Vetäisin tuossa 15-tuntisen ja nyt selkä laulaa hoosiannaa.
Jos olisi vähemmän fyysistä työtä, niin ei varmaan tekisi niin tiukkaa, mutta onneksi kohta on loma.
Hauskaa perjantaita sinkkulaan, ehkä linkkaan jotain musiikkia tähän.
🤗
Pisin työpäiväsi?
64
294
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Tilanteeseen sopii mukavasti seuraava
https://youtu.be/v5ryZdpEHqM?si=aF_argIbMBFC5WXD- Anonyymi00004UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Kiitos, mukavan rauhallinen versio.
Se on oikein rauhoittava ja jouluinen.
Sopii raskaan päivän päätteeksi joulua odotellessa.
Laitetaan Isacia, kun tämä on suhteellisen uusi biisi.
Best for you
https://youtu.be/twNKTSbm_t4?si=z70qAFvsvtl-fvBN- Anonyymi00002UUSI
No voih. Kerran piti iltavuoron jälkeen jäädä tekemään vielä yö. Hirmuna lohdutti, kun vaimo toi evääksi porkkanaperunamuuusia ja mureketta.
Se oli sitä sekavaa aikaa.
>simiti< - Anonyymi00003UUSI
15-tuntisia työpäiviä tulee ihan tosta vaan. Ei tee tiukkaa.
- Anonyymi00005UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Millaista työtä?
Arvaat varmaan.
Anonyymi00005 kirjoitti:
Arvaat varmaan.
No odotas, olikohan mulla kristallipallo jossain.. No ei ole. Höh.
Ei palkkatyössä taida olla 12h pidempiä päiviä itselläni blakkarissa. Joskus on tullut äkkinäinen sijaistuksen tarve ja pitönyt jäädä ylimääräistä töihin ja sitten päiväkotien iltamat, koulujuhlat suun muut. Ne tehtiin aina työpäivien päälle. Silloin tuli helposti 15h täyteen. Minä kun asuin 50km päässä työpaikaltani, niin en viittiny ajaa ees taas kotiin ja takas. Olis tullu 200km.päivä ajoa ja ei niitä kukaan maksa muut kun itse.
Jasu2025 kirjoitti:
En koskaan. Kotiin aina.
Mä olin ainoa joka suostui tekemään viikonloppujakin, kun ei ollut vuoropäiväkoti. Mutta oli perhe joka tartti lapsilleen hoitoa työnsä takia ja vuoropäiväkoti oli täynnä, ei ollu heille paikkaa. Niin oli sitten 6 pvää viikossa työpäiviä. Mutta tasattiin sitten niin, että sain viikolla vapaatakin sovitusti kun tuli tilaisuus. Palkkaa kun ei lisätty.
Eli aikana korvaus.
Päiväkotityössä noi kaikki juhlat yms. Työllistää hitosti. Ja muutenkin nykyään on hirmusti vaikka millaisia erityistarpeita muutenkin, mitkä vie mehut kyllä.Jasu2025 kirjoitti:
Mä olin ainoa joka suostui tekemään viikonloppujakin, kun ei ollut vuoropäiväkoti. Mutta oli perhe joka tartti lapsilleen hoitoa työnsä takia ja vuoropäiväkoti oli täynnä, ei ollu heille paikkaa. Niin oli sitten 6 pvää viikossa työpäiviä. Mutta tasattiin sitten niin, että sain viikolla vapaatakin sovitusti kun tuli tilaisuus. Palkkaa kun ei lisätty.
Eli aikana korvaus.
Päiväkotityössä noi kaikki juhlat yms. Työllistää hitosti. Ja muutenkin nykyään on hirmusti vaikka millaisia erityistarpeita muutenkin, mitkä vie mehut kyllä.Etten kyllä päiväkotiin enää halua töihin mennä. En kestä sitä meluakaan, kun se tuntuu suoraan kipuna minussa ja migreenikierre on valmis metelistä. Enkä jaksa kränkkääviä vanhempiakaan, nekin ränkkää jo enemmän kun niitten lapset.
