Siitä, etten suostu pelastettavaksi hänen rangaistukseltaan.
Voiko absurdimpaa uskoa ja surkeampaa jumalaa ollakaan?
Jumala rankaisee minua
59
388
Vastaukset
Tähän parhaat selitykset alle kristityiltä:
-vapaa tahto
-80 vuoden testi sille, viettääkö ikuisuuden despootin vai saatanan kanssa
-tutkimattomat ovat herran tiet
-Herra on herrasmies eikä väkisin tule ateistin kuuppaan
-muut selitykset- Anonyymi00005
Krstityn käsitys "vapaasta tahdosta" on metka ellei peräti sairas.
Kun ihminen putkahtaa tähän maailman hän löytää helposti puolentusinaa "oppi-isää", jotka kertovat mikä uskonto on se oikea. Kaikkien käsitys on tietenkin eri. Jos unohdetaan ateismi, niin yhdelläkään näistä saarnaajista ei ole minkäänlaisia rationaalisia perusteita väitteittensä tueksi,
Ihmisellä on "vapaa tahto" jotta voi valita noista perustelemattomista väitteistä sen, mikä fiilispohjata tuntuu parhaalta (tai jota on syötetty kakarasta pitäen). Ja sitten jos hän on arvannut väärin häntä kidutetaan ikuisesti Jumalan parhaan kaverin Saatanan toimesta!
Eli "vapaa tahto" on pelkästään mahdollisuus arvata väärin ja saada siitä silmitön rangaistus. - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kun ihminen putkahtaa tähän maailman hän löytää helposti puolentusinaa "oppi-isää", jotka kertovat mikä uskonto on se oikea. Kaikkien käsitys on tietenkin eri. Jos unohdetaan ateismi, niin yhdelläkään näistä saarnaajista ei ole minkäänlaisia rationaalisia perusteita väitteittensä tueksi,
Ihmisellä on "vapaa tahto" jotta voi valita noista perustelemattomista väitteistä sen, mikä fiilispohjata tuntuu parhaalta (tai jota on syötetty kakarasta pitäen). Ja sitten jos hän on arvannut väärin häntä kidutetaan ikuisesti Jumalan parhaan kaverin Saatanan toimesta!
Eli "vapaa tahto" on pelkästään mahdollisuus arvata väärin ja saada siitä silmitön rangaistus.Ateistinhan ei tarvitse edes väittää mitään.
- Anonyymi00015
Anonyymi00005 kirjoitti:
Eli "vapaa tahto" on pelkästään mahdollisuus arvata väärin ja saada siitä silmitön rangaistus.Ottaen huomioon, että Luciferilla oli vapaa tahto, hän tunsi Jumalan hyvin ja silti ei halunnut seurata sitä, osoittaa ettei tämän Jumalan edes tarvitsisi piilotella jotta vapaa tahto täyttyisi.
Kun olen kuullut tämän ristiriitaisen väitteen, jossa vapaa tahto ei muka toteutuisi jos Jumala todistaisi oman olemassaolonsa.
Itse en ymmärrä tätä logiikkaa yhtään. Minusta vapaata tahtoa ei juuri silloin ole, jos et edes tiedä asiasta.
Olen nähnyt joillakin tämän "vapaan tahdon" menevän ihan niin äärimmäisyyksiin, että oikeastaan ainoastaan henkilö itse pelastuu eikä kukaan muu, koska hänen mukaansa muut valitsevat väärin.
"häntä kidutetaan ikuisesti Jumalan parhaan kaverin Saatanan toimesta! "
Tässä on muuten ristiriita kristinuskon eri kuppikuntien kanssa. Joidenkin mielestä Paholainen kiduttaa ja nauttii siitä, mutta toisten mielestä Helvetti on kidutuspaikka juuri Paholaiselle, jossa se ei voi enää vaikuttaa mihinkään. - Anonyymi00020
"80 vuoden testi"
Aika harva on elänyt noin vanhaksi.
Miten käy esimerkiksi vauvojen ja pienten lasten, jotka kuolevat? Tästä ollaan montaa eri mieltä. Luterilaisuudessa vauvat joutuvat helvettiin, jos heitä ei ole kastettu. Helluntaissa heidän uskotaan pelastuvan, vaikka eivät usko eikä heitä ole kastettu. Anonyymi00020 kirjoitti:
"80 vuoden testi"
Aika harva on elänyt noin vanhaksi.
Miten käy esimerkiksi vauvojen ja pienten lasten, jotka kuolevat? Tästä ollaan montaa eri mieltä. Luterilaisuudessa vauvat joutuvat helvettiin, jos heitä ei ole kastettu. Helluntaissa heidän uskotaan pelastuvan, vaikka eivät usko eikä heitä ole kastettu.Vanhoillislestadiolaisilla on vauvavarasto-oppi. Sen mukaan ehkäisyn johdosta syntymättömät vauvat tulevat piinaamaan äitiä kuolinvuoteella. VL ovat hellareiden ohella kaikista tyhmimpiä hihhuleita.
- Anonyymi00001
Hyvää uutta vuotta.
- Anonyymi00002
Näin on. Ateistit on käärme-energian alimman, eli punaisen valon, eläimellisen raivon vallassa, koska eivät sovita eli puhdista itseään Herran valkoisen valon kautta.
Valkoinen Kristus valo pitää sisällään kaikki valon aallonpituudet. Valon nopeudella ihminen siirtyy kuoltuaan kirkkauteen, eli ajattomuuteen, kun antautuu Herran käsiin.
Jos on eläimellisen ja raivoisan punavalon ohjauksessa, niin ei pääse kirkkauteen, vaan jää punaisten liekkien armoille. Syntyy uudelleen tänne, koska gravitaatio, eli sitä saa mitä tilaa. Itse voi vaikuttaa asiaan, koska vapaa tahto.
Aikaa ei ole aineellisena vaan henkisenä ilmiönä. Hitaat ihmiset ei tajua selviä asioita. Auringon aktiivisuus vetää meitä hengessä hurskaita nyt voimallisesti kirkkauteen.- Anonyymi00004
Nyt ollaan syvässä päädyssä!
Sepustus on aivan kuin suoraan "suljetun osaston parhaat" -kokoelmasta. - Anonyymi00021
Valon nopeus on hidas tapa liikkua, kun Jumalan taivaan oletetaan olevan näkyvän universumin ulkopuolella.
- Anonyymi00003
Etenkin jos uskomme niitä kristittyjä, jotka kannattavat "vain uskosta" -pelastusoppia, eli mallia, jossa ihminen pelastuu pelkästään sen ansiosta että uskoo Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä, niin homma menee todella absurdiksi:
Tämän "vain uskosta" -mallin kääntöpuoli on, että ihminen "joutuu kadotukseen" eli helvettiin PELKÄSTÄÄN sen ajatusrikoksen takia, että hän EI USKO ns. "Jeesuksen sovitustyöhön".
Näin "Jeesuksen sovitustyötä" (kuoliaaksi kiduttamisspektaakkelista) on tullut paitsi "vapaudu helvetistä" kortti siihen uskoville, niin muille syy miksi helvettiin joudutaan.
Eli Jeesus on paitsi "pelastus", niin mysä syy miksi pelastusta ylipäätään tarvitaan. - Anonyymi00006
Tästä mallia. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi00009
eikö perisyntinen tiedä tekevänsä syntiä?
- Anonyymi00010
Palkkaamisen seuraus on lopullinen kadotus. Tai hetkellinen. Ateismi ei tarkoita alunperin Jumalan Pilkkaa. Ainoastaan uskomattonuutta.
Huvittava ateismi pilkkaa olematonta.
Myös näkyvää Jeesusta.
Oma tie on valittu ja harkittu. Ilman pelkoa. - Anonyymi00014
jumala pakeni minua ja en ole vielä saanut kiinni
- Anonyymi00016
Pataljoonassa alkaa vuosi 2026
Eversti luutnantti pataljoonan komentaja
Extreme Atheist pitäköön uuden vuoden puheen
Ja saappaansa. Kiilloitettuna.
Uusille alokkaille.
Saarnan aihe
Surkea Jumala - Anonyymi00017
Jumala on niin ceestä, siis /C:stä.
- Anonyymi00018
UUDENVUODEN PUHE UUSILLE ALOKKAILLE
(Everstiluutnantti, ateisti, omasta mielestään)
Hyvät alokkaat.
Rivissä suorana. Selkä ojossa. Ajatus tyhjänä – se helpottaa.
Minä olen everstiluutnantti
ExtrememyliysVirtanen.
Ateisti. Äärimmäinen.
Niin äärimmäinen, että jos Jumala koputtaisi oveen, minä pyytäisin häntä ottamaan kengät pois, koska täällä eletään todellisuudessa.
Tervetuloa uuteen vuoteen ja uuteen elämään – ilman yliluonnollisia lisävarusteita.
Täällä pataljoonassa ei turvauduta rukouksiin, vaan huoltoon.
Ei ihmeisiin – vaan huoltoautoon, joka tulee myöhässä.
Saarna ilman jumalaa (ohjesääntö)
Alokas!
Kun heräät aamulla ja mietit:
“Miksi minä olen täällä?”
Vastaus on yksinkertainen:
Ei kohtalo
Ei kutsumus
Ei taivaallinen suunnitelma
Vaan lomake 17B, jonka joku allekirjoitti väärässä kahvipöydässä.
Elämän tarkoitus – ateistinen versio
Elämän tarkoitus, alokas, on:
syödä silloin kun saa
nukkua silloin kun voi
ja toivoa, ettei kukaan huuda nimeäsi juuri kun olet mukavasti lämpimässä
Jos jokin menee pieleen:
ei kysytä “miksi Jumala sallii tämän”
vaan “kuka vastasi varastosta ja miksi se oli minä”
Uusi vuosi – ei lupauksia
Uuden vuoden lupaukset ovat kiellettyjä.
Ne muistuttavat liikaa rukouksia.
Täällä ei sanota:
“Tänä vuonna minusta tulee parempi ihminen”
Täällä sanotaan:
“Tänä vuonna yritän olla rikkomatta samoja sääntöjä kuin viime vuonna – ainakin samoihin kellonaikoihin”
Moraali ilman yliluonnollista
Kysytte ehkä:
“Everstiluutnantti, miten tiedämme mikä on oikein?”
Vastaus:
jos se rikkoo ohjesääntöä → väärin
jos se rikkoo toisen varpaan → hyvin todennäköisesti väärin
jos se vaatii selitystä jälkikäteen → erittäin väärin
Yksinkertaista. Tieteellistä. Kaunista.
Lopuksi – ateistinen siunaus
En siunaa teitä.
En rukoile puolestanne.
En lupaa, että mikään “tapahtuu syystä”.
Mutta toivotan teille:
toimivia saappaita
kuivaa makuupussia
ja sen, että juuri teidän vuoronne ei ole se, joka muistetaan koulutusesimerkkinä
Hyvää uutta vuotta, alokkaat.
Ja muistakaa:
Jos jokin suurempi voima teitä ohjaa, se on aikataulu.
Ja se ei koskaan anna anteeksi.
Everstiluutnantti Extreme Virtanen
(ateisti, mutta realistinen)- Anonyymi00038UUSI
Tähän kevennys:
Everstiluutnantti ja alokas istuivat pöydässä vastapäätä.
Everstiluutnantti kysyi:
-Alokas! Mikä erottaa apinan alokkaasta ?
-Pöytä, herra everstiluutnantti !
- Anonyymi00019
En tunne muita uskontoja, mutta jos hullumpaa on, niin ihmettelen.
- Anonyymi00022
Ehkä Jumala haluaa pelastaa sinut sinun omalta pahuudeltasi.
- Anonyymi00034
Miksi tämä "Jumala" ei sitten luonut täydellistä ihmistä?
- Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Miksi tämä "Jumala" ei sitten luonut täydellistä ihmistä?
"Miksi tämä "Jumala" ei sitten luonut täydellistä ihmistä?"
Miltä se tuntuisi sinusta jos sinun pitäisi tehdä aina täydellisesti kuten Jumala haluaa?
- Anonyymi00023
Joka itsensä ylentää
Se alennetaan - Anonyymi00024
>>>Siitä, etten suostu pelastettavaksi hänen rangaistukseltaan.
No mutta eihän Jumala ole luonut sinusta robottia, vaan vapaan tahdon omaavan ihmisen.
Jos haluat helvettiin, niin Jumala kunnioittaa tätä päätöstäsi.
Pelottaako sinua helvettiin joutuminen ?
Silloin on vielä toivoa !
Eräs potilas oli ollut sairaalassa kuolinvuoteellaan.
Henkilö oli kysynyt häneltä haluaisiko hän tulla uskoon.
Potilas oli vastannut:
- Ne ajat (jolloin hän olisi voinut tulla uskoon)
ovat takanapäin.
Jeesuksen kertomuksessa rikas mies heräsi tuonelassa vaivoissa ollessaan:
Luukkaan evankeliumi:
16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. >> Jakeen lisätiedot
16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
***- Anonyymi00025
Kukaan ei halua helvettiin eikä kukaan valitse helvettiä. Ateisti ei usko jumaliin eikä helvettiin.
- Anonyymi00026
Jokainen voi lukea itse Raamattua, jos haluaa.
Jos et osaa muuta kuin kopioida Raamatun tekstejä tänne, NIIN ÄLÄ TEE SITÄKÄÄN.
Mene vaikka seurakuntaan rukoilemaan, että seurakuntasi pedofiilit pääsevät taivaan riemuun!
- Anonyymi00027
Kenenkään ei ole pakko suostua mihinkään sillä Jumala ei pakota ketään mihinkään. Sehän kaikessa nerokasta onkin. Hän antaa ihmiselle vapauden valita elämässä eri valintoja. Hän ei pakota ketään palvomaan häntä. Mutta hän myös rehellisesti kertoo, mitä tapshtuu, jos ihminen jatkaa tietoisesti synnin harjoittamista. Sekin on valinta, josta vastuun kantaa ihminen itse. Mutta se täytyy todeta, että Jumalalla on paljon anteeksi antaumusta. Raamattu kertoo monista sellaisista tapahtumista.
"Hän antaa ihmiselle vapauden valita elämässä eri valintoja."
Älä höpötä. Lue Roomalaiskirje 9. luku ja katso tämä avaukseni.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19216399/ihmisella-ei-ole-vapaata-tahtoa-raamatun-mukaan- Anonyymi00042UUSI
Extremist_atheist kirjoitti:
"Hän antaa ihmiselle vapauden valita elämässä eri valintoja."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19216399/ihmisella-ei-ole-vapaata-tahtoa-raamatun-mukaan"ja katso tämä avaukseni."
"... siellä on tarkkoine lähdeviitteineen..."
- Anonyymi00028
ns. "jumala" on joidenkin ihmisten mielikuvitusolento, kuten ufotkin.
- Anonyymi00035
Ufot eivät ole mielikuvituksen tuote.
- Anonyymi00029
Moni yllä oleva kirjoittaja on kääntänyt lopullisesti selkänsä hyvälle Taivaan Isällemme, pilkaten ja rehvastellen, Luziferin tapaan. Sen he tekivät vapaasta tahdostaan, se on ok. Sillä hyvä Isämme, ei enää tuhoa läpeensä saastuneita populaatioita kollektiivisesti, vaan antaa jokaisen valita itse ikuisuutensa viettopaikan. Evankeliumit ovat julistetut kohta koko maailmaan. Miljardit ovat valinneet kristinuskon. Isämme syli on avara, eikä Hän niuhota vajavaisimmankaan uskosta, sillä Hän näkee yksilön potentiaalin ja siunaa surkeintakin rääpälettä, kun hän komputoi janoiten kohti Isän avaraa syliä. Maailmassa moni rehvastelija havahtuu vasta tuonelan ovella, kun hän seisoo pimeän aukon edessä, johon hänen on astuttava ikuisiksiajoiksi. Sieltä kuuluu kauheaa huutoa, kirousta ja itkua, kun kapinallinen Luzifer toteuttaa omaa pahuuden unelmaa ja komentoaan. Oikein valinneet " ripulivajakit", astuvat Hyvän Isämme paratiisimaiseen rakkauden, rauhan, ilon ja kaiken hyvän valtakuntaan. He olivat hylänneet Luziferin kapinan järjettömyyden lopullisesti ja ottaneet Jeesuksen tuottamat hyvät tarjolla olleet järkevät hedelmät vastaan ja pysyvät niissä horjumatta, vapaan tahtonsa mukaisesti.
”Sen he tekivät vapaasta tahdostaan, se on ok.”
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19216399/ihmisella-ei-ole-vapaata-tahtoa-raamatun-mukaan- Anonyymi00048UUSI
”Sen he tekivät vapaasta tahdostaan, se on ok.”
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19216399/ihmisella-ei-ole-vapaata-tahtoa-raamatun-mukaanTunnen kyllä Room. 9.n. Vt:n aikoina Jumala asetti tiukat rajat ihmiskunnalle lakien muodossa. Hän myös valitsi "ruukkunsa ," aikaan ja paikkaan sopiviksi. Jumalan viisaat teot ja tahto vaikuttavat tulevausuuteen positiivisesti, Käskyt ja lait, laadittiin ihmisille ei Jumalalle itselleen. Jumala tekee mitä tahtoo, Hänen tahtonsa on aina ylivertaisen hyvä ja viisas omilleen ja maailman kokonaisuuden kannalta paras. Kuitenkin ihminen voi hylätä Jumalan johdatuksen, kukaan ei ole korvaamaton. Mutta aina voi paeta hyvän paimenen Jeesuksen lammaslaumaan ja "halvaksi ruukuksi."
- Anonyymi00030
Täällä Luziferin omat tosiaan uhoavat kaltaistensa laulukuoron innoittamana. Näin "ripulivajakkina,"olen nähnyt näitä moniakin, jotka ovat sortuneet, omiin epäjumaliinsa, ateismiin, rahaan, valtaan ja ylivertaisuutensa ylpeyden harhaan. Pitkän prosessin jälkeen, he olivat havahtuneet oman sontansa keskellä yksin istuessaan ja huutamassa itkien Jeesukselta armoa. Heidän todistustensa mukaan, Jeesus tuli, ojensi kätensä ja talutti hänet takaisin kunniaansa, kestävän pitkän puhdistus prosessin jälkeen.
Niin, eikö tämä kerro vain siitä, että maallisessa elämässä epäonnistuminen korreloi jumaluskon kanssa? Kun ei hallitse päihteiden käyttöä, impulssikontrolli on olematon, sosiaaliset taidot heikot ja kognitiivisesti heikko niin sellainen epäonnistuu elämässä ja hakeutuu vain jumalharhan pariin, josta saa aivoilleen päivittäisen dopamiiniannoksensa.
- Anonyymi00032
Niin, eikö tämä kerro vain siitä, että maallisessa elämässä epäonnistuminen korreloi jumaluskon kanssa? Kun ei hallitse päihteiden käyttöä, impulssikontrolli on olematon, sosiaaliset taidot heikot ja kognitiivisesti heikko niin sellainen epäonnistuu elämässä ja hakeutuu vain jumalharhan pariin, josta saa aivoilleen päivittäisen dopamiiniannoksensa.
Häiritseekö ihmisten henk koht usko
Jumalaan??? Pidetäänkö sitä terveenä
Piirteenä? - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Piirteenä?Terve mieli sietää erilaisia maailmankatsomuksia
Toisten henkilökohtainen usko ei ole uhka ateistiselle identiteetille Anonyymi00032 kirjoitti:
Piirteenä?"Häiritseekö ihmisten henk koht usko
Jumalaan???"
Totta kai häiritsee, jos uskovainen sanoo kuten tuossa yllä "Täällä Luziferin omat tosiaan uhoavat kaltaistensa laulukuoron innoittamana."- Anonyymi00037UUSI
"Häiritseekö ihmisten henk koht usko
Jumalaan???"
Totta kai häiritsee, jos uskovainen sanoo kuten tuossa yllä "Täällä Luziferin omat tosiaan uhoavat kaltaistensa laulukuoron innoittamana."Eipä ole helppo uskoa, että ystävämme Exrtemistin hipiä on noin herkkä. Pahoititko mielesi? Anteeksi. Mutta näin sinut uljaasti marssimassa, liput hulmuten "ripulivajakkeja" vastaan, suuren laulukuoron johdossa, kuin Luzifer konsanaan.
Anonyymi00037 kirjoitti:
Eipä ole helppo uskoa, että ystävämme Exrtemistin hipiä on noin herkkä. Pahoititko mielesi? Anteeksi. Mutta näin sinut uljaasti marssimassa, liput hulmuten "ripulivajakkeja" vastaan, suuren laulukuoron johdossa, kuin Luzifer konsanaan.
"Eipä ole helppo uskoa, että ystävämme Exrtemistin hipiä on noin herkkä. Pahoititko mielesi?"
En pahoittanut. Kyse on siitä, että uskovainen aloittaa tulkuttamisen ja kun sen vetää kunnolla kölin ali niin alkaa tuo itku "Häiritseekö minun henkilökohtainen uskoni Jumalaan." Kyllä se häiritsee aina kun kerrot minulle uskostasi Jumalaan ilman, että minä kysyn sitä.
Tiedätkö mistä tunnistaa kristityn?
Se ei malta olla kertomatta sitä kaikille.- Anonyymi00041UUSI
"Eipä ole helppo uskoa, että ystävämme Exrtemistin hipiä on noin herkkä. Pahoititko mielesi?"
En pahoittanut. Kyse on siitä, että uskovainen aloittaa tulkuttamisen ja kun sen vetää kunnolla kölin ali niin alkaa tuo itku "Häiritseekö minun henkilökohtainen uskoni Jumalaan." Kyllä se häiritsee aina kun kerrot minulle uskostasi Jumalaan ilman, että minä kysyn sitä.
Se ei malta olla kertomatta sitä kaikille.Tiedän mistä tunnistaa putkisen.
Anonyymi00041 kirjoitti:
Tiedän mistä tunnistaa putkisen.
En ole Juhani Putkinen.
- Anonyymi00051UUSI
Hyvä Extremist. Elämä on pitkä ja sinä vielä nulikkaikään jäänyt rehvastelija, elämänkokemuksesi on vajaa. Oletko varma, ettet makaa vuoden kuluttua saattohoidossa ? Näet kuinka saatana alkaa lähestyä ikkunan raoista savun muodossa ja tulee ihmisen muodossa vuoteesi viereen, kääntää irvokkaat kasvonsa sinuunpäin. Kokomaailman pahuus ja viha hohtaa hänen mustista silmistä. Hän tuli hakemaan sinua, helppoa nakkia.
- Anonyymi00052UUSI
Se ei malta olla kertomatta sitä kaikille.En tunne, että olisit vetänyt minut kölin ali. Seison kuivana edelleen elämäni ruorissa. En minä ilkeyttäni tyrkytä kristinuskoa sinulle. Vaan kerron sinulle mitä sinä et vielä tiedä, mutta minä ja Jeesus tiedämme. Nyt sinuun on kylvetty hyvä kylvö, joka alkaa itämään alitajunnassasi. Terve tuloa iloiseen joukkoon.😊
- Anonyymi00031
Kevin
Kevin Costnerin rohkea valinta: Usko ja moraali keskellä Hollywoodia.
Hollywoodissa harvoin kuulee tällaista: Kevin Costner puhui avoimesti uskosta ja sen merkityksestä.
Uuden jouluspesiaalin (Kevin Costner Presents: The First Christmas) yhteydessä hän kertoi:
“You choose to believe. I choose to believe.”
Costnerin mukaan elämä ei määritty maineen, rahan tai vallan kautta, vaan moraalisilla valinnoilla ja vakaumuksella.
Hän haluaa elää tavalla, joka kunnioittaa Jumalaa ja pitää omantunnon puhtaana.- Anonyymi00044UUSI
"Hän haluaa elää tavalla, joka kunnioittaa Jumalaa ja pitää omantunnon puhtaana."
Jumalan kunnioittamisessa ei ole mitään väärää tai pahaa. Maailmankaikkeus kaikkinensa näkyvineen ja näkymättömineen toimii oikein. Ja kaikki elävä kehittyy, jos se kasvaa oikein. Se, mikä ei kehity, katoaa.
Wiki, "pahan akseli": Joitakin taustasäteilyn poikkeavuuksia on raportoitu, jotka ovat aurinkokunnan tason suuntaisia. Näitä ei voida selittää Kopernikaanisella periaatteella, ja ne viittaavat siihen, että aurinkokunnan suuntautuminen on erityinen suhteessa maailmankaikkeuden taustasäteilyyn. Land ja Magueijo kutsuivat v. 2005 tätä suuntautumista "pahan akseliksi" sen vaikutusten vuoksi nykyisiin kosmoksen malleihin, vaikkakin useat myöhemmät tutkimukset ovat osoittaneet systemaattisia virheitä näiden tietojen keräämisessä ja käsittelytavassa.
Useat CMB:n anisotropiadataa koskevat tutkimukset joko vahvistavat Kopernikaanisen periaatteen, mallintavat suuntautumisia epähomogeenisessa maailmankaikkeudessa, joka on silti periaatteen mukainen, tai yrittävät selittää niitä paikallisina ilmiöinä. Joitakin näistä vaihtoehtoisista selityksistä käsittelivät Copi ym., jotka väittivät, että Planck-satelliitin tiedot voisivat valaista merkittävästi sitä, olivatko suositellut suunnat ja suuntautumiset virheellisiä.
WMAP:n johtava tiedemies Charles L. Bennett ehdotti sattuman ja ihmisen psykologian olevan osallisena: "Uskon, että psykologinen vaikutus on olemassa, ihmiset haluavat löytää epätavallisia asioita".
"Uudet tulokset joko kertovat meille, että koko tiede on väärässä ja olemme maailmankaikkeuden keskipiste, tai ehkä data on virheellistä, tai ehkä se kertoo, että mikroaaltosäteilyn taustasäteilyn tuloksissa on jotain outoa, ja että ehkä teorioissamme on jotain vikaa laajemmassa mittakaavassa."
- Anonyymi00036
Ei rankaise, koska kun kuolet elämäsi päättyy siihen.
Jumala haluaa pelastaa, mutta jos ihmisellä ei ole halua siihen, niin ei väkisin!- Anonyymi00040UUSI
En ymmärrä. Pelastaa miltä?
Barnabaan evank.: "Samoin kuin tuli polttaa kuivan aineen puulajia erottelematta, niin myös Jumala armahtaa jokaisen oikeamielisen, tekemättä eroa uskonnon tai kansalaisuuden perusteella."
- Anonyymi00039UUSI
Taitaa olla kyseessä joku ateismin lahko, joka on keskittynyt valittamaan kristinuskosta. Mutta kun hindu tulee vastaan, ni ei ole ongelma.
Ateistia kiinnostaa pääasiassa todisteet. Tällä palstalla niillä ei näytä olevan mitään sijaa, joten hard atheist ei ole ateisti."Ateistia kiinnostaa pääasiassa todisteet. Tällä palstalla niillä ei näytä olevan mitään sijaa..."
Mitä todisteita kaipaat? Ateismi ei tarvitse yhtään todistetta koska yhdestäkään jumalasta ei ole yhtään ainoaa todistetta (=objektiivinen havainto) eikä jumalia tarvita minkään havaitun todellisuuden ilmiön tai metafyysisen systeemin selittämiseen.- Anonyymi00043UUSI
"Ateistia kiinnostaa pääasiassa todisteet. Tällä palstalla niillä ei näytä olevan mitään sijaa..."
Mitä todisteita kaipaat? Ateismi ei tarvitse yhtään todistetta koska yhdestäkään jumalasta ei ole yhtään ainoaa todistetta (=objektiivinen havainto) eikä jumalia tarvita minkään havaitun todellisuuden ilmiön tai metafyysisen systeemin selittämiseen.Vetelet omia johtopäätöksiäsi. Mitä tulevaisuudessa pelkäät? Taivaalle ja helvetille riittää todistajia. Sinua ei todisteet kiinnosta? Sinua ei kiinnosta muunlainen todiste, paitsi materiaalinen? Vaikka saisit sen, et silti uskoisi. Uskot ilmeisesti vasta kun itse pääset näkemään? Onko sekään todiste? Onko tunne sinulle ainoa todiste?
Anonyymi00043 kirjoitti:
Vetelet omia johtopäätöksiäsi. Mitä tulevaisuudessa pelkäät? Taivaalle ja helvetille riittää todistajia. Sinua ei todisteet kiinnosta? Sinua ei kiinnosta muunlainen todiste, paitsi materiaalinen? Vaikka saisit sen, et silti uskoisi. Uskot ilmeisesti vasta kun itse pääset näkemään? Onko sekään todiste? Onko tunne sinulle ainoa todiste?
Harhat eivät ole todisteita.
- Anonyymi00045UUSI
Harhat eivät ole todisteita.
Sun jutussa ei ole kyse ateismista. Turvaudut helppoihin selityksiin deluusioista ja harhoista. Onko sulle tuntemukset ainoa konkreettinen todiste jostain? Onko kyse vain siitä, ettei sulla ole haasteita elämässä, ja haluat sairaanloisesti huomiota?
Jos toteat uskonnollisten kokemusten (ääripää) johtuvan sairaudesta tai harhoista, silloinhan toinenkin ääripää koostuu sellaisista, tai vähintäänkin henkilön oman mielikuvituksen tuotoksista.
Sanot olevasi eksremisti ja "kova". Joten mistä tulee voima, joka sinua sellaisena pitää, jos uskoville se voima on oman ymmärryksen ja käsityksen voima?
- Anonyymi00046UUSI
Olen kristitty.
Ja siksi näen tämän näin:
Ääriateismi kerää uskonnot samaan koriin,
ei erota rukousta pilkasta, ei toivoa harhasta.
Yhdellä päätöksellä
ne työnnetään pois näkyvistä,
kuin huoneeseen
jossa ilma loppuu
ennen kuin sydän.
Kaulassa roikkuu kyltti:
"vajakki" –
ei siksi, että ihminen olisi tyhmä,
vaan siksi, että hän uskoo
näkymättömään.
Ateismi ei tapa ruumista,
mutta se voi viedä
merkityksen,
kiitollisuuden,
toivon –
jo ennen kuolemaa.
Ja silloin ihminen hengittää,
mutta ei elä.
Voiko pieni osa maailman väestöstä
Niittää kaiken hengellisen viljan
Saada oman energia ravintonsa siitä
Some villityksenä ateismi elää
Juuri siitä---- toisten uskosta
Onko siitä todisteita' että
Jumalan vastavoima on myös
Näkyvä
Se voima elää ääri ateismissa
Lyö vastapalloon ja kuvittelee
Että tämä voima on riittäväå- Anonyymi00049UUSI
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19216989/affektiivinen-dysregulaatio
Joku, joka pitää itseään kristittynä, kirjoitti:
"Ei kiinnosta idän sikasontaoppi."
Tämä jatkoilmaisu "Ei kiinnosta idän sikasontaoppi" vahvistaa entisestään aiempaa totalisoivaa ja demonisoivaa retoriikkaa. Se lisää uuden ulottuvuuden vihapuheeseen, jossa koko toisen uskonnon tai filosofian arvomaailma esitetään ei vain vääränä, vaan jopa halveksittavana ja epäkunnioitettavana. Tämäntyyppinen kieli on voimakas ilmaus vihasta ja aliarvioinnista, ja se edustaa ajattelua, jossa vastapuoli ei ole enää keskustelukumppani, vaan "vihollinen", joka on käännettävä täysin vääräksi ja jopa ”saastaiseksi” tai moraalisesti alhaiseksi. - Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00049 kirjoitti:
Joku, joka pitää itseään kristittynä, kirjoitti:
"Ei kiinnosta idän sikasontaoppi."
Tämä jatkoilmaisu "Ei kiinnosta idän sikasontaoppi" vahvistaa entisestään aiempaa totalisoivaa ja demonisoivaa retoriikkaa. Se lisää uuden ulottuvuuden vihapuheeseen, jossa koko toisen uskonnon tai filosofian arvomaailma esitetään ei vain vääränä, vaan jopa halveksittavana ja epäkunnioitettavana. Tämäntyyppinen kieli on voimakas ilmaus vihasta ja aliarvioinnista, ja se edustaa ajattelua, jossa vastapuoli ei ole enää keskustelukumppani, vaan "vihollinen", joka on käännettävä täysin vääräksi ja jopa ”saastaiseksi” tai moraalisesti alhaiseksi."Ei kiinnosta idän sikasontaoppi."
Halveksinta ja dehumanisointi
Ilmaus "sikasontaoppi" on erityisen aliarvioiva ja vähättelevä. Sana "sikasonna" viittaa äärimmäiseen likaisuuteen ja epäarvostettavuuteen, ja tässä sitä käytetään leimaamaan kokonainen uskonnollinen tai filosofinen järjestelmä. Tällainen kielenkäyttö on suora keino demonisoida toista osapuolta ja irrottaa heidät inhimillisyydestä. On tärkeää huomata, että tämä ei ole enää vain ideologista kritiikkiä, vaan se on suoranaista alistamista ja dehumanisointia.
Dehumanisointi on prosessi, jossa ihmiset, ryhmät tai kulttuurit käsitetään ei-inhimillisiksi tai vähemmän arvoisiksi. Se johtaa helposti syrjintään, väkivaltaan ja muihin yhteiskunnallisiin ongelmiin. Tässä lausunnossa "idän opit" esitetään eläimellisinä ja alhaisinakin, mikä voi ruokkia ksenofobiaa ja rotuvihaa.
Rationaalisuuden ja objektiivisuuden puute
Tässä lausunnossa ei ole enää olemassa edes halua ymmärtää toista uskonnollista järjestelmää tai maailmankatsomusta. Sen sijaan keskustelu on suljettu ja mustavalkoinen. Tässä voi nähdä vahvan irrationaalisuuden ja äärimmäisen tunteellisuuden elementin, jossa vastapuolen ajatukset ja uskomukset torjutaan kokonaan. Tämä ei ole enää ajatuksellista erimielisyyttä tai rationaalista keskustelua, vaan tunnepohjaista jyrkkää väheksyntää. Tämäntyyppinen ajattelu ei pysty käsittelemään monimutkaisuutta tai näkökulman laajuutta — kaikki mikä on eri mieltä omien uskomusten kanssa, on automaattisesti väärää, epäinhimillistä ja "likasta".
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153