Läskivihaa, naisvihaa, miesvihaa, erilaisuusvihaa, kaikenlaista vihaa..
Mikä on se juurisyy vihalle ja vihaamiselle? Tätä vain mietin.
Oletko kokeillut itseterapiointia?
Aloitus on osoitettu sinulle, jolla vihaa riittää muidenkin päälle oksennettavaksi.
Vihahan voi olla myös voimavara, jos sen kohdentaa oikein. Menestys on nimittäin paras tapa kostaa.
Mistä ammennat vihan?
32
229
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
trrr
tratti Plääh.. en jaksa vihata. Yhtä ihmistä kohtaan tunnen vihaa ja se riittää. Enempää en jaksaisikaan. Vihaaminen on niin turhaa.
- Anonyymi00005UUSI
Noh, noh sinä mokoma. Vaikka olet eronnut ja pahoinpidelty niin aina voisi mennä huonommin.
Itse tunsin aikoinaan suunnatonta vihaa jopa itseäni kohtaan. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että viha luo lisää vihaa.
Pyrinkin nykyään pyytämään anteeksi kaikilta, joita olen vihannut, tai kohdellut kaltoin. Suurin vihan anteeksiantaminen kohdistui itseeni.
>simiti< Anonyymi00005 kirjoitti:
Noh, noh sinä mokoma. Vaikka olet eronnut ja pahoinpidelty niin aina voisi mennä huonommin.
Itse tunsin aikoinaan suunnatonta vihaa jopa itseäni kohtaan. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että viha luo lisää vihaa.
Pyrinkin nykyään pyytämään anteeksi kaikilta, joita olen vihannut, tai kohdellut kaltoin. Suurin vihan anteeksiantaminen kohdistui itseeni.
>simiti<Itselleen anteeksi antaminen on aikasta vaikeaa. Tsemiä siihen. Kyllä sä pystyt siihen.
Minä uskon sinuun.
- Anonyymi00002UUSI
En osaa vihata.
Osaan olla vihainen.
Ajattelin aloitusta: hyvää joulua, mutta ensin ihmetellään konkursseja, irtisanomisua, häätöjä, pakkohuutokauppoja, köyhien kiusaamista, jne.
Joka päivä inistään kuluttamisesta.
Taputan pieniä karvattomia käsiä, kun nykypolitiikan kannattajat ja verohelpotukset ottaneet edustajat inisevät.
Missä voimme nyt vaikuttaa on, että ostamme vain tarpeeseen, emme kuluta.
Päättäjät tekivät valintansa verotuksessa.
Puuttuu, että kertovat nostaneensa palkkojaan jouluksi!
Saavat enemmän tammikuussa.
Vilma
Vilma Yym, vihata on aika rasittava olotila, jos siinä velloo. Se, että vihastuu ja tuntee jossain tilanteessa vihaa on jo helpompi keissi. Minäkin tunnen vihaa silloin kun jokin asia repii sisintäni liikaa, liittyy hyvin ikäviä kokemuksia ja muistoja. Kuten kiusaaminen, se saa helposti minussa vihantunteen aikaan.
Ei leikkimielinen, mutta ihan oikea piinaaja kiusaaminen. Turpaan ja onnea heille. Ei ne muuta tartte, vähiten sympatiaa.
Jasu2025 kirjoitti:
Ei leikkimielinen, mutta ihan oikea piinaaja kiusaaminen. Turpaan ja onnea heille. Ei ne muuta tartte, vähiten sympatiaa.
Epäreiluus on sellainen vihaa sytyttävä homma.
- Anonyymi00004UUSI
En vihaa rumapainoisia, vaan ne aiheuttavat minussa inhoa.
- Anonyymi00007UUSI
Ovela vasemmistolainen keino leimata vastavoimat pahoiksi ja itse näyttäytyä hyvinä.
Laajakäsitteinen "viha" terminä halutaan rajata poliittiseksi lyömä-aseeksi leimaamismielessä. Mutta senhän kaikki tiesivätkin.
Rasismi terminä on toinen laajasti käytetty poliittinen lyömä-ase leimaamismielessä.
Mutta sehän tulikin sellaisena tutuksi viimeistään nyt.- Anonyymi00009UUSI
kerrankin täyttä asiaa! harvoin näkee näillä palstoilla järkevää tekstiä.
- Anonyymi00010UUSI
ja vielä niin että tuo "viha" on miesten juttu ja suuri ongelma. mutta toisaalta taas feministinen raivo on hieno ja voimaannuttava asia....
