Onko kiusaaminen merkki yksilön vahvuudesta ja mitä se kertoo ihmisestä, joka kiusaa?

Anonyymi-ap

Mä vaan mietin, että onko se henkisen vahvuuden ja ylivoimaisuuden merkki, jos kiusaa ja härnää toisia, etenkin pienempiään?

33

328

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se kertoo että sillä on linna reissu ja sen tukijoilla on Jumala päästä pahasta 💀🪦 saavat viimein ihmiset levätä, ettei paha joudu valttaa.

• Anonyymi00001

Minulle kiusatuksi tuleminen kertoo omasta vahvuudestani.

Minua tällä palstalla kiusaavat ovat mielestäni säälittäviä naisvihaajia, joilla on onneton elämä. Heillä ei ole parempaa tekemistä kuin kiusata muita.

Minulla on feministinen missioni. Joka ainoa kiusaaja ainoastaan vahvistaa vakaumustani tuoda maailmaan lisää tasa-arvoa. Hillitysti, fiksusti ja perustellusti.

Kiusaaja nolaa itsensä. Huono käyttäytyminen on nolointa maailmassa.

Myös simiti on kiusaaja.

🦄

• Toivottavasti kupahtavat koska heidän teot on niin raskaita että läheisetkin kärsivät heidän valinneistaan.🥹

• En tiedä miksi edss kiusata ja sen vuoksi eivät saa norstetta vaan rukousen heidän kuolemasta maailma heti on parempi kun niitä ei ole.

• Anonyymi00002

Eihän se vahvuutta voi olla vaan heikkoutta. Kiusaaja saattaa kieltää itsensä itseltään ja projisoi sen kohteisiinsa. Voi olla ihan puhdasta kateuttakin, tai huomionhakua. Ehkäpä kiusaaja jopa alitajuisesti palvoo kiusattuaan lähettämällä energiaa hänen suuntaansa. Olennaista on tarkastella objektiivisesti että kuka on syypää, asioillahan on tunnetusti kaksi eri puolta. Ylilyöntejä voi ilmaantua helposti (viina, peukku 👍 tai mikä vaan). -💊-.

• Anonyymi00003

Sulla se on sitte toisten tabletit?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Sulla se on sitte toisten tabletit?

"Löytäjä saa pitää". Mä oon tosin riittävän streetwise etten kajoaisi mihinkään epäilyttäviin eineksiin. Jos esim. joku kaverin kaveri tarjoaisi vaikkapa jointin niin enpä luottaisi aineen puhtauteen. Muutenkin niiden käyttö on kyseenalaista koska niistä voi flipata. Suurina annoksina se on lähes väistämätöntä. Yhelle kävi niin ja muutti sitten maanpakoon ulkomaille. -💊-.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

"Löytäjä saa pitää". Mä oon tosin riittävän streetwise etten kajoaisi mihinkään epäilyttäviin eineksiin. Jos esim. joku kaverin kaveri tarjoaisi vaikkapa jointin niin enpä luottaisi aineen puhtauteen. Muutenkin niiden käyttö on kyseenalaista koska niistä voi flipata. Suurina annoksina se on lähes väistämätöntä. Yhelle kävi niin ja muutti sitten maanpakoon ulkomaille. -💊-.

Kyllä itse flippaan siitä, jos en saa hermolääkettäni. Kannabista pieninä annoksina käytän hermoston ylikuormittumisen hoitoon. Jotkut käyttää mielialalääkkeitä, adhd-lääkkeitä tai viinaa. Minun valintani on vihreä 💚

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Kyllä itse flippaan siitä, jos en saa hermolääkettäni. Kannabista pieninä annoksina käytän hermoston ylikuormittumisen hoitoon. Jotkut käyttää mielialalääkkeitä, adhd-lääkkeitä tai viinaa. Minun valintani on vihreä 💚

Toki yksilövaikutukset ovat totisinta totta. Usein lantinheittoa mikä toimii kenelle ja mikä ei. Oma ohjenuorani on että kannattaa kokeilla psykedeelejä jos on jo valmiiksi flipannut. Kivun turruttaminen on toinen hoitotarkoitus. Ayahuasca on mitä tehokkain hoitomenetelmä sielunpuhdistuksen kannalta.

