Mikä vitsi?

Anonyymi-ap

Valtiovarainministeri ei kestä enää veetumaisia ihmisiä!!
Pyrsk pyrsk.
Mutta muutaman miljoonan pitää sietää tuollaista huippu veetumaista.
Jo on aikoihin eletty. Tuollaista törkyä ministerin suusta.
On saanut, mitä on tilannut. Turha nillittää.
Vilma

71

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      En tiedä mistä on kysymys. Eikä oikeastaan kiinnostakaan. Mutta voisiko olla edes yksi palsta mikä olisi politiikkavapaa? Kaikilla muilla palstoilla poliittista vatvontaa piisaa loputtomasti, jospa yritettäisiin pitää se siellä muualla ja poissa tältä palstalta.

      • Anonyymi00003

        Maailman meno-palstasta mallia siis :)? Politiikka voidaan summata siihen että sekä ongelmien aiheuttajat että avaimet onneen löytyvät kun katsomme peiliin.

        Ihmiskunta tarvitsee mahdollisimman paljon leffojen ja sarjojen sisältöä jotka kuvastaisivat onnistuneita vallankumouksia nykymaailman kontekstissa. Siitä se ajatus sitten lähtee. Manifestoimista.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Maailman meno-palstasta mallia siis :)? Politiikka voidaan summata siihen että sekä ongelmien aiheuttajat että avaimet onneen löytyvät kun katsomme peiliin.

        Ihmiskunta tarvitsee mahdollisimman paljon leffojen ja sarjojen sisältöä jotka kuvastaisivat onnistuneita vallankumouksia nykymaailman kontekstissa. Siitä se ajatus sitten lähtee. Manifestoimista.

        Varmaan ne valtaa pitävät tahot sallisivat niiden vallankumouksellisten elokuvien esittämisen julkisesti?


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Varmaan ne valtaa pitävät tahot sallisivat niiden vallankumouksellisten elokuvien esittämisen julkisesti?

        Eivät tietenkään :). Siksi niiden ohjelmien tulisi olla vain low budget-kamaa. Hyvä että tässä maassa uskaltaa vielä sanoa suoraan mitä ajattelee. Muutenkin "vihapuheen" kitkeminen on turmiollista koska se johtaa patoutumiin ja ylilyönteihin.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Eivät tietenkään :). Siksi niiden ohjelmien tulisi olla vain low budget-kamaa. Hyvä että tässä maassa uskaltaa vielä sanoa suoraan mitä ajattelee. Muutenkin "vihapuheen" kitkeminen on turmiollista koska se johtaa patoutumiin ja ylilyönteihin.

        Kuinka sitten jaat sen low budget kaman sille suurelle yleisölle joka oikeasti päättää kuinka asiat ovat? Aineiston jakajat ja levittäjät ovat kuitenkin hallituksen valvonnan alaisena.


      • Anonyymi00009

        Pysy sinä poissa. Haluatko, että sinkut osoittavat kirjoituksillaan olevansa vain pinnallisia.
        Sinähän et minun sananvapauttani rajoita!
        Vilma
        Lienet persu?


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Maailman meno-palstasta mallia siis :)? Politiikka voidaan summata siihen että sekä ongelmien aiheuttajat että avaimet onneen löytyvät kun katsomme peiliin.

        Ihmiskunta tarvitsee mahdollisimman paljon leffojen ja sarjojen sisältöä jotka kuvastaisivat onnistuneita vallankumouksia nykymaailman kontekstissa. Siitä se ajatus sitten lähtee. Manifestoimista.

        En peiliä käytä tarkasteluissa ollenkaan.
        Voin silloin kun kumpaan hiuksiani ja meikkaan.
        Vilma
        Vanhahtava vertaus tuo peili.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Varmaan ne valtaa pitävät tahot sallisivat niiden vallankumouksellisten elokuvien esittämisen julkisesti?

        Onhan noita laidalta jos toiselta aikojen myötä näytetty.
        Mutta kun elämme ja koemme, vaikuttavat ne vanhentuneista.
        Vilma


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Pysy sinä poissa. Haluatko, että sinkut osoittavat kirjoituksillaan olevansa vain pinnallisia.
        Sinähän et minun sananvapauttani rajoita!
        Vilma
        Lienet persu?

