Mua jotenkin kiehtois ajatus, että alkaisin esiintyä somessa feikkinimellä ja korjailisin ja huomauttelisin ihmisiä aikani kuluksi heidän tekemistään yhdyssanavirheistä ja pilkunpaikoista. Sitten välillä väittäisin täysin oikein kirjoitettuja yhdys sanoja väärin kirjoitetuiksi. Tiedän, että ihmisiä ärsyttää pilkunviilaus ja huomauttelu merkityksettömistä asioista ja ihmisten reaktiot ovatkin koko touhun voimaannuttavin puoli. Melko kevyttä sielunravintoa, mutta jos tykkää, eikä voi huumorintajulleen mitään niin minkäs teet?
Keksin uuden härnäystavan
21
221
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kahdesta viimeisimmästä virkkeestäsi puuttui kummastakin pilkku.
Kerrytä vielä lisää substanssiosaamista.
🦄- Anonyymi00004
Pyh...mistä kohdasta muka?
- Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Pyh...mistä kohdasta muka?
Kohta 1:
"Tiedän, että ihmisiä ärsyttää pilkunviilaus ja huomauttelu merkityksettömistä asioista ja ihmisten reaktiot ovatkin koko touhun voimaannuttavin puoli."
Ennen jälkimmäistä 'ja'-sanaa tulee pilkku, koska siinä kohtaa sivulause päättyy ja alkaa päälause.
Kohta 2:
"Melko kevyttä sielunravintoa, mutta jos tykkää, eikä voi huumorintajulleen mitään niin minkäs teet?"
Ennen 'niin'-sanaa tulee pilkku, koska siinä loppuu sivulause ja alkaa päälause.
Tyylillisesti olisi parempi myös jättää 'niin'-sana kokonaan pois.
🦄
- Anonyymi00002
Ootko seonnut vai pöllyssä?
- Anonyymi00003
En! Mulla on vaan tylsää!
- Anonyymi00009
Anonyymi00003 kirjoitti:
En! Mulla on vaan tylsää!
Noh. Olen minäkin muutaman kerran palstalla tehnyt pilkkuvirheitä, kun olen kirjoittanut kiireessä. Yleensä omat pilkkuvirheeni ovat sellaisia, että pilkkuja on liikaa.
Suomen kielessä pilkutus on kuitenkin kieliopillista eli päätös tehdään kielioppisääntöjen mukaisesti. Monissa muissa kielissä pilkun käyttö on vähän vapaampaa.
🦄
- Anonyymi00005
Mut sähän teet tota jo täällä joka päivä ;D.
- Anonyymi00011
Mutta olis toisaalta kiva viedä tämä juttu nextille levelille. Ilman kehitystä näet maailma pysähtyy! Voiskohan tekoälyn valjastaa tässä vielä jotenkin avuksi? 🤔🤔
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mutta olis toisaalta kiva viedä tämä juttu nextille levelille. Ilman kehitystä näet maailma pysähtyy! Voiskohan tekoälyn valjastaa tässä vielä jotenkin avuksi? 🤔🤔
Se käyttää liikaa ajatusviivoja.
🦄
- Anonyymi00006
älä ole typerys. tuo on vain säälittävää. ehkä joku siitä hieman ärsyyntyisi jokus, ehkä.
seuraa minua, katso mitä minä kirjoitan.
tule mukaan pilaamaan keskusteluja.... kahdestaan saadaan paljon aikaan.
mutta sinun täytyy parantaa tuosta paljon. opettele.
täytyy osata tarttua niihin asioihin mitkä ärsyttää oikeasti.
älä kokeile että mistä joku ärsyyntyy, vaan ota ensin selvää, ja sitten iske - Anonyymi00007
Hanki apua sekopää.
- Anonyymi00010
Äläs nyt. Kerrankin joku kisailukaveri! 😛
🦄 - Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Äläs nyt. Kerrankin joku kisailukaveri! 😛
🦄pilkunviilaaja jo innostuu....
- Anonyymi00012
Ei voi mitään, jos penaalissa on vain tylsiä kyniä.
- Anonyymi00015
No nyt oli niin omaperäistä, että!
Sinulla on tuossa yhdyssanavirhe.
- Anonyymi00016
Senkus jos et muuta keksi joku hokaa kuka olet ni saattaa sattua mu muuten onnea
- Anonyymi00017
Minä osaan olla todella ärsyttävä ilman mitään feikkauksiakin, enkä ole mikään kielipoliisi; lähinnä kielikänniläinen. Inhosin äidinkieltä ja kaikkea sitä teoriaa koulussa. Muut kielet kyllä kiinnosti.
Miksi haaskaisit kallisarvoista aikaasi hölmöilyyn? Samalla innokkuudella voisit tehdä hyviä aloituksia ja saada vilkasta keskustelua aikaseksi.
Panosta laatuun, sekä hyvään ja hauskaan tekstiin, älä halpaan trollaamiseen.Eikös tätä harrastettu silloin joskus Internetin alkuaikoina.
- Anonyymi00018
Onko ihmiset täällä tänään päissään tai lääke-/huumepöllyssä?
Ihme sekoilua aikuisilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen533286Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään682732Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,672663Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.621348Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp3041278Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?131173Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1041034- 411026
- 421007
- 80991