Jasu2025 kirjoitti:
Etten kyllä päiväkotiin enää halua töihin mennä. En kestä sitä meluakaan, kun se tuntuu suoraan kipuna minussa ja migreenikierre on valmis metelistä. Enkä jaksa kränkkääviä vanhempiakaan, nekin ränkkää jo enemmän kun niitten lapset.
Olis stressi tapissaan päiväkotityössä nykyään ja sairaudet pahempina sillä seurauksella. Ja tulis sanottua pahasti ränkkääville aikuisillekin, etten ole enää hymysyy joka vaan kuuntelee kun toinen mutkuttaa ja ränkkää kuin kakara.
Jasu2025 kirjoitti:
Olis stressi tapissaan päiväkotityössä nykyään ja sairaudet pahempina sillä seurauksella. Ja tulis sanottua pahasti ränkkääville aikuisillekin, etten ole enää hymysyy joka vaan kuuntelee kun toinen mutkuttaa ja ränkkää kuin kakara.
Ei ehkä hyvä jos hoitaja kyllästyy kuuntelemaan vanhempaa ja käski suksia helvettiin asap tai palaa hihat. 😅
Jasu2025 kirjoitti:
No varmasti.
Jasu2025 kirjoitti:
Eli aikana korvaus.
Päiväkotityössä noi kaikki juhlat yms. Työllistää hitosti. Ja muutenkin nykyään on hirmusti vaikka millaisia erityistarpeita muutenkin, mitkä vie mehut kyllä.Nostan hattua kasvatuksen ammattilaisille, en itse jaksaisi ko. työtä.
Mu5tasydän kirjoitti:
Nostan hattua kasvatuksen ammattilaisille, en itse jaksaisi ko. työtä.
Juu, en minäkään enää. Kävin viime vuonna ammatillisessa kuntoutuksessa kokeilemassa, vieläkö musta olis ja ei pysty. Fysiikka ei pienten kanssa enää kestä päivää pidempää, kun huudan kivusta ja pää ei kestä sitä helvetillistä meteliä. Pinna kiristyy ja kipu yltyy äärimmilleen.
Täytyy työllistyä huopikastehtaalle. 😅
Olin aina kipeä työpäivän mittaan jo tuolloin, migreenissä yhtenään ja oksentelin kotimatkalla autoonkin välillä. Helvettiä hektisyys mulle.Jasu2025 kirjoitti:
Juu, en minäkään enää. Kävin viime vuonna ammatillisessa kuntoutuksessa kokeilemassa, vieläkö musta olis ja ei pysty. Fysiikka ei pienten kanssa enää kestä päivää pidempää, kun huudan kivusta ja pää ei kestä sitä helvetillistä meteliä. Pinna kiristyy ja kipu yltyy äärimmilleen.
Täytyy työllistyä huopikastehtaalle. 😅
Olin aina kipeä työpäivän mittaan jo tuolloin, migreenissä yhtenään ja oksentelin kotimatkalla autoonkin välillä. Helvettiä hektisyys mulle.Lääkärit ei vaan meinaa älytä miten meteli lisää kipua. Hermosto on ylikierroksilla läpi elämän ja stressi päällä, hyökkää ja pakene tilassa keho. Se kun kroonistuu tulee kuten minusta yliherkkä lopulta kaikelle aistittavalle.
Jasu2025 kirjoitti:
Lääkärit ei vaan meinaa älytä miten meteli lisää kipua. Hermosto on ylikierroksilla läpi elämän ja stressi päällä, hyökkää ja pakene tilassa keho. Se kun kroonistuu tulee kuten minusta yliherkkä lopulta kaikelle aistittavalle.