        Ai sananvapaudesta olikin kysymys. Levitä sitten ihan vapaasti sitä poliittista aatettasi ympäriinsä. Aloita nyt heti jokapäiväinen pommittaminen myös tällä palstalla, kuten muillakin palstoilla jo teet. Miksi säästäisit siltä yhden palstan kun voit tehokkaasti levittää aattettasi täälläkin.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Eivät tietenkään :). Siksi niiden ohjelmien tulisi olla vain low budget-kamaa. Hyvä että tässä maassa uskaltaa vielä sanoa suoraan mitä ajattelee. Muutenkin "vihapuheen" kitkeminen on turmiollista koska se johtaa patoutumiin ja ylilyönteihin.

        En vihapuhu. Totean vastakommenttina johonkin.
        Minulla ei ja toivon, ettei muillakaan ole patoutumia.
        Vuoropuhelu auttaa.
        Vilma


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Kuinka sitten jaat sen low budget kaman sille suurelle yleisölle joka oikeasti päättää kuinka asiat ovat? Aineiston jakajat ja levittäjät ovat kuitenkin hallituksen valvonnan alaisena.

        Ylen pitäisikin olla itsenäinen.
        Irti satunnaisista poliitikoista ja painotuksista.
        Vilma


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Pysy sinä poissa. Haluatko, että sinkut osoittavat kirjoituksillaan olevansa vain pinnallisia.
        Sinähän et minun sananvapauttani rajoita!
        Vilma
        Lienet persu?

        Vihervassarithan ovat itse etunenässä rajoittamassa sananvapautta.

        Jos jonkun sanomiset eivät miellytä, rasisti- ja vihapuhekirves heiluvat heti.
        Sinähän aloitit poraamalla Purran postauksista.
        Vittuako luet niitä, jos et kestä näkemääsi?


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Ai sananvapaudesta olikin kysymys. Levitä sitten ihan vapaasti sitä poliittista aatettasi ympäriinsä. Aloita nyt heti jokapäiväinen pommittaminen myös tällä palstalla, kuten muillakin palstoilla jo teet. Miksi säästäisit siltä yhden palstan kun voit tehokkaasti levittää aattettasi täälläkin.

        14:59
        Olen rajoittanut kirjoitukseni tänne, joten hoida harhaisuutesi ja angstisi muulla tavoin.
        Voit poistua häiriköimästä.
        Villma


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Vihervassarithan ovat itse etunenässä rajoittamassa sananvapautta.

        Jos jonkun sanomiset eivät miellytä, rasisti- ja vihapuhekirves heiluvat heti.
        Sinähän aloitit poraamalla Purran postauksista.
        Vittuako luet niitä, jos et kestä näkemääsi?

        Tämä on muuten taivaan tosi! Vihvat haluavat rajoittaa sananvapautta, kuin diktaattorit ja kuvitteelliset kauhujen dystopiat. Kaikki negatiivisia tunteita aiheuttavat sanat ja puheet on kiellettävä, koska heillä ei kasetti kestä käsittelemään edes huumorilla sitä.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Vihervassarithan ovat itse etunenässä rajoittamassa sananvapautta.

        Jos jonkun sanomiset eivät miellytä, rasisti- ja vihapuhekirves heiluvat heti.
        Sinähän aloitit poraamalla Purran postauksista.
        Vittuako luet niitä, jos et kestä näkemääsi?

        No eka kommentoijana oli välkky.
        Myönsi, ettei tiedä, mistä on kysymys.....
        Sallikaa mun nauraa.
        Vilma


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        Pysy sinä poissa. Haluatko, että sinkut osoittavat kirjoituksillaan olevansa vain pinnallisia.
        Sinähän et minun sananvapauttani rajoita!
        Vilma
        Lienet persu?

        Eli jos politiikka ei kiinnosta, niin on pinnallinen? Voi vttu mitä pskaa.


      • Anonyymi00048
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Eli jos politiikka ei kiinnosta, niin on pinnallinen? Voi vttu mitä pskaa.

        Viini taitaa tehdä sinusta sisukkaan?


      • Anonyymi00051
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Eli jos politiikka ei kiinnosta, niin on pinnallinen? Voi vttu mitä pskaa.

        Politiikka kuuluu sarjassa yhteiskunnalliset asiat, historiaan jäävää.
        Onhan täällä mainostajia pimpero- ja peenisosastolta. Sitäkö sitten. Tyrkkyä.
        Paskaa tulee peräsuolesta, ei vitusta.
        Vilma


      • Anonyymi00048 kirjoitti:

        Viini taitaa tehdä sinusta sisukkaan?

