Keksin uuden härnäystavan

Anonyymi-ap

Mua jotenkin kiehtois ajatus, että alkaisin esiintyä somessa feikkinimellä ja korjailisin ja huomauttelisin ihmisiä aikani kuluksi heidän tekemistään yhdyssanavirheistä ja pilkunpaikoista. Sitten välillä väittäisin täysin oikein kirjoitettuja yhdys sanoja väärin kirjoitetuiksi. Tiedän, että ihmisiä ärsyttää pilkunviilaus ja huomauttelu merkityksettömistä asioista ja ihmisten reaktiot ovatkin koko touhun voimaannuttavin puoli. Melko kevyttä sielunravintoa, mutta jos tykkää, eikä voi huumorintajulleen mitään niin minkäs teet?

21

221

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kahdesta viimeisimmästä virkkeestäsi puuttui kummastakin pilkku.

Kerrytä vielä lisää substanssiosaamista.

🦄

• Anonyymi00004

Pyh...mistä kohdasta muka?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Pyh...mistä kohdasta muka?

Kohta 1:

"Tiedän, että ihmisiä ärsyttää pilkunviilaus ja huomauttelu merkityksettömistä asioista ja ihmisten reaktiot ovatkin koko touhun voimaannuttavin puoli."

Ennen jälkimmäistä 'ja'-sanaa tulee pilkku, koska siinä kohtaa sivulause päättyy ja alkaa päälause.

Kohta 2:

"Melko kevyttä sielunravintoa, mutta jos tykkää, eikä voi huumorintajulleen mitään niin minkäs teet?"

Ennen 'niin'-sanaa tulee pilkku, koska siinä loppuu sivulause ja alkaa päälause.

Tyylillisesti olisi parempi myös jättää 'niin'-sana kokonaan pois.

🦄

• Anonyymi00002

Ootko seonnut vai pöllyssä?

• Anonyymi00003

En! Mulla on vaan tylsää!

• Anonyymi00009
        Anonyymi00003 kirjoitti:

En! Mulla on vaan tylsää!

Noh. Olen minäkin muutaman kerran palstalla tehnyt pilkkuvirheitä, kun olen kirjoittanut kiireessä. Yleensä omat pilkkuvirheeni ovat sellaisia, että pilkkuja on liikaa.

Suomen kielessä pilkutus on kuitenkin kieliopillista eli päätös tehdään kielioppisääntöjen mukaisesti. Monissa muissa kielissä pilkun käyttö on vähän vapaampaa.

🦄

• Anonyymi00005

Mut sähän teet tota jo täällä joka päivä ;D.

• Anonyymi00011

Mutta olis toisaalta kiva viedä tämä juttu nextille levelille. Ilman kehitystä näet maailma pysähtyy! Voiskohan tekoälyn valjastaa tässä vielä jotenkin avuksi? 🤔🤔

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Mutta olis toisaalta kiva viedä tämä juttu nextille levelille. Ilman kehitystä näet maailma pysähtyy! Voiskohan tekoälyn valjastaa tässä vielä jotenkin avuksi? 🤔🤔

Se käyttää liikaa ajatusviivoja.

🦄

• Anonyymi00006

älä ole typerys. tuo on vain säälittävää. ehkä joku siitä hieman ärsyyntyisi jokus, ehkä.

seuraa minua, katso mitä minä kirjoitan.
      tule mukaan pilaamaan keskusteluja.... kahdestaan saadaan paljon aikaan.

mutta sinun täytyy parantaa tuosta paljon. opettele.
      täytyy osata tarttua niihin asioihin mitkä ärsyttää oikeasti.
      älä kokeile että mistä joku ärsyyntyy, vaan ota ensin selvää, ja sitten iske

• Anonyymi00007

Hanki apua sekopää.

• Anonyymi00010

Äläs nyt. Kerrankin joku kisailukaveri! 😛

🦄

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Äläs nyt. Kerrankin joku kisailukaveri! 😛

🦄

pilkunviilaaja jo innostuu....

• Anonyymi00012

Ei voi mitään, jos penaalissa on vain tylsiä kyniä.

• Anonyymi00015

No nyt oli niin omaperäistä, että!

• Sinulla on tuossa yhdyssanavirhe.

• Anonyymi00016

Senkus jos et muuta keksi joku hokaa kuka olet ni saattaa sattua mu muuten onnea

• Anonyymi00017

Minä osaan olla todella ärsyttävä ilman mitään feikkauksiakin, enkä ole mikään kielipoliisi; lähinnä kielikänniläinen. Inhosin äidinkieltä ja kaikkea sitä teoriaa koulussa. Muut kielet kyllä kiinnosti.

• Miksi haaskaisit kallisarvoista aikaasi hölmöilyyn? Samalla innokkuudella voisit tehdä hyviä aloituksia ja saada vilkasta keskustelua aikaseksi.

Panosta laatuun, sekä hyvään ja hauskaan tekstiin, älä halpaan trollaamiseen.

• Eikös tätä harrastettu silloin joskus Internetin alkuaikoina.

• Anonyymi00018

Onko ihmiset täällä tänään päissään tai lääke-/huumepöllyssä?
      Ihme sekoilua aikuisilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      53
      3286
    2. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      68
      2732
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      67
      2663
    4. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      62
      1348
    5. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      304
      1278
    6. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      13
      1173
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      104
      1034
    8. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      41
      1026
    9. Tiedän, että olet luonnevikainen

Haluaisin vain todeta olleeni väärässä tässä asiassa.
      Ikävä
      42
      1007
    10. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      80
      991
    Aihe