Sikäli hassua, kun lääkärien just luulisi ymmärtävän näitä asioita. Muttei monikaan ymmärrä, kun ulkoa on opetellu tietyt vastaukset. Kaikki lääkäritkään ei osaa ajatella itse.
Jasu2025 kirjoitti:
Sikäli hassua, kun lääkärien just luulisi ymmärtävän näitä asioita. Muttei monikaan ymmärrä, kun ulkoa on opetellu tietyt vastaukset. Kaikki lääkäritkään ei osaa ajatella itse.
Ja semmonen lääkäri on potilaalle enemmän rasite, kun auttaja jos ei ymmärrä kokonaiskuvaa, syitä ja seurauksia.
- Anonyymi00011UUSI
Millaisia iltabileitä siellä päiväkodilla palstasetä on ja kuinka usein? Sivusta- wake your butts up
- Anonyymi00012UUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Etten kyllä päiväkotiin enää halua töihin mennä. En kestä sitä meluakaan, kun se tuntuu suoraan kipuna minussa ja migreenikierre on valmis metelistä. Enkä jaksa kränkkääviä vanhempiakaan, nekin ränkkää jo enemmän kun niitten lapset.
Jollain syytteellä uhkaavat varmaan gubbe jos ei vellit mene järjestyksessä ym
- Anonyymi00013UUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Niin esim terveysasemilla voi olla paikoitellen myös ihan hyvästä syystä sellainen mitä haluat minun sanovan -asenne gubbe
- Anonyymi00014UUSI
Aikoinaan tuplavuoro oli aina 16 tuntia.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ja sitten lankaan aina avautuva yli-intoilija onko kansalaissyyte, siviilisyyte joukkokantelu hakemus. Jätit jäljen taaskin
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ja sitten lankaan aina avautuva yli-intoilija onko kansalaissyyte, siviilisyyte joukkokantelu hakemus. Jätit jäljen taaskin
Im like a flame to this moth cause no strategy no nothing nada nahu tippirahaa
Anonyymi00011 kirjoitti:
Millaisia iltabileitä siellä päiväkodilla palstasetä on ja kuinka usein? Sivusta- wake your butts up
Sulla ei ole itsellä lapsia etkä tunne ketään kellä olis päiväkodissa? Oletan kysymyksestä ettet tiedä päiväkotien kinkereistä mitään.
Anonyymi00012 kirjoitti:
En ymmärrä sanomaasi. Ohi.
- Anonyymi00019UUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Aikoinaan minun lapsi oli perhepäivähoitajalla hoidossa. Ikinä ei kuulemma ollut ongelmia ja kesäisin ulkoiluttivat sellaista iguaania.
Tuli vain mieleen, että miten ne lapset jaksoi katsoa sitä? Liikkuminenhan oli sellaista nytkyttelyä. Menen, en mene, menen, en mene... puolen tunnin kuluessa saattoi ottaa yhden askeleen.
Toki olihan se uljaan lohikäärmeen näköinen.
>simiti< Jasu2025 kirjoitti:
En ymmärrä sanomaasi. Ohi.
Gubettelija paikalla. Nyt korvat hörölle ja kädet taputusasentoon! Katotaan mitä kaikkea mukahauskaa hän tänään keksii.
- Anonyymi00020UUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Lääkärit ei vaan meinaa älytä miten meteli lisää kipua. Hermosto on ylikierroksilla läpi elämän ja stressi päällä, hyökkää ja pakene tilassa keho. Se kun kroonistuu tulee kuten minusta yliherkkä lopulta kaikelle aistittavalle.
Mulla hampikirurgi oli päinvastainen. Leikkasi yhden hampulin irti ja kirjoitti oikeasti kassillisen lääkkeitä. Voi pahus, kun olisin ottanut kuvan siitä kipulääkevuoresta.
Oikeasti söin antibioottikuurin siitä ja muutaman buranan. Joten sinun saaneen liian vähän ja minun liikaa voidaan todeta keskiarvon pysyneen.
Se tokikaan ei lohduta sitä vähemmän saanutta.
>simiti< Anonyymi00020 kirjoitti:
Mulla hampikirurgi oli päinvastainen. Leikkasi yhden hampulin irti ja kirjoitti oikeasti kassillisen lääkkeitä. Voi pahus, kun olisin ottanut kuvan siitä kipulääkevuoresta.
Oikeasti söin antibioottikuurin siitä ja muutaman buranan. Joten sinun saaneen liian vähän ja minun liikaa voidaan todeta keskiarvon pysyneen.
Se tokikaan ei lohduta sitä vähemmän saanutta.
>simiti<Mä luulen, että lääkäreillä on joillain ennakkoasenteita. Eikä ne jaksa oikeasti miettiä ihmisten vaivoja saati ratkoa niitä. Pikana vaan helpoimman kautta. Rahaakin säästyy.
No lääkäreitä tunnen muutamia ja lääkkeistä saa lahjuksia kun niitä sainaa. Se on sellasta bisnestä sekin. Jos nyt joku ahmii kaiken mitä annetaan niin hyvö vaan, lääkefirmat vaurastuu ja lekuritkin hyötyy lahjuksilla. Ne saa aika arvokkaita lahjuksia nimittäin.Jasu2025 kirjoitti:
Mä luulen, että lääkäreillä on joillain ennakkoasenteita. Eikä ne jaksa oikeasti miettiä ihmisten vaivoja saati ratkoa niitä. Pikana vaan helpoimman kautta. Rahaakin säästyy.
No lääkäreitä tunnen muutamia ja lääkkeistä saa lahjuksia kun niitä sainaa. Se on sellasta bisnestä sekin. Jos nyt joku ahmii kaiken mitä annetaan niin hyvö vaan, lääkefirmat vaurastuu ja lekuritkin hyötyy lahjuksilla. Ne saa aika arvokkaita lahjuksia nimittäin.Mä en niinkään lääkkeitten takia nurise, niitä saa kyllä valtavasti. Mutta olis kiva kun kuunneltas ja kirjattas ylös ne mitä kerron. Eikä tarttis aina aloittaa alusta. On and on..
Jasu2025 kirjoitti:
Mä en niinkään lääkkeitten takia nurise, niitä saa kyllä valtavasti. Mutta olis kiva kun kuunneltas ja kirjattas ylös ne mitä kerron. Eikä tarttis aina aloittaa alusta. On and on..
Otetaan kantaa yhteen asiaan ja jätetään muut asiat noteeraamatta. Näin se menee. Kokonaiskuvaahan monisauraitten kohdalla pitäisi miettiä. Kaikki voi liittyä toisiinsa ja kekata se liitännäisyys, eikä käydä joka asiasta erikseen lääkärillä. Kaularanka kauttaaktaan degeneroitunut ja särkee kuin hammas jatkuvasti, lopulta pääkin. Muttei siihen mitään kantaa kun alaselkä vaan ja kun ei ole taroeeksi oahasti tyrät rytkyen nakelissa niin ei mitään. Heippa.
Jasu2025 kirjoitti:
Otetaan kantaa yhteen asiaan ja jätetään muut asiat noteeraamatta. Näin se menee. Kokonaiskuvaahan monisauraitten kohdalla pitäisi miettiä. Kaikki voi liittyä toisiinsa ja kekata se liitännäisyys, eikä käydä joka asiasta erikseen lääkärillä. Kaularanka kauttaaktaan degeneroitunut ja särkee kuin hammas jatkuvasti, lopulta pääkin. Muttei siihen mitään kantaa kun alaselkä vaan ja kun ei ole taroeeksi oahasti tyrät rytkyen nakelissa niin ei mitään. Heippa.
Sitten erikseen joskus se kaularanka, kun taas jaksan muistuttaa, että entäs tää vaiva. Kun se on jatkuvaa kipua ympäri vuoden, mites me sitä voitas hoitaa niin ettei tarttis kipeenä miettiä jaksamista sen kanssa.
