Joulu se tulla jollottaa ja jouluaterian ainekset alkavat olla raavittu kasaan ympäri kaupunkia.
Kryptaani saapuu jouluaterialle seitsemän henkeä, joista neljä peikkoluolan uuden valtiattaren lähisukulaisia. Pitänee koittaa tehdä, edes tilapäisesti, hyvä vaikutus.
Mikä tarkoittaa sitä, että kamelikaravaanit ovat kantaneet nurkat täyteen taateleita sekä suklaatehtailijat ovat painaneet ympäripyöreitä päiviä suklaata temperoidessaan sekä piilottaessaan niitä saunan lauteille ja kirkonkelloon.
Lehmät sekä vuohet tyhjentäneet utareensa lypsykoneen hellässä huomassa ja hillonneet minulle voimakkaasti, hmm, tuoksuvia juustoja, joita natustellaan keksipuun lehtien kanssa.
Emme saata myöskään unohtaa niitä henkensä antaneita ja tavattoman herkullisia porsaita, härkiä, ankkoja ja hanhia.
Puhumattakaan jääkaappiini, anteeksi, jääkaappiimme salakavalasti uinutta itse itsensä savustanutta ja suolannutta veden viljaa.
Tällä lyhyen suoraviivaisella aloituksella haluankin kysyä, että millaista joulua teillä on luvassa?
Paljon sukulaisia nurkissa? Ihanaa itseoleskelua tai ihan vain perheen kanssa hengaamista?
Joulun syöpöttelyt
11
127
Vastaukset
Mielenkiintoinen tarina peikko hyvä.
Olen esikoisen kanssa kaksin joulusta nauttien. Siinä on lapsi, jonka toinen nimi voisi olla empatia. Hän ei halunnut, että äiti on yksin jouluna. ❤️- Anonyymi00001UUSI
Onnistunut kasvatus vai ihan vain hieno luonne?
Sillä olihan tuo nyt vallan hienosti tehty.
Muutamana jouluna olen ollut yksin, koirien kanssa tosin, ja se ei oikein ollut se minun juttuni.
Sillä mitä hiittä sitä pelkästään itselleen joulua puuhaa? Anonyymi00001 kirjoitti:
Onnistunut kasvatus vai ihan vain hieno luonne?
Sillä olihan tuo nyt vallan hienosti tehty.
Muutamana jouluna olen ollut yksin, koirien kanssa tosin, ja se ei oikein ollut se minun juttuni.
Sillä mitä hiittä sitä pelkästään itselleen joulua puuhaa?Hieno luonne hänellä on. Toki tärkein kriteeri omassa kasvattamisessa on ollut oikeudenmukaisuus, eli se että kohtelin kaikkia lapsia tasavertaisesti.
Joulu yksin on vähän meh. Olin viime vuonna yksin ja meneehän se, mutta ei siitä nauti samalla tavalla kuin vaikkapa kaksin.- Anonyymi00002UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Hieno luonne hänellä on. Toki tärkein kriteeri omassa kasvattamisessa on ollut oikeudenmukaisuus, eli se että kohtelin kaikkia lapsia tasavertaisesti.
Joulu yksin on vähän meh. Olin viime vuonna yksin ja meneehän se, mutta ei siitä nauti samalla tavalla kuin vaikkapa kaksin.No ei siinä, onnittelut arvostettavan tuntuisesta jälkikasvusta ja vähemmän yksinäisiä jouluja.
Anonyymi00002 kirjoitti:
No ei siinä, onnittelut arvostettavan tuntuisesta jälkikasvusta ja vähemmän yksinäisiä jouluja.
Kiitos samoin, ainakin noiden yksinäisten joulujen osalta.
Jouluaaton päivällinen on tarkoitus tarjota viidelle henkilölle. Ei tule liian ruuhkaista. Oikein mukava joukko omaisia ja läheisiä. Olen jo ajoissa ilmoittanut, että tämä on stressivapaata vyöhykettä. Ruokaa laitetaan tarjolle ja jokainen ottaa, mitä haluaa ja saa santsata useampaan kertaan. Ruokailu saa kestää pitkään. Mihinkään ei ole kiirettä. 😊✨
Nyt on jo lupa linkittää joululauluja!! 🎅
https://youtu.be/pP5YoDcYHb4?si=WTXyHHTrFRGDcerzHauska rallatus. Tähän nyt tämä mun mielestä paras versio Sylviasta. Aina jaksan jankuttaa, että biisi puhkeaa upeasti kukkaan kulkiessaan.
Vesala / Sylvian joululaulu
https://youtu.be/X3hgFevv_OQ?si=LQqtRhCcl2RY7-7m- Anonyymi00003UUSI
Katsotan nyt miten rentoa meillä on, vatiattaren sukulaisten kohtaaminen jännittää enemmän, kuin benji-hyppy tai attentaatti Lontoossa kasarin lopulla.
Ps. Videon lelukasassa oli kohtuullisen pervosti virnistävä dinosaurus, joka jotenkin paloi verkkokalvoihini. Mu5tasydän kirjoitti:
Hauska rallatus. Tähän nyt tämä mun mielestä paras versio Sylviasta. Aina jaksan jankuttaa, että biisi puhkeaa upeasti kukkaan kulkiessaan.
Vesala / Sylvian joululaulu
https://youtu.be/X3hgFevv_OQ?si=LQqtRhCcl2RY7-7mKiitos vaihtarista. 😊🎶
Tuo Vesalan tulkinta on kaunis ja tunteellinen. Pysähdyin kuuntelemaan. Sisäisellä äänelläni lauloin sanoja mukana.
- Anonyymi00004UUSI
No kun nyt sitten joululauluja alkoi pukata, niin tässäpä teille
https://youtu.be/Ybd3wEQubyE?si=rUcVaxE5UJ2RDg0H - Anonyymi00005UUSI
Eipä mässäillä jouluna, kun on antibioottikuuri päällä.
Sellaista antibioottia on, ettei sovi kalsiumia sisältäviä ruokia, eikä maitotuotteita syödä.
Lähes kaikessa on kalsiumia ja kalsium heikentää antibiootin tehoa ja jopa antibiootti menettää tehonsa kalsiumin takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4618288Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1165711Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1164721Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2304631Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli384533Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s554043Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603900Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan793772Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava453715SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1433640