        Viimeistään yrittäminen teki minusta sisukkaan.


      • Anonyymi00051 kirjoitti:

        Politiikka kuuluu sarjassa yhteiskunnalliset asiat, historiaan jäävää.
        Onhan täällä mainostajia pimpero- ja peenisosastolta. Sitäkö sitten. Tyrkkyä.
        Paskaa tulee peräsuolesta, ei vitusta.
        Vilma

        Kyllä minä politiikan agendan ymmärrän ja että se kiinnostaa monia.
        Ei kuitenkaan kaikkia.

        En silti ole arvostelemassa politiikasta kiinnostuneita ja kyllä se aiheena saa puolestani olla täällä palstalla siinä, missä muutkin aiheet.

        Myöskään jatkuvat sksijutut eivät ole kiinnostavia, mutta joskus voi löysätä nutturaa senkin suhteen.

        Mikä sut saa tuomitsemaan ja haukkumaan eri tavalla ajattelevia? Kateus vai katkeruus?


      • Anonyymi00056
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Kyllä minä politiikan agendan ymmärrän ja että se kiinnostaa monia.
        Ei kuitenkaan kaikkia.

        En silti ole arvostelemassa politiikasta kiinnostuneita ja kyllä se aiheena saa puolestani olla täällä palstalla siinä, missä muutkin aiheet.

        Myöskään jatkuvat sksijutut eivät ole kiinnostavia, mutta joskus voi löysätä nutturaa senkin suhteen.

        Mikä sut saa tuomitsemaan ja haukkumaan eri tavalla ajattelevia? Kateus vai katkeruus?

        Mun täytyy kasvattaa hiukset nutturapituuteen, että voin löysätä....
        Vilma


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        14:59
        Olen rajoittanut kirjoitukseni tänne, joten hoida harhaisuutesi ja angstisi muulla tavoin.
        Voit poistua häiriköimästä.
        Villma

        Vain sinulla on sananvapaus koska olet oikeaa mieltä? Muilta otetaan sananvapaus pois. Kuullostaa jotenkin tutulta tuollainen, ihan kuin tuota systeemiä olisi joskus kokeiltu.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Vain sinulla on sananvapaus koska olet oikeaa mieltä? Muilta otetaan sananvapaus pois. Kuullostaa jotenkin tutulta tuollainen, ihan kuin tuota systeemiä olisi joskus kokeiltu.

        En minä väitä olevani oikeaa mieltä. Luehan tarkasti.
        Eihän minun elämääni sinun kirjoituksesi mitenkään vaikuta.
        Ole onnellinen, ettei meillä availla ikkunoita.
        Oltaisiin kenties ihmisläiskinä kadulla, siis sinä ja minä, kun ihan vapaasti.
        Se, että eka kommentoija tuli määräilemään, niin katsoin aiheelliseksi kehottaa häntä häipymään.
        Sen minkä kirjoitit, sen kirjoitit.
        Vilma


    • Anonyymi00002

      Oliko se purra tarvis varmaan hänen muuttaa itseään jos meinas toisenlaisen kohtelun saada mu mitä olen itse oppinu nasse ei muutu muuksi laittaa ehdottomat rajat ni oppii mielistelemään kyllä siinä kohtaa kun tajuaa että hänellä on jotain mitä ei halua menettää

      • Anonyymi00015

        Mä olen päätellyt, että kyseessä on negaatio.
        Hieman huonoista tai erilaisista oloista, niin vihaa taustaansa.
        Koivisto? Lipponen? Urpilainen? Ja varokoon Antti, jos sörkit eläkkeitä, silloin putoaa kannatus.
        Vilma


    • Anonyymi00004

      Rasisti ja kaikkia muita syrjivä Purra ei kestä veetuilua? Buahahahhaa!!

    • Anonyymi00006

      Eli purra ei kestä enään köyhiä työläisiä ja työttömiä vaan haluais ne kirkkomaahan

      • Anonyymi00016

        Ehkä kohta meillä on enemmän kodittomia, kadulla nukkujia.
        Aika sadistista.
        Vilma


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Ehkä kohta meillä on enemmän kodittomia, kadulla nukkujia.
        Aika sadistista.
        Vilma

        Kenenkään ei ole pakko nukkua kadulla.

