Pluto löydettiin v 1930, ja syntyi huhu, että löytämiseen vaikutti havainto Neptunuksen kiertoradassa, josta olisi päätelty, että siinä suunnassa mistä Pluto sitten löytyi, täytyi olla jokin tuntematon taivaankappale.
Jälkeenpäin on kuitenkin todettu, että ei Neptunuksen radassa mitään pooikkeamaa ole ikinä ollutkaan, ja niinollen kääpiöplaneetan löytyminen oli silkka sattuma.
Mutta minua kiinnostaa tietä, onko jotakin toidellisia läytöjä tehty sen perusteella, että niitä on etsitty tunnettujen taivaankappaleiden radoissa havaittujen poikkeamien perusteella.
Siis ???
Kiit.... ja paskat en minä mitään kiitä ennenkuin ilmaantuu jotakin mistä kiittää, siis vastaus tohon kysymykseen.
Pluton löytäminen
7
151
Vastaukset
- Anonyymi00001
Neptunus löydettiin siten. Kts. Wikipedia (eng.) : Neptune tai (suom.) Nepyunus.
- Anonyymi00002
piti olla . Neptunus
- Anonyymi00003
Pluton löytyminen oli silkaa sattumaa. mutta etsintä perustui kuin avaaja mainitsee ratapoikkeamiin. Pluto ei kuitenkaan selitä ratapoikkeamia.
Farfarout on yksi Kupierin alueen löydoitä joita on jo noin sata. Uskotaan olevan tuhansia, jopa miljoonia.
Ratapoikkeama josta puhutaan on factaa, eikä sitä kuitenkaan tidetä mikä sen aiheuttaa.
Mallinnuksella on saatu piste, josta poikeamaan massa sijaitsee, sieltä kuitenkaan ei ole löytynyt mitään.Erityisen mielenkiintoinen ilmiö, jos on totta!
Siis tarkoin lasketussa avaruuden kohdassa olisisi möykky, johon pätee se mitä painovoimasta tiedetään, mutta joka ei kuitenkaan näy?
Voiko tässä olla kysymyksessä PIMEÄ AINE?
Minä olen aikaisemmin ymmärtänyt niin, että pimeä aine olisi havaittavissa vain todella suurien massojen, galaksien, yhteydessä.
Mutta tämä olisi, ei ainoastaan kotigalaksimme, vaan vieläpä kotiaurinkokuntamme sisäinen ilmiö (w).
Kiertotähti nimeltään Pluto löydettiin taivaankannesta koska sen liike poikkeaa kiintotähdistä.
- Anonyymi00005UUSI
Rukoilen sulle viisautta ja oikeaa tietoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin
Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän502582Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella
👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h632164Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on31591En tiedä mitä olet mulle
Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa491026On mullakin
Sua ikävä. En vain pysty siihen mitä toivot. Siksi toivon joskus että voisin vain olla hetken lähelläsi49907Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.
Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.211775- 63741
- 14714
Sekaisin ihastuksesta
Oletko mennyt joskus sekaisin ihastuksesta? Miten se on näkynyt, tuntunut tai saanut sinut käyttäytymään? Onko jotain, m54701Ikävä edelleen sinua
Tänään tunnen sen vahvasti. Kaipaan sinua elämääni. En haluaisi heittää hukkaan sitä mitä meillä oli, mutta ollaan aja19699