mites ne kalapuikot paistettiin uunissa? siis missä asteessa ja kuinka kauan? ostin first price -kalapuikkoja (pakaste), kilon paketin. siinä ei sanota uunissa paistamisesta yhtään mitään. minulla ei vielä ole paistinpannua kun vasta muutin omaan kotiin ja muutenkin paistan mieluummin uunissa, kun ei tarvi rasvaa lisätä. paketissa lukee että mikroaaltouunissa lämmittämistä ei suositella. joskus olisin kuullut että kalapuikot voi paistaa samalla kun niiden kanssa syötävät ranskalaisetkin. ostin kilon pussin first price -ranskalaisia - niihin ihme ja kumma oli muistettu laittaa myös aika ja lämpötila uunissa paistamista varten. eli laitanko nämä kalapuikot ja ranskalaiset nyt samalle pellille ja törkkään uuniin?
naurakaa pois vaan ja vinoilkaa minkä ehditte, tämmösiä me 2000-luvun nuoret ollaan - ainakin minä oon...
kalapuikkoja
9
3776
Vastaukset
- Fisupuikko
Sanoisin että 200 astetta ja 20 minuuttia. En ole itse tuon merkkisiä kalapuikkoja syönyt. Itse tykkään laittaa kalapuikkojen päälle vähän suolaa tai muuta maustetta, kun ovat aika mauttomia. Ja jos haluat kalapuikot tasaisesti kypsentää, niin kannattaa kääntää ne paistamisen puolivälissä.
- LaasasenUuni
Käännetäänkö ne pituus- vai pystysuunnassa??
- Fisupuikko
Miksei niitä ranskanperunoita voisi laittaa samalle pellille, leivinpaperin päälle. Saattavat kyllä kypsyä vähän nopeammin kun ovat niin ohuita suikaleita. Kannattaa käännellä niitä ja ottaa aikaisemmin pois uunista jos näyttävät kovin ruskistuvan.
- tuna
käytät vaan maalaisjärkeä ja laitat ne uuniin 200 asteeseen ja otat n. 10 minuutin jälkeen yhdestä palasen ja maista onko ne kypsiä:) niin itse teen
- tuna
itse olen 12v.
- tyttönen
tuna kirjoitti:
itse olen 12v.
siis mitä!? minä olen 11 ja osaan tehdä ruokaa ja leipoa. ei kaikki nuoriso ole tyhmää väkeä! aika pönttöä haukkua jos ei tiedä mitä muissa perheissä tehdään.
- StadinPelle
Miten kaupunkilainen voi käyttää "Maalaisjärkeä" ?
Tunniksi uuniin 300 asteeseen, ilman ranskanperunoita !
- Mamis
Heippa!
On ihan pakko laittaa tänne ohje, jonka löysin muistaakseni Pirkko Arstilan keittokirjasta vuosia sitten. Ihan kädenkäänteessä tämä ei synny, mutta ei nyt kyllä mitään mahdottomiakaan vaadi. Ja parasta on, että tästä ovat kaikki tykänneet, vauvasta vaariin ja vaikka pohjana ovatkin ihan tavalliset kalapuikot, niin tätä voipi tarjota vaikka juhlalounaalla. Ohje tulee muistin sopukoista ja menee suurinpiirtein näin:
1) Ota laakea uunivuoka ja levittele siihen pari pakettia kalapuikkoja vieri viereen
2) Levitä kalapuikkojen pinnalle reilusti(!) ketsuppia
3) Paista 2-3 reilua sipulia (pieneksi pilputtuna) pannulla ja lisää sitten kalapuikko-ketsupin päälle
4) Tee (pussista saat helposti) hollantilaiskastike ja lisää siihen 1 keitetty kananmuna pilputtuna pieneksi. Kaada kastike vuokaan kalapuikko-sipulin päälle.
5) Lisää pinnalle vielä reilusti juustoraastetta ja laita koko komeus uuniin noin puoleksi tunniksi (vajaa 200 astetta), kunnes pinta on saanut kauniin värin.
Sitten vaan nauttimaan keitettyjen perunoiden ja raikkaan salaatin kanssa. - ite_kokkaan
ei mitään ketsuppi-pussikastike mössöä
http://www.soppa365.fi/resepti/25535/kotona-tehdyt-kalapuikot-2/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841