https://fi.sott.net/image/s34/690267/full/RBxW7DpgALRpfoiepsPuJE_970_80.jpg
Perin merkillistä?
Kummallinen käppyrä?
6
213
Vastaukset
- Anonyymi00001
<< Perin merkillistä? >>
Noo, en tiedä, miten merkillistä tuo on, mutta siis tuota kutsutaan Maunderin minimiksi - ja ilmeisesti silloin tosiaan Auringon aktiivisuus on ollut heikkoa kohtalaisen pitkän ajan.
Mielenkiintoista tuossa on vaikkapa se, että tuosta minimistä ajatellaan aiheutuneen pieni jääkausi, jolloin keskilämpötila oli 0,2-0,3 astetta alempi kuin normaali keskilämpötila 2000 vuoden aikana. Tuossa on mukana myös Auringon säteilyteho: minimissä se oli yhden watin verran pienempi (neliömetrin alalle laskettuna) kuin nykyinen keskimääräinen. Se siis on aiheuttanut tuon verran viilenemistä. Nykyisin sitten taas näiden ihmistoiminnasta johtuvien kasvihuonekaasujen lisääntyminen ilmakehässä aiheuttama säteilypakote on (muistaakseni) 2,7 W neliömetrille. Ei ole siis ihme, että tuo ilmaston lämpeneminen hätyyttelee jo 1,5 asteen rajaa verrattuna esiteolliseen aikaan.- Anonyymi00002
Tarkoitan sitä loppupään kuvaajan osaa - jotain tekemistä sillä osalla on ilmaston lämpenemiseen. Siitä vetää regressiosuoran ja kappas!
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tarkoitan sitä loppupään kuvaajan osaa - jotain tekemistä sillä osalla on ilmaston lämpenemiseen. Siitä vetää regressiosuoran ja kappas!
Kappas mitä? Voisitko kertoa tarkemmin, mitä tarkoitit?
Itse en näe mitään yhteyttä regression ja nykyisen nopean lämpenemisen kanssa. Noin nopeasti vaihtelevan ilmiön suhteen regressiosuoran vetämisessä yli 300 vuoden takaiseen anomaliaan, ei ole järkeä, jos sitä ajoit takaa. - Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tarkoitan sitä loppupään kuvaajan osaa - jotain tekemistä sillä osalla on ilmaston lämpenemiseen. Siitä vetää regressiosuoran ja kappas!
<< Tarkoitan sitä loppupään kuvaajan osaa - jotain tekemistä sillä osalla on ilmaston lämpenemiseen. Siitä vetää regressiosuoran ja kappas! >>
Mutta eihän tuo ole mitenkään lineaarisesti muuttunut. Silloinhan regressiosuoran vetäminen on suoraa valehtelua.
Ja tosiaan, vielä vähemmän tuossa on tapahtunut jotain erityistä muutosta viimeisten 200 vuoden kuluessa - siis sinä aikana kun Maapallon lämpötila on kohonnut.
Mutta mutta, eikö olekin mielenkiintoinen pointti, että tuossa aika selkeästi tulee esiin, että jo 1 watti neliömetrille tuottaa lämpötilaan muutoksen - saati se sitten kun ihmistoiminnan vuoksi tuo lämmitysteho on noussut useamman watin verran ?
Niinpä. - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kappas mitä? Voisitko kertoa tarkemmin, mitä tarkoitit?
Itse en näe mitään yhteyttä regression ja nykyisen nopean lämpenemisen kanssa. Noin nopeasti vaihtelevan ilmiön suhteen regressiosuoran vetämisessä yli 300 vuoden takaiseen anomaliaan, ei ole järkeä, jos sitä ajoit takaa.<< Noin nopeasti vaihtelevan ilmiön suhteen regressiosuoran vetämisessä yli 300 vuoden takaiseen anomaliaan, ei ole järkeä, jos sitä ajoit takaa. >>
Niinpä. Varsinkin kun tiedetään, että ennen Maunderin minimiä oli sitten taas enemmän auringonpilkkuja. Eli että tuossa olisi se sama huuhaassa yleensäkin käytetty tapa, että esitetään kuvassa vain minimikohdasta saakka (unohtaen aiemman historian) ja vedetään siitä suora viiva korkeimpaan kohtaan - ja sitten selitetään, että "tämä jatkuu tällaisena".
En tiedä, tajusiko aloittaja asiaa ollenkaan ennen kirjoittamistaan tänne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483