Jasu2025 kirjoitti:
Sitten erikseen joskus se kaularanka, kun taas jaksan muistuttaa, että entäs tää vaiva. Kun se on jatkuvaa kipua ympäri vuoden, mites me sitä voitas hoitaa niin ettei tarttis kipeenä miettiä jaksamista sen kanssa.
Sitten ollaa 😮 kun potilas looulta masentuu kipuihin ja jatkuvaan arvailuun pystyykö hoitaa, mitä työtä kykenis tekee ettei olis enemmän pois kun töissä.
Jasu2025 kirjoitti:
Sitten ollaa 😮 kun potilas looulta masentuu kipuihin ja jatkuvaan arvailuun pystyykö hoitaa, mitä työtä kykenis tekee ettei olis enemmän pois kun töissä.
Sit jos et mee mihin työkkäri pakottaa, koska et pysty selviytyy niin karenssi tai uhkailuja. Lääkärit ei tee tarpeeksi selväksi mitä rajoitteita on huomioitava niin, että työkkärissäkin ymmärtäisivät. Ei kiinnosta tee jotain tai oo tekemättä. Näin suomessa.
Jasu2025 kirjoitti:
Sit jos et mee mihin työkkäri pakottaa, koska et pysty selviytyy niin karenssi tai uhkailuja. Lääkärit ei tee tarpeeksi selväksi mitä rajoitteita on huomioitava niin, että työkkärissäkin ymmärtäisivät. Ei kiinnosta tee jotain tai oo tekemättä. Näin suomessa.
Ja asiakkaan sana ei riitä, koska on oltava lääkäriltä selkeä paperi.
Jasu2025 kirjoitti:
Ja asiakkaan sana ei riitä, koska on oltava lääkäriltä selkeä paperi.
Tällasta paskaa kun pitää sietää ei pal motivoi enää olla kiva kelleen.
Jasu2025 kirjoitti:
Tällasta paskaa kun pitää sietää ei pal motivoi enää olla kiva kelleen.
Voipi hyvin sanoa aina jollekin wannabe nerolle joka tulee neuvoo mäkä mäkä et suksi vittuun juttuines.
- Anonyymi00022UUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Mä luulen, että lääkäreillä on joillain ennakkoasenteita. Eikä ne jaksa oikeasti miettiä ihmisten vaivoja saati ratkoa niitä. Pikana vaan helpoimman kautta. Rahaakin säästyy.
No lääkäreitä tunnen muutamia ja lääkkeistä saa lahjuksia kun niitä sainaa. Se on sellasta bisnestä sekin. Jos nyt joku ahmii kaiken mitä annetaan niin hyvö vaan, lääkefirmat vaurastuu ja lekuritkin hyötyy lahjuksilla. Ne saa aika arvokkaita lahjuksia nimittäin.Totta tuokin puoli. Itse haluan kuitenkin uskoa, että suurin osa lääkäreistä tekee työtään auttamisen halusta ja empatialla.
En minä ainakaan tekisi moista hommaa, jos motiivi olisi itsekäs. Rahaa saa tehtyä helpomminkin.
>simiti< Anonyymi00022 kirjoitti:
Totta tuokin puoli. Itse haluan kuitenkin uskoa, että suurin osa lääkäreistä tekee työtään auttamisen halusta ja empatialla.
En minä ainakaan tekisi moista hommaa, jos motiivi olisi itsekäs. Rahaa saa tehtyä helpomminkin.
>simiti<No, parempi kun en kommentoi empatiasta mitään niillä lääkärimäärillä mitä oon käynyt. Satoja kertoja. Ja muutama emppis on nähty.
Itse olin toimittajana sunnuntaivuorossa. Tein monta juttua ja kertoimen kanssa oli vuorokaudessa yli 30 tuntia töissä. Sunnuntait sai 100 prosentilla korotettua. Ja kello 18 jälkeen muistaakseni oli 200 prosenttia sunnuntaina ja kello 23 jälkeen 300 prosenttia. Valitettavasti en saanut ylitöitä palkkana vaan olin kolme päivää vapaalla.
- Anonyymi00024UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Nostan hattua kasvatuksen ammattilaisille, en itse jaksaisi ko. työtä.
täytyy olla jo valmiiksi ihmisellä päässä vikaa kun tuollaiselle alalle haluaa töihin alkaa.
- Anonyymi00006UUSI
On kyllä raskasta jos pitää koko ajan olla jaloillaan ja touhuta. Joskus 24h ylityövuoroja tehty ja on pää ja kroppa sekaisin. Välillä pystyi hetken torkkua. 16h vuorot oli jokaviikkoisia.
- Anonyymi00017UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Huh huh.. Joo, ei mahiksia torkkua.
No eihän se oo gubbe ku koisaa vaa
- Anonyymi00007UUSI
Siellä on sitten jotain täytynyt saada valmiiksi?
Tykkään myös tehdä valmista ajallaan, vaikka se vaatisi päivien venyttämistä. Tulee itselle hyvä mieli kun saa valmista aikaan. En myöskään ärsyynny kiireestä enkä paljosta työstä. Minusta sellainen haastaa välillä tosi kivasti. Ei sellaista jatkuvasti jaksaisi, mutta silloin tällöin tapahtuvana pitää vireen yllä. Mielenkiinto säilyy työtä kohtaan.
Jaan tässä sulle ja itselleni Työn sankari -merkit: 🏅ja 🏅. Noin. Ilman meikäläisiä olisivat k*sessa.
xLiner- Anonyymi00009UUSI
Virallisesti olen tehnyt joskus 16 tuntisia päiviä. Epävirallisesti pidempiä. Laki tulee vastaan ja vrk-lepo tulee huomioida... Liian väsyneenä on työturvallisuusriski itselle ja muille. Virheiden riski lisääntyy ja tahti hyytyy. Ei kovin järkevää. Tosiaan ihan vaan harvoin.
Aina pitäisi tehdä selvitys ja korjaavat toimenpiteet seuraavaan projektiin jos ja kun päivät venyvät loppukiireissä. Eikä luottaa siihen että pari tyyppiä kyllä tappaa itsensä tämän aikataulun puolesta, jos joku ketjusta on osaamaton.
Aina kaikelle ei kuitenkaan voi mitään.
xLiner Juu, kiitos. Tuo on päätyön lisäksi tehtävää urakkaluontoista hommaa. Kyllähän sitä hetkellisesti jaksaa kaikennäköistä, kun tietää, että loma häämöttää. :)
- Anonyymi00018UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Juu, kiitos. Tuo on päätyön lisäksi tehtävää urakkaluontoista hommaa. Kyllähän sitä hetkellisesti jaksaa kaikennäköistä, kun tietää, että loma häämöttää. :)
Ja millaisen vuoden se sinä multinikkimies esim meinasit pistää pakettiin? Hyvän vai vähintään kohtalaisen vai? T
- Anonyymi00008UUSI
Ei kiinnosta ylityöt. Nuoruudessa yli 30h on ollut pisin. Nyt suora 12h saa riittää. Onhan se joskus tietysti mukava tehdä, kun on kiinnostava homma ja rahalle tarvetta.
- Anonyymi00010UUSI
Noin 20 tuntia
- Anonyymi00021UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Melkoinen määrä. 😅
Ällös nyt. Minä itse olen vammainen ja eläkkeellä 24/7. Mielummin olisin terve ja sekoilemassa tehtaalla entisessä vtun fyysisessä työssäni.
ISONAUHA RULES! Vittusaatana ja iokissa on kiva mönkiä.
>simiti<
- Anonyymi00023UUSI
Olet varmaan seisaallasi se viisitoista tuntia. Kyllä se selkää rasittaa.
Ensin ajattelin, että ohitan otsikon. Tulisi taas kuitenkin tarinaa toden tuolta puolen.
Mutta. Ehkä tämäkin jää jälkipolville kummasteltavaksi oman aikansa itsestäänselvyytenä.
Normipäiväni on se kolmetoista tai viisitoista tuntia. Mutta istun ajasta vähintään sen yhdeksän tuntia.
Moottoriteitä ajaessa ei kajuutasta tulla alas kuin tankkaamaan ja vessaan kesken päivän. Mikro, jääkaappi ja kahvinkeitin takaavat perusviihtyvyyden.
Kahdeksankymmentäluvulla ja ennen sitä oli meno paljon hurjempaa.
Lähdit sunnuntaiaamuna Laajasaloon hakemaan lastin Ivalon lentokentälle. Sitten kaksitoista ja puoli tuntia istumista, lepo perillä kolme tuntia ja takaisin...
Tätä sitten koko viikko. Jos pomolla ei ollut tuoda vaihtomiestä Tuuliharjaan.
Kentokenttien päällystämiset olivat perin vaativia alan toimijoille. Asfalttimassa ei saanut loppua ja raaka-aineet tietty piti toimittaa just on time. Sade vain keskeytti toiminnan. Tai pankki. Jos lastin takuusummaa ei ollut pankin tilillä, odoteltiin, että Rovaniemellä joku havahtuu käymään paikalliskonttorissa...
Johtaja aina välillä soitti ja kysyi: "Jaksaks sie viel?"
Osa porukasta työnsi menemään rahankiilto silmissä yhtä päätä useamman viikon eli minkä se urakka kulloinkin kesti, Pervitiinin avulla. Sitä sai lääkärin määräyksestä, kuinka ollakaan, väsymykseen.
Puolessa vuodessa olivat entisiä kuljettajia.
Itse en tuolloin edes tiennyt asian todellista laitaa, jälkeenpäin kuulin.
Tyydyin perinteisiin, kofeiiniin ja keltaiseen jaffaan.
Mutta tuolta ajalta on peräisin kyky nukkua puolitoista vuorokautta yhteen menoon. Taisin jossain ketjussa mainita asiasta.
Niin ja Suomi läpi kahdessatoista ja puolessa tunnissa! Linja-autot ehtivät siihen aikaan vielä nopeammin.
Ei sitä työpaikkaa suotta kutsuttu .... lennostoksi!
Mies 65 Sillon kun mä olin töissä puutehtaalla, niin 16 tuntia tehtiin aina kun oli islannin kontti lähdössä. Sillon oli kiire, että saatiin tavarat lähteen. Ja normi päiväkin oli aina 10 tuntia. Ei sitä sillon niin osannu aatella, mutta jälkikäteen ei oikein ymmärrä miks oli noin työhulluja. Se oli siis vaan se yksi yksikkö. Siellä päätehtaalla soi aina kellotkin kahville ja kaikki oli sekunnilleen. Tän kyseisen yksikön työntekijät erosi liitostakin, kun tuli ylityökieltö.
Saihan siitä hyvät ylityökorvaukset, mutta eihän se palautuminen rahalla tule. Sama juttu kun hotellityömaalla tehtiin 7 päivän viikkoo. Niin sunnuntailta tuli hyvin rahaa, kun sai viikkolepokorvausenkin. Mutta olihan sen projektin jälkeen väsyny, ettei se palautuminen rahalla tule. Ja sen ois hyvä näiden Kakkostenkin ymmärtää, jotka arkipyhiä ja jouluja haluaa siirtää.
Liikkuvassa työssä on kuitenkin helpoin tehdä pitkiä päiviä. Miettikää nyt sama aika paikalla seisten tai sitten näyttöä tuijottaen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse3367648Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r735411Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1104594Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli224393Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos1314234Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s523927Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1563807Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan763714Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava293596SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha843442