Olen kuitenkin porttiteorian tukija siinä mielessä että yksi päihde johtaa muidenkin päihteiden ihannointiin. Hollanti. Kaveri katto että siellä mt-ongelmien vallitsevuus on olennaisesti koholla. Spuiten en Slikken, olihan sen seuraaminen tietynlaista viihdettä. Viinakin toimii monelle symbioosissa ganjan kanssa. Sekakäyttäjiä riittää. -💊-.

• Anonyymi00004

Mä muistan kun koulussa kiusattiin aina yhtä ja samaa poikaa. Oli ihan fyysistä väkivaltaa ja sitten henkistä rääkkäämistä. Nykyään tuskin sellainen olisi enää missään mahdolista ettei siihen joku puuttuisi. Sitä potkittiin jalkapalolla, piiritettiin, heiteltiin lumipalloilla, suljettiin vessaan, ei otettu mihinkään mukaan, sotkettiin vaatteita, hakattiin, laitettiin ruusunmarjan siemeniä niskaan, piilotettiin koulureppua ja polkupyörää ym. ym. Joskus olen miettinyt, että mitäköhän sille nykyään kuulu?

Siihen maailman aikaan se ei ollut vaihtoehto, että olisi mennyt kiusatun puolelle tai olisi itse tullut kiusatuksi. Jonkinlainen joukkohysteria se oli, että pelättiin aina joutumista silmätikuksi joukon paineessa. Ja vaikka itse en ollutkuun mikään pääkousaaja niin näin jälkikäteen ajatellen jo se, että ei tullut siihen touhuun puututta ja antoi asialle hiljaisen hyväksyntänsä muun joukon painostulsesta niin sekin oli jo kiusaamista. Reilu ja vahva jätkä olis mennyt sen kiusatun puolelle ja pyytänyt kaveriksi. Nyt ei voi enää mitään, eikä edes pyytää anteeksi, nun ei ole enää vuosikymmeniin nähty. Oli se raakaa aikaa...onneksi kouluampumiset eivät silloin olleet vielä "muotia" koska tuolla tyypillä olisi ollut kaikki mahollisuudet ja jopa jollakin kierolla tavalla "kostaa" kaikki kokemansa. Noh, se oli mitä oli...

• Noh tiedän että kouluampumista on monet haaveillut 3ihmistä mitä tiedän ja tavannut, en vaan tiedä mikä saa niinkuin ihmiset kiusaamaan. Koska kiusattu kun toteuttaa sitten konstonsa niitä koulussa olijoita surraan vaikka se kiusaaminen olisi vältetty.

• 3ihmistä en ole tavannut mutta tiedän että jo uhkaili näitä muita ja kuulin että jotkut oli joukolla hakkaamassa( antamassa opetusta kun kuulemma oli niin ärsyttävä ) puutuin siihen ettei niin saa tehdä

• Anonyymi00005
        valtakunta kirjoitti:

Noh tiedän että kouluampumista on monet haaveillut 3ihmistä mitä tiedän ja tavannut, en vaan tiedä mikä saa niinkuin ihmiset kiusaamaan. Koska kiusattu kun toteuttaa sitten konstonsa niitä koulussa olijoita surraan vaikka se kiusaaminen olisi vältetty.

Totta. Kiusaaminen on kotoisin sieltä minne valo ei paista

• Anonyymi00006

Täällä esim. kommentit eivät tallennu.
      Joku seisoo johdon päällä eli k i u s a a ja saa kummallisia viboja.
      Vilma
      On kummallista, että aikuisten täytyy tätä lajia jauhaa aika ajoin. Hiekjalaatikko?

• Anonyymi00008

Ai, sulla siis sama tallennusbugi? No copy+paste ja uusi yritys

• Anonyymi00009

Aloittaja! Kaipaamme kommenttejasi.