- Anonyymi00008UUSI
vihaa piisaa loputtomasti. se on loputon luonnonvara. se ei lopu niinkuin ilma tai lämpö tai mikään. viha on ainoa todellinen ja konkreettinen asia, kaikki muu on pelkkää fantasiaa.
- Anonyymi00011UUSI
universumi on musta, kylmä ja iso
- Anonyymi00014UUSI
ja vihainen...
- Anonyymi00015UUSI
kaikki vähänkin valoisemmat ovat pyöreitä
kaikki musta on kaikki muu - Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
kaikki vähänkin valoisemmat ovat pyöreitä
kaikki musta on kaikki muupyöreät on aina iloisempia....
- Anonyymi00012UUSI
kun ei tunne mitä elämä on
- Anonyymi00013UUSI
Viha on ihmisten geeni
Tutkijat etsivät nytkin missä se sijaitsee
mutta kun löytyy se ei poista vihaamista - Anonyymi00016UUSI
Sivusta. Eiköhän suurinosa vihoista ole peräisin lapsuuden traumoista sekä sosiaalisen median algoritmien ansiosta noille trauma ihmisille..
Feministit ovat hyvä esimerkki..
Ohi kommenttina, tajusin eilen pitkän miettimisen jälkeen että sovinistit eivät ole todellisuudessa niin pahoja ihmisyydelle kuin feministit. - Anonyymi00017UUSI
Feministit ovat kehityksessään murrosikäisen asteelle jääneitä ehkä keskiarvoa älykkäämpiä henkilöitä. Heiltä vain jäi nuorena huomaamatta, että äiti teki kaiken kotona.
- Anonyymi00018UUSI
Niin, aloitus oli lähinnä trolleille tarkoitettu vilpitön kysymys, että saisi harrastaa itsetutkiskelua, mutta kommenteista näkee, että miehille tämä kolahti aika pahasti.
- Anonyymi00019UUSI
Kommentistasi tulkitsen, että hänen ilmoittaessaan mielipiteensä aiheena olevaan asiaan, on mieheen kolahtanut jokin lumiauraan verrattava kapistus.
- Anonyymi00026UUSI
Miesten vihaaminen ei muuten ole kovin tervettä sekään.
Feministilesbojen ja frigidien hiekkapillujen pääasiallinen kohde - miehet.
- Anonyymi00020UUSI
Mä vihaan hitaita ihmisiä, etenkin liikenteessä ja joskus jossain kaupan käytävällä tai kassalla. Josnus näytän myös keskisormea sillain ettei se hidastelija näe, mutta helpottaa silti oloani!
- Anonyymi00027UUSI
Mihin sullakaan oikeasti on kiire?
Ei yhtään mihinkään.
- Anonyymi00021UUSI
On täällä niin merkillisiä ajatuskulkuja, et ohhoijaa.
Vilma - Anonyymi00022UUSI
Viha on niin voimakas sana etten muista milloin olisin tuntenut. Harmistun kyllä milloin mistäkin - 10 minuutiksi ja se on sitten siinä.
En käytä aikaa vihaamiseen. Jos huomaan vihaavani jotain, poistan hänet mahdollisuuksien mukaan elämästäni. Mieluummin keskityn sellaisiin tunteisiin jotka tuovat lisää hyvää elämässä.
Tosin vihaan ajoittain itseäni. Tänäänkin huomasin sellaisen hetken ja aloin ääneen nauramaan omalle hölmöydelleni.- Anonyymi00024UUSI
tämä on hyvä! kannatan! :
Jos huomaan vihaavani jotain, poistan hänet mahdollisuuksien mukaan elämästä
- Anonyymi00025UUSI
Kyllä vasemmiston persuviha on kaikkein suurin yksittäinen ilmiö tässä maassa.
Kaikki muu on näpertelyä. - Anonyymi00028UUSI
Luon vihani välinpitämättömyydestä luoda pahaa...
Esimerkiksi mikään, mikä edesauttaa Venäjää jatkamaan hyökkäystään Ukrainaan luo minua vihaa sen mshdollistsjaa kohtaan.
Osa mahdollistajien mahdollistamista voisi vaikuttaa taas minun elämääni negatiivisesti, mutta hyväksyn senkin.
Hyvinvoinnin saavuttaminen pahaa tekemällä/tsi sen mahdollistamalla saa minut vihaamaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4658372Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1195760Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2514702Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli484561Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s614065Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603900SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1673692- 901667
- 901108
- 41809