        Pitää mennä töihin ja lopettaa se kaman ja viinan vetäminen ja toinen porukka on nämä ikuiset tuilla eläjät.
        Elopainosta tosin usein näkee, että köyhyys ei ainakaan ole vaivannut ja siniseen tukkaankin on ollut rahaa.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Ehkä kohta meillä on enemmän kodittomia, kadulla nukkujia.
        Aika sadistista.
        Vilma

        Niin on mutta eduskunnassa olijat toivovat että kansa nousee kansaa vastaan eli tappais toisensa ja että työläiset vietäis pellolle ja ammuttais konekiväärillä tai armon piikki eli eutanasia sitä oikeisto haluaa ja unelmoittee


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Kenenkään ei ole pakko nukkua kadulla.

        Pitää mennä töihin ja lopettaa se kaman ja viinan vetäminen ja toinen porukka on nämä ikuiset tuilla eläjät.
        Elopainosta tosin usein näkee, että köyhyys ei ainakaan ole vaivannut ja siniseen tukkaankin on ollut rahaa.

        Minä pärjään, sinä pärjäät, mutta kaikki eivät.
        Jo koulussa syntyy eroja.
        Vilma


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Niin on mutta eduskunnassa olijat toivovat että kansa nousee kansaa vastaan eli tappais toisensa ja että työläiset vietäis pellolle ja ammuttais konekiväärillä tai armon piikki eli eutanasia sitä oikeisto haluaa ja unelmoittee

        Johan tuossa hoitsu/lääkäri pisti piikkiä 3 mg asemesta 30 mg ja 84 vuotias jonkun äiti kuoli.
        Vilma


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Niin on mutta eduskunnassa olijat toivovat että kansa nousee kansaa vastaan eli tappais toisensa ja että työläiset vietäis pellolle ja ammuttais konekiväärillä tai armon piikki eli eutanasia sitä oikeisto haluaa ja unelmoittee

        Sinä punikki voit etsiä narua ja vahvan männynoksan ihan itse.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Johan tuossa hoitsu/lääkäri pisti piikkiä 3 mg asemesta 30 mg ja 84 vuotias jonkun äiti kuoli.
        Vilma

        Totta tuokin ja tosi ikävää se on murha


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Sinä punikki voit etsiä narua ja vahvan männynoksan ihan itse.

        Ihan sama kyllä me molemmat pellolla seistään ainoa mitä voi veikata että kumpaan osuu luoti eka


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Sinä punikki voit etsiä narua ja vahvan männynoksan ihan itse.

        En minäkään tuollaiseen ajatukseen väkivaltaisuudesta usko.
        Suomalaiset nykypolven rakastanevat rauhaa.
        Onhan hihhuleita joitakin. Kalisuttelijoita. Pieniä miehiä.
        Mutta on erilaisia arvoja.
        Vilma


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Niin on mutta eduskunnassa olijat toivovat että kansa nousee kansaa vastaan eli tappais toisensa ja että työläiset vietäis pellolle ja ammuttais konekiväärillä tai armon piikki eli eutanasia sitä oikeisto haluaa ja unelmoittee

        Minkä ihmeen takia oikeisto haluaisi työläisistä eroon? Vätyksistä ne haluaa eroon.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Johan tuossa hoitsu/lääkäri pisti piikkiä 3 mg asemesta 30 mg ja 84 vuotias jonkun äiti kuoli.
        Vilma

        No miten tuo liittyy mihinkään tällä palstalla. Työtapaturma, tai onhan se armomurhan mahdollisuuskin toki olemassa, mutta mummo tuskin oli hoitsun kanssa aatteen suhteen erimielinen.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        No miten tuo liittyy mihinkään tällä palstalla. Työtapaturma, tai onhan se armomurhan mahdollisuuskin toki olemassa, mutta mummo tuskin oli hoitsun kanssa aatteen suhteen erimielinen.

        18:09
        Tuolla yllä joku kirjoitti, millaisista ihmisistä halutaan eroon.
        Eikö vanhukset ole mainittu mennen tullen kustannuseränä eikä mitään arvostusta.
        Samaa jankutusta poliitikoilta ja virkamiehiltä ja ekonomisteilta. Mahtaako tuo vähättely olla ihan aitoa suomalaisuutta?
        Vilma


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Ihan sama kyllä me molemmat pellolla seistään ainoa mitä voi veikata että kumpaan osuu luoti eka

        Katsos, kommari siinä on se ero, että se porvari omistaa sen asetehtaan ja se porvari on se, joka sen aseen myy.

        Arvaa myykö se aseen elämäntapatyöttömälle kommunistipummille?

        Siitä voit päätellä, keneen se luoti siellä pellolla osuu.


