoi kehoa ja nostaa sykettä, on ihmiselle hyväksi.

Salitreeni on lihaskunnon kannalta erinomaista liikuntaa ja se sopii käytännössä ihan kaikille. Kynnys mennä salille on matala ja harrastus kohtuullisen edullinen. Mitään sen kummempia varusteitakaan ei tarvita. Ja mahtavinta on, kun huomaa että painot alkaa tuntua kevyiltä ja saa lisätä yhden pykälän lisää 😁

Treenaan oman hyvinvoinnin ja toimintakyvyn ylläpitämisen vuoksi. En halua olla viisikymppisenä siinä kunnossa, että joudun käyttämään kaksi kerrosta mennäkseni hissiä enkä jalkojani. Istumatyöläisenä olen riskiryhmässä toimintakyvyn kannalta, sillä ainoa liikunta työssäni on kahvin hakeminen. Sillä ei pidetä yllä edes peruskuntoa, joten vapaa-aikana liikkuminen on äärimmäisen tärkeää.

Aletheias

• Anonyymi00076

"Treenistä tulee hyvä olo, tekeepä sen sitten salilla tai lenkkipolulla."

Olen muuten samaa mieltä, mutta ylempänä kuvailemaani huomattavaa välittäjäaineen ryöppyä en saa aikaan aivoissani muulla kuin isojen painojen parissa ponnistelulla.

🦄

• Anonyymi00090
        Anonyymi00076 kirjoitti:

"Treenistä tulee hyvä olo, tekeepä sen sitten salilla tai lenkkipolulla."

Olen muuten samaa mieltä, mutta ylempänä kuvailemaani huomattavaa välittäjäaineen ryöppyä en saa aikaan aivoissani muulla kuin isojen painojen parissa ponnistelulla.

🦄

Minä saan parhaiten tuon huumaavan tunteen esim polkujuoksussa tai porrasteeenissä. Nykyään kuntoni on heikohko näihin, kun en melko pitkään aikaan pystynyt treenaamaan näitä haaverin takia, mutta se tunne kun on juossut metsässä kivisiä ja poukkoilevia polkuja pitkin, sydän tykyttää ja hiki valuu, mutta silti tuntee olevansa voimissaan, on aivan ihana 😍

Upeaa, kun olet löytänyt itsellesi parhaan tavan treenata 😊

Aletheias

• Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Minä saan parhaiten tuon huumaavan tunteen esim polkujuoksussa tai porrasteeenissä. Nykyään kuntoni on heikohko näihin, kun en melko pitkään aikaan pystynyt treenaamaan näitä haaverin takia, mutta se tunne kun on juossut metsässä kivisiä ja poukkoilevia polkuja pitkin, sydän tykyttää ja hiki valuu, mutta silti tuntee olevansa voimissaan, on aivan ihana 😍

Upeaa, kun olet löytänyt itsellesi parhaan tavan treenata 😊

Aletheias

Kiitos. Kyllä, se on hyvä tunne.

Toivon että löydät toisenkin tavan päästä mukavaan tunteeseen liikunnan kautta.

🦄

• Anonyymi00094
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Kiitos. Kyllä, se on hyvä tunne.

Toivon että löydät toisenkin tavan päästä mukavaan tunteeseen liikunnan kautta.

🦄

Saan kyllä kaikesta liikunnasta nautintoa ja hyvää oloa 😊 Ainoastaan jotkin kontaktilajit ja golf eivät ehkä ole oma juttu, mutta muutoin pidän esim. mailapeleistä, lähes kaikesta ryhmäliikunnasta, ratsastuksesta, uimisesta.. En toki harrasta noita kaikkia samanaikaisesti ja enkä ole esim ratsastanut yli 10 vuoteen, mutta liikkuminen on ollut aina minulle mieluisaa.

Aletheias

• En halua yksin . Esim miehen halusin sinne mukaan joten.

• Anonyymi00087

Ymmärrän hyvin. Kaksistaan on mukavampi treenata kuin yksin. 😊

🦄

• Anonyymi00095
        UUSI

yksinkin sitä voi tehdä, niitä on sellaisia pattereilla käyviä laitteita mitä voi käyttää apuna

• Anonyymi00082

Ei kukaan oikeasti mene salille sen takia, että nauttisi raudan nostelemisesta, silloinhan sitä nostelisi käsipainoilla jatkuvasti kotona ja olisi hankkinut muut laitteet. Salille mennään usein narsistisessa mielessä, halutaan että muut katselee.

• Anonyymi00086

"Ei kukaan oikeasti mene salille sen takia, että nauttisi raudan nostelemisesta"

Minä menen sinne sen vuoksi. Sitähän tämä koko aloitus käsitteli.

Minulla on kyllä joitain käsipainoja kotona, mutta en oikein pidä kotona treenaamisesta. Syyt ovat seuraavia:
        - Salilla on paremmat laitteet alkulämmittelyn tekemiseen.
        - Kotiini ei ikinä mahtuisi kaikkia niitä painoja ja laitteita, joilla treenaan. Esimerkiksi ylätaljan asentaminen kotiympäristöön saattaisi myös olla fyysisesti hankalaa.
        - Salilla on sauna. Minulla ei ole.

Pidän kyllä siitäkin, että muut katselevat minua. Eivät ne läheskään aina katsele; ovat niin keskittyneitä omaan treeniinsä. 😁

🦄

• Anonyymi00096
        UUSI

niinpä, nyt tuli se totuus ilmi.
        jos laskee paljonko se sali tulee kustantamaan vuodessa, salimaksut, matkat, vaatteet ym ym. niin saisi ostaa yhden laitteen vuodessa kotiinsa samalla rahalla. joten ainoa todellinen syy on se että pääsee pätemään ja pullistelemaan muiden edessä siellä salilla

• Anonyymi00097
        UUSI
        Anonyymi00096 kirjoitti:

niinpä, nyt tuli se totuus ilmi.
        jos laskee paljonko se sali tulee kustantamaan vuodessa, salimaksut, matkat, vaatteet ym ym. niin saisi ostaa yhden laitteen vuodessa kotiinsa samalla rahalla. joten ainoa todellinen syy on se että pääsee pätemään ja pullistelemaan muiden edessä siellä salilla

Ja vitut!
        Harvalla taitaa olla niin iso koti, että sinne mahtuu kaikki salilaitteet.
        On vuosien aikana tullut kämpässä pidettyä monitoimipenkkiä, crosstraineria, käsipainoja ja ties mitä hilavitkuttimia, mutta ei yhtä aikaa, kun ei ole tilaa ja rumiahan ne on, ellei niille ole erillistä huonetta/tilaa, missä pitää.

• Anonyymi00098
        UUSI
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Ja vitut!
        Harvalla taitaa olla niin iso koti, että sinne mahtuu kaikki salilaitteet.
        On vuosien aikana tullut kämpässä pidettyä monitoimipenkkiä, crosstraineria, käsipainoja ja ties mitä hilavitkuttimia, mutta ei yhtä aikaa, kun ei ole tilaa ja rumiahan ne on, ellei niille ole erillistä huonetta/tilaa, missä pitää.

no köyhät vasemmistolaiset on tietysti asia erikseen. mutta miten heillä on varaa käydä salilla sitten? maksaako sossu?

• Anonyymi00099
        UUSI
        Anonyymi00098 kirjoitti:

no köyhät vasemmistolaiset on tietysti asia erikseen. mutta miten heillä on varaa käydä salilla sitten? maksaako sossu?

Taidat itse peukutella noita aivopierujasi.

• Anonyymi00100
        UUSI
        Anonyymi00099 kirjoitti:

mitäs sitten? peukutathan sinäkin itseäsi jatkuvasti siellä....

• Anonyymi00101
        UUSI
        Anonyymi00099 kirjoitti:

menee heti paskapuheiksi kun joku asia osuu just kohdalleen..... siitä tietää osuneensa oikeaan.

• Anonyymi00102
        UUSI
        Anonyymi00101 kirjoitti:

menee heti paskapuheiksi kun joku asia osuu just kohdalleen..... siitä tietää osuneensa oikeaan.

Aivan päinvastoin. Minä olen enemmän oikealla laidalla ajatusmaailmani kanssa, enkä ole ns. köyhäkään.

• Anonyymi00092

Jos tod.v:n tekstit eivät ole trollia, niin hänellä on hankala tilanne, koska haluaisi mahdottomia. Jokaisen heikohkonkin miehen tulisi olla vahvempi kuin normi terveen naisen, mahdotonta koska kunnottomia (joka merkityksessä) miehiä, heitä löytyy pilvin pimein. Ja vähempikuntoisiakin naisia on kyllä, jos parisuhteen saanti olisi tuollaisesta mielikuvituskuntosuhteesta kiinni. Ja parisuhdehan on todella ihan muu juttu kuin fyysisillä voimilla painiskelua.
      Aika paha harha tässä, kuten muissakin tv:n toisiinsa liittymättömissä irrallisissa ajatuskuvioissa, minkä toinenkin lukija edellä on huomannut.
      Jotain mielen remontteerausta ehkä vaatii, mutta tällaisella palstalla ei löytyne valmista peukalosäännöstöä toimiviksi vinkeiksi, miten pitäisi edetä. Toki suuren määrän detaljeja nimimerkki on tutkinut, mutta paljon rönsyjä olisi karsittava, jotta oleellinen ajatushimmeli sieltä sitten aikanaan kirkkaammin jäsentyisi.
      Siis siksi, että löytyisi motiivia itsekin hakea parempaa asiassaan ja asemassaan.

• Anonyymi00093

Kyllä trollaus on todennäköisin vaihtoehto.

Ihmeellisen paljon hän jaksaa etsiä linkkejä väitteidensä tueksi.

🦄

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      460
      8232
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      116
      5667
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      116
      4701
    4. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      210
      4574
    5. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      35
      4509
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      55
      4013
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3890
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      79
      3772
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      44
      3700
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      87
      3528
    Aihe