🦄

• Anonyymi00011

Njooh...näkisin, että ilmiö on vähän sama kuin vampyyrillä, joka vie uhriltaan elinvoiman, elää pimeässä, ei kestä päivänvaloa ja jatkaa toimintansaa pysyäkseen itse tolpillaan. Näennäisen vahvuuden taakse kätkeytyy heikkous ja riippuvuus uhreista, joita ilman kiusaaja lakkaa olemasta ja tuntemasta itseään. Kiusaamisessa kyse onkin jonkinlaisesta oman itsetunnon heikkoudesta tai kyvyttömyydestä kokea hyväksyntää tai jotain muuta positiivists itsestään tai itseään kohtaan, jota sitten haetaan ja paikataan kiusaamalla..tää on mun tulkinta. Terveisin aloittaja

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Njooh...näkisin, että ilmiö on vähän sama kuin vampyyrillä, joka vie uhriltaan elinvoiman, elää pimeässä, ei kestä päivänvaloa ja jatkaa toimintansaa pysyäkseen itse tolpillaan. Näennäisen vahvuuden taakse kätkeytyy heikkous ja riippuvuus uhreista, joita ilman kiusaaja lakkaa olemasta ja tuntemasta itseään. Kiusaamisessa kyse onkin jonkinlaisesta oman itsetunnon heikkoudesta tai kyvyttömyydestä kokea hyväksyntää tai jotain muuta positiivists itsestään tai itseään kohtaan, jota sitten haetaan ja paikataan kiusaamalla..tää on mun tulkinta. Terveisin aloittaja

Kiitos. Olen muilta osin samaa mieltä, paitsi että olen erittäin tarkka siitä, etten koskaan anna energiaani kiusaajille.

Kaikki mukavat viestit täällä ihan imaisen kierresarvellani suoraan sydämeeni! 🤩

Mutta kiusaajat eivät koskaan saa energiaani, eivätkä he saa valtaa vaikuttaa mielialaani. He voivat vapaasti itse marinoitua omassa myrkyssään. 😁

🦄

• Anonyymi00013

Minusta nämä ihmisten luonteiden psykologisanalysoinnit menevät enimmäkseen metsään. Anonyymien osalta. Mitä järkeä?
      Jos tuntee jonkun henk.koht., voi jotain osumia tulla.
      Vilma
      Muutoin tyhjänpäiväistä

• Anonyymi00016

Aika monta vittuilijaa vaihtanut hiippakuntaa.

Ihme juttu.

• Anonyymi00017

Niin on aika monta kiusattuakin.
        Kohta vissiin yks lisää.

• En ole miettinyt kiusaamista kovinkaan syvällisesti. Kiusaajat ovat monesti henkisesti heikkoja ja haluavat painaa muita omalle tasolleen.

Kerran kohtasin sellaisen luonnehäiriöisen sadistin. Hänen elämässään sadismi oli niin hallitseva piirre, että kaikki muut elämän osa-alueet kärsivät tämän seurauksena. Hän ei oikein saanut mitään tuottavaa aikaiseksi, kun kaikki toiminta pyöri sadismin ympärillä. Hän oli esihenkilö asemassa, mutta sai potkut kun firma tuotti hänen johdollaan niin paljon tappiota.

• Esim jorma kuoli kun kiusattiin henkisesti hengiltä
        https://yle.fi/a/20-273299

Ei hyvällä suosi henkilöitä jotka tukevat kiusaamista asia on vakava hyvin vakava monet tappanut itsensä kiusaaamisen takia.

https://www.newsner.fi/uutiset/kiusattu-10-vuotias-riisti-henkensa-hautajaisten-jalkeen-isa-teki-jarkyttavan-paljastuksen/

Tai tappavat muita koska kiusaaminen on mennyt niin äärimmilleen.

Esim päiväkoti rankaisu leikkiä leikkivät ja tappoivat teini-ikäiset pojat ensin juottivat yms känniin ja hakasivat hengiltä ja ihmetellä , jos unohditte nekin 16v ja jättivät pakkaseen 16v pojan alastomana

• valtakunta kirjoitti:

Esim jorma kuoli kun kiusattiin henkisesti hengiltä
        https://yle.fi/a/20-273299

Ei hyvällä suosi henkilöitä jotka tukevat kiusaamista asia on vakava hyvin vakava monet tappanut itsensä kiusaaamisen takia.

https://www.newsner.fi/uutiset/kiusattu-10-vuotias-riisti-henkensa-hautajaisten-jalkeen-isa-teki-jarkyttavan-paljastuksen/

Tai tappavat muita koska kiusaaminen on mennyt niin äärimmilleen.

Esim päiväkoti rankaisu leikkiä leikkivät ja tappoivat teini-ikäiset pojat ensin juottivat yms känniin ja hakasivat hengiltä ja ihmetellä , jos unohditte nekin 16v ja jättivät pakkaseen 16v pojan alastomana

Minua kiusattiin rankasti kouluaikoina. Olin lapsi, kiusaajat olivat lapsia. Voiko lapsia syyttää siitä, että ovat keskenkasvuisia typeryksiä? Olen unohtanut koko jutun ja jatkanut elämääni. Toivon että kiusaajatkin ovat.

Mielestäni on tärkeämpää miettiä miten kiusaamista voidaan ehkäistä tässä hetkessä. Kaikenmaailman kostofantasiat ovat aiheen turhaa romantisointia. Sekä kiusatut lapset ja kiusaavat lapset tarvitsevat apua ongelmiinsa. Parempi miettiä asiaa rakentavassa hengessä.

• Palstakamu kirjoitti:

Minua kiusattiin rankasti kouluaikoina. Olin lapsi, kiusaajat olivat lapsia. Voiko lapsia syyttää siitä, että ovat keskenkasvuisia typeryksiä? Olen unohtanut koko jutun ja jatkanut elämääni. Toivon että kiusaajatkin ovat.

Mielestäni on tärkeämpää miettiä miten kiusaamista voidaan ehkäistä tässä hetkessä. Kaikenmaailman kostofantasiat ovat aiheen turhaa romantisointia. Sekä kiusatut lapset ja kiusaavat lapset tarvitsevat apua ongelmiinsa. Parempi miettiä asiaa rakentavassa hengessä.

Kuule x-liner liusannut minua täällä hyvin pitkään ja moni väänsin mielenterveyteen liittyvää esittää ihan kuin tajuaisi ” onko valtakunnassa kaikki hyvin” eli ovat aikuisena keskenkasvuisia. Pirpana oikein mukana ja ylistänyt x-linerniä , joka henkistä väkivaltaa harrastaa, väitätkö ettet muka ole nähnyt?
        kyllä ne aikuiset kuuluu ihan jotka tukijoukkoja on kiusaajille päästääkseen pahasta nopeasti 💀🪦
        Ne ei ole enää lapsia

• Palstakamu kirjoitti:

Xliner on jatkuvasti käynyt käsiksi minua haukkunut äitiydessä ja lausunut perättömiä ja valheita perheestäni . Mutta joo puhut lapsista vaikka he on ihan aikuisia.

• Palstakamu kirjoitti:

Kohtahan tulee osittainen some kielto jolloin uhreja on vähemmän.

• Palstakamu kirjoitti:

Lapsi uhreja vähemmän, tarkoitan.

• Anonyymi00019
        Palstakamu kirjoitti:

Tärkeitä pointteja!

• Se on merkki ihmisen heikkoudesta.

• Eri mieltä ja eri näkökulmaa kun voi edustaa kiusaamattakin.

• Anonyymi00018

Monitahoinen asia tuo kiusaaminen. Sinällään ilmiönä melko mielenkiintoinenkin. Kiusaajat tai kiusattavat eivät löydy sattumalta. Näistä löytyy aina tiettyjä selittäviä tekijöitä ja ryhmäilmiöitä.

Itse olen tottunut aina antamaan takaisin. Se on kuin sisäänrakentuneena minussa. Olen vasta myöhemmin opetellut sitä, ettei aina tarvitse kostaa. Kosto on kaksiteräinen miekka. Viisaampaa on päättää taistelunsa eli harkita, mihin käyttää energiansa.
      Olen myös melko taitava löytämään ihmisistä heidän heikkouksiaan. Tämäkin taito on täysin turha. En halua löytää virheitä ihmisistä, enkä muutenkaan aiheuttaa hämmennystä. Joskus teen niin ajattelemattomuuttani tai muuten vain harkintakykyni pettää. Yleensä puolustan kiusattuja.

• Anonyymi00020

Niin ja vastauksena kysymykseen kiusaaminen on mielestäni merkki pahuudesta ja heikkoudesta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      228
      21606
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      101
      4254
    3. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      83
      2998
    4. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      53
      2214
    5. Temutatko ?

Ostatko kiinalaisista verkkokaupoista halpaa tavaraa tai vaatteita ja miksi? Siksi että on kiva ostaa kun halvalla saa?
      60 plus
      198
      1888
    6. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      1642
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      139
      1604
    8. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      73
      1571
    9. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      169
      1519
    10. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1413
    Aihe