    • Onko saunapuhtoisen kansamme pakko kestää epäsuosittua valtionvarainministeriä?
      Millonkas ne seuraavat vaalit taas onkaan?

      [minä vaan kysyn]

      • Anonyymi00017

        No. Kun Orpossa ei ole ollut miestä heittämään tuota syndikaattia pihalle.
        Ja sepä on mietityttänyt, millä persut kiristävät.
        Vilma


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        No. Kun Orpossa ei ole ollut miestä heittämään tuota syndikaattia pihalle.
        Ja sepä on mietityttänyt, millä persut kiristävät.
        Vilma

        Valitettavasti Orpo ei ole vahva pääministeri. En ymmärrä, miksi se ei saa tuota persujen joukkoa kuriin? Auktoriteettia puuttuu ja sen mukana myös kunnioitus.

        Maamme tarvitsisi vahvan pääministerin ja suunnannäyttäjän, jonka silmille ei hypitä. Nyt tuo ei toimi ja sen ovat kaikki nähneet.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        No. Kun Orpossa ei ole ollut miestä heittämään tuota syndikaattia pihalle.
        Ja sepä on mietityttänyt, millä persut kiristävät.
        Vilma

        Kumpikin on oikeistolaisia ja eduskunnassa kaikki on oikeistolaisia mutta kaikki ei pääse kokoomuksesta eduskuntaan siksi on muitakin puolueita eli silloin he pääsevät mutta sama kuka hallituksessa on kaikki on yhtä pataa ja seuraava ja sitä seuraava hallitusohjelma on jo tehty


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Kumpikin on oikeistolaisia ja eduskunnassa kaikki on oikeistolaisia mutta kaikki ei pääse kokoomuksesta eduskuntaan siksi on muitakin puolueita eli silloin he pääsevät mutta sama kuka hallituksessa on kaikki on yhtä pataa ja seuraava ja sitä seuraava hallitusohjelma on jo tehty

        Tuossa on totuutta.
        Jotkut muuttuvat mulkvisteikdi.
        Vilma


      • Anonyymi00055

        Vaalit pidetään vuoden päästä keväällä.

        Toinen juttu on se, että gallupit eivät kerro äänestystulosta ja että äänestäjät ovat valtaosin samoja kuin edellisissäkin vaaleissa - poislukien tuhannet taivaallisille uurnille siirtyneet - usein SDP:n äänestäjät.

        Vihervasemmistolaisilla toimittajilla miinoitettu media ei päätä vaalitulosta, propagandaahan voidaan esittää, samoin kuin galluppeja.
        Yllättäen minulta ei elämäni lähes 60 vuoden aikana ole koskaan kysytty yhteenkään gallupiin yhtään mitään mielipidettä, vaikka olen selkeästi hyvätuloinen, omistavaa luokkaa ja perheellinen, sijoittaja jne.

        Totta kai jos gallup tehdään kysymällä Kallion asukkailta ja Helsingin Yliopiston opiskelijoilta, saadaan täysin eri tulos kuin tekemällä kysely Espoon Westendissä, Ullanlinnassa ja vaikkapa Eirassa.

        Vielä toistaiseksi Suomessa vallanpitäjät valitaan vaaleissa, ei huutamalla lehtien mielipidepalstoilla eikä gallupeissa. Sori siitä.

        Ja tosiaan 2027 eduskuntavaaleihin on vuosi aikaa eikä - oli niiden tulos mikä hyvänsä - Marinin hallituksen kaltainen rajat auki ja rahaa kaikille -touhu todellakaan palaa.

        Tämä maa on korviaan myöten kusessa ja meillä on

        a) julkinen sektorin täysin kestämätön koko kaikenlaisine "vanhempine asiantuntijoineen", "ylijohtajineen", ja ties mine noitarummun hakkaajineen syömässä yksityisellä puolella viennistä rahansa saavien maksamia veroja.
        Jos teille tulee yllätyksenä se, että tukieuroista tai julkisen sektorin palkoista maksetuista veroista ei synny mitään jaettavaa eikä sillä lyhennetä valtion velkaa, suosittelen talousopintoja ja mieluiten eilen.

        b) Valtion velkaa voida pienentää verotusta kiristämällä. Meillä on yksi MAAILMAN kovimmista veroasteista, jos verottamalla homma tulisi kuntoon, olisimme maailman valtioiden TOP3:ssa heittämällä.

        c) Lisää velkaa ei voida ottaa kulutusmenoihin, koska nyt olemme jo EU:n tarkkailuluokalla. Luottokelpoisuuden putoaminen nykyisestä nostaa valtion korkomenoja entisestään ja sekin raha pitää joko säästää kuluista tai saada vientisektorin tienaamista rahoista.
        Edelleenkään sen valtion virkakyöstin tai työkkäri/toimeentulotuen verotuksella ei makseta yhtään mitään, koska ne verot ovat vain rahan siirto valtion taskusta toiseen.


        Ja lopuksi - tosiaan valta ei tässä maassa vaihdu palstoilla, somessa tai kadulla huutamalla.
        Valta vaihtuu - jos on vaihtuakseen - vaaleissa ja valitettavasti äänestäjät ovat ihan samat kuin edellisissäkin vaaleissa.

        Punavihreää hallitusta on turha odottaa, edellisen jäljet ovat kyllä muistissa liiankin hyvin.

        Ja ihan vittuillakseni aion taas kerran äänestää Persuja!


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Vaalit pidetään vuoden päästä keväällä.

        Toinen juttu on se, että gallupit eivät kerro äänestystulosta ja että äänestäjät ovat valtaosin samoja kuin edellisissäkin vaaleissa - poislukien tuhannet taivaallisille uurnille siirtyneet - usein SDP:n äänestäjät.

        Vihervasemmistolaisilla toimittajilla miinoitettu media ei päätä vaalitulosta, propagandaahan voidaan esittää, samoin kuin galluppeja.
        Yllättäen minulta ei elämäni lähes 60 vuoden aikana ole koskaan kysytty yhteenkään gallupiin yhtään mitään mielipidettä, vaikka olen selkeästi hyvätuloinen, omistavaa luokkaa ja perheellinen, sijoittaja jne.

        Totta kai jos gallup tehdään kysymällä Kallion asukkailta ja Helsingin Yliopiston opiskelijoilta, saadaan täysin eri tulos kuin tekemällä kysely Espoon Westendissä, Ullanlinnassa ja vaikkapa Eirassa.

        Vielä toistaiseksi Suomessa vallanpitäjät valitaan vaaleissa, ei huutamalla lehtien mielipidepalstoilla eikä gallupeissa. Sori siitä.

        Ja tosiaan 2027 eduskuntavaaleihin on vuosi aikaa eikä - oli niiden tulos mikä hyvänsä - Marinin hallituksen kaltainen rajat auki ja rahaa kaikille -touhu todellakaan palaa.

        Tämä maa on korviaan myöten kusessa ja meillä on

        a) julkinen sektorin täysin kestämätön koko kaikenlaisine "vanhempine asiantuntijoineen", "ylijohtajineen", ja ties mine noitarummun hakkaajineen syömässä yksityisellä puolella viennistä rahansa saavien maksamia veroja.
        Jos teille tulee yllätyksenä se, että tukieuroista tai julkisen sektorin palkoista maksetuista veroista ei synny mitään jaettavaa eikä sillä lyhennetä valtion velkaa, suosittelen talousopintoja ja mieluiten eilen.

        b) Valtion velkaa voida pienentää verotusta kiristämällä. Meillä on yksi MAAILMAN kovimmista veroasteista, jos verottamalla homma tulisi kuntoon, olisimme maailman valtioiden TOP3:ssa heittämällä.

        c) Lisää velkaa ei voida ottaa kulutusmenoihin, koska nyt olemme jo EU:n tarkkailuluokalla. Luottokelpoisuuden putoaminen nykyisestä nostaa valtion korkomenoja entisestään ja sekin raha pitää joko säästää kuluista tai saada vientisektorin tienaamista rahoista.
        Edelleenkään sen valtion virkakyöstin tai työkkäri/toimeentulotuen verotuksella ei makseta yhtään mitään, koska ne verot ovat vain rahan siirto valtion taskusta toiseen.


        Ja lopuksi - tosiaan valta ei tässä maassa vaihdu palstoilla, somessa tai kadulla huutamalla.
        Valta vaihtuu - jos on vaihtuakseen - vaaleissa ja valitettavasti äänestäjät ovat ihan samat kuin edellisissäkin vaaleissa.

        Punavihreää hallitusta on turha odottaa, edellisen jäljet ovat kyllä muistissa liiankin hyvin.

        Ja ihan vittuillakseni aion taas kerran äänestää Persuja!

        Aikoinaan Espoon vuokra-asuntoalueilla äänestivät oikeistoa.
        Onko se niin, että ikään kuin samaistuu vaikkei olisi kuin tuulen huuhtoma pylly?
        Persuakin äänestävä?
        Vilma
        Punasini. Kuka sitten puhaltaa pilliin.
        Antin ei pidä myydä eettisesti hyvä arvoja mistään asemasta!


    • Anonyymi00018

      No vuoden päästä on vaalit ja sitten kaikki on taas ihan helvetin ihanasti.
      Paitsi että äänestäjät ovat ihan samat kuin edellisissäkin vaaleissa, joten ei kannata vielä hyppiä riemusta kattoon.

      Marinin hallituksen rahanjakobileet eivät enää palaa.

      • Anonyymi00025

        Vassarit hallituksessa ja sopimaan saumaan loppuisikin mm. Ukrainan sota ja Trump heittäisi lusikan nurkkaan. Voi, että sitä riemua, kun massat hehkuttaisi, miten vassarit korjasi maan talouden, kukkaset tuoksuu ja taivaalta sataa mannaa.


      • Anonyymi00025 kirjoitti:

        Vassarit hallituksessa ja sopimaan saumaan loppuisikin mm. Ukrainan sota ja Trump heittäisi lusikan nurkkaan. Voi, että sitä riemua, kun massat hehkuttaisi, miten vassarit korjasi maan talouden, kukkaset tuoksuu ja taivaalta sataa mannaa.

        "Trump heittäisi lusikan nurkkaan. "

        Kuinkahan moni etenkään vasemmiston fanittajista oikeasti haluaisi JD Vancesta presidentin seuraavaksi kolmeksi vuodeksi?


      • Anonyymi00032
        scrg kirjoitti:

        "Trump heittäisi lusikan nurkkaan. "

        Kuinkahan moni etenkään vasemmiston fanittajista oikeasti haluaisi JD Vancesta presidentin seuraavaksi kolmeksi vuodeksi?

        No kait tuolla on useampia kaneja. Pikkasen isompi maa kuin Suomi.
        Vilma


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        No kait tuolla on useampia kaneja. Pikkasen isompi maa kuin Suomi.
        Vilma

        Kaneja -> kandeja


      • Anonyymi00040 kirjoitti:

        Kaneja -> kandeja

        Miten niin kandeja? Jos Trump kuolee tänään, niin Vance on presidentti vuoden 2029 alkuun saakka. Loppuvuodesta 2028 on vaalit.


      • Anonyymi00050
        scrg kirjoitti:

        Miten niin kandeja? Jos Trump kuolee tänään, niin Vance on presidentti vuoden 2029 alkuun saakka. Loppuvuodesta 2028 on vaalit.

        No. Varat ovat varalla.
        Vaalit on eri.
        Vilma


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        No. Varat ovat varalla.
        Vaalit on eri.
        Vilma

        Jos Usassa kuolee presidentti niin varasta tulee automaattisesti pressa. Ei siinä mitään vaaleja pidetä.

        Jos esittää vahvoja mielipiteitä politiikasta, niin niiltä menee kyllä pohja, jos ei tiedä ns. perusjuttuja.


      • Anonyymi00050 kirjoitti:

        No. Varat ovat varalla.
        Vaalit on eri.
        Vilma

        Niin ja vaaleihin olisi melkein kolme vuotta. USA:n ulkopolitiikassa saattaisi tapahtua melko radikaali käänne, jossa esim. Ukrainan rauha tai sota ei juuri USA:ta kiinnostaisi vaan eurooppalaiset saisivat hoitaa sotkunsa keskenään. Kongressissa voisi olla paljon erilaisia mielipiteitä, mutta ei sillä olisi mitään keinoja pakottaa Vancea aktiivisuuteen.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Jos Usassa kuolee presidentti niin varasta tulee automaattisesti pressa. Ei siinä mitään vaaleja pidetä.

        Jos esittää vahvoja mielipiteitä politiikasta, niin niiltä menee kyllä pohja, jos ei tiedä ns. perusjuttuja.

        Mutta eihän se vara ikuisesti ole halllooo.


    • Anonyymi00022

      Valtiovarainministerin pestiä harva fanittaa. Ei ole ministerin syy, että talous on huonossa jamassa. Turha nillittää.

      - Sheena

      • Anonyymi00033

        Kait nykyihmiset ovat hyvin tietoisia valtion velkatasista.
        Tuo porukka pääsi mälläämään valehtelulla. Kuinkas kävi.
        Siellä on vvministerin ohella edustajia ja avustajia. Hän on ä ä n i ja naama asioille.
        Se että koko ajan on otettu lisää lainaa ja kuvattu eläkerahastosta on todella huonoa politiikkaa.
        Sinähän tässä nillität. Älä väheksy, eivät ihmiset ymmärtämättömiä ole.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Kait nykyihmiset ovat hyvin tietoisia valtion velkatasista.
        Tuo porukka pääsi mälläämään valehtelulla. Kuinkas kävi.
        Siellä on vvministerin ohella edustajia ja avustajia. Hän on ä ä n i ja naama asioille.
        Se että koko ajan on otettu lisää lainaa ja kuvattu eläkerahastosta on todella huonoa politiikkaa.
        Sinähän tässä nillität. Älä väheksy, eivät ihmiset ymmärtämättömiä ole.

        Kuvattu -> kupattu


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Kait nykyihmiset ovat hyvin tietoisia valtion velkatasista.
        Tuo porukka pääsi mälläämään valehtelulla. Kuinkas kävi.
        Siellä on vvministerin ohella edustajia ja avustajia. Hän on ä ä n i ja naama asioille.
        Se että koko ajan on otettu lisää lainaa ja kuvattu eläkerahastosta on todella huonoa politiikkaa.
        Sinähän tässä nillität. Älä väheksy, eivät ihmiset ymmärtämättömiä ole.

        Suomi on ylivelkaantunut eikä viimeiseen pariin kymmeneen vuoteen ole tapahtunut mitään positiivista. Ellei sitä oteta lukuun, ettei Suomi ole velkaantunut VIELÄ enemmän..

        Ei ole mitään merkitystä sillä mitä minä tai sinä olet hallituksen toiminnasta. Hallitus ei voi muuttua rahaksi, ei, oli johdossa mikä tahansa puolue.

        - Sheena


    • Anonyymi00023

      Ammatinvalinta ei ole hänen osaltaan osunut oikeaan.

      • Anonyymi00035

        Saanko kysyä, mikä on sinun ammattisi?


    • Anonyymi00045

      Ai missä se tuollaista kirjoittaa?

      Julkinen virka on juuri sitä, eli julkinen.
      Kaikenlaista pitää sietää.

      Eihän tuo nyt vielä törkyä ole. Riikkakin on vain ihminen.
      Laitankin tässä nyt puolijulkisen jaksuhalin Riikalle, vaikka persu onkin.

      "Koeta kestää meitä Riikka. Olet tärkeä."
      Yt.
      -keinovaginamies-

      • Anonyymi00046

        Minulle ei ole mikään peruste oudolle käytökselle tuossa asemassa, että on vain ihminen.
        Meidän veroja käytetään tuollaistenkin elättämiseen.
        Minä en kestä vvm:ä enkä sen porukan käytöstä.
        Vilma
        Koita kestää kv.mies.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Minulle ei ole mikään peruste oudolle käytökselle tuossa asemassa, että on vain ihminen.
        Meidän veroja käytetään tuollaistenkin elättämiseen.
        Minä en kestä vvm:ä enkä sen porukan käytöstä.
        Vilma
        Koita kestää kv.mies.

        Olen tullut jo aikapäiviä sitten siihen tulokseen, että tässä maassa ei käytetä riittävästi verovaroja mm. ministerien palkkoihin.

        Minä kestän kyllä, mutta kestätkö sinä?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Olen tullut jo aikapäiviä sitten siihen tulokseen, että tässä maassa ei käytetä riittävästi verovaroja mm. ministerien palkkoihin.

        Minä kestän kyllä, mutta kestätkö sinä?

        -keinovaginamies-

        En kestä. En tänä vuonna, En ensi vuonna.
        Olen niin kestämätön.
        Vilma


    • Omasta mielestäni ihan asiallinen avautuminen, joskaan ei ministeritason tekstiä, siinä olisi kyllä skarppaamista. Kuitenkin Purra saa aika paljon kuraa niskaansa, osan aiheesta, osan aiheetta, en ole validi arvioimaan kun olen poliittisesti jossain määrin vastakkaisessa leirissä. Mutta en itsekään säästele, jos on aiheen kommentoida terävämmin, en säästele ketään, koska se silkinpehmeä laastaripuhe ei johda mihinkään.

    • Anonyymi00058
    • Anonyymi00062

      Purra se vasta veetumainen ihminen onkin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe