Huomenna tulee kauhea myrsky

Anonyymi-ap

Mites palstalaiset valmistautuu huomiseen, kun on luvattu 25-30m/s puuskatuulta ja sähkökatkoja, pelottaako...
Muistan, kun joskus 10 vuotta sitten oli joka ikinen myrsky sähköt poikki, mutta nykyään ei ole sähköt enää katkeilleet, kun suurin osa sähkökaapeleista on kaivettu maan sisälle.

36

408

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Viritin toiveissani lingon kiinteistönhoitokoneeni keulalle.
      Jos saatais vaikka lunta!?!

-keinovaginamies-

• Älä viitti olla hassu! Luntako?!? Älä unta nää!
        Lumi on jo jättänyt suomenmaan eikä tuu enää uudestaan.. varpunen pienoinen, syönyt kesä einehen - järven aalto liplattaa -talvisäässä.

Se on nyt kuule niin, että pakkasta saattaa välillä tulla, mutta talvi on vain kaukaista unelmaa.

• Anonyymi00017
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Älä viitti olla hassu! Luntako?!? Älä unta nää!
        Lumi on jo jättänyt suomenmaan eikä tuu enää uudestaan.. varpunen pienoinen, syönyt kesä einehen - järven aalto liplattaa -talvisäässä.

Se on nyt kuule niin, että pakkasta saattaa välillä tulla, mutta talvi on vain kaukaista unelmaa.

Mökillä on kuulemma lunta 45 cm. Ja Suomessa sekin on.
        Lähden sinne linkoamaan ja jätän teidät tänne kuraan rämpimään :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Mökillä on kuulemma lunta 45 cm. Ja Suomessa sekin on.
        Lähden sinne linkoamaan ja jätän teidät tänne kuraan rämpimään :)

-keinovaginamies-

Mökki.. kuka nyt sellaisen sattuu omistamaan.
        Linkoile sä ihan keskenäsi kun on kert varaa mökkiin ja linkoonkin.. :)

Näist kurakeleistä mä nautin ja kumpparit jalkaani laitan. Alan britiksi ja juon kello viiden teen.. sumua, märkää ja pimeetä. Etelän vetelän talvi. Rikkaat ja rahakkaat matkustavat pohjoiseen nauttimaan talvesta, ei meillä tavan talliaisilla ole talveen mitään asiaa.

Köyhät kyykkyyn. Myös talvesta. 🤪

• Anonyymi00019
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mökki.. kuka nyt sellaisen sattuu omistamaan.
        Linkoile sä ihan keskenäsi kun on kert varaa mökkiin ja linkoonkin.. :)

Näist kurakeleistä mä nautin ja kumpparit jalkaani laitan. Alan britiksi ja juon kello viiden teen.. sumua, märkää ja pimeetä. Etelän vetelän talvi. Rikkaat ja rahakkaat matkustavat pohjoiseen nauttimaan talvesta, ei meillä tavan talliaisilla ole talveen mitään asiaa.

Köyhät kyykkyyn. Myös talvesta. 🤪

Tuo on tuo ikuinen ongelma, rahan puute.
        Kyllä kaikilla pitäis olla rahaa, jotta olis kivaa.

Itsekinhän olen tällainen tylsä keskiluokkainen, että joudun käymään vielä töissä.
        Ei nämä etelä- / länsisuomen talvet ole mistään kotoisin. Pitäis olla joko lämmintä, eli oikea kesä, tai sitten lyhyen syksyn jälkeen kunnon talvi.

Britit on kyllä muuten fiksua porukkaa, mutta mitä ihmettä nekin on sinne sumuiselle saarelleen jääneet?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Tuo on tuo ikuinen ongelma, rahan puute.
        Kyllä kaikilla pitäis olla rahaa, jotta olis kivaa.

Itsekinhän olen tällainen tylsä keskiluokkainen, että joudun käymään vielä töissä.
        Ei nämä etelä- / länsisuomen talvet ole mistään kotoisin. Pitäis olla joko lämmintä, eli oikea kesä, tai sitten lyhyen syksyn jälkeen kunnon talvi.

Britit on kyllä muuten fiksua porukkaa, mutta mitä ihmettä nekin on sinne sumuiselle saarelleen jääneet?

-keinovaginamies-

Hauska..

Mä en pääse keskiluokkaan kuin villeissä unelmissani.. :)

Pohjoisen talvet voivat jopa kiristyä tässä tulevina vuosina, mutta etelään tuskin kummoisia talvia enää saadaan.
        Lunta ja pakkasta silloin tällöin .. ehkä, mut ei mitään pysyvää talvea. En usko.

• Anonyymi00002

En mitenkään kotona aion olla silloin

• Anonyymi00003

Tänne lupas lumisadetta tunnin ajaksi. Muuten vaan myrskyä.
      Koiran kanssa aamulla aikasin lenkille, ettei tarvii tarpoa vastatuulessa.
      Sähköt jos katkee, niin jääkaapin saa tyhjennettyä vintin rappuun.
      Puuhellalla voi lähettää savumerkkejä sähkölaitokselle tilanteen kehittymisestä.

Joskus viistoista vuotta sitten oli tapanina myrsky ja sähköt poikki jotain kymmenen tuntia.

Ja tyyntähän on myrskyn etel. Ny ainakin sankka sumu.

Mies 65

• Anonyymi00007

Kannoit kai myös puita sisälle viikoksi, jos ei vaikka saa ovea enää huomenna auki?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00018
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kannoit kai myös puita sisälle viikoksi, jos ei vaikka saa ovea enää huomenna auki?

-keinovaginamies-

Joo niit on kellaris ja saunan telinees. Pihalla on kolmen aurauskepin mittainen salko puupinon merkkinä jos sattuu lunta työntään.

Mies 65

• Anonyymi00004

Näitä myrskyjä liioitellaan aina, joten en ole varautunut mitenkään. Jos siltä alkaa kuulostamaan, että tuuli yltyy sittenkin yli 5m/s niin käyn ehkä nostamassa ovenpielestä lasisen lyhdyn eteiseen. Muuta en tee enkä edes tiedä mitä muuta voisin tehdä. Sähköt palautuvat kuitenkin nopeasti, jos ne menevät ja kaapit ovat täynnä ruokaa. Ainoa kriisi saattaa tulla, jos jää hyvä leffa kesken ja sähköt katkeaa.

Aletheias

• Anonyymi00006

Hyvin tod.näköisesti edessä on taas ns. iltalehtimyrsky, mutta saahan sitä mies silti toiveissaan olla puuhapete-kamppeiden kanssa :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Hyvin tod.näköisesti edessä on taas ns. iltalehtimyrsky, mutta saahan sitä mies silti toiveissaan olla puuhapete-kamppeiden kanssa :)

-keinovaginamies-

Ehdottomasti saa olla toiveissaan 😄

Kunpa täälläkin olisi joku puuhapete laitteidensa kanssa. Se olisi varsin kätevää, kun puuhapeteily ei ole itsellle mieluisaa. Aina saa kaikki tehdä itse, huvitti tai ei, oli työkaluja tai ei. Osaamistahan ei ole mihinkään tuolla saralla, mutta ei se onneksi ole tähänkään asti mitään estänyt 😅

Aletheias

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ehdottomasti saa olla toiveissaan 😄

Kunpa täälläkin olisi joku puuhapete laitteidensa kanssa. Se olisi varsin kätevää, kun puuhapeteily ei ole itsellle mieluisaa. Aina saa kaikki tehdä itse, huvitti tai ei, oli työkaluja tai ei. Osaamistahan ei ole mihinkään tuolla saralla, mutta ei se onneksi ole tähänkään asti mitään estänyt 😅

Aletheias

Sinun pitäisi vähän iskeä silmää jollekin puuhapetelle.
        Kyllä luulen että järjestyisi ;)
        Toisilla on toisia avuja ja niillä saa niitä kolmansia.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Sinun pitäisi vähän iskeä silmää jollekin puuhapetelle.
        Kyllä luulen että järjestyisi ;)
        Toisilla on toisia avuja ja niillä saa niitä kolmansia.

-keinovaginamies-

Täytyy yrittää ehtiä iskeä silmää jollekin puuhapetelle 😅 Yleensä on niin kiire, ettei sitä ehdi mitään petejä edes huomaamaan, mutta jospa sitä yrittäisi hidastaa tahtia ja vilkuilla, kenellä on jokin näppärä laite mukanaan, vaikka akkuporakone 😄

Aletheias

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Täytyy yrittää ehtiä iskeä silmää jollekin puuhapetelle 😅 Yleensä on niin kiire, ettei sitä ehdi mitään petejä edes huomaamaan, mutta jospa sitä yrittäisi hidastaa tahtia ja vilkuilla, kenellä on jokin näppärä laite mukanaan, vaikka akkuporakone 😄

Aletheias

Tällai maalaisena sitä usein ihmettelee, että mihin sitä ihmisillä on aina niin kiire?
        Sama matka ja sama määränpää joka tapauksessa. Saattaa jäädä matka jopa lyhyemmäksi, kun tarpeeksi kiirettä pitää.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Tällai maalaisena sitä usein ihmettelee, että mihin sitä ihmisillä on aina niin kiire?
        Sama matka ja sama määränpää joka tapauksessa. Saattaa jäädä matka jopa lyhyemmäksi, kun tarpeeksi kiirettä pitää.

-keinovaginamies-

Kohdallani se on pieni luonnevika. Toki arjessa on kaikenlaista oikeaakin "kiirettä", lapsen kuskausta treeneihin, omia harrastuksia, ystävien näkemisiä jne, mutta olen nopeatempoinen luonteeltani ja se aiheuttaa usein kiireen vaikutelman. Aidostihan ei ihan niin kiire ole 😊

Aletheias

• Anonyymi00005

Kemiran suoralla on aina semmoinen vastatuuli. Molempiin suuntiin.

>simiti<

• Meen sängyn alle piiloon.

• Anonyymi00010

Voi sinua. Mitä jos tuuli lennättää katon ja sängyn irti? Kantsii mennä sohvan alle. Sinne kissakin aina meni tehtyään pahuutta..

>simiti<

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Voi sinua. Mitä jos tuuli lennättää katon ja sängyn irti? Kantsii mennä sohvan alle. Sinne kissakin aina meni tehtyään pahuutta..

>simiti<

Ei mulla oo sohvaa. Sänky toimii sohvana.

• Anonyymi00012
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ei mulla oo sohvaa. Sänky toimii sohvana.

Höh. Mulla on kaksi. Olenko joku öky?

>simiti<

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Höh. Mulla on kaksi. Olenko joku öky?

>simiti<

Olet tietysti. 🤗

• Anonyymi00015

Olisi pitänyt varautua, mutta mulla on ollut omien asioiden hoidossa vakavaa ryhtymisrajoitteisuutta viime aikoina.

Yksi hankala komea puu jäi kaadattamatta. Se on osittain laho ja luultavasti myrskyn jälkeen sähkölinjan päällä. Toista jännäpuuta en halua kaataa, se on haltijapuu, mutta siitä varmaan katkeilee oksia pahoihin paikkoihin.

Aina voi toivoa ettei myrsky osuisi pahasti omalle kohdalle... No, tuleepa hoidettua sitten samalla muitakin tekemättömiä aikeita, jos niin käy.

xLiner

• Onko se puu siis sun omalla vai verkkoyhtiön puolella mittaria?

• Anonyymi00016

Koirani lentää tuuleen ja uhkaa jo yläilmoist

• Anonyymi00020

Lepakkopressu lepattaa jo ja täytyi se kiinni sitoa paremmin. Vaarin olkihattu kokoelma lähti jo taivaan tuuliin, siellä 100 metrin korkeudessa leijuvat varisten seurassa.

• Anonyymi00021

Ei tule sääennusteiden mukaan tänne osaan Suomea.

• Anonyymi00022

Exkusemuaa: ”osaa” piti kirjoittamani.

• Anonyymi00023

Voisko naiset palauttaa mun pitkät kalsongit myrskyn jälkeen.
      Totesin, et kova tuuli vei ne pyykkinarulta.
      Tuntomerkit: ruskean väriset ja seisoo itsekseen.

• Toistaiseksi ulkoillessa huomannut että välillä on myötätuulta ja välillä vastatuulta. Vähän kuin elämässä muutenkin. Kiva, raikas ilma.

• Täällä meillä menevät todennäköisesti sähköt poikki ja ties kuinka pitkäksi aikaa.
      Otin vettä varastoon, niin ei tule välittömästi suuria ongelmia.

• Jaha, eli sinne häipyivät sähköt.

• buddy-love kirjoitti:

Jaha, eli sinne häipyivät sähköt.

Ei taida sähkö palata ennen huomista iltapäivää.

• Anonyymi00024

Alkoi täälläkin releet naksumaan. Teräviä puuskia. Pohjoisesta. Se on aina paha!

Jos pimeys valtaa seudun niin olen valmistautunut lähtemään sähkölaitokselle hakemaan edullista pörssisähköä. Autossa on muutama juuttisäkki valmiina täyttöä varten.

Mies 65

• Anonyymi00025

Keski Suomi pikkupuhuri. Vähän puhisee ja muutama n.5 min sähkökatko. Aamuksi rauhoittuu. 1-2 senttiä lunta ei paha!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      125
      7307
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      513
      5470
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3375
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2671
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2372
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1